Pagina 5 van 5 Eerste 12345

Discussie: Pfff bpost

kiewitcity's schermafbeelding
    iTrader
    144 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hier hebben we plots ne nieuwe postbode, zet gewoon alles voor de deur neer.al 2x.
    1ste keer stond hem plots achter aan het huis was voor af te tekenen.heb gebeld zei hem,terwijl de bel in men broekzak stak en perfect werkt.bende amateurs daar bij b post.

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Aangezien ik niet weet waar het te posten....

Ik heb dus een 2de hands switch gekocht via 9lives en het pakketje is snel verzonden geraakt. Verzendmethode is bpost secur, dus een handtekening was vereist.
    Maar, gisteren is er blijkbaar omstreeks 9h afgetekend, onder mijn naam maar met een rare kribbel ipv mijn handtekening, terwijl ik op mijn werk was.

Vandaag kom ik thuis aangezien ik gisteren bij mijn vriendin ben blijven slapen en er stak geen briefje in de brievenbus. Ik check dus track en trace en zie dat er afgetekend is. In de grote bakken buiten is er ook niets te vinden. Blijkbaar kan alleen de afzender klacht indienen, wat ik ook gevraagd heb te doen.

Is er iets dat ik zelf ook nog kan ondernemen?

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HUSKE Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Aangezien ik niet weet waar het te posten....

Ik heb dus een 2de hands switch gekocht via 9lives en het pakketje is snel verzonden geraakt. Verzendmethode is bpost secur, dus een handtekening was vereist.
    Maar, gisteren is er blijkbaar omstreeks 9h afgetekend, onder mijn naam maar met een rare kribbel ipv mijn handtekening, terwijl ik op mijn werk was.

Vandaag kom ik thuis aangezien ik gisteren bij mijn vriendin ben blijven slapen en er stak geen briefje in de brievenbus. Ik check dus track en trace en zie dat er afgetekend is. In de grote bakken buiten is er ook niets te vinden. Blijkbaar kan alleen de afzender klacht indienen, wat ik ook gevraagd heb te doen.

Is er iets dat ik zelf ook nog kan ondernemen?
    Eens bij de buren aanbellen?
    Veel kans dat het daar zal liggen en dat ze u nog niet thuis gezien hebben..
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waelvis Bekijk bericht
    Eens bij de buren aanbellen?
    Veel kans dat het daar zal liggen en dat ze u nog niet thuis gezien hebben..
    Nop, beide buren reeds gezien. En aangezien er niet meer buren zijn.
    Als het bij de buren afgeleverd zou zijn, zou je dat ook in de track en trace moeten zien EN er zou een broefje in de brievenbus moeten zitten.

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    De klacht is bij bpost in behandeling. Vandaag is de postbode langstgeweest en die heeft toegegeven dat hij zelf afgetekend heeft en het pakketje onder de carport heeft gelegd. Vind wel erg voor hem, want we hebben een sympathieke postbode en hij wou goed doen uiteraard. Heb ook al talloze keren het pakketje netjes gevonden aan de zijdeur (van 10 tem 800€) zonder problemen.

Iets erna kreeg ik van de afzender hetzelfde verhaal via mail. Dus we hebben het zwart op wit. Benieuwd wat er nu gaat beslist worden...

DJones's schermafbeelding
    iTrader
    424 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HUSKE Bekijk bericht
    De klacht is bij bpost in behandeling. Vandaag is de postbode langstgeweest en die heeft toegegeven dat hij zelf afgetekend heeft en het pakketje onder de carport heeft gelegd. Vind wel erg voor hem, want we hebben een sympathieke postbode en hij wou goed doen uiteraard. Heb ook al talloze keren het pakketje netjes gevonden aan de zijdeur (van 10 tem 800€) zonder problemen.

Iets erna kreeg ik van de afzender hetzelfde verhaal via mail. Dus we hebben het zwart op wit. Benieuwd wat er nu gaat beslist worden...
    Dat ze doen hoe het moet en niet anders.Ik heb onlangs hetzelfde ervaren gelukkig ben ik wel aan mijn pak aangeraakt.Je kiest niets voor niets voor bpost secure voor dure spullen te ontvangen of te verzenden .Het gaat nog een tijdje duren maar je hebt recht op een vergoeding van bpost als het niet uitkomt.Geen medelijden voor dit soort zaken het is al enige tijd zo'n geklungel bij bpost.
    Melodic Progressive House Mix Set 2020

https://www.youtube.com/watch?v=Fgj0jExQgzw&t=2545s

mrc's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DJones Bekijk bericht
    Dat ze doen hoe het moet en niet anders.Ik heb onlangs hetzelfde ervaren gelukkig ben ik wel aan mijn pak aangeraakt.Je kiest niets voor niets voor bpost secure voor dure spullen te ontvangen of te verzenden .Het gaat nog een tijdje duren maar je hebt recht op een vergoeding van bpost als het niet uitkomt.Geen medelijden voor dit soort zaken het is al enige tijd zo'n geklungel bij bpost.
    Huske heeft geen recht op vergoeding van bpost, Huske heeft geen zaken met bpost. Huske heeft een verkoopsovereenkomst met de verzender en die is momenteel nog steeds in gebreke van levering.
    Die zal dus ofwel een conform product moeten opsturen (wat waarschijnlijk niet zal gaan) ofwel zal hij het geld moeten terugstorten.
    De afzender zal een schadevergoeding van bpost krijgen, maar dat zal bijlange niet de waarde van het pakket zijn. De afzender gaat hier dus dik zijn broek scheuren...
    Control your life through insanity

DJones's schermafbeelding
    iTrader
    424 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrc Bekijk bericht
    Huske heeft geen recht op vergoeding van bpost, Huske heeft geen zaken met bpost. Huske heeft een verkoopsovereenkomst met de verzender en die is momenteel nog steeds in gebreke van levering.
    Die zal dus ofwel een conform product moeten opsturen (wat waarschijnlijk niet zal gaan) ofwel zal hij het geld moeten terugstorten.
    De afzender zal een schadevergoeding van bpost krijgen, maar dat zal bijlange niet de waarde van het pakket zijn. De afzender gaat hier dus dik zijn broek scheuren...
    ja inderdaad het is de verzender die normaal zal een vergoeding krijgen.Eventjes fout in geweest excuseer !
    Melodic Progressive House Mix Set 2020

https://www.youtube.com/watch?v=Fgj0jExQgzw&t=2545s

iTrader
    144 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vorige week pakje v Zalando gemist 2x terwijl ik thuis was,
    Kreeg ik bericht via mail,ook geen briefje in de bus.dat ik het in afhaalpunt Carrefour kon halen in Sint-Truiden Brustem,terwijl ik in Hasselt kiewit woon.
    Ze maken er wat van de laatste tijd.

demon326's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kiewitcity Bekijk bericht
    Ze maken er wat van de laatste tijd.
    Dat is zachtjes uitgedrukt. Sinds kort hebben we een nieuwe postbode, jonge kerel, vriendelijk... maar niet met zijn hoofd erbij. Al een keertje achterna moeten lopen omdat er volgens de tracking geleverd was, maar nergens te zien... had hij dat maar bij buren, waar we niet mee overeen komen, in de brievenbus gestopt... Een andere keer vergeet hij het af te zetten.. De laatste keer kregen wij een brief voor de vijverstraat in kiewit met hetzelfde huisnummer als het onze, maar wij zitten in de omgeving van de Luchtvaartstraat, 2KM de andere richting uit dus.

We zullen wel dezelfde postbode hebben

lestef's schermafbeelding
    iTrader
    26 (88%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Buh zwijg me van de post, een Noctua verkocht, heeft dagen geduurd eer het aan kwam al woonde die kerel op nog geen 10 km. Ok mijn fout, was de AMD kit vergeten te verzenden , te snel gehandeld . Na melding direct verzonden in bubble wrap ......nooit aangekomen ..... serieus ...... en nu een neg rep.......

iTrader
    144 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demon326 Bekijk bericht
    Dat is zachtjes uitgedrukt. Sinds kort hebben we een nieuwe postbode, jonge kerel, vriendelijk... maar niet met zijn hoofd erbij. Al een keertje achterna moeten lopen omdat er volgens de tracking geleverd was, maar nergens te zien... had hij dat maar bij buren, waar we niet mee overeen komen, in de brievenbus gestopt... Een andere keer vergeet hij het af te zetten.. De laatste keer kregen wij een brief voor de vijverstraat in kiewit met hetzelfde huisnummer als het onze, maar wij zitten in de omgeving van de Luchtvaartstraat, 2KM de andere richting uit dus.

Ja ,zal wel de zelfde zijn.
    Laatste tijd heb ik er al 4 verschillende gezien.
    Zo een jonger manneke,vertelde dat hij de vaste ging worden hier in kiewit.allemaal zever.
    Toen dat meisje met haar gekleurd haar het altijd was ging alles goed.nu de laatste maanden is het niks meer.
    Heb vrouw v een straat verder ,hier ook al is een pakje v Ali in mijn bus zien komen duwen.hadden ze ook al verkeerd ingestoken..
    Luchtvaartstraat daar staat de enige brievenbus v kiewit.
    Laatst gewijzigd door kiewitcity; 18 februari 2020 om 07:54

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demon326 Bekijk bericht

Zou die foute straat, juiste nummer niet eerder het gevolg zijn van een fout in de automatische sortering dan van de postbode. Als al je brieven op volgorde zitten dan kijk je enkel nog naar het nummer en niet meer naar de straatnaam.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrc Bekijk bericht
    Als verzender heb ik dit gelukkig nog nooit voorgehad* maar ik vraag me af wat hier zou gebeuren.

bpost gaat toch gewoon de factuur vragen of vergis ik me?

Als de factuur minder dan 500 EUR bedraagt (wat de basisverzekering van Secur is), dan gaat bpost toch gewoon het factuurbedrag storten + de kost van de verzending? Hoe zou de verzender zijn broek dan precies scheuren?

Natuurlijk, als het een bpack verzending zonder Secur is, dan gaat ie idd z'n broek eraan scheuren.

Btw er is ook zoiets als een "binnenlandse zending met aangegeven waarde" waarmee ze niet zelf kunnen aftekenen daar het een aangetekende zending is. Je kan dat ook voor pakketten gebruiken, maar dat kost wel meer dan het dubbele van Secur + is een heel gedoe aan het loket om dat te verzenden.

*(Kan me de discussie met bpost al inbeelden
    "De bestemmeling heeft het niet gekregen"
    "Maar meneer er is toch afgetekend op zijn adres"
    "De postbode heeft dat afgetekend"
    "Ah nee dat kan niet want hij mag dat niet"
    )

Pagina 5 van 5 Eerste 12345

Regels voor berichten