Pagina 4 van 8 Eerste 12345678 Laatste

Discussie: Pfff bpost

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Hier vandaag ook weer prijs, pfff.
    Pakje op coolblue voor de dochter besteld. Track and trace bekeken en vandaag tussen 8u50 en 10u50 leveren ze. Om 9u naar de brievenbus geweest en er zat enkel een folderke van de aldi in. Pakje komt maar niet, uiteindelijk terug gaan kijken in de brievenbus aan de voordeur.
    Zat er toch wel een briefje in zonder tijdstip of iets. Ergste is dat het klepke piept dus je moet echt als een dief in de nacht muisstil het briefje komen insteken want de mechelaar reageert op het minste geluid van de brievenbus of als iemand bij de voordeur is.
    Maandag dus het pakje gaan halen en weer maar eens klacht indienen.
    De gordijnen waren open, lampen en kerstboom aan het raam brandde en we waren alle 4 beneden in stilte. Niet te schatten die zever.
    Met andere pakjesdiensten hebben we NOOIT problemen. Postnl, dpd...

Druide's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bpost :
    1/12/2019 Zending afgegeven aan postbedrijf.
    1/12/2019 Zending klaar voor transport
    20/12/2019 Je zending is klaar voor verwerking Bpost.
    26/12/2019 Zending klaar voor levering.
    28/12/2019 Zending geleverd.

Vlugger konden ze niet blijkbaar.
    Had het al beter zelf gaan wegdoen dan hadden ze het dezelfde dag nog pfff.
    B-POST = RAMP
    CPU: Intel Core i7-7700 - GPU: GTX 970 - SSD: Crucial BX200 480GB - SSD: Intel Raid 0 Volume 500GB - SSD: Cx2-8b256-q11 NVMe LITEON 256GB - SSD: PNY CS900 240GB - HDD: Seagate Desktop HDD 4TB - HDD: Seagate Desktop HDD 4TB (2013) - HDD: Seagate IronWolf 4TB (2016) - HDD: Seagate IronWolf 6TB (2017) - HDD: Samsung Spinpoint F1 1TB - RAM: Crucial BLS8G4D240FSB.16FBR2 2x8GB - MBD: MSI Z270 XPOWER GAMING TITANIUM (MS-7A58)

GETHEZ's schermafbeelding
    iTrader
    103 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Ik verkoop bijna niks nimeer, mede door Bpost en het gebrek aan concurrentie... Ze zouden die markt toch ne keer mogen openstellen voor tenminste 1 concurrent met hetzelfde levergebied als het zo blijft doorgaan ginds bij B-post

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GETHEZ Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik verkoop bijna niks nimeer, mede door Bpost en het gebrek aan concurrentie... Ze zouden die markt toch ne keer mogen openstellen voor tenminste 1 concurrent met hetzelfde levergebied als het zo blijft doorgaan ginds bij B-post
    Pakjes zijn vrij, of verstuur je veel per brief?
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer

GETHEZ's schermafbeelding
    iTrader
    103 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destel Bekijk bericht
    Pakjes zijn vrij, of verstuur je veel per brief?
    Meestal dvd formaat voor games...

Welke diensten bedoel je dan?

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GETHEZ Bekijk bericht
    Meestal dvd formaat voor games...

Welke diensten bedoel je dan?
    GLS, PostNL, DPD, UPS, DHL, ...

De ene al wat duurder dan de andere, GLS en PostNL zitten rond de €5 voor zoiets dus ik denk dat de bubble envelop bij Bpost je goedkoopste optie is. Bpost kan dat wss goedkoper doen omdat ze zoiets gemakkelijk met de gewone postbodes kunnen meegeven, maar de markt voor pakketjes ligt op zich wel open.
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer

astragtuner's schermafbeelding
    iTrader
    92 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Al 6 dagen heb ik status : word volgende werkdag geleverd.
    PSN: MagicHandsV3_0

Gizmoke666's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door astragtuner Bekijk bericht
    Al 6 dagen heb ik status : word volgende werkdag geleverd.
    Hier heb ik er ook zo 1, maar pakket is al week geleden geleverd
    Macbook Pro 16" - i9 - 16GB RAMM - 1TB SSD

DJones's schermafbeelding
    iTrader
    428 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    pffffffff bpost,

Ik verwachte vandaag via bpost een pakje met waardevolle spullen.
    Hiervoor heb ik bpost secure aangetekende verzekerde verzending genomen.
    Deze middag via tracking bpost kreeg ik een bericht dat mijn pakje is afgegeven op mijn thuis adres.
    Echter had ik niets ontvangen.
    Rond dezelfde tijd moest ik de baan op om mijn zoon af te halen op school.
    Bijna einde van mijn straat zie ik een bpost postbode, legde mijn geval uit.
    Dadelijk zij ze dat ze mijn pakje had afgegeven bij de buren die 4 huizen voor mij wonen.
    Ik vroeg heb je dan aan mijn deur aangebeld om mijn pakje aan te bieden, neen dat heb ik niet gedaan ik ben in fout zij ze onmiddelijk.
    Ik stelde aan haar de vraag wat het uitdoet om te betalen voor bpost secure als er totaal geen rekening mee gehouden wordt een ze het ergens anders afgeven een tot slot nog niet eens een bericht in mijn bus dat het bij de buren is afgegeven.Mijn brieven incl betalingen die waren wel in mijn bus.
    Tot slot vroeg ik aan welk huis nr heb je mijn pak afgegeven dat wist ze niet meer met zekerheid.
    Als einde is ze er zelf achter gegaan terwijl ik volgde tot bij die buur, een zo heb ik toch mijn pak in ontvangst kunnen nemen.

- dacht klacht in te dienen via bpost online chat, helaas is het hopeloos
    - klacht indien via het bpost speciaal nr ??? is ook hopeloos juist een meerkeuze afspeelband waar je tot slot nog steeds in de kou staat met uw klacht !
    Laatst gewijzigd door DJones; 15 januari 2020 om 21:28
    Melodic Progressive Chill-Out Mix Set 2020

https://youtu.be/xxp2q7Y_ISM

iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hier nog eentje

Bestel een product, niet de eerste keer, vrij groot en bestaat uit de 2 dozen van 4 en 7kg. Met een sticker 1/2 en 2/2 op. Wordt altijd verzonden via DHL in het buitenland met 2 verschillende trackingnummers.

In België wordt DHL door Bpost afgewerkt en vandaag kreeg ik mail dat er tussen 11:20 en 13:20 gaat geleverd worden. Ook in de bpost app staan beide tracking nummers op "onderweg voor levering"

Om 10:52 gaat de bel en ik ontvang 1 pakket. Ik vraag naar het tweede pakket en postbode zegt dat er geen tweede is, postbode was ook nieuw of onderaannemer. Vreemd, want volgens de track en trace zijn beiden vertrokken op hetzelfde moment.
    5s na het inscannen krijg ik melding dat het pakket geleverd is.
    Het tweede staat nog steeds op "onderweg"
    Om 11:23 krijg ik weer melding van de app, dat het pakket is aangeboden, maar dat er niemand thuis was en dat er bericht is achter gelaten.
    Nu is mijn bureau aan de straatkant dus kijk recht op brievenbus. Niemand langsgeweest, geen briefje, .... anders had ik dat wel zien gebeuren.

Bel naar klantendienst, ja u was niet thuis? Excuseer en 20min ervoor wel nog en als ik vraag naar pakket is het er niet, maar is wel onderweg.

16:52 ding dong ... zelfde postbode als van 10:52 en geeft pakket af, dat zogezegd niet in zijn wagen zat ... u had gelijk meneer, sorry ...

straight_six's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gizmoke666 Bekijk bericht
    Hier nog eentje

Bestel een product, niet de eerste keer, vrij groot en bestaat uit de 2 dozen van 4 en 7kg. Met een sticker 1/2 en 2/2 op. Wordt altijd verzonden via DHL in het buitenland met 2 verschillende trackingnummers.

In België wordt DHL door Bpost afgewerkt en vandaag kreeg ik mail dat er tussen 11:20 en 13:20 gaat geleverd worden. Ook in de bpost app staan beide tracking nummers op "onderweg voor levering"

Om 10:52 gaat de bel en ik ontvang 1 pakket. Ik vraag naar het tweede pakket en postbode zegt dat er geen tweede is, postbode was ook nieuw of onderaannemer. Vreemd, want volgens de track en trace zijn beiden vertrokken op hetzelfde moment.
    5s na het inscannen krijg ik melding dat het pakket geleverd is.
    Het tweede staat nog steeds op "onderweg"
    Om 11:23 krijg ik weer melding van de app, dat het pakket is aangeboden, maar dat er niemand thuis was en dat er bericht is achter gelaten.
    Nu is mijn bureau aan de straatkant dus kijk recht op brievenbus. Niemand langsgeweest, geen briefje, .... anders had ik dat wel zien gebeuren.

Bel naar klantendienst, ja u was niet thuis? Excuseer en 20min ervoor wel nog en als ik vraag naar pakket is het er niet, maar is wel onderweg.

16:52 ding dong ... zelfde postbode als van 10:52 en geeft pakket af, dat zogezegd niet in zijn wagen zat ... u had gelijk meneer, sorry ...
    Volgens mij ligt dit niet aan de postbode maar aan degene die het moet sorteren voor hij het in zijn wagen legt.

Die moeten zorgen dat alle pakjes een beetje op volgorde van de adressen liggen. Tenzij dit ook voor de postbode is, maar ik betwijfel het.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Volgens mij ligt dit niet aan de postbode maar aan degene die het moet sorteren voor hij het in zijn wagen legt.

Die moeten zorgen dat alle pakjes een beetje op volgorde van de adressen liggen. Tenzij dit ook voor de postbode is, maar ik betwijfel het.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Of de postbode had beter op zijn handheld moeten kijken en deze vertrouwen dat er nog een gekoppeld pakket in stond, zoals hij ‘savonds ook toegaf.

De doos was 2 meter lang en 50 diep en 50 breed ... geen kleintje dus. Dit wist ik ook, maar wou me niet geloven. Zelfs niet toen ik hem tracking liet zien en en hem wees op de sticker pak 1/2 ... en 20min na de stop bij mij vond hij het blijkbaar wel en scande hij maar in alsof ik niet thuis was....

We ontvangen hier dagelijks 20-tal pakjes van alle leveranciers en als er problemen zijn dan is het met GLS of Bpost. GLS vind meerdere malen per week ons straat niet of pakketten worden zonder handtekening open en bloot achter gelaten.

armutye's schermafbeelding
    iTrader
    79 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb de bpost app gedownload. Daar kun je aangeven dat pakjes in een afhaalpunt worden geleverd. Bij mij werkt dit heel goed. Zo moet er thuis niemand meer de ‘wacht’ houden.
    Ceko more

Bramstep's schermafbeelding
    iTrader
    49 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door armutye Bekijk bericht
    Ik heb de bpost app gedownload. Daar kun je aangeven dat pakjes in een afhaalpunt worden geleverd. Bij mij werkt dit heel goed. Zo moet er thuis niemand meer de ‘wacht’ houden.
    Dit is inderdaad zeer handig, maar zoals je uit berichten hier kan lezen kijkt de persoon die levert (in sommige gevallen) totaal niet naar zijn scanner en de voorkeuren. Ze bellen gewoon aan waar ze licht/beweging zien als is het niet het juiste huis. Ze steken geen briefjes in de bus als je er niet was, of steken er net wel eentje zonder te bellen.

Ik snap dat ze heel veel werk hebben, maar mochten ze alles meteen goed doen hadden ze per week een dag minder werk waarschijnlijk omdat ze niet alles achterna moeten oplossen

armutye's schermafbeelding
    iTrader
    79 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bramstep Bekijk bericht
    Dit is inderdaad zeer handig, maar zoals je uit berichten hier kan lezen kijkt de persoon die levert (in sommige gevallen) totaal niet naar zijn scanner en de voorkeuren. Ze bellen gewoon aan waar ze licht/beweging zien als is het niet het juiste huis. Ze steken geen briefjes in de bus als je er niet was, of steken er net wel eentje zonder te bellen.

Ik snap dat ze heel veel werk hebben, maar mochten ze alles meteen goed doen hadden ze per week een dag minder werk waarschijnlijk omdat ze niet alles achterna moeten oplossen
    Zoals je aangeeft is de efficiëntie bij veel leveranciers zoek.

Wij lossen eigenlijk hun probleem op door ons leveringsvoorkeur aan te passen terwijl we extra moeten betalen voor de diensten die ze niet naleven.
    Ceko more

Regels voor berichten