Pagina 3 van 3 Eerste 123

Discussie: Pfff bpost

iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb iets verkocht op het forum en dinsdag netjes bij een pakketpunt gaan binnenbrengen.
    Status momenteel
    12/11/2019 21:51 De zending werd gesorteerd

Zeer vervelend eigenlijk en ze verschuilen zich achter, ja ge zou het toch 10dagen moeten geven eigenlijk...
    Pakket verstuurd met Bpack 24H Pro.
    "ja maar 24H is niet dat het 24h is he... we proberen dat"
    Wel tegelijk aangeven dat het raar is en toch collega erbij halen om na te checken...

iemand tips?
    New Rig: - Skylake i7-6700k - MSI Z170 Krait Gaming - BeQuiet Dark Rock PRO 3 - Corsair Vengeance 16gb
    EVGA 970GTX SSC+ AC2.0 - Samsung evo 850 500gb - Corsair Carbide 300 titanium - Dual Dell 2415u - Creative Gigaworks T40 ii

Michster's schermafbeelding
    iTrader
    362 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HansP Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb iets verkocht op het forum en dinsdag netjes bij een pakketpunt gaan binnenbrengen.
    Status momenteel
    12/11/2019 21:51 De zending werd gesorteerd

Zeer vervelend eigenlijk en ze verschuilen zich achter, ja ge zou het toch 10dagen moeten geven eigenlijk...
    Pakket verstuurd met Bpack 24H Pro.
    "ja maar 24H is niet dat het 24h is he... we proberen dat"
    Wel tegelijk aangeven dat het raar is en toch collega erbij halen om na te checken...

iemand tips?

Max 10 dagen en collega erbij halen om te checken... Doet me denken dat er een van twee dingen gebeurd is:

1) Ge hebt een newbie aan de lijn gehad die niet doorheeft hoe hij leverproblemen/klachten moet doorgeven voor onderzoek
    2) Er is een of ander deadline die ze intern hanteren. Iets in de aard van "pakje moet 10 dagen deze status hebben vooraleer een case voor onderzoek mag worden opgemaakt"

Nu ja, zo een wijde foutmarge voor iets dat ze 24h noemen is belachelijk.
    Fire, walk with me
    Last.fm

iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michster Bekijk bericht
    Max 10 dagen en collega erbij halen om te checken... Doet me denken dat er een van twee dingen gebeurd is:

1) Ge hebt een newbie aan de lijn gehad die niet doorheeft hoe hij leverproblemen/klachten moet doorgeven voor onderzoek
    2) Er is een of ander deadline die ze intern hanteren. Iets in de aard van "pakje moet 10 dagen deze status hebben vooraleer een case voor onderzoek mag worden opgemaakt"

Nu ja, zo een wijde foutmarge voor iets dat ze 24h noemen is belachelijk.
    Denk dat ik al 2 newbies heb gehad... Maandag bel ik opnieuw als het niet veranderd. Dit trekt nergens op. Sffs zijn ze het kwijt... Was eem pakket van 200+€
    New Rig: - Skylake i7-6700k - MSI Z170 Krait Gaming - BeQuiet Dark Rock PRO 3 - Corsair Vengeance 16gb
    EVGA 970GTX SSC+ AC2.0 - Samsung evo 850 500gb - Corsair Carbide 300 titanium - Dual Dell 2415u - Creative Gigaworks T40 ii

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Je hebt 2 kansen denk ik , of dat pakket is ''lost'' en dan mag je een lange strijd aangaan met de ''klantendienst'' of het is effectief gesorteerd maar het is ergens op de achtergrond verdwenen, volgens Bpost zelf heeft dat met '' drukte in het sorteercentrum '' te maken maar meestal krijg je dat excuus enkel rond black Friday of Kerst.

Normaal als je iemand deftig aan de lijn krijgt dan geven die soms wat meer info, op jouw tracking staat enkel dat het gesorteerd is maar zij kunnen soms wat extra info zien, nuja ook weer afhankelijk wie er aan de lijn zit maar dat is bij bv Telenet ook zo als je een probleem uitlegt of iets aanvraagt.

Gizmoke666's schermafbeelding
    iTrader
    68 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat ik verschrikkelijk vind is het volgende.

Maar eerst in hun verdediging ... het zijn de regels.

Vrijdag zouden er via bpost 3 pakketten geleverd moeten worden. 2 pakketten die op veilige plaats gezet zouden worden en een 3e pakket dat zo niet afgeleverd kon worden want er is een handtekening nodig. Het vreemde was, het waren 3 pakketten van coolblue. 2 mochten zo geleverd worden en het andere daar was een handtekening voor nodig.

Uiteraard ben je bijna een hele dag thuis en komen ze bijna altijd om 09:00 langs. Vrijdag was het dus anders, ik heb een half uur een afspraak om 11:00 en net als ik weg ben krijg ik van de bewegingsmelder beelden binnen dat ze er zijn. Ik had nog een briefje aan de deur gehangen dat alle 3 de pakketten op de veilige plaats gezet mochten worden.

2 pakketten afgeleverd en het 3e niet ... daar kan ik dus morgen nog eens omgaan ook. Zet dat 3e er dan ook gewoon bij ...
    Macbook Pro 13" retina touchbar - i7 - 16GB RAMM - 512GB SSD

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    265 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als er een handtekening verschuldigd is ligt dat toch wel op de keuze van verzending bij Coolblue. Je kan ze moeilijk verwijten de regels niet na te leven. Als dat pakje verloren is en er geen of valse handtekening is mogen ze ervoor opdraaien.
    Laatst gewijzigd door Cerv.Be; 17 november 2019 om 13:34
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

iTrader
    68 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cerv.Be Bekijk bericht
    Als er een handtekening verschuldigd is ligt dat toch wel op de keuze van verzending bij Coolblue. Je kan ze moeilijk verwijten de regels niet na te leven. Als dat pakje verloren is en er geen of valse handtekening is mogen ze ervoor opdraaien.

Ja dat klopt, maar deze verantwoordelijk vervalt ook bij het opgeven van neerzettoestemming en er hing briefje aan de deur met toestemming (aan de binnenkant). Het pakket met neerzettoestemming had een waarde van paar 1000 euro, dat met handtekening slechts 20 euro ... vreemde keuze, omgekeerd had ik het nog beter kunnen begrijpen, maar dat weet bpost uiteraard niet.

Vandaar dat ik ook startte met: het zijn de regels

Bij postnl is dat niet het geval, handtekening of niet het wordt gewoon op straat voor de deur gezet ... en dan staat er handtekening van mij bij ... dan volgt regelmatig de melding dat ik het pakketje niet ontvangen heb ...

iTrader
    68 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Even iets positief, de nieuwe bpost app waar alle bpost pakjes uit zichzelf inkomen en waar je UPS, postNL, .... paketten handmatig kan inzetten is super handig.

XYRIS's schermafbeelding
    iTrader
    463 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bpost doet voor mij wel zijn werk en correct,

Van hun vind ik geen pakketjes op de dorpel van mijn voordeur zoals PostNL eergisteren deed....
    Die gasten willen zo snel mogelijk van hun toer af en trekken zich niks aan
    Pc: Intel Core i7-6700K Skylake | Asus Z170 Pro Gaming | 16GB DDR4 Corsair Vengeance LPX 3000MHz| Nvidia RTX 2060 Founders Edition |
    Samsung 840Pro 128gb & 850 evo 500gb & 2tb WD |BenQ XL2720Z 27" 144Hz |
    Laptop: ASUS N56V | Core I7 3610QM 2,3Ghz Turbo @3.3 | 16GB RAM | Samsung 830 SSD 256 GB | 15,6" FULL HD
    Nvidia Geforce GT 650M

kiewitcity's schermafbeelding
    iTrader
    143 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XYRIS Bekijk bericht
    Bpost doet voor mij wel zijn werk en correct,

Van hun vind ik geen pakketjes op de dorpel van mijn voordeur zoals PostNL eergisteren deed....
    Die gasten willen zo snel mogelijk van hun toer af en trekken zich niks aan
    Hier hangt het ervan af welke het is,ene heel vriendelijk belt altijd,en wacht.
    De andere belt bonkt op de deur, pakket op de stoep en ge doet deur open zit meneer al terug in een camionette.

Bramstep's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gizmoke666 Bekijk bericht
    Even iets positief, de nieuwe bpost app waar alle bpost pakjes uit zichzelf inkomen en waar je UPS, postNL, .... paketten handmatig kan inzetten is super handig.
    Hoe zet je hier een postnl pakket in? Werkt dit enkel als bpost je pakket overneemt van postnl of zie je ook alle updates als het volledig door postnl afgehandeld wordt?

Kenneke10's schermafbeelding
    iTrader
    647 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Gisteren weer een koerier een pakket uit zijn camionette zien schoppen grrr t zal maar uw pakketje zijn.

XYRIS's schermafbeelding
    iTrader
    463 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kiewitcity Bekijk bericht
    Hier hangt het ervan af welke het is,ene heel vriendelijk belt altijd,en wacht.
    De andere belt bonkt op de deur, pakket op de stoep en ge doet deur open zit meneer al terug in een camionette.

Awel nog 1 keer en ik heb het niet ontvangen, zo simpel is dat. Als ze nog geen 2 minuten tijd hebben. Om eerst aan te bellen of nadien bij de buur, dan moeten ze maar terugkomen.

Vind het zo idioot dat je niet overal ook al is het met postnl of een andere koerier niet direct kan zeggen dat het naar een postkantoor mag. Makkelijker om na je werk FF op te pikken.
    Pc: Intel Core i7-6700K Skylake | Asus Z170 Pro Gaming | 16GB DDR4 Corsair Vengeance LPX 3000MHz| Nvidia RTX 2060 Founders Edition |
    Samsung 840Pro 128gb & 850 evo 500gb & 2tb WD |BenQ XL2720Z 27" 144Hz |
    Laptop: ASUS N56V | Core I7 3610QM 2,3Ghz Turbo @3.3 | 16GB RAM | Samsung 830 SSD 256 GB | 15,6" FULL HD
    Nvidia Geforce GT 650M

iTrader
    68 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bramstep Bekijk bericht
    Hoe zet je hier een postnl pakket in? Werkt dit enkel als bpost je pakket overneemt van postnl of zie je ook alle updates als het volledig door postnl afgehandeld wordt?
    Nee bpost hoeft er niets met te maken te hebben, je kan pakketjes van UPS, postNL, ... allemaal invoeren. Enkel DHL en bpost komt er automatisch in.

Je klikt op pakketje toevoegen en geeft het traceernummer in. De app herkent in het geval van postNL en UPS de vorm van de code en geeft zelf al een suggestie welke vervoerder het is. Je klikt de juiste aan of je kiest er zelf een andere indien nodig. DPD, GLS, Dynalogic, ...
    Daarna klik je op toevoegen en dan vraagt deze de postcode waar het naartoe moet. Het komt er onmiddellijk in en na enkele uren staat de status van het pakket er ook in.

Soms krijg je wel pas savonds een melding dat het pakket afgeleverd is terwijl je dit al uren ervoor gahd hebt. Dat hangt dan af van de leverancier van postNL waar de status te laat in het systeem wordt doorgegeven.

Ik vind het wel handig, ik ontvang zeer veel pakketjes en zo heb ik mooi overzicht van wie onderweg is, welke ik nog moet ontvangen e.d. En aangezien amazon tegenwoordig bijna enkel met bpost verzend komen deze er bijna per direct in. Soms zelfs voor ik mail van amazon ontvang.

StanTem's schermafbeelding
    iTrader
    221 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gizmoke666 Bekijk bericht
    Nee bpost hoeft er niets met te maken te hebben, je kan pakketjes van UPS, postNL, ... allemaal invoeren. Enkel DHL en bpost komt er automatisch in.

Je klikt op pakketje toevoegen en geeft het traceernummer in. De app herkent in het geval van postNL en UPS de vorm van de code en geeft zelf al een suggestie welke vervoerder het is. Je klikt de juiste aan of je kiest er zelf een andere indien nodig. DPD, GLS, Dynalogic, ...
    Daarna klik je op toevoegen en dan vraagt deze de postcode waar het naartoe moet. Het komt er onmiddellijk in en na enkele uren staat de status van het pakket er ook in.

Soms krijg je wel pas savonds een melding dat het pakket afgeleverd is terwijl je dit al uren ervoor gahd hebt. Dat hangt dan af van de leverancier van postNL waar de status te laat in het systeem wordt doorgegeven.

Ik vind het wel handig, ik ontvang zeer veel pakketjes en zo heb ik mooi overzicht van wie onderweg is, welke ik nog moet ontvangen e.d. En aangezien amazon tegenwoordig bijna enkel met bpost verzend komen deze er bijna per direct in. Soms zelfs voor ik mail van amazon ontvang.
    Ik gebruik de app Deliveries. Héél content van.
    Vragen? Opmerkingen? Suggesties? -> PM
    PSN: joertjeuhn
    Board game collectie: StanTem

Pagina 3 van 3 Eerste 123

Regels voor berichten