Pagina 10 van 13 Eerste ... 678910111213 Laatste

Discussie: Pfff bpost

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Semi-Lockdown + Black Friday + eindejaarsaankopen.

Gebaseerd op het feit dat enkel de Amazon Prime Days vorige maand al voor flinke problemen zorgden bij bpost, lijkt deze topic weer een gouden maand tegemoet te gaan, al dan niet in de vorm van "aparte" topics die gestart worden over hetzelfde onderwerp.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Weet iemand of je een aangetekende zending kan afhalen met je paspoort ipv met je ID-kaart?

Sent from my iPhone using Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G63 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Weet iemand of je een aangetekende zending kan afhalen met je paspoort ipv met je ID-kaart?

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Zal afhangen van de plaats en de gemoedstoestand van de loketbediende vrees is.

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    15 Post(s)
    Ik vind dit toch wel vreemd.

Ik heb dus volgende email verkregen
    Your parcel is available at the Pick-up point
    Hi M. MAKILA,
    Your parcel from BPOST - DC5 has been delivered to your Pick-up point.
    You must show the barcode found in this email or in the My bpost app to receive your parcel. Please note it must be collected by xx/2020 or it will be returned to BPOST - DC5.

Bij afhaaldienst --> Ze scannen pakket en er komt op de scanner dan de melding dat het pakket nog niet gearriveerd is.

En als ik doorklik op de barcode dan krijg ik:
    Parcel: xx
    On the way to Post Point
    [Your parcel is on its way to the Post Point PRESS SHOP. You will receive an email as soon as the parcel is available.

Natuurlijk heb ik ondertussen een herinneringsmail verkregen dat ik nog X dagen heb om mijn pakket af te halen of dat het anders retour wordt gestuurd.

Iemand een idee wat er foutgelopen kan zijn?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CCatalyst Bekijk bericht
    Semi-Lockdown + Black Friday + eindejaarsaankopen.

Gebaseerd op het feit dat enkel de Amazon Prime Days vorige maand al voor flinke problemen zorgden bij bpost, lijkt deze topic weer een gouden maand tegemoet te gaan, al dan niet in de vorm van "aparte" topics die gestart worden over hetzelfde onderwerp.
    Dat valt nog mee. De meeste pakjes (99%) komt vroeg of laat nog wel aan. Maar ja om de zoveel tijd loopt het eens mis.
    Het was bij mij alweer lang geleden dat een pakje nog verloren geraakt was.

Het ironische is dat mijn pakje dus besteld was via de e-shop van Bpost zelf. En net dat pakje is verloren geraakt of gestolen.
    De post is dus de verkoper, verzender en koerier -allemaal tegerlijkertijd- én dan hebben ze het pakje nog verloren geraakt ook.
    Een ramp is dit niet, maar ik had het liever anders gezien. Pakje is nu al een week verdwenen. Ik zie dit niet meer goedkomen (ondanks de drukte en vertragingen).
    Laatst gewijzigd door makila; 26 november 2020 om 13:10

FourFreak's schermafbeelding
    iTrader
    76 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Pakje van Amazon.de dat vandaag ging geleverd worden (ja nen PS5), tot 15.00 uur, verwerking door BPOST, pakje werd gesorteerd we verwachten het te leveren vandaag tss 08.00 en 17.00. Nu status we verwachten te leveren op 30 november... Type verzending is Bpack pro 24h... Balen met de grote B
    Laatst gewijzigd door FourFreak; 27 november 2020 om 16:48 Reden: typos
    PSN: fourfreak

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bompaization Bekijk bericht
    Vandaag een medewerker van Bpost geobserveerd die aan de Carrefour pakjes in zijn camionette aan het gooien was. Letterlijk gooien, groot of klein maakte niet uit, hij maakte er precies een sport van om ze een zo groot mogelijike boog te laten beschrijven en zo dikwijls mogelijk te laten draaien.

"Met zorg geleverd" staat er dan op de zijkant van die camionette.
    "Met zorg gebracht" is hun slogan. Ik moet daar altijd om lachen. Niet alleen omdat ze geen zorg dragen voor hun pakjes, maar ook omdat ze compleet lak hebben aan alle verkeersregels.

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    De gouden maand is begonnen

hydrotherion's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Pakje door bpost afgegeven in een pickup point op 20 min rijden......

Sent from my Moto Z3 Play using Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hydrotherion Bekijk bericht
    Pakje door bpost afgegeven in een pickup point op 20 min rijden......
    Een trukje/hint: Net voor een drukke periode uw leveringsvoorkeur in je online account wijzigen naar het dichtsbijzijnde afhaalpunt. Dan kies jij en zal dit altijd het dichtsbijzijnde afhaalpunt zijn.

Zo krijg ik momenteel alles binnen in een afhaalpunt op 2 minuten rijden van mij.

OK dan wordt het niet aan huis geleverd maar ik heb géén zin telkens 20 minuten ver weg te rijden. Dan is dit nog de beste optie.

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Ik volg m'n pakjes zelfs niet meer in deze periode. Het komt wanneer het komt lijkt me de enige juiste attitude.

Ik check wel elk weekend eens alles wat nog open staat om te zien of er niets is dat mogelijks verloren is gegaan.

Btw inzake die "hack" in de media vandaag. Dat is geen hack, want de VRT kan niet hacken. Naast de unieke barcode heeft een pakje ook nog een referentiecode (veel handelaars gebruiken hiervoor het bestelnummer) dat niet noodzakelijk uniek is. Zeker particulieren gebruiken gewoon telkens dezelfde referentiecode. Als je dan zo'n veelgebruikte referentiecode ingeeft en een drukbevolkte postcode a la 2000 heb je idd kans dat je pakjes voor anderen kan volgen. Niet de fout van bpost, wel die van de verzender om geen unieke referentiecodes te gebruiken.

M.i. is dit ook de reden dat de tracker sinds enige tijd om een postcode vraagt. Anders was het wel heel gemakkelijk om een hele lijst te krijgen.

De VRT mag dit weer afdoen als fake groot nieuws, de realiteit is dat dit al sinds den beginne van de tracker mogelijk was. Heeft mij al een paar keer gered toen een verzender niet met een barcode over de brug kwam, maar ik de zending (en dus de barcode) wel kon vinden met het bestellingsnummer. Jammer dat dit ultiem redmiddel nu weer verdwijnt dankzij de VRT (de dag dat ze gedefund zullen worden, zal een mooie dag zijn). Nogmaals, geen fout van bpost, verzender moet maar een uniek referentienummer gebruiken ipv telkens hetzelfde te herhalen. Maar met dat de VRT dit nu lekt kan bpost niet anders dan het helemaal af te sluiten.

Dit zal trouwens heel wat track-and-trace links die winkels geven kapot maken want een deel daarvan gebruiken specifiek het referentienummer ipv de barcode.

astragtuner's schermafbeelding
    iTrader
    94 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CCatalyst Bekijk bericht
    Ik volg m'n pakjes zelfs niet meer in deze periode. Het komt wanneer het komt lijkt me de enige juiste attitude.

Ik check wel elk weekend eens alles wat nog open staat om te zien of er niets is dat mogelijks verloren is gegaan.
    Merendeel van de pakjes vind hun weg wel. Enkel de manier waarop.
    2 voorbeelden (caught on security cam)
    1. Veilige plaats is dat mijn linkse tuinpoort openstaat. Nooit aan de klink geweest, gewoon over gegooidvoo
    2. Verhoogde voovoortuin met muurtje. Ipv pad te volgen, op muurtje gesprongen en door de voortuin getrappeld
    PSN: MagicHandsV3_0

iTrader
    0
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door astragtuner Bekijk bericht
    Merendeel van de pakjes vind hun weg wel. Enkel de manier waarop.
    2 voorbeelden (caught on security cam)
    1. Veilige plaats is dat mijn linkse tuinpoort openstaat. Nooit aan de klink geweest, gewoon over gegooidvoo
    2. Verhoogde voovoortuin met muurtje. Ipv pad te volgen, op muurtje gesprongen en door de voortuin getrappeld
    https://www.hln.be/binnenland/roos-3...-gps~ab7c760a/
    = 2,5 minuten per pakje. Dat lijkt véél maar dat is het niet. Even file of een wegversperring en je zit achter op je schema.

Ik begrijp de postbode wel als ik er een gesprek mee aanknoop en die mens dat meteen weigert en wegsnelt.
    Toch ook deels Bpost hun schuld. Ze hebben lang bespaard op werkkrachten en die krijgen dan nog erg strakke deadlines op hun bord.

hydrotherion's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Een trukje/hint: Net voor een drukke periode uw leveringsvoorkeur in je online account wijzigen naar het dichtsbijzijnde afhaalpunt. Dan kies jij en zal dit altijd het dichtsbijzijnde afhaalpunt zijn.

Zo krijg ik momenteel alles binnen in een afhaalpunt op 2 minuten rijden van mij.

OK dan wordt het niet aan huis geleverd maar ik heb géén zin telkens 20 minuten ver weg te rijden. Dan is dit nog de beste optie.
    Raarste is dat het In de Bpost app zo stond ingesteld. Niemand thuis = naar deze post punt op 500m van mijn huis. Maar soit ik zal het daar wel gaan halen. De algemene drukte zal er wel iets mee te maken hebben.

Sent from my Moto Z3 Play using Tapatalk

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Net op het nieuws: verwachte leveringstermijn is veertien dagen.
    Smart enough to know I`m not smart enough.

FourFreak's schermafbeelding
    iTrader
    76 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    Net op het nieuws: verwachte leveringstermijn is veertien dagen.
    Hoe bedoel je? Voor alle pakjes? Ik verwacht morgen eentje van bpost. Kan dat dan zomaar vertraagd worden?
    PSN: fourfreak

Regels voor berichten