Taipan#'s schermafbeelding
    iTrader
    144 (100%)

Boven winkelwaarde verkopen wegens uitverkocht?

Beste 9livers

Is het toegelaten om bijvoorbeeld een collector's edition van een game hier te verkopen aan een hogere prijs dan de aankoopprijs?
    Dit omdat ze niet meer te verkrijgen zijn?

Of moet je dan de aankoopprijs als minimumprijs zetten zodoende er vrijwillig meer geboden kan worden?
    (Zonder meeneemprijs..?)

Alvast bedankt!

Gaming rig: Intel i7 7700k - Asus Z270F Strix - NZXT S340 Elite + Kraken X62 - 16gb DDR4 3200mhz - AORUS GTX 1080 Ti - 250gb SSD - BenQ XL2730 - Razer Huntsman - Razer Nari Ultimate - Razer Naga Trinity - Razer Golathius Chroma - Razer Nommo Chroma

Playstation 4 PRO Spiderman Edition - Nintendo Switch - Samsung 49' UHD HDR TV

Crashtestdummy's schermafbeelding
    iTrader
    0
    zoude da nie beter vragen in buy & sell?
    |^^^^^^^^^^^^^^^^^^\||____
    |....The BEER TRUCK.... ||||'""|""°\_,__
    |___MIJN VIDEOS__l||__|__|___|) _____|
    |(@)(@)""""""""""""**|(@)(@)****|(@)|
    COPY THE BEER TRUCK INTO YOUR SIG TO HELP THE WORLD HAVE MORE BEER! AYE!

iTrader
    144 (100%)
    Daar zit ik toch?

Gaming rig: Intel i7 7700k - Asus Z270F Strix - NZXT S340 Elite + Kraken X62 - 16gb DDR4 3200mhz - AORUS GTX 1080 Ti - 250gb SSD - BenQ XL2730 - Razer Huntsman - Razer Nari Ultimate - Razer Naga Trinity - Razer Golathius Chroma - Razer Nommo Chroma

ns_ripper's schermafbeelding
    iTrader
    93 (100%)
    Lijkt me logisch van wel.
    Is klassieke marktwerking.
    don't argue with idiots, they only drag you down to their level and beat you with experience

dimio111's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Je kan natuurlijk ook de regels is lezen, daar staat het allemaal in... :-)

5.) Een minimum en/of meeneemprijs zijn aangeraden. Verhogen van de meeneemprijs is verboden! Een prijsvermelding zonder meer wordt aanzien als meeneemprijs exclusief verzendkost! De minimumprijs mag niet hoger zijn dan de nieuwprijs. Voorrang geven aan pakketverkoop kan enkel indien er duidelijk een vermelding in het begintopic aanwezig is. Mocht de verkoper ook meeneemprijzen voor de individueel aangeboden items toevoegen, dan vervalt de voorrang van pakketverkoop bij het bereiken van een meeneemprijs.

De minimumprijs mag niet boven de winkelwaarde uitkomen.
    De meeneemprijs of biedingen wel.
    Play for fun.

iTrader
    144 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dimio111 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Je kan natuurlijk ook de regels is lezen, daar staat het allemaal in... :-)

5.) Een minimum en/of meeneemprijs zijn aangeraden. Verhogen van de meeneemprijs is verboden! Een prijsvermelding zonder meer wordt aanzien als meeneemprijs exclusief verzendkost! De minimumprijs mag niet hoger zijn dan de nieuwprijs. Voorrang geven aan pakketverkoop kan enkel indien er duidelijk een vermelding in het begintopic aanwezig is. Mocht de verkoper ook meeneemprijzen voor de individueel aangeboden items toevoegen, dan vervalt de voorrang van pakketverkoop bij het bereiken van een meeneemprijs.

Alvast bedankt!

Kepa's schermafbeelding
    iTrader
    51 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dimio111 Bekijk bericht
    zegt dus eigenlijk niks want als een product niet meer nieuw te koop aangeboden wordt (in een winkel) dan heeft het ook geen nieuwprijs of winkelwaarde meer; er is enkel een marktwaarde dat bepaald wordt door de de verkopers.

Ik denk (persoonlijk) dat als je duidelijk vermeldt dat je het hoger te koop stelt dat je dat gewoon mag doen. Het is dan aan de koper zelf om te beslissen of het dit waard is of niet.
    ex-9lives crew
    now full-time procrastinator

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Lijkt me gewoon toegestaan in dit geval.

Dom voorbeeld, bepaalde Pokémonkaarten zijn duizenden euro's waard. Als zoiets verkocht wordt kan je niet van een verkoper verwachten dat hij deze hier aan nieuwprijs (wat was het, 5 euro per pakske kaarten?) gaat verkopen.
    Piss off the easily pissed off.

iTrader
    144 (100%)
    Haha

Wat is het nu? ^^
    Zou graag enkele collector's edition's van de hand doen, maar zou liefst niet met winkelprijs van toen als minimumprijs beginnen.

iTrader
    67 (100%)
    Ja, gij moogt die aan een hogere prijs verkopen.

StanTem's schermafbeelding
    iTrader
    212 (100%)
    Als ze niet meer verkrijgbaar zijn, is er niet echt een winkelprijs meer. In dit geval is het toegelaten.
    Vragen? Opmerkingen? Suggesties? -> PM
    PSN: joertjeuhn
    Twitch - offline

lestef's schermafbeelding
    iTrader
    26 (91%)
    Goh eigenlijk vind ik dat de koper mag vragen wat hij wilt in eender welk geval, ook al zijn ze nog te koop. Het is uiteindelijk toch aan de potentiële koper om zijn eigen rekening te maken.
    Stel ik wil een rtx 2080 aan 2000€ verkopen....dan verplicht ik toch niemand om die te kopen? Dan is het eigenlijk aan de potentiële koper om uit te maken of het hem die 2000€ waard is of niet. Mijn vergelijking is wel overdreven maar jullie snappen hem wel.
    Naar mijn mening een idiote en overbodige regel.

iTrader
    67 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lestef Bekijk bericht
    Goh eigenlijk vind ik dat de koper mag vragen wat hij wilt in eender welk geval, ook al zijn ze nog te koop. Het is uiteindelijk toch aan de potentiële koper om zijn eigen rekening te maken.
    Stel ik wil een rtx 2080 aan 2000€ verkopen....dan verplicht ik toch niemand om die te kopen? Dan is het eigenlijk aan de potentiële koper om uit te maken of het hem die 2000€ waard is of niet. Mijn vergelijking is wel overdreven maar jullie snappen hem wel.
    Naar mijn mening een idiote en overbodige regel.
    Ik denk dat die regel vooral te maken heeft met tickets voor evenementen aangezien het wettelijk verboden is om bv concerttickets te verkopen aan een prijs die hoger ligt dan de officiële ticketprijs. Voor de rest ben ga ik akkoord met u, als zot A mij 2000€ voor betalen voor iets dat 500€ waard is, tjah dan is dat maar zo.

iTrader
    0
    Het wordt imo alleen louche als je speciaal dingen hebt gekocht waar zeer beperkte voorraad van is, om dan direct splinternieuw door te verkopen aan hogere prijs, met voorbedachte rade.

rscaboy's schermafbeelding
    iTrader
    111 (98%)
    Het is een goede regel imo. Je mag nog steeds verkopen boven de nieuwwaarde alleen je startbod mag er niet boven gaan. Goede manier om mensen die woekerwinsten willen halen hier weg te houden. Koper bepaald nog altijd wat hij ervoor wil geven
    PSN: rscaboy_belgium

Regels voor berichten