Pagina 2 van 2 Eerste 12
    ns_ripper's schermafbeelding
    iTrader
    79 (100%)
    Diensten pure winst voor KMO's vrijgesteld van btw?

Ik zat vroeger niet in het btw vrijgestelde regime maar ik moest ook 23% sociale lasten betalen. Ik veronderstel dat dit voor btw vrijgestelden ook wel zo zal zijn?

Nadeel is natuurlijk ook dat je geen btw kan aftrekken.
    don't argue with idiots, they only drag you down to their level and beat you with experience

iTrader
    51 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MinM Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik kan u 1 advies geven in deze. probeer uw omzet max 25000 per jaar te houden zo dat je vrijgesteld bent van BTW.
    Hou het kleinschalig en probeer zo veel mogelijk u te focussen op diensten ipv verkoop op goederen.

Diensten zijn voor vrijgestelde BTW KMO's pure winst, goederen daar en tegen moet jij zelf ook aankopen.
    Probeer aan elk goed dat je verkoopt een dienst te koppelen.

Als ook zou ik best Belgische groothandels te vermijden omdat deze te klein zijn en daarom u geen scherpe prijzen kunnen geven waar daar uw marge nihil is.
    De reden dat Alternate wel kan draaien is dat zij via eigen distributie werken namelijk wave.nl en of alternate duitsland. op deze manier kunnen ze groot inkopen bij fabrikanten en zo de prijs drukken om toch marge te maken.

Voorbeeld is Gits(eigen bedrijf ) beetje reclame maken mag na advies he
    facebook.com/gitsantwerpen

1 keer per maand verkoop ik in beperkte oplage hardware, ik bekijk wat de prijzen zijn van Alternate en door het intracommunautaire systeem en BTW vrijstelling, kan ik bv deze maand 50€ goedkoper een MSI GTX1070 Gaming X leveren. Kaarten worden in EU opgekocht waar door ik de zelfde kwaliteit en service kan geven als een Alternate.

Conclusie:

doe het als hobby, kleinschalig en zie het als een bijverdienste en niet als hoofdberoep.
    Hier zie ik toch wel een serieuze adder onder het gras.

Als u vrijgesteld bent van btw in België en u doet een aankoop in het buitenland waar u uw ondernemingsnummer doorgeeft voor een aankoop met verlegde btw (en dus de verkoper dit foutief aanvaardt als bewijs dat u btw plichtig bent), dan gaat u de volgende twee jaren van ALLE intracommunautaire aankopen de btw hier in Belgie moeten betalen en elk kwartaal dat u een intracommunautaire aankoop gedaan heeft, een bijzondere btw aangifte moeten indienen.

Nu, indien u dit niet doet (bijzonder aangifte + betalen btw) dan kan het wel redelijk wat tijd duren alvorens de btw erachter komt (en erachter komen doen ze!), en dan komt de rekening: de achterstallige btw, verhoogd met interesten, en een boete van 1000€ voor elke bijzondere btw aangifte die u niet heeft ingediend!

Good luck, ik zou zeggen, zet het allemaal zo snel mogelijk in orde, gaat je wel wat meer kosten als de winst die je gemaakt heeft.

Het is standaard advies van wanneer u als btw vrijgestelde toch een intracommunautaire factuur zonder btw ontvangt (valt veel voor doordat in België BTW nummer en ondernemingsnummer hetzelfde is, zelfs al ben je vrijgesteld) de verkoper zo snel mogelijk te contacteren om een factuur inclusief btw te vragen en hem dan uiteraard ook die btw te betalen!

Bovenstaande uiteraard enkel geldig indien u effectief vrijgesteld van btw plicht bent (kleine onderneming).

En toch willen ze "bedrijfsbeheer" niet meer nodig maken om zelfstandige te worden, ik hoop dat ze dan op zijn minst een boekhouder verplicht gaan maken, vooral voor al die zelfstandigen als eenmanszaak in bijberoep....

Aankopen van goederen in het buitenland door “vrijgestelde BTW-plichtigen” of door niet BTW-plichtigen | CODA Boekhouders | Voor iedere ondernemer: Boekhouding, Fiscaliteit, Juridisch - en Startersadvies

MinM's schermafbeelding
    iTrader
    56 (92%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berenod Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hier zie ik toch wel een serieuze adder onder het gras.

Als u vrijgesteld bent van btw in België en u doet een aankoop in het buitenland waar u uw ondernemingsnummer doorgeeft voor een aankoop met verlegde btw (en dus de verkoper dit foutief aanvaardt als bewijs dat u btw plichtig bent), dan gaat u de volgende twee jaren van ALLE intracommunautaire aankopen de btw hier in Belgie moeten betalen en elk kwartaal dat u een intracommunautaire aankoop gedaan heeft, een bijzondere btw aangifte moeten indienen.

Nu, indien u dit niet doet (bijzonder aangifte + betalen btw) dan kan het wel redelijk wat tijd duren alvorens de btw erachter komt (en erachter komen doen ze!), en dan komt de rekening: de achterstallige btw, verhoogd met interesten, en een boete van 1000€ voor elke bijzondere btw aangifte die u niet heeft ingediend!

Good luck, ik zou zeggen, zet het allemaal zo snel mogelijk in orde, gaat je wel wat meer kosten als de winst die je gemaakt heeft.

Het is standaard advies van wanneer u als btw vrijgestelde toch een intracommunautaire factuur zonder btw ontvangt (valt veel voor doordat in België BTW nummer en ondernemingsnummer hetzelfde is, zelfs al ben je vrijgesteld) de verkoper zo snel mogelijk te contacteren om een factuur inclusief btw te vragen en hem dan uiteraard ook die btw te betalen!

Bovenstaande uiteraard enkel geldig indien u effectief vrijgesteld van btw plicht bent (kleine onderneming).

En toch willen ze "bedrijfsbeheer" niet meer nodig maken om zelfstandige te worden, ik hoop dat ze dan op zijn minst een boekhouder verplicht gaan maken, vooral voor al die zelfstandigen als eenmanszaak in bijberoep....

Aankopen van goederen in het buitenland door “vrijgestelde BTW-plichtigen” of door niet BTW-plichtigen | CODA Boekhouders | Voor iedere ondernemer: Boekhouding, Fiscaliteit, Juridisch - en Startersadvies
    Klopt als je een "dozendrager" bent dus je koopt iets aan en verkoop het zonder handeling door.

Echter in een project als miningrig maken, installeren bij iemand thuis en nodige uitleg en opleiding is voldoende handeling om intracommunotaire aankoop te verantwoorden.
    De aankoop heeft als doel een project af te werken.

Anders kunnen alle kleine zelfstandige ITers gelijk hun bedrijf stop zetten en gaan werken als vrijwilliger en 7000euro per jaar pure winst noteren.

Aangezien je btw vrij bent en en dit dan kan ingeven alsonkost blijf je alleen belastbaar op je winst.

Let op uw totale factuur bedrag telt als omzet.

Maar voor de zekerheid ga ik mijn boekhouder nogmaals raadplegen en mijn contactpersoon BBI.

Boekhouder heeft mij gezegd dat als jij dingen moet aankopen om projecten uit te werken je dit mag ingeven als onkosten aan 100%.

Je hebt mij wel serieus aan het twijfelen gebracht want alleen voor mijn directe verkopen heb ik een bijzondere btw ingediend. Niet voor mijn projecten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
    pc systeem
    PSN => MinM1337

Son Gokou's schermafbeelding
    iTrader
    57 (100%)
    Ik raad het ook af. Heb 3 jaar bij een lokale computerboer gewrkt. Op een pc die wij in mekaar staken voor de klant zat in het begin misschien nog 30-40 euro winst maar dat is met de jaren geslonken naar 10 of minder. De assemblage kosten van 50 euro was onze grootste winst. Dat en accesoires gelijk kabels, inkt, usb sticks. Tegenwoordig met internet ben je gedoemd. Vroeger was ik vaste klant bij alternate nu ben ik geswitched naar NL shops. Laatste zelfbouw pc van mezelf heb ik 350 euro uitgespaard door in NL te kopen. Dat hele bitcoin gedoe is een bubbel die wel gaat barsten en dan faat de 2de hands markt overspoeld worden met hardware.
    Zeg NEE tegen Whiskas, Zeg NEE tegen 9LIVES.

rafbanaan's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Maar wie wil een afgedankte mining GPU
    PSN ID/STEAM ID/ORIGIN: Tha_soh
    La música del futuro.

iTrader
    0
    Toch lekker leuk 2dehands markt vol met ex mining Gpu's voor €20 meer koop ik er wel eentje nieuw

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten