Pagina 26 van 26 Eerste ... 162223242526

Discussie: ID fraude

vanrumst's schermafbeelding
    iTrader
    235 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tailball Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    2e hands is tegenwoordig echt een broeihaard van smerig gespuis.
    Iedere keer als ik er een zoekertje opzet, krijg ik 2 a 3 mails (vaak in het frans) die eenzelfde stramien volgen.
    Ik reageerde er croeger nog op, tegenwoordig nirt meer. Gaan waarschijnlijk toch bots zijn tot je echt reageert.
    Afknallen, die handel.
    Idd, per zoekertje krijg je direct verschillende chats.

Heb het al dikwijls gemeld bij de support van 2dehands, nooit reactie op gehad.
    Maar o wé als je eens een zoekertje dubbel zet of een gelijkaardig iets verkoopt dan krijg je direct waarschuwing dat bij 3 waarschuwingen je account geblokkeerd wordt en het huidige zoekertje verwijderen ze dan.

Ze zouden beter systeem opzetten waarbij er een brief wordt gestuurd naar een fysiek adres en waar je pas kunt verkopen eens je die brief met bepaalde code hebt ontvangen; Zowat principe van "google mijn bedrijf" waarbij je moet claimen dat jij de eigenaar bent, daar sturen ze ook fysieke brief op.

iTrader
    9 (100%)
    Gisteren ook hetzelfde meegemaakt. Er stond een computeronderdeel aan een interessante prijs te koop in Damme, bij Brugge. Direct gemaild, direct antwoord gekregen:

"Hallo,

Ik zie helaas een lege e-mail berichtje van u.
    Zie wel dat u geïnteresseerd bent alleen jammer genoeg ben ik tijdelijk in Drachten (Nederland) vanwege mijn bv omstandigheden.
    Het product is aangeschaft in België vandaar de verkoop op de Belgische site.

Zou u na mij toe kunnen komen in Drachten?

Met vriendelijke groet.‎"

Ik heb er zelfs geen woorden aan vuil gemaakt. Misbruik gemeld bij 2dehands en de account werd na een uur verwijderd. Alleen jammer dat je verder niets kan doen natuurlijk... Die gasten beginnen gewoon onder een nieuw account.

Ter info, de naam die hij gebruikte was Dieter Aerts.

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vanrumst Bekijk bericht
    Ze zouden beter systeem opzetten waarbij er een brief wordt gestuurd naar een fysiek adres en waar je pas kunt verkopen eens je die brief met bepaalde code hebt ontvangen; Zowat principe van "google mijn bedrijf" waarbij je moet claimen dat jij de eigenaar bent, daar sturen ze ook fysieke brief op.
    Van mij zou dat ook nog verder mogen gaan dat je moet inloggen/registreren met je identiteitskaart (+pincode), je naam moet daarom niet direct zichtbaar zijn in de advertenties, maar bij een deal bijvoorbeeld wel, dan weet je direct wie er achter de verkoper zit, maar ja, dat zal te zware drempel zijn die niet iedereen wil nemen en zonder verkopers geen website. De feedbackfunctie wordt veel te weinig gebruikt op 2dehands. Wel nog geen echte problemen gehad op 2dehands, maar wel veel funbieders.

Elke1988's schermafbeelding
    iTrader
    26 (100%)
    En hoe is het eigenlijk afgelopen?
    http://www.twitch.tv/elkegaming

Stream/Game Pc: Intel 6800K, MSI X99A Raider, Kingston HyperX Fury 16GB, Cooler Master Storm Trooper, Crosair H110i, Asus Strix OC 1080TI, Samsung S24D300, Samsung 2233sn, AOC G2460F, Logitech G19, Logitech G502, logitech G920, Crosair 1000w, PS4 Controller,

Taipan#'s schermafbeelding
    iTrader
    139 (100%)
    Politie heeft er nooit iets aan gedaan.
    Daar ik mijn rijbewijs en ID opnieuw had aangevraagd, waren de kaartnummers ook ongeldig.
    Na enige tijd hield het ook gewoon op en verkocht hij niets meer onder mijn naam.

Gaming rig: Intel i7 6700k - Corsair H100i v2 - Asus Z170 Pro Gaming - 16gb DDR4 3200mhz - AORUS GTX 1080 Ti - 250gb SSD - BenQ XL2730 - Razer Huntsman - Razer Nari - Razer Mamba Wireless - Oculus Rift

Playstation 4 PRO Spiderman Edition - Nintendo Switch - 3DS XL SNES edition - Philips 43" Ambilight 4K TV

iTrader
    0
    Ik rakel het onderzoek terug op naar deze persoon.
    Indien iedereen i.v.m. deze thread volgende Google form zou kunnen invullen zou dit super zijn!

https://forms.gle/dCwfGpwAQaf2wShXA

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vanrumst Bekijk bericht
    Heb het al dikwijls gemeld bij de support van 2dehands, nooit reactie op gehad.
    Maar o wé als je eens een zoekertje dubbel zet of een gelijkaardig iets verkoopt dan krijg je direct waarschuwing dat bij 3 waarschuwingen je account geblokkeerd wordt en het huidige zoekertje verwijderen ze dan.
    Onlangs hebben ze mijn account zonder waarschuwing gewoon gewist. Volgens 2ehands was ik gehacked. Ik vraag bij hen datalogs op plus al mijn private gegevens op basis van de GDPR wetgeving, die weigeren dat gewoon. Ik moet maar klacht neerleggen bij de politie en die een procedure laten opstarten...
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

Vanoluc's schermafbeelding
    iTrader
    154 (100%)
    Klacht indienen tegen 2de hands

Kan gewoon hier: https://www.gegevensbeschermingsauto...lacht-indienen
    Vallen doet geen pijn, wel neerkomen

Pagina 26 van 26 Eerste ... 162223242526

Regels voor berichten