Pagina 5 van 229 Eerste 1234567891555105 ... Laatste

Discussie: NMBS-thread

Poekie95's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CL4P-TP Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als ze in dienst zijn hebben ze een werkblad bij dat ze laten zien.
    Heb ik ze iig nog nooit zien doen. Of ik heb het altijd gemist. Maar ik zie ze in Haren-Zuid gewoon meteen opstappen aan de Desiro vooraan terwijl de TBG soms achteraan zit en dan gaan ze direct in 1ste gaan zitten. En de TBG vraagt geen papier als hij rugzak/fluo ziet. Zal ook wel een gewoonte geworden zijn zeker? Net zoals het feit dat er ook maar weinig reizigers zijn die nog aan de TBG gaan zeggen dat ze geen vervoerbewijs hebben op dat L-treintje waar er nergens een loket is. TBG rekent daarvoor ook nooit een toeslag aan.
    Laatst gewijzigd door Poekie95; 23 juni 2014 om 02:55
    1. Stop nu met roken - begin er nooit mee / 2. Vermijd te veel zonnestraling / 3. Eet en drink gezond, beweeg regelmatig

Orchidee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    AAarrgh heb het de laatste tijd weer serieus gehad met de NMBS. O.a. vandaag: Aansluiting gemist omdat we twee minuten te laat waren. WTF? Ok, als er gauw een volgende trein zou zijn, zou ik daar nog kunnen inkomen. Maar op een traject met slechts 1 trein per uur...

Moeten ze een aansluiting eigenlijk niet verzekeren als die binnen een bepaalde tijd valt?
    -Feel the fear and do it anyway
    -Everything will be okay in the end. If it's not okay then it's not the end.

2s2k's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb vorig semester een examen niet kunnen afleggen omdat ik ongeveer een 30 min vertraging had (Mechelen - Leuven, typisch met al die overwegen).
    Nu hoorde ik van enkele vrienden dat je dan een attest kan aanvragen bij de conducteur of stationschef, maar op Google vind ik nogal tegenstrijdige beweringen. Onder andere dat deze attesten niet meer worden uitgereikt door NMBS of dat je op railtime.be een afdruk moet maken van je parcours met vertraging enzovoort.

Heeft iemand hier misschien al ervaring mee wat te doen en werd dit door de onderwijsinstelling aanvaard?

Chappii (oi22)'s schermafbeelding
    iTrader
    42 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orchidee Bekijk bericht
    AAarrgh heb het de laatste tijd weer serieus gehad met de NMBS. O.a. vandaag: Aansluiting gemist omdat we twee minuten te laat waren. WTF? Ok, als er gauw een volgende trein zou zijn, zou ik daar nog kunnen inkomen. Maar op een traject met slechts 1 trein per uur...

Moeten ze een aansluiting eigenlijk niet verzekeren als die binnen een bepaalde tijd valt?
    Heb je dat gevraagd aan de treinbegeleider?
    Being realistic is the most commonly traveled road to mediocrity.

deathproof's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Hoeveel vertraging had de trein?

Poekie95's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chappii (oi22) Bekijk bericht
    Heb je dat gevraagd aan de treinbegeleider?
    Chappii heeft blijkbaar nog nooit een attest moeten vragen. Of hij weet niet wat er gebeurt als je dit vraagt aan een TBG.
    Laatst gewijzigd door Poekie95; 23 juni 2014 om 02:44
    1. Stop nu met roken - begin er nooit mee / 2. Vermijd te veel zonnestraling / 3. Eet en drink gezond, beweeg regelmatig

Chappii (oi22)'s schermafbeelding
    iTrader
    42 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Poekie95 Bekijk bericht
    Chappii heeft blijkbaar nog nooit een attest moeten vragen. Of hij weet niet wat er gebeurt als je dit vraagt aan een TBG.
    Als je vraagt om een aansluiting te verzekeren, dan gebeurt dat altijd in de mate van het mogelijke? Heb ik al verschillende keren gedaan en iedere keer hebben ze gewacht nadat hij gebeld heeft.
    Being realistic is the most commonly traveled road to mediocrity.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    @ Chappii en Deadproof
    Mijn trein had 7 minuten vertraging (blijkbaar opgelopen tussen gent en kortrijk, want in gent was ik zonder vertraging kunnen opstappen). Normaal heb ik 5 minuten tussen mijn twee treinen, en ik zie net op de site dat voor deze trein (en alle treinen vanaf dat uur in mijn richting) "de aansluiting slechts verzekerd wordt als er minder dan 5 minuten vertraging is). MAW als de trein nog niet aan het binnenrijden is op het moment dat de volgende al moet vertrekken, willen ze niet meer wachten

En nee, ik heb het niet aan de treinbegeleider kunnen vragen. Ik zat in de eerste wagon en 't was een lange, drukke trein dus dan ga ik niet heel de trein doorlopen om het te kunnen vragen. Weet trouwens niet of het iets zou opgeleverd hebben, na dat stukje dat ik hierboven net vermeld heb. Mja, voor een aansluiting dat slechts 1x per uur rijdt, zouden ze toch enkele minuten mogen wachten imo. Zeker als ge weet dat daar honderden man van die ene trein op die andere moet overstappen (frequent genomen aansluiting voor de studenten uit gent die naar Z-W-vlaanderen moeten).

stormtrooper's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    't was in de spits zeker? Dan is dat imho maar normaal dat er weinig aansluitingen geleverd worden.
    I won.

Heisenberg

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stormtrooper Bekijk bericht
    't was in de spits zeker? Dan is dat imho maar normaal dat er weinig aansluitingen geleverd worden.
    18u50 in kortrijk, niet echt de spits meer imo.

Preacher92's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Pakt dan ook eens de trein op zondag... Sta al 5 min stil in beveren, iets met de signalisatie
    Hello

sharpshot's schermafbeelding
    iTrader
    21 (96%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    @ Chappii en Deadproof
    Mijn trein had 7 minuten vertraging (blijkbaar opgelopen tussen gent en kortrijk, want in gent was ik zonder vertraging kunnen opstappen). Normaal heb ik 5 minuten tussen mijn twee treinen, en ik zie net op de site dat voor deze trein (en alle treinen vanaf dat uur in mijn richting) "de aansluiting slechts verzekerd wordt als er minder dan 5 minuten vertraging is). MAW als de trein nog niet aan het binnenrijden is op het moment dat de volgende al moet vertrekken, willen ze niet meer wachten

En nee, ik heb het niet aan de treinbegeleider kunnen vragen. Ik zat in de eerste wagon en 't was een lange, drukke trein dus dan ga ik niet heel de trein doorlopen om het te kunnen vragen. Weet trouwens niet of het iets zou opgeleverd hebben, na dat stukje dat ik hierboven net vermeld heb. Mja, voor een aansluiting dat slechts 1x per uur rijdt, zouden ze toch enkele minuten mogen wachten imo. Zeker als ge weet dat daar honderden man van die ene trein op die andere moet overstappen (frequent genomen aansluiting voor de studenten uit gent die naar Z-W-vlaanderen moeten).
    De trein naar poperinge?

Altijd miserie als je de trein na 17.09 neemt. Al gehad dat ze aansluiting garandeerden en dan kom je aan die trein en zijn de deuren toe en loopt de verantwoordelijke weg zonder enige uitleg want het is zijn schuld niet dus zaag niet!
    S

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sharpshot Bekijk bericht
    De trein naar poperinge?

Altijd miserie als je de trein na 17.09 neemt. Al gehad dat ze aansluiting garandeerden en dan kom je aan die trein en zijn de deuren toe en loopt de verantwoordelijke weg zonder enige uitleg want het is zijn schuld niet dus zaag niet!
    Jep trein naar poperinge. Van mij was het die van 18u09, maar het levert al evenveel miserie. En inderdaad, de verantwoordelijke is dan niet aan te spreken hoor: "de trein was niet op tijd, dusja". Ik hoop dat ze het ooit erdoor krijgen om de trein vanuit poperinge door te laten rijden naar gent-antwerpen ipv brussel (en omgekeerde richting ook). Het zou me wekelijks heel wat zorgen besparen.

iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Jep trein naar poperinge. Van mij was het die van 18u09, maar het levert al evenveel miserie. En inderdaad, de verantwoordelijke is dan niet aan te spreken hoor: "de trein was niet op tijd, dusja". Ik hoop dat ze het ooit erdoor krijgen om de trein vanuit poperinge door te laten rijden naar gent-antwerpen ipv brussel (en omgekeerde richting ook). Het zou me wekelijks heel wat zorgen besparen.
    Euhm, vanaf december is er elk uur een rechtstreekse trein van Antwerpen/Gent naar Kortrijk/Lille/Poperinge

http://i.imgur.com/7IU6dn9.png

sharpshot's schermafbeelding
    iTrader
    21 (96%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Er is zowel 's ochtends al 's avonds één (de ene rond 7u10 vertrek in Poperinge en om 16u30 in Gent). Ik neem die 's ochtends altijd als ik geen afspraken heb in de ochtend maar die om 16u30 kan ik moeilijk nemen anders doe ik mijn uren niet

Die rijdt wel door naar Brussel, niet Antwerpen.
    S

Pagina 5 van 229 Eerste 1234567891555105 ... Laatste

Regels voor berichten