Discussie: NMBS-thread

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ziet er mij vooral veel te veel beenruimte uit voor 2de klas of die persoon beeld links heeft korte benen maar dat lijkt me toch niet.
    Of het is de ''hoek'' van de foto waarop dat zo lijkt dat er enorm veel beenruimte is, maar lijkt toch dat als je ''normaal'' zit dat je niet met je knieen tegen die van de persoon tegenover je duwt zoals nu op die oude boemel gevallen.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KerberosX Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Voor degenen die hier constant afstrijden dat:
    - Het verlengen van de lijn Turnhout - Brussel tot in Binche een slecht idee was
    - Dat er op deze lijn consistent afgeleefd materieel wordt ingezet

De NMBS denkt er blijkbaar zelf wel anders over:
    https://www.hln.be/in-de-buurt/turnh...-2023~a9031ad0
    Niet klagen als je beseft dat dit ook consequenties zou kunnen hebben:
    https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200213_04847582

" De minister liet ook verstaan dat de vertragingen op de lijnen tussen de hoofdstad en de Kempen te wijten zijn aan het grote aantal stopplaatsen. Er wordt aan gedacht om vanaf 2023 de lijn Binche-Turnhout in Brussel in twee te splitsen. Een bijkomende oplossing zou kunnen zijn om een aantal stations niet meer aan te doen of te sluiten. Dat zou vooral in de Kempen een impact hebben. Begin maart wil minister Bellot daarover in overleg gaan met de burgemeesters in de Kempen."
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demon326 Bekijk bericht
    Is dat 1ste klasse? Ziet er té goed uit voor 2de klas
    Is 1e klas, idd. Maar 2e klas ziet er ook ok uit.

Hier nog meer foto's, van zowel eerste (begin) als tweede klas (later in de topic)
    https://www.hgbtf.net/viewtopic.php?p=248009#p248009
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    265 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ja, dat is 1e klasse. Die is echt wel een meerwaarde. Onlangs toch ook eens op de M7 geraakt. Op zich is 2e klasse niets speciaals. Het toestel doet toch in grote lijnen denken aan de M6.
    Laatst gewijzigd door Cerv.Be; 21 februari 2020 om 08:20
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    De roltrappen in Leuven station gaan eind maart al gerepareerd zijn. Drie fucking maanden om wat schade na wateroverlast te fixen.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    De roltrappen in Leuven station gaan eind maart al gerepareerd zijn. Drie fucking maanden om wat schade na wateroverlast te fixen.
    Als gebruiker van het station in Hasselt zou 3 maanden voor kapotte roltrappen te fixen een godsend zijn

Ik kan me de laatste keer niet herinneren dat die hebben gewerkt als ik van spoor x naar spoor y moet overstappen.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Is de gemiddelde leeftijd hier plots 80ofzo? Pakt toch gewoon de trap

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Is de gemiddelde leeftijd hier plots 80ofzo? Pakt toch gewoon de trap
    Gezever als dit is altijd een non excuus voor het probleem.
    Het gaat niet over leeftijd of de roltrap willen nemen, het gaat erom dat een infrastructuur die je aanbied 90% van het jaar stuk is, in Hasselt dan toch, wat een belachelijke hoeveelheid dagen op een jaar zijn.

Als we uw logica moeten toepassen op alles dan moet je over niets meer in de wereld klagen of discussiëren.

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ok boomer

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    Gezever als dit is altijd een non excuus voor het probleem.
    Het gaat niet over leeftijd of de roltrap willen nemen, het gaat erom dat een infrastructuur die je aanbied 90% van het jaar stuk is, in Hasselt dan toch, wat een belachelijke hoeveelheid dagen op een jaar zijn.

Als we uw logica moeten toepassen op alles dan moet je over niets meer in de wereld klagen of discussiëren.
    Ik begrijp totaal niet dat ze on Hasselt eerst die nieuwe trap achter het station gebouwd hebben, ze hadden beter eerst de problemen die er waren / zijn aangepakt.

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk bericht
    Ik begrijp totaal niet dat ze on Hasselt eerst die nieuwe trap achter het station gebouwd hebben, ze hadden beter eerst de problemen die er waren / zijn aangepakt.
    Het probleem in Hasselt is dat de werken in 1ste instantie al eens waren uitgesteld en ik geloof dat het uiteindelijke budget ook naar beneden is gehaald voor het totale kostenplaatje dus zijn ze wat aan het aanmodderen met wat ze nu precies zouden willen doen.

Het grootste probleem in Hasselt zijn antieke roltrappen die 3.5/4de van het jaar niet werken en een voorkant die de charme uitstraalt van een kantoorgebouw in 1965.
    Dus dan hebben ze maar beslist van als eerste achteraan die nieuwe trap te maken en op het perron tv's met info te hangen ( ok akkoord die tv's waren ook wel nodig want die hebben ze in andere deftige stations ook al een tijdje )

Van wat ik heb gelezen als laatste nieuws eind 2019 wil het stadsbestuur in Hasselt nu toch de voorkant van het gebouw aanpakken + het stationsplein zelf en hebben ze gevraagd aan de NMBS om te investeren ( lol )
    Oude gebouwen in de buurt willen ze slopen, vooral dan aan de overkant waar je bv frituur Annick etc had en die louche cafetjes.

Het originele plan voor een groot station met kantoren etc is geschrapt maar ze willen wel de voorgevel opfrissen, het plein, de bampslaan en er komt een moderne looking Starbucks ( die als een zere duim eruit gaat zien zolang dat station er 55 jaar oud uit ziet :lol ) maar hey de plannen gaan nu tenminste wel weer verder dan enkel wat nieuwe roltrappen en een trap achteraan het station.

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    265 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Sinds wanneer hangen er schermen in MS96 stellen? Eerste keer dat ik op zo'n trein zit die dit heeft.
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cerv.Be Bekijk bericht
    Sinds wanneer hangen er schermen in MS96 stellen? Eerste keer dat ik op zo'n trein zit die dit heeft.
    Geen idee wat MS96 is maar als je die treinen die al 20 jaar op Oostende-Eupen rijden bedoelt, idd, maar ik denk dat er maar 1 trein is die geretrofit is ermee? Proefopstelling denk ik?

Ze hebben niet alleen schermen gehangen. Ook massa's camera's.

Geen idee of het wel een goed idee is om die oudere treinen nog massaal te retrofitten met allerhande apparatuur dat al eens (te) warm kan worden, wat in het beste geval de wagon alleen maar opwarmt, in het slechtste geval heel wat meer opwarmt (Swissair 111 indachtig).

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    16u35 toegekomen in Brussel-Centraal, 19u49 zou ik moeten toekomen in Ieper Station (via Brussel-Noord (om zitplaats te hebben), Gent-Sint-Pieters, Kortrijk en dan Ieper. 3u14, 4 treinen. Nieuw persoonlijk record denk ik . Maar zelfs op zo'n dagen hou ik van mijn treinrit.

(beetje zoals mijn attitude tegenover herexamens: hoe meer hoe liever, dan heb ik het meeste waar voor mijn inschrijvingsgeld/treinabo, zolang ik er maar door was/thuis geraak )
    Rosa Parks

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Vergeet niet je compensatie aan te vragen bij de NMBS voor een vertraging van meer dan 60 minuten, kwestie van alles uit een onaangename ervaring te halen.

https://b2c-forms.belgiantrain.be/co...ion.php?lang=N

De vertragingen van meer dan 15 min of meer dan 30 minuten hou ik niet bij, dat vind ik de administratie niet waard, want je loopt het risico dat als je net niet aan voldoende vertragingen binnen een periode komt dat het allemaal voor niets is, en bovendien wordt die vergoeding alleen in de elektronische NMBS portefeuille gestort, waardeloos want mijn werkgever betaalt mijn abonnement toch...

Die vergoeding voor 60 minuten of meer vertraging is echter wel nog net de moeite, even een formulier invullen en toch al snel €4 à €5 euro op de rekening. Een beetje weinig voor een heel uur verloren tijd, maar toch ook weer niet niets. Soms ook gewoon noodzakelijk om de bus terug te betalen als de NMBS je van haar trein smijt en stelt dat je je plan maar moet trekken voor het laatste stukje van de route...

Regels voor berichten