Discussie: NMBS-thread

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    8u vind ik persoonlijk ook net iets te weinig, s ochtends vertraging en als je dan s'avonds thuiskomt om dan het vertragingspapier in te vullen is het weg. 24u lijkt me persoonlijk beter, of geeft dat foutmeldingen met de trein van de dag later?

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    265 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Daarnet nog eens een S-verbinding gepakt, van Leuven naar Meiser. Blijven toch grappige verbindingen, zit echt geen kat op. En die duikbril treinen zijn een hel met deze zon.
    Treinbegeleider deed ook geen enkele moeite om vervoersbewijzen te controleren, gewoon de hele tijd gaan zitten.
    Laatst gewijzigd door Cerv.Be; 19 februari 2020 om 10:10
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

Mike's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cerv.Be Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Daarnet nog eens een S-verbinding gepakt, van Leuven naar Meiser. Blijven toch grappige verbindingen, zit echt geen kat op. En die duikbril treinen zijn een hel met deze zon.
    Treinbegeleider deed ook geen enkele moeite om vervoersbewijzen te controleren, gewoon de hele tijd gaan zitten.
    Om wat uur heb je die trein genomen want smorgens zit die bomvol. Ik rij die trein vaak.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    265 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mike Bekijk bericht
    Om wat uur heb je die trein genomen want smorgens zit die bomvol. Ik rij die trein vaak.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
    Ja in de spitsuur zitten die vol. Er is dan vaak ook maar 1 per uur. Daarbuiten zie je amper iemand. Ik pak die geregeld naar klanten van ons overdag. Net als de verbinding Mechelen-Merode. Sta ook altijd zo goed als alleen op die perrons.

Versta met niet verkeerd, ik vind het nuttige treinen want gebruik ze zelf. Met de auto naar Brussel heb ik al lang achterwege gelaten.
    Laatst gewijzigd door Cerv.Be; 19 februari 2020 om 13:00
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Zijn sommige treinstellen eigenlijk gewoon zo'n goede isolators dat 4G daar niet op werkt, of ligt het eerder aan mijn provider? Is toch altijd irritant hoe mijn mobiel internet helemaal niet werkt, terwijl we gewoon boven de grond in een station staan (tunnels is iets anders). Dan 1 km verder gaat het terug, dus misschien gewoon ver van een zendmast?

Doet mij denken aan de WiFi op de trein of niet discussie van een tijd terug, waar versterkers voor 4G als alternatief werden aangehaald.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het blijven natuurlijk stalen kooien hé.
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Zijn sommige treinstellen eigenlijk gewoon zo'n goede isolators dat 4G daar niet op werkt, of ligt het eerder aan mijn provider? Is toch altijd irritant hoe mijn mobiel internet helemaal niet werkt, terwijl we gewoon boven de grond in een station staan (tunnels is iets anders). Dan 1 km verder gaat het terug, dus misschien gewoon ver van een zendmast?

Doet mij denken aan de WiFi op de trein of niet discussie van een tijd terug, waar versterkers voor 4G als alternatief werden aangehaald.
    Dit ligt deels aan wat nixie al zei, het kooi van Faraday effect (wat je ook in nieuwbouwwoningen hebt die vol ijzer zitten) maar deels ook door de locatie van masten en sporen. Je merkt dit vooral als je door landelijkere plekken rijdt, dat het vooral daar erger is omdat er minder dekking is. Wat ook logisch is, want masten zullen vooral in dichter bewoonde plekken aanwezig zijn.

Het kan natuurlijk ook aan je gsm liggen. In België wordt band 3 & 20 gebruikt voor 4G. Band 3 is dachtek 1800MHz en b20 is 800MHz. Hogere frequentie betekent een verder bereik maar slechtere penetratie. Als uw gsm bv bij voorkeur op band3 connecteert (of enkel op band3 kan ontvangen) zal je slechtere ontvangst in huis hebben en dus ook op de trein. Maar dan vallen we ook weer terug op vorig puntje, in landelijke gebieden zal men eerder voor masten kiezen die op b20 b3 werken omdat men zo meer dekking heeft.

[edit] foutje, danku JPV
    Laatst gewijzigd door the_fox; 19 februari 2020 om 16:17

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    je bedoelt bij dt laatste toch ook band 3?

Opvallend is wel bij mij dat ik slechte verbinding heb tussen Brussel en Gent (gaat, maar valt af en toe weg), maar uitstekende verbinding tussen Gent & Ieper, behalve ter hoogte van Komen tot Hollebeke (deelgemeente van Ieper).
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ge bedoelt het zwarte gat der gsm-ontvangst tussen Denderleeuw en Brussel-Zuid?
    Kan ik niet echt verklaren buiten dat het afhangt van gsm tot gsm. Zowel mijn werk-gsm als persoonlijke zijn Orange. Met mijn persoonlijke kan ik perfect een telefoongesprek starten in BXL en volhouden tot Denderleeuw maar internet valt geregeld weg. Op mijn werkgsm is het minder erg.

Ik vermoed (maar ben het niet zeker) dat dit te maken heeft met het wisselen van masten, bij sommige gsms gaat dit vlotter dan bij andere. Of van de antenne in de gsm zelf, dat die bij sommigen beter is dan bij andere gsm's.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Kan ik niet echt verklaren buiten dat het afhangt van gsm tot gsm. Zowel mijn werk-gsm als persoonlijke zijn Orange. Met mijn persoonlijke kan ik perfect een telefoongesprek starten in BXL en volhouden tot Denderleeuw maar internet valt geregeld weg. Op mijn werkgsm is het minder erg.

Ik vermoed (maar ben het niet zeker) dat dit te maken heeft met het wisselen van masten, bij sommige gsms gaat dit vlotter dan bij andere. Of van de antenne in de gsm zelf, dat die bij sommigen beter is dan bij andere gsm's.
    Gelijkaardige zaken meegemaakt, momenteel is het beter, een tijd niets van ontvangst in bv. Jette. De redenering kooi van Faraday was een beetje wat ik verwachtte. Bestaan daar eigenlijk versterkers/treinantennes voor, en is dit dan niet goedkoper dan Wifi voorzien?
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Sinds beide via hetzelfde principe werken, vermoed ik dat dat niet zoveel zal schelen. Hoe wifi in treinen werkt: Er worden antennes en satellietontvangers buitenop de trein gezet, deze ontvangen de signalen. Die worden aangesloten op een modem en dan meerdere access points doorheen de trein (want elke wagon is een eigen kooi van Faraday...).
    Voor gsm-boosters zou je dan ook een soortgelijke buiten-binnen opstelling nodig hebben. Al wordt er voor wifi op treinen nog steeds een combinatie van stalliet & mobile data via gsm antennes gebruikt voor een reden, omdat 1 van de 2 signaal kan verliezen...

Mijn kennis van gsm netwerken is ook niet goed genoeg om te zeggen hoe dit zou werken met meerdere providers. Want nu hebben bv Proximus & Orange ook allemaal verschillende masten.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Ah, Liedekerke. Where signals go to die.
    Ik heb al een behoorlijk aantal providers gesleten op die lijn, denk dat ze allemaal de revue zijn gepasseerd. Allemaal dood op grondgebied Liedekerke.

Tot zover dit uiterst nuttige intermezzo.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

RB26DETT's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het station van Jette is ook zo'n dode plek, alsook het stuk tussen Mortsel en Duffel.
    In de Kennedytunnel heb je dan weer heel goede ontvangst.
    Ik heb over alles en iedereen een mening. Vraag er naar!

dunno's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Leuk, een keertje in het nieuwe M7-rijtuig kunnen zitten.

NoScript, de add-on om ongewenste reclame tegen te houden.

demon326's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dunno Bekijk bericht
    Leuk, een keertje in het nieuwe M7-rijtuig kunnen zitten.
    Is dat 1ste klasse? Ziet er té goed uit voor 2de klas

Regels voor berichten