Discussie: NMBS-thread

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Waarom hebben ze in de nieuwe treinen niet gewoon 1 klasse ipv 2? Voor de afstanden in België kan dat er toch amper toe doen? Dan moeten we niet meer letten op waar we opstappen enz...

McGregor's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Zeg mij in welke andere 1e wereldlanden het regionaal OV zo geregeld is. Nergens is dit zo voor bussen, trams, metro. En ik ben het nog bijna nergens tegengekomen op regionale treinen.
    Ik zal mijn ervaringen even delen, dan nog maar enkel over de treinen:
    • Duitsland: zelfs op ICE treinen heb ik geen stopcontacten gezien, en hier heb je enkel een gegarandeerde plaats als je deze reserveert aan een meerkost. Gewone IC treinen: niet altijd airco & soms een paar stopcontacten per wagon.
    • Portugal: Wel airco, geen stopcontacten.
    • Nederland: Soms airco en stopcontacten, vergelijkbaar met België.
    • Frankrijk: Soms airco en stopcontacten, vergelijkbaar met België.
    • USA: Voornamelijk lange afstand gedaan, 1x nen Amtrak en die had airco maar geen stopcontacten (dat ik gezien heb, dus mogelijks een paar per wagon maar zeker niet overal).

Dan nog één die jij misschien niet als 1e wereldland beschouwt:
    Polen: Enkel vaste plaatsen in bepaalde IC treinen, die duurder zijn. Ook daar heb ik geen stopcontacten gezien. Wel airco & een restaurant-coupé, dus dit is eerder te vergelijken met ICE treinen (denk dat die dat ik opzat zelfs uit Praag kwam, dus ook niet echt regionaal te noemen). De regionale treinen die ik genomen heb: geen stopcontacten & geen airco.

Maar kom, hou je oogkleppen maar op en schreeuw het uit zo hard je kunt. Ik ga je niet tegenhouden, ik weet gewoon dat het veel blazen zonder inhoud is.
    Zwitserland.
    If you can achieve something without a struggle it's not going to be satisfying. -Greg LeMond

MiniJeffrey's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Waarom hebben ze in de nieuwe treinen niet gewoon 1 klasse ipv 2? Voor de afstanden in België kan dat er toch amper toe doen? Dan moeten we niet meer letten op waar we opstappen enz...
    Omdat er nog altijd veel mensen betalen voor 1e klasse.
    Let us pray for all the fools that be

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MiniJeffrey Bekijk bericht
    Omdat er nog altijd veel mensen betalen voor 1e klasse.
    Weet jij of daar publieke cijfers van bestaan? Totaal aantal reizigers eerste klasse en de totale inkomsten eerste klasse vs hetzelfde maar dan tweede klasse?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Weet jij of daar publieke cijfers van bestaan? Totaal aantal reizigers eerste klasse en de totale inkomsten eerste klasse vs hetzelfde maar dan tweede klasse?
    Publiek niet denk ik, tenzij misschien in het jaarrapport.

iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Publiek niet denk ik, tenzij misschien in het jaarrapport.
    Ik ben er(door ervaring als ex-werknemer van de nmbs(treinbestuurder)) zeker van dat er meer reizigers in 1ste klasse zitten door hun vrijkaart(werknemers) dan betalende reizigers.
    Bij al mijn aanbiedingen in Buy it and Sell it worden mijn producten ook aangeboden in vriendenkring.

Gray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik vind eigenlijk dat men een klasse bij moet maken, "de 3de klasse" met alleen staanplaatsen, aan een lager tarief uiteraard.
    Zo kan iedereen reizen op de manier, prijs en comfort dat hij wil.
    (en een 3de klasse bijmaken betekend automatisch een upgrade van 1ste en 2de klasse)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door scorpken Bekijk bericht
    Ik ben er(door ervaring als ex-werknemer van de nmbs(treinbestuurder)) zeker van dat er meer reizigers in 1ste klasse zitten door hun vrijkaart(werknemers) dan betalende reizigers.
    Dat geloof ik ook, in tegenstelling tot andere landen is het vaak druk in 1ste klasse, ik vraag mij af wie er allemaal gratis in eerste klas rijd? (gratis = deel van de verloning uiteraard)
    Ik heb vaak de indruk dat ik de enige ben met een mobib kaart die gescand moet worden.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    NMBS-personeel, politici en journalisten lijken inderdaad een significant deel, zoniet het merendeel van de eerste klasse passagiers te zijn, maar dat is natuurlijk slim geregeld: de politici en de NMBS-personeelsleden bedienen zichzelf dus er gaat daar al niemand klagen, en de pers die normaal gezien ruchtbaarheid moet geven aan dergelijke klachten zal dat ook niet meer doen.

Soit, verbaast me dat hier nog géén enkele aandacht meer besteed is aan het feit dat blijkbaar nauwelijks de helft van de treinen écht op tijd rijdt: https://www.tijd.be/ondernemen/trans.../10089968.html
    Lol, deze cijfers zijn enkel "interne berekeningen" want: "Infrabel-woordvoerder Frédéric Petit noemt de alternatieve stiptheidscijfers, die de vertraging vanaf 1 minuut meten, ‘interne berekeningen’. ‘Het enige geldige en officiële cijfer is de norm van 5 minuten en 59 seconden’, zegt Petit. ". Wat een klucht. Trek die grens anders op naar een kwartier, dan zijn de treinen ineens stipter zeker?

Deze week nog eens het plezier gehad in een trein te zitten die afgelast werd, en rechtsomkeer maakte richting een groter station (Hasselt), géén vervangbus die gegarandeerd kon worden, neem zelf maar (en betaal voor) een bus van De Lijn om alsnog thuis te geraken. Compensatie aangevraagd, maar de NMBS betaalt dat waarschijnlijk pas over een paar maanden terug - als ze het al niet expres in hun eigen elektronische portefeuille steken zoals ze me laatst gelapt hebben ondanks dat ik letterlijk vroeg om het op mijn bankrekening te storten - . Dit terwijl het minste wat de NMBS in zo'n geval zou kunnen doen is per trein een blokje met Lijn-tickets voorzien zodat de conducteur deze kan uitdelen aan de gestrande reizigers, of communiceren met De Lijn zodat je als treinreiziger niet nog eens extra moet betalen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door scorpken Bekijk bericht
    Dus jij denkt dat NMBS maar een paar duizend klanten eerste klasse heeft?

Ik zal het al meteen beantwoorden: het zijn er veel meer.

Mike's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik mag maar 12keer per jaar first class reizen als bestuurder van de NMBS buiten de werkuren. Tijdens het werk mag ik wel first class reizen al is de regel wel eerst vragen aan boordchef en reizigers gaan voor.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Mr. SLASH's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Krijg jij maar 12 1ste klasse coupons? Dat zijn er toch veel meer
    KEEP ON ROCKIN' IN THE FREE WORLD

Mike's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr. SLASH Bekijk bericht
    Krijg jij maar 12 1ste klasse coupons? Dat zijn er toch veel meer
    Sinds dit jaar is dat veranderd van 12 inplaats van 24 vanaf 5jaar dienst is terug 24 denk ik

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dus jij denkt dat NMBS maar een paar duizend klanten eerste klasse heeft?

Ik zal het al meteen beantwoorden: het zijn er veel meer.
    Je moet niet lezen wat je wilt lezen hé, ik zeg niet dat er geen betalende reizigers in 1ste klasse zijn.. Het zijn er gewoon veel minder dan de vrijkaarten.
    Dat merk je gewoon in de praktijk heel hard, en dat bevestigen alle treinbegeleiders ook.
    Bij al mijn aanbiedingen in Buy it and Sell it worden mijn producten ook aangeboden in vriendenkring.

iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    We moeten trouwens ook niet belachelijk doen, desondanks je als rijdend personeel bij de NMBS 12/24 coupons krijgt voor 1ste klasse zit elke treinbestuurder/treinbegeleider gewoon(met toelating van de boordchef) gewoon met zijn vrijkaart 2de klasse in 1ste.
    Laatst gewijzigd door scorpken; 26 januari 2020 om 12:58

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Er zijn 200.000 abonnementen eerste klas. Dat zijn verre van de helft politici, beroepsjournalisten en NMBS medewerkers
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Pagina 241 van 248 Eerste ... 141191231237238239240241242243244245 ... Laatste

Regels voor berichten