Discussie: NMBS-thread

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KerberosX Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Opletten dat je geen karikatuur van jezelf wordt hè
    Opletten dat je niet op de man speelt.

Nog altijd aan het wachten op enig verweer ivm die cijfers qua afmetingen zitbank
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Opletten dat je niet op de man speelt.

Nog altijd aan het wachten op enig verweer ivm die cijfers qua afmetingen zitbank
    Zelfs al zouden de cijfers je gelijk geven, geen hond die voor zijn plezier met 2 op zo’n 1.5 bank gaat zitten.

MiniJeffrey's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat een discussie ook.

Die 2,5 - 1,5 opstelling is zo berekend dat je op bepaalde situaties er met 3/2 kunt opzitten en in andere gevallen inderdaad met 2/1. Vandaar dat men het gemiddelde neemt en spreekt over 2,5/1,5 aan zitplaatsen. Overigens heb ik genoeg P-treinen gezien in die opstelling en ik kan gerust meegeven dat 3/2 meestal aardig lukt, dus het potentieel aan zitplaatsen is naar mijn aanvoelen zelfs hoger dan 2,5/1,5. Dat het niet altijd even aangenaam is, is een andere discussie. Maar meeste reizigers verkiezen zitten boven rechtstaan en aan het aantal mensen dat bewust in 3/2 formatie gaat zitten, lijkt het nog wel mee te vallen.
    Let us pray for all the fools that be

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik moet eerlijk zijn dat ik meestal eerder 3 - 1 zie, dan dat dat men er 3-2 gaat zitten.
    Al heb je gelijk dat de meesten liever zitten dan rechtstaan. Persoonlijk had ik toch liever gehad dat men die zitplaatsen een ietsie pietsie breder hadden gemaakt. Is toch aangenamer hoor. Voor de rest houd ik mij uit de discussie.

Mja, ik ben dan ook de persoon die zich ongegeneerd liever op de grond neerzet in de tussenwagon dan op die bank van 1.5 te gaan zitten

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MiniJeffrey Bekijk bericht
    Wat een discussie ook.

Die 2,5 - 1,5 opstelling is zo berekend dat je op bepaalde situaties er met 3/2 kunt opzitten en in andere gevallen inderdaad met 2/1. Vandaar dat men het gemiddelde neemt en spreekt over 2,5/1,5 aan zitplaatsen. Overigens heb ik genoeg P-treinen gezien in die opstelling en ik kan gerust meegeven dat 3/2 meestal aardig lukt, dus het potentieel aan zitplaatsen is naar mijn aanvoelen zelfs hoger dan 2,5/1,5. Dat het niet altijd even aangenaam is, is een andere discussie. Maar meeste reizigers verkiezen zitten boven rechtstaan en aan het aantal mensen dat bewust in 3/2 formatie gaat zitten, lijkt het nog wel mee te vallen.
    Dat is niet het punt van de discussie hè. Het gaat erom of dit comfortabel is (ik zit bv 2x een uur per dag op de trein). We kunnen anders ook naar Indische toestanden gaan. Gewoon nog 1 wagonnetje inzetten en degenen die er niet meer bij kunnen, mogen opzij aan de wagon gaan hangen of op het dak gaan liggen.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik onthaal het nieuws positief dat het bluebike netwerk uitgebreid zal worden.

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Sommige mensen hier hebben toch een enorm gedesillusioneerd beeld van wat regionaal openbaar vervoer is en wat de NMBS zou moeten aanbieden

Kleine reminder:
    • Er zijn geen gereserveerde plaatsen en je koopt geen zitplaats, wel een mogelijkheid om van punt A naar punt B te gaan (zelfs niet op een specifiek uur!). Dit is bij bijna elke vorm van regionaal OV zo, dus bij de NMBS ook zo. Dus sta dan recht als ge niet met 2 op de 2persoonsbank wilt zitten.
    • Airco laat ik nog in het midden sinds er in België nog treinen rondrijden zonder airco waar de ramen niet open kunnen. Al vind ik de investering om airco te retrofitten bij een renovatie totaal overbodig voor de beperkte tijd dat die in een land zoals België zou opliggen. Maar dan vind ik wel dat de ramen open zouden moeten kunnen.
    • Aan de persoon die stopcontacten zou willen: waarom? Ik pendel dagelijks 2x op een dubbeldekken. Die heeft per wagon en per verdiep 2 stopcontacten. Als die in 1% van mijn ritten gebruikt werden, was het veel. Koop u apparaten die lang genoeg meegaan of desnoods een powerbank voor uwe gsm/tablet. Dit is niet aan de NMBS om dat te voorzien.

Er wordt hier toch ook enorm veel geklaagd gewoon om te kunnen klagen heb ik zo het gevoel.

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Sommige mensen hier hebben toch een enorm gedesillusioneerd beeld van wat regionaal openbaar vervoer is en wat de NMBS zou moeten aanbieden

Kleine reminder:
    • Er zijn geen gereserveerde plaatsen en je koopt geen zitplaats, wel een mogelijkheid om van punt A naar punt B te gaan (zelfs niet op een specifiek uur!). Dit is bij bijna elke vorm van regionaal OV zo, dus bij de NMBS ook zo. Dus sta dan recht als ge niet met 2 op de 2persoonsbank wilt zitten.
    • Airco laat ik nog in het midden sinds er in België nog treinen rondrijden zonder airco waar de ramen niet open kunnen. Al vind ik de investering om airco te retrofitten bij een renovatie totaal overbodig voor de beperkte tijd dat die in een land zoals België zou opliggen. Maar dan vind ik wel dat de ramen open zouden moeten kunnen.
    • Aan de persoon die stopcontacten zou willen: waarom? Ik pendel dagelijks 2x op een dubbeldekken. Die heeft per wagon en per verdiep 2 stopcontacten. Als die in 1% van mijn ritten gebruikt werden, was het veel. Koop u apparaten die lang genoeg meegaan of desnoods een powerbank voor uwe gsm/tablet. Dit is niet aan de NMBS om dat te voorzien.

Er wordt hier toch ook enorm veel geklaagd gewoon om te kunnen klagen heb ik zo het gevoel.
    Misschien zouden ze beter gewoon de zitplaatsen afschaffen en iedereen laten staan, je kan ze toch niet reserveren en dan kan er meer volk op de trein. Waarom moet de NMBS nu zorgen voor zoveel comfort? Dat is toch pure geldverspilling? Dan moeten we hier ook niet discussiëren over halve of hele zitplaatsen.

Zowel airco als stopcontacten is gewoon een kwestie van mee te gaan met de tijd, tegenwoordig verwachten de mensen meer comfort dus bied je meer comfort aan.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht

Kleine reminder:

Allez, de vos heeft zijne drop mike komen doen, dus moeten we allemaal ons bakkes houden?

Naast het vervoersbewijs waar we allemaal (al dan niet via de werkgever) voor betalen, vloeit er daarnaast ook nog eens een hele hoop belastingsgeld naar de spoorwegen. We leven hier in een 1e wereldland en ik betaal ook belastingen naargelang. Dan mag ik toch ook wel een 1e wereldland service verwachten zeker? En een deftige comfortabele zitplaats hoort daar echt wel bij als je een uur moet rijden.

Als gij het plezant vindt om een uur recht te staan of om u naast een vadsig wijf op een 1.5 bank te wurmelen, be my guest. Maar daar zit ik niet op te wachten.

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Allez, de vos heeft zijne drop mike komen doen, dus moeten we allemaal ons bakkes houden?

Naast het vervoersbewijs waar we allemaal (al dan niet via de werkgever) voor betalen, vloeit er daarnaast ook nog eens een hele hoop belastingsgeld naar de spoorwegen. We leven hier in een 1e wereldland en ik betaal ook belastingen naargelang. Dan mag ik toch ook wel een 1e wereldland service verwachten zeker? En een deftige comfortabele zitplaats hoort daar echt wel bij als je een uur moet rijden.

Als gij het plezant vindt om een uur recht te staan of om u naast een vadsig wijf op een 1.5 bank te wurmelen, be my guest. Maar daar zit ik niet op te wachten.
    Zeg mij in welke andere 1e wereldlanden het regionaal OV zo geregeld is. Nergens is dit zo voor bussen, trams, metro. En ik ben het nog bijna nergens tegengekomen op regionale treinen.
    Ik zal mijn ervaringen even delen, dan nog maar enkel over de treinen:
    • Duitsland: zelfs op ICE treinen heb ik geen stopcontacten gezien, en hier heb je enkel een gegarandeerde plaats als je deze reserveert aan een meerkost. Gewone IC treinen: niet altijd airco & soms een paar stopcontacten per wagon.
    • Portugal: Wel airco, geen stopcontacten.
    • Nederland: Soms airco en stopcontacten, vergelijkbaar met België.
    • Frankrijk: Soms airco en stopcontacten, vergelijkbaar met België.
    • USA: Voornamelijk lange afstand gedaan, 1x nen Amtrak en die had airco maar geen stopcontacten (dat ik gezien heb, dus mogelijks een paar per wagon maar zeker niet overal).

Dan nog één die jij misschien niet als 1e wereldland beschouwt:
    Polen: Enkel vaste plaatsen in bepaalde IC treinen, die duurder zijn. Ook daar heb ik geen stopcontacten gezien. Wel airco & een restaurant-coupé, dus dit is eerder te vergelijken met ICE treinen (denk dat die dat ik opzat zelfs uit Praag kwam, dus ook niet echt regionaal te noemen). De regionale treinen die ik genomen heb: geen stopcontacten & geen airco.

Maar kom, hou je oogkleppen maar op en schreeuw het uit zo hard je kunt. Ik ga je niet tegenhouden, ik weet gewoon dat het veel blazen zonder inhoud is.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Dat is niet het punt van de discussie hè. Het gaat erom of dit comfortabel is (ik zit bv 2x een uur per dag op de trein).
    2 uur per dag op de trein is best ok .

Mijn punt was dat jij ferm overdreef op welke manier je toch met 3 of 2 op die zitplaatsen zou moeten kruipen (cfr. die gatskaak).

Ivm stopcontacten: lijkt me nu niet echt meer modern te noemen, is ongeveer zoals wired internet voorzien. Als je het al zou moeten voorzien, dan zou ik eerder usb-oplaadmogelijkheid voorzien voor gsm's, dat zou veeel nuttiger zijn.

Ik zou wifi (of overal 4g) ver boven stopcontacten of airco prefereren.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Doe mij toch maar stopcontacten, want die heb ik nodig om te kunnen werken om de trein. Aan usb oplaadpunten heb ik niks, maar een gsm valt wel op te laten met een stopcontact.

Investeren in wifi is ook achterhaald. 5G komt eraan, dus beter investeren in meer masten zodat mensen constante dekking hebben. En werk maken van beterkoop mobiel internet zodat databundels kunnen verdubbelen of meer.

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    265 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Hoelang zit gij op de trein? Uw laptop batterij kan dat wel trekken zeker?
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cerv.Be Bekijk bericht
    Hoelang zit gij op de trein? Uw laptop batterij kan dat wel trekken zeker?
    Hangt er vanaf waar ik moet zijn:
    - Amsterdam is 2u35 zonder vertraging en bij sommige meetings is er geen mogelijkheid op te laden of niet lang genoeg en dan 2u35 terug. Nee dat haal ik dus niet.
    - Utrecht is 2 u trein enkel, zelfde probleem.
    - Eindhoven is 1 u trein, dat is al gemakkelijker.

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Hangt er vanaf waar ik moet zijn:
    - Amsterdam is 2u35 zonder vertraging en bij sommige meetings is er geen mogelijkheid op te laden of niet lang genoeg en dan 2u35 terug. Nee dat haal ik dus niet.
    - Utrecht is 2 u trein enkel, zelfde probleem.
    - Eindhoven is 1 u trein, dat is al gemakkelijker.
    Afgaand op de uren die je zegt, zal je al zeker Amsterdam met de Thalys doen. Dat is niet NMBS, is geen regionaal vervoer, en heeft wel stopcontacten

Pagina 238 van 249 Eerste ... 138188228234235236237238239240241242248 ... Laatste

Regels voor berichten