Discussie: NMBS-thread

MiniJeffrey's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bubba Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Reageren met enkel een smiley, terechte problemen en klachten minimaliseren want dat telt blijkbaar pas vanaf een bepaald aantal reizigers,... Gaat imo toch al verder dan zomaar relativeren.

Ik heb het dan ook op Jeffrey, niet op u, aangezien jij meestal met cijfers komt en inhoud.
    Complete onzin.

Als we (ik) met objectieve cijfers en feiten aankomen die jullie niet aanstaan dan is het fout en minimaliseer ik klachten of problemen. Sommigen noemen cijfers zelfs geen correcte materie om investeringen op te baseren (lol). Enkel jullie eigen feiten tellen, want zo heb je altijd gelijk. Zo is het in iedere discussie in dit topic: de NMBS is de hond die geslagen moet worden en elke stok is goed genoeg. Met welke tegenargumenten, uitleg of verklaring ik (en anderen) ook kom om bepaalde zaken te kaderen. Dan is het meteen hooivorken en toortsen want de NMBS'ers zijn daar weer om de situatie goed te praten! Zo werkt het niet hoor, jongens.

Wij praten helemaal niets goed, maar de tunnelvisie met bijhorende verwijten en conclusies kan ik ook niet zomaar laten passeren. Dat is al te makkelijk om zo aan stemmingsmakerij te doen zonder dat de andere zijde van het verhaal ook toegelicht wordt.
    Let us pray for all the fools that be
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bubba Bekijk bericht
    Helaas heb ik dat gedaan en komt vaak op hetzelfde neer...
    Dan heb je alvast een hele resem van mijn berichten gemist waar ik problemen aankaart en uitleg. Ik ben bij de eersten om te zeggen dat er werk aan de winkel is. Maar ik kan niet laten passeren dat hier met foute waarheden en zonder cijfers en uitleg geschermd wordt. Deze discussie heeft ook recht op haar waarheden en dus op de andere kant van de medaille.

KerberosX's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Zoek de trein die (op tijd) rijdt #staypositive #afschaffingisgeenvertraging
    aRe YoU nOt EnTeRtAiNeD?

Mike's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KerberosX Bekijk bericht
    Zoek de trein die (op tijd) rijdt #staypositive #afschaffingisgeenvertraging
    Toch al 4 dat we uit de statestieken kunnen halen yea. #nietserieusnemen

Wat ik kan zien is dat er veel defecten waren aan materiaal,spoorbreuken.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

KerberosX's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mikoo1989 Bekijk bericht

Allez dan lag het aan Infrabel vandaag @Waelvis?
    aRe YoU nOt EnTeRtAiNeD?

Mike's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Materiaal is NMBS eh

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mikoo1989 Bekijk bericht

Het heeft dan ook onnoemelijk hard gevroren met uitschieters tot -0.1°C in ukkel vannacht
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Mike's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    Het heeft dan ook onnoemelijk hard gevroren met uitschieters tot -0.1°C in ukkel vannacht
    Weet ik liet Keberos maar weten wat reden zijn van de vertragingen.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Sowieso is gans die vertragingsdiscussie moeilijk te berekenen. Als alle treinen in Brussel naar Gent 20 minuten vertraging hebben, is dat voor veel mensen die van Brussel naar Gent rijden alsof er geen/nauwelijks vertraging. Voor andere mensen op de trajecten van die treinen kan dat daarentegen een uur verschil uitmaken.

Dat maakt natuurlijk niet dat er géén vertraging is op papier en de NMBS moet die ook niet zomaar wegmoffelen, maar ik versta wel dat ze een categorie maken in "echte" vertraging en gewoon nét iets te laat toekomen zonder ernstige gevolgen voor de meesten.

Elke vertraging tussen Brussel en Gent van minder dan 10 minuten heeft voor mij bvb geen enkel gevolg. Elke vertraging van 20 minuten kan rampzalig zijn (1 uur later thuis), terwijl vertragingen op eerdere dan geplande treinen voor mij dan weer positief kunnen zijn waardoor ik in de praktijk géén enkel last heb.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Sowieso is gans die vertragingsdiscussie moeilijk te berekenen. Als alle treinen in Brussel naar Gent 20 minuten vertraging hebben, is dat voor veel mensen die van Brussel naar Gent rijden alsof er geen/nauwelijks vertraging. Voor andere mensen op de trajecten van die treinen kan dat daarentegen een uur verschil uitmaken.

Dat maakt natuurlijk niet dat er géén vertraging is op papier en de NMBS moet die ook niet zomaar wegmoffelen, maar ik versta wel dat ze een categorie maken in "echte" vertraging en gewoon nét iets te laat toekomen zonder ernstige gevolgen voor de meesten.

Elke vertraging tussen Brussel en Gent van minder dan 10 minuten heeft voor mij bvb geen enkel gevolg. Elke vertraging van 20 minuten kan rampzalig zijn (1 uur later thuis), terwijl vertragingen op eerdere dan geplande treinen voor mij dan weer positief kunnen zijn waardoor ik in de praktijk géén enkel last heb.
    ik zou denken dat het simpel is : je werkt met vast tijdsschema met vertrek en aankomsturen
    als je niet kan houden aan die uren dan heb je vertraging

Ik moet ook niet iedere dag 15minuten te laat op m'n werk toekomen en zeggen tegen m'n baas : gewoon iets te laat zonder gevolgen hé

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    ik zou denken dat het simpel is : je werkt met vast tijdsschema met vertrek en aankomsturen
    als je niet kan houden aan die uren dan heb je vertraging

Ik moet ook niet iedere dag 15minuten te laat op m'n werk toekomen en zeggen tegen m'n baas : gewoon iets te laat zonder gevolgen hé
    Beleidsmatig ben je daar echter weinig mee.

Als alle treinen in België met exact 1 minuut vertraging rijden de helft van de tijd, zijn er 50% treinen met vertraging. Dat is echter dan niet iets dat aangepakt moet worden.

Als 4% van de treinen een vertraging heeft van 30 minuten en die 4% zijn allemaal in de week tussen 6-8 en 16-18, dan zit je met een groot probleem.

Je moet dus ergens iets vinden tussen het aantal minuten vertraging en het aantal vertragingen. Zware vertragingen moeten meer doorwegen, lichte vertragingen van 1-2 minuten spelen op zich geen rol in je efficiëntie. En extern moet het dan nog eenvoudig genoeg zijn om te communiceren, zodat iedereen begrijpt wat het betekent.

Wat mij het belangrijkste beleidsmatige lijkt is hoe je het aantal vertragingen door een andere vertraging kan vermijden. maw: hoe je een rijpad zo vlug mogelijk weer vrij kan maken, zodat 1 trein geen sneeuwbaleffect veroorzaakt.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Eigenlijk is het simpel, gewoon 3 tabellen maken wat de vertragingen betreft.
    1. De korte vertragingen die weinig effect hebben
    2. De vertragingen die wel een effect hebben voor de reiziger
    3. Virtuele vertragingen, zijnde de vertragingen opgelopen door afgelaste treinen.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    2e dag op rij agressie op de trein. Telkens 1 iemand die op de trein in Harelbeke springt om te slaan op een groepje jongeren die er "normaal" uit zien en dan terug van de trein afstapt.

Vorige keer was treinbegeleidster toevallig getuige, deze keer toch maar treinbegeleidster + Securail gecontacteerd, gaan versterking sturen maandag. Geen idee of het een zwaar geval van pesten is of wat.
    Rosa Parks

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Beleidsmatig ben je daar echter weinig mee.

Als alle treinen in België met exact 1 minuut vertraging rijden de helft van de tijd, zijn er 50% treinen met vertraging. Dat is echter dan niet iets dat aangepakt moet worden.

Als 4% van de treinen een vertraging heeft van 30 minuten en die 4% zijn allemaal in de week tussen 6-8 en 16-18, dan zit je met een groot probleem.

Je moet dus ergens iets vinden tussen het aantal minuten vertraging en het aantal vertragingen. Zware vertragingen moeten meer doorwegen, lichte vertragingen van 1-2 minuten spelen op zich geen rol in je efficiëntie. En extern moet het dan nog eenvoudig genoeg zijn om te communiceren, zodat iedereen begrijpt wat het betekent.

Wat mij het belangrijkste beleidsmatige lijkt is hoe je het aantal vertragingen door een andere vertraging kan vermijden. maw: hoe je een rijpad zo vlug mogelijk weer vrij kan maken, zodat 1 trein geen sneeuwbaleffect veroorzaakt.
    Men zou de vertraging in elk aansluitingsstation kunnen meten, daar een gewicht aan hangen en dan over de hele rit een score kunnen laten genereren. Want soms is 2 minuten vertraging al ambetant als je 5' hebt voor je aansluiting. Terwijl je 2' in je eindstation helemaal niet merkt normaal gezien. Een afgeschafte trein zou men ook op een of andere manier moeten meten in fucntie van hoelang de reiziger moest wachten op een volgende trein etc.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    2e dag op rij agressie op de trein. Telkens 1 iemand die op de trein in Harelbeke springt om te slaan op een groepje jongeren die er "normaal" uit zien en dan terug van de trein afstapt.

Vorige keer was treinbegeleidster toevallig getuige, deze keer toch maar treinbegeleidster + Securail gecontacteerd, gaan versterking sturen maandag. Geen idee of het een zwaar geval van pesten is of wat.
    Welke trein was dit? Dan zorg ik dat het intern ook nog goed opgevolgd wordt. Thx!

Pagina 227 van 243 Eerste ... 127177217223224225226227228229230231237 ... Laatste

Regels voor berichten