Discussie: NMBS-thread

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Kan je eens zeggen waar in een discussie over het station van Mons, het aantal reizigers vergelijkt met Hasselt om het station goed te keuren? Over Mons heb ik hier nog niemand vergoeilijkend zien doen.

Je doet dus wel de topic afwijken naar iets anders.geen probleem op zich, maar als je die vergelijking maar blijft herhalen (t is niet de eerste keer) én dan nog foute zaken mailt, dan is dat niet correct
    Ik denk dat jullie maar al te goed begrijpen wat Noscoped420 bedoelt.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    NMBS-cijfers
    Allereerst, elk cijfer dat van de NMBS zelf komt moet je met een zoutvat erbij nemen.
    Daarnaast is het logisch dat je in de centrale steden van dit land, sowieso meer reizigers zal hebben: daar wonen allereerst meer mensen, en daar reizen ook de Limburgse pendelaars ook net naartoe.
    Nergens in deze discussie bepleitte ik bovendien bijvoorbeeld om Hasselt dezelfde frequentie van treinen naar Antwerpen te geven als bv. Gent dat heeft, maar wél gewoon minimum één per uur.

Trouwens wat is de waarde van die cijfers wanneer het aantal treinreizigers in Limburg net daalt, meer dan waarschijnlijk door de stiefmoederlijke behandeling door de NMBS?
    Link: https://www.hbvl.be/cnt/dmf20190411_...rgers-de-trein

Uit dit artikel:
    De enige manier om die provinciale verdeling te meten, is te kijken naar de manuele tellingen per station die de NMBS een week lang uitvoert in oktober van elk jaar. In 2013 stapten op een gemiddelde weekdag 16.612 mensen in Limburg in de trein. Vijf jaar later, in 2018, waren er dat nog maar 15.871, of een daling van 4,5 procent. Volgens de NMBS zit er door de menselijke tellingen een foutenmarge op de cijfers, maar zelfs rekening houdend met die foutenmarge gaan de Limburgse cijfers in tegen de nationale groeicurve. “In tegenstelling tot wat de huidige regeringspartijen beloofden in 2014, is er niet geïnvesteerd in het openbaar vervoer”, zegt De Witte. “De totale breuk tussen woord en daad van de regeringspartijen stuit mij tegen de borst. Het gevolg is dat het aantal reizigers afnam, terwijl de filedruk blijft groeien.”
    Meer files, maar toch nemen minder Limburgers de trein

De dalende cijfers verrassen mobiliteitsexpert Willy Miermans. “Ik had geen spectaculaire stijging verwacht, gezien het treinaanbod in Limburg nog altijd ondermaats is, maar een daling had ik niet zien aankomen.” Miermans kan maar twee oorzaken bedenken: “Enerzijds zijn er de wijzigingen op de lijn met Antwerpen (de rechtstreekse treinen Hasselt-Antwerpen vielen grotendeels weg, nvdr). Aan de andere kant is er gemorreld aan de parkeerregelingen rond de stations. In Genk verdwijnt de parking, in Hasselt kan je al een tijdje niet meer parkeren in Runkst.
    Er zijn wel gunsttarieven in parkeergarages, maar dat is niet hetzelfde.”
    I rest my case wat dit onderwerp betreft. Het is logisch dat de NMBS-apologeten die hier de NMBS komen verdedigen dat met het nodige vuur doen, want het merendeel van hen werkt voor de NMBS. Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    In een discussie over in welke mate de reiziger de eerste prioriteit is bij de NMBS is het megalomaan station dat ze in Mons gebouwd hebben nochtans zéér relevant.
    Het station van Hasselt is compleet verkommerd, maar in Mons en Luik bouwt men absurd dure stations waarbij men voor hetzelfde bedrag tientallen stations tot op een degelijk, normaal niveau zou kunnen renoveren.
    Wederom tunnelvisie. Kijk naar bv het station van Denderleeuw, wat zowat op alle vlakken ongeveer overeen komt met Hasselt:
     HasseltDenderleeuw
    Aantal reizigers week7.2269.770
    Aantal reizigers za2.9251.781
    Aantal reizigers zo2.6821.618
    Aantal sporen99
    Treinen/u spits week1223
    Denderleeuw is een belangrijk/druk knooppunt in Vlaanderen, zie bv naar het verschil in aantal treinen in de spits (genomen op een weekdag tussen 7u&8u).
    Als je de staat van het station wilt bezien, bekijk dan de foto's op wikipedia.

En laat er mij nog ff een andere post van u bij betrekken alvorens de rest van mijn antwoord te geven:
    Allereerst, elk cijfer dat van de NMBS zelf komt moet je met een zoutvat erbij nemen.
    Ok
    I rest my case wat dit onderwerp betreft. Het is logisch dat de NMBS-apologeten die hier de NMBS komen verdedigen dat met het nodige vuur doen, want het merendeel van hen werkt voor de NMBS. Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.
    ff ter info, zowel ik, JPV als een hoop andere mensen hier zijn gewoon pendelaars en werken niet voor de NMBS. Waelvis en MiniJeffrey en misschien nog een paar andere personen wel.

Maar zoals Waelvis & JPV hierboven al gezegd hebben, en nu ik ook: niemand heeft hier ooit beweerd dat het station van Mons een goede zet was, en het is altijd al geweten geweest dat dit een politieke zet was. Idem voor Gent Sint Pieters trouwens, dat ook onder politieke druk zo uitgevoerd werd. En dan was het van in het begin al duidelijk dat de geraamde kosten onrealistisch waren maar toch zijn ze er aan begonnen. Dan zijn ze moeten stoppen omdat het te duur werd + hebben ze de plannen aangepast...

Maar als ik eerlijk mag zijn, ik vind stations hoedanook overbodig. Plant daar een kleine wachtzaal, een wc, nen ticketautomaat, desnoods nog een loket en ge hebt genoeg imho. Zorg dan voor goede toegang tot de sporen, liefst met een lift voor gehandicapten/mensen met een kinderwagen/... en we zijn er.
    De NMBS is nog altijd een vervoersmaatschappij, dus de stations zijn eigenlijk al bijzaak in gans deze discussie.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    En opnieuw daar met reizigerscijfers... Wat wil je daar eigenlijk mee bewijzen? Als de NMBS in haar aanbod steevast Limburg verwaarloost, moet je inderdaad niet verbaasd zijn dat er minder en minder Limburgse pendelaars zijn. Als je daar vervolgens een argument van maakt om de service nog slechter te maken... Met die logica kunnen we misschien de NMBS beter volledig opdoeken.

Er zijn intussen mensen die dicht bij Genk wonen maar die met de eigen wagen tot in Diest rijden om daar de trein te nemen. Ik heb zelf ook al regelmatig vergelijkbare stoten moeten uithalen.

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    En opnieuw daar met reizigerscijfers... Wat wil je daar eigenlijk mee bewijzen? Als de NMBS in haar aanbod steevast Limburg verwaarloost, moet je inderdaad niet verbaasd zijn dat er minder en minder Limburgse pendelaars zijn. Als je daar vervolgens een argument van maakt om de service nog slechter te maken... Met die logica kunnen we misschien de NMBS beter volledig opdoeken.
    Het moment dat jij afkomt met andere concreet meetbare gegevens die een logische correlatie hebben met het beslissingsproces van de NMBS, zal ik er rekening mee houden! Maar momenteel zijn dit de enige cijfers en geen gevoelsmatige meningen.

Maar ik wil u altijd mijn gevoelsmatige mening geven: Ik ben er van overtuigd dat dit een oorzaak-gevolg discussie is waar niemand het antwoord op kent. Maar ik vermoed dat een aanpassing in Hasselt/Limburg een groter negatief gevolg gaat hebben (dus meer reizigers zal impacteren) dan dat het een positief gevolg gaat hebben. Wat ook logisch is, je zit in een uithoek van het land, dan is het 100% logisch dat je niet veel rechtstreekse verbindingen hebt. NMBS biedt nog altijd de mogelijkheid om overal te geraken als je overstapt. Dat dat niet goed uitkomt voor uw planning, is noch de NMBS noch mijn probleem eerlijk gezegd. Ik vind het niet meer dan logisch dat de NMBS kijkt naar de reizigersaantallen om zich op te baseren waar en welke treinen dat ze inzetten. Dan is dit niet meer dan normaal dat de mensen die op afgelegen/minder gebruikte locaties hier niet de grootste prioriteit zijn.

En als je nu het nationaal plaatje eens zou bekijken en niet met oogkleppen op gewoon zou roepen dat jij persoonlijk (en je projecteert dit op Limburg) verwaarloosd wordt, dan zou je dit ook inzien.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    Ik heb nergens specifiek gezegd dat reizigersaantallen in Bergen een reden waren om een station van 205m te krijgen maar ik haalde het wel aan als vergelijking waarom ik het scheef vind dat er in Hasselt zo weinig gebeurd tov Bergen als reizigersaantallen in die tabel zo dicht op elkaar liggen, daarmee zeg ik niet dat reizigersaantallen op beide plekken de volledige reden zijn waarom iets wel of niet gebeurd vanuit de NMBS in Bergen/Hasselt.
    "over de aantallen tussen Mons en Hasselt die verdacht dicht bij elkaar liggen maar de ene locatie krijgt wel een station als een paleis en de andere een roltrapje dat er geen 30 jaar oud meer uitziet. Een onderwerp waar men het vroeger hier nog al over had gehad en toen was de uitleg '' omdat Hasselt niet genoeg reizigers heeft '' maar als ik die tabel zie dan Mons toch ook niet."

Je beweerde dat we dat hier wel zo uitlegden. NIEMAND heeft beweerd dat Hasselt in vergelijking met Mons geen verbouwing verdiende. Het geval Mons is genoeg gekend. Verdient Hasselt daarom al dan niet een verbouwing? Dat heeft idd met reizigersaantallen te maken, maar de laatste keer dat ik in Hasselt was, was dat station, ondanks héél erg verouderd, nog altijd geen reden om de trein niet te nemen. De huidige investeringen in stations lijken me nu wél correct ivm het potentieel en maakt men dus de juiste prioriteiten.

Als iemand zichzelf tegenspreekt ben jij het. Ik had het over een regelmatige verbinding, élk uur tussen Hasselt en Antwerpen en jij stelt er éxtra piekuurtrein die per definitie niet elk uur rijdt tegenover, en die dan nog naar Brussel rijdt, waar je vanuit Hasselt reeds vlot kon geraken. Jij spiegelt dat voor als een aanwinst voor Limburg, maar in feite zijn dat ook treinen die in belangrijke mate ten dienste staan van Diest, Aarschot, Landen en Tienen waar ook een zeer groot aantal mensen op diezelfde treinen stapt en als ze pech hebben vaak niet eens zitplaats meer hadden. Dat is toegeven verbeterd tegenwoordig.
    KoC, je argumentatie was men die trein afgeschaft had wegens Cargo. Wat complete nonsens is, omdat er geen enkel rijpad vrijkomt door die afschaffing van de trein.
    En tuurlijk is het een aanwinst voor Limburg, die Limburgers moeten ook nog terug van Brussel en dus ook nut aan een zitplaats. En trouwens, was daarnet niet Diest niet enige tijd geleden nog een "limburgse" halte genoemd?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia
    Verre van deftig, maar wél de vierde bestemming in die lijst, of zelfs derde bestemming als je Diest eruit laat? Waarom zou je Diest eruit laten? Omdat je daar met de rechtstreekse trein naar Antwerpen ook nog eens extra snel kon geraken, want vroeger had je daarvoor dus 2 opties, en nu nog slechts één. Opnieuw P-treinen buiten beschouwing gelaten.
    de vierde bestemming in de lijst, omdat ik enkel de buiten-limburgse bestemmingen vanuit limburg genomen had. Als Antwerpen daar al maar 4e staat...

Brussel scoort 3x zo goed en heeft nu ook, dankzij die veranderingen, het aantal verbindingen dat er moeten zijn. En wie naar Antwerpen wil, kan dat nog altijd (niet rechtstreeks), en voor die afstand best wel vlot.

Daarnaast is het logisch dat je in de centrale steden van dit land, sowieso meer reizigers zal hebben: daar wonen allereerst meer mensen, en daar reizen ook de Limburgse pendelaars ook net naartoe.
    Nergens in deze discussie bepleitte ik bovendien bijvoorbeeld om Hasselt dezelfde frequentie van treinen naar Antwerpen te geven als bv. Gent dat heeft, maar wél gewoon minimum één per uur.
    mooi dat je dat voorbeeld aanhaalt. Gent(SP)-Antwerpen heeft 3 IC-verbindingen per uur. Met véél meer dan 3 keer de reizigers en véél meer inwoners dan 3 keer in gans dat traject. Is ook belangrijker voor mensen uit andere streken ook. In verhouding kan Gent-Antwerpen, zoals reeds eerder aangehaald in deze discussie, méér klagen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KoC
    Trouwens wat is de waarde van die cijfers wanneer het aantal treinreizigers in Limburg net daalt, meer dan waarschijnlijk door de stiefmoederlijke behandeling door de NMBS?
    Link: https://www.hbvl.be/cnt/dmf20190411_...rgers-de-trein
    euh... je wil de waarde van die cijfers bediscussieren door als argument voor de "stiefmoederlijke" behandeling net die cijfers te gebruiken waarvan je twijfelt aan de waarde? hmm...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KoC
    Ik werk niet voor de NMBS, zit er gewoon zo'n 4 keer per week zo'n 4 uur op. Wat maakt dat ik er graag over lees/nadenk.

Nu, als je een andere mening hebt (en die onderbouwt) is je reactie blijkbaar, net zoals in de onderwijs topic, dat "wiens brood men eet, diens woord men spreekt". Ik moet ondertussen nogal wat brood eten volgens jou...
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat je hier soms leest.

Mij niet gelaten. Maar dan ook niet gek opkijken als Limburg gekant is tegen de kilometerheffing.

Lemme's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tobias Fünke: "Are you forgetting that I was a professional twice over - an analyst and a therapist?
    The world's first analrapist."

PSN: De_Lemme

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    KoC, je argumentatie was men die trein afgeschaft had wegens Cargo. Wat complete nonsens is, omdat er geen enkel rijpad vrijkomt door die afschaffing van de trein.
    En tuurlijk is het een aanwinst voor Limburg, die Limburgers moeten ook nog terug van Brussel en dus ook nut aan een zitplaats. En trouwens, was daarnet niet Diest niet enige tijd geleden nog een "limburgse" halte genoemd?
    Ik herhaal maar alleen wat de NMBS destijds als motivatie gaf voor de afschaffing. Ik zit nu OH ironie op een vertraagde trein dus kan die nieuwsartikels moeilijk opzoeken.
    Er kwamen echter zeker en vast rijpaden vrij, jij bekijkt het gewoon te eng: de ruimte die vrijkomt zit zoals ik zei op de bocht van Aarschot, zijnde er rijdt nu een reizigerstrein minder over de route Aarschot-HeistOpDenBerg-Lier-Antwerpen.

de vierde bestemming in de lijst, omdat ik enkel de buiten-limburgse bestemmingen vanuit limburg genomen had. Als Antwerpen daar al maar 4e staat...

Brussel scoort 3x zo goed en heeft nu ook, dankzij die veranderingen, het aantal verbindingen dat er moeten zijn. En wie naar Antwerpen wil, kan dat nog altijd (niet rechtstreeks), en voor die afstand best wel vlot.

mooi dat je dat voorbeeld aanhaalt. Gent(SP)-Antwerpen heeft 3 IC-verbindingen per uur. Met véél meer dan 3 keer de reizigers en véél meer inwoners dan 3 keer in gans dat traject. Is ook belangrijker voor mensen uit andere streken ook. In verhouding kan Gent-Antwerpen, zoals reeds eerder aangehaald in deze discussie, méér klagen.
    Ik ga dit echt niet in alle detail bediscussiëren: feit is en blijft dat er vroeger wel een degelijke verbinding naar Antwerpen was en nu niet meer. Dat jij dat wilt vergoelijken door selectief te goochelen met NMBS cijfers, tja...

Ik gun Gent overigens zoveel extra treinen naar Antwerpen als er plaats voor is op de sporen. Tussen Hasselt en Antwerpen zou er echter ook plaats moeten zijn voor één per uur. Zeker aangezien daar vroeger wél plaats voor was.

euh... je wil de waarde van die cijfers bediscussieren door als argument voor de "stiefmoederlijke" behandeling net die cijfers te gebruiken waarvan je twijfelt aan de waarde? hmm...
    Ja, ik twijfel aan de accuraatheid van die cijfers omdat de NMBS ze op een zeer ouderwetse manier genereert. Als je ze toch als argument wenst te gebruiken, dan mag ik toch tegenwerpen dat volgens diezelfde cijfers het aantal Limburgse pendelaars net is gedaald?

Ik werk niet voor de NMBS, zit er gewoon zo'n 4 keer per week zo'n 4 uur op. Wat maakt dat ik er graag over lees/nadenk.
    Ik heb deze week vier dagen de trein genomen en van die vier dagen elke dag vertraging gehad, waarvan drie dagen met meer dan een uur.
    Ik zou er graag eigenlijk minder over nadenken, en gewoon met drie uur pendelen i.p.v. vier uur toekomen.
    Nog een geluk dat ik al één dag per week mag telewerken.

Nu, als je een andere mening hebt (en die onderbouwt) is je reactie blijkbaar, net zoals in de onderwijs topic, dat "wiens brood men eet, diens woord men spreekt". Ik moet ondertussen nogal wat brood eten volgens jou...
    Wil je werkelijk nog steeds suggereren dat je tewerk stelling en verloning geen invloed heeft op je politieke meningen over je werkgever? Ik durf tenminste mijn bias op bepaalde vlakken toegeven.

Ik zou overigens eerder zeggen dat jij geen vele broden eet, maar gewoonweg één met een duidelijke politieke kleur. Dezelfde kleur die zowel de corruptie die aanleiding heeft gegeven tot het megalomane station van Mons verklaart, het verdedigen van de privelleges van de vastbenoemden in het onderwijs, als ten slotte ook je neiging om de verdediging van de NMBS op je te nemen. Hint: het is ook een liedje van Marco Borsato. Mijn lievelingskleur overigens, maar al lang (2010 was de laatste keer) niet meer politiek sinds ik in mijn leven al genoeg corruptie en vriendjespolitiek heb gezien, en een stuk cynische en rechtser ben geworden.

Eén van de redenen waarom de NMBS zo moeilijk te verbeteren is, is immers ongetwijfeld de rol die de vakbonden daar spelen en de talloze verworvenheden die ze daar bedongen hebben middels hun talloze stakingen. Gaande van absurde premies voor het rijden met een dienstwagen tot een 36 uren week voor het personeel.

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lemme Bekijk bericht
    Leuk voor iedereen buiten weer Limburg waarschijnlijk ( ja I know, we spannen weer de zaag )

Hier een snippet uit een HbvL artikel van eind 2013 : ''103 miljoen euro. Dat is het schamele bedrag (op een totaal van 26 miljard) dat de bonzen van de NMBS de komende jaren - tussen nu en 2025 - veil hebben voor het Limburgse spoorwegennet.
    Schamel is het juiste woord, in vergelijking met het megalomane station dat momenteel in Bergen uit de grond rijst. Het nieuwe station in Elio Di Rupo-town is begroot op 205 miljoen euro, meer dan het dubbele van het totaalbudget voor heel Limburg. ''

En in ander nieuws wat we al heel lang niet meer hebben gehoord ( trolololol ) : https://www.hln.be/nieuws/binnenland...zijn~a3f2e558/

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    Leuk voor iedereen buiten weer Limburg waarschijnlijk ( ja I know, we spannen weer de zaag )

Hier een snippet uit een HbvL artikel van eind 2013 : [B]''103 miljoen euro. Dat is het schamele bedrag (op een totaal van 26 miljard) dat de bonzen van de NMBS de komende jaren - tussen nu en 2025 - veil hebben voor het Limburgse spoorwegennet.
    Geeuw. Bedrag klopt al lang niet meer, wegens extra geld dat aan Limburg gegeven is door Vlaanderen, zelfs al zijn ze eigenlijk niet bevoegd voor de NMBS.

https://m.hbvl.be/cnt/dmf20190517_04...recht-op-heeft

Hij mag nog wel een West-Vlaming zijn, maar hij is alvast wel beslagen in het berekenen van deze bedragen, gezien zijn studieachtergrond.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ter onderbouwing van wat ik zei over het vrachtvervoer, de originele artikels uit 2014 vind ik niet meer terug en/of lijken achter paywals te zitten, maar bij deze:
    Het capaciteitsprobleem werd aangekaart tijdens een infosessie van de NMBS over het vervoersplan 2017-2020 in Limburg. Door de groei van het vrachtvervoer is het technisch onmogelijk om meer rechtstreekse passagierstreinen tussen Hasselt en Antwerpen te laten rijden.

Volgens de NMBS kampt het spoornet in Limburg met een drietal problemen. Zo zijn er verschillende enkelsporen, waardoor treinen niet kunnen kruisen. Een deel van het spoornet is nog niet geëlektrificeerd. Een derde probleem vormt de spoorlijn Antwerpen-Aarschot-Hasselt-Tongeren, die gebruikt wordt voor het goederenvervoer vanuit de Antwerpse haven richting Duitsland en Oost-Europa. Volgens de NMBS is er vooral tussen Lier en Antwerpen-Berchem druk spoorverkeer en is het aantal beschikbare spoorpaden tussen Aarschot en Hasselt beperkt.
    De Antwerpse haven is al langer vragende partij voor een tweede spoorontsluiting richting Lier. Dat dossier blijft net als dat van de IJzeren Rijn aanslepen. Volgens de laatste berichten zouden Vlaanderen en Nederland opnieuw overleg plegen over de IJzeren Rijn van zodra de studie over de haalbaarheid van de drie verschillende tracés is afgerond. Dat zou midden dit jaar zijn.

Ondertussen vergelijkt de NMBS de congestie op de spoorlijn met die op de E313, waar het vrachtverkeer eveneens voor files zorgt.
    https://www.flows.be/nl/transport/gr...belgisch-spoor

Dit gaat weliswaar niet rechtstreeks over het vervoersplan van 2014, maar het toont wel mijn gelijk aan want in 2014 heeft men omwille van diezelfde goederenlijn de rechtstreekse trein Tongeren-Hasselt-Antwerpen geschrapt, waardoor wie nu van Hasselt naar Antwerpen wilt ofwel een zeer lange en trage treinverbinding moet nemen, ofwel over de Noorderkempen, ofwel via Leuven/Brussel-Luchtaven/Mechelen, ofwel nog enigzins snel maar met een vaak onhaalbare overstap in Aarschot zit.

Ik herhaal dus nogmaals mijn stelling: de reiziger is bij de NMBS ver van de eerste prioriteit, en ik durf daar gerust nog het volgende aan toevoegen: de Limburgse treinreiziger hinkt nog wat extra achterop op de gemiddelde treinreiziger.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Er kwamen echter zeker en vast rijpaden vrij, jij bekijkt het gewoon te eng: de ruimte die vrijkomt zit zoals ik zei op de bocht van Aarschot, zijnde er rijdt nu een reizigerstrein minder over de route Aarschot-HeistOpDenBerg-Lier-Antwerpen.
    er rijdt daar geen trein minder, lijkt me. Zeg me gerust welke trein daar verdwenen zou zijn, los van de vervanging van de ic hasselt-a'pen door die overstaptrein die dacht ik van Leuven kwam.

Ik ga dit echt niet in alle detail bediscussiëren: feit is en blijft dat er vroeger wel een degelijke verbinding naar Antwerpen was en nu niet meer.
    en dat andere verbindingen verbeterd zijn, verhindert je niet om te zeggen dat Limburg slechter af was.
    Dat jij dat wilt vergoelijken door selectief te goochelen met NMBS cijfers, tja...
    je toont NERGENS aan waar ik selectief goochel...

Ik gun Gent overigens zoveel extra treinen naar Antwerpen als er plaats voor is op de sporen. Tussen Hasselt en Antwerpen zou er echter ook plaats moeten zijn voor één per uur. Zeker aangezien daar vroeger wél plaats voor was.
    daar is nog plaats (als er extra treinen komen), maar er is geen plaats vrijgekomen.[quote]

Ja, ik twijfel aan de accuraatheid van die cijfers omdat de NMBS ze op een zeer ouderwetse manier genereert. Als je ze toch als argument wenst te gebruiken, dan mag ik toch tegenwerpen dat volgens diezelfde cijfers het aantal Limburgse pendelaars net is gedaald?[quote]kans is dat ze tussen teveel zagen zaten .

Je mag dat, maar als jouw mening is dat ze niet accuraat zijn, heeft die daling geen waarde. Voor mij heeft ze dat echter wel. De daling is een feit (met wat onnauwkeurigheid, ma soit), maar ligt dat aan bvb de blijvende ontbrekende en noodzakelijke bus/tramverbindingen van het spzrtacusplan dat o.a. door Hasselt zelf wordt tegengehouden?
    Wil je werkelijk nog steeds suggereren dat je tewerk stelling en verloning geen invloed heeft op je politieke meningen over je werkgever? Ik durf tenminste mijn bias op bepaalde vlakken toegeven.
    Tuurlijk. Mijn werkgever is niet het ACOD, hoe graag je dat blijkbaar denkt te vermoeden.

Ik werk voor een groot aantal privé sectoren die geen enkele uitstaans hebben met de openbare sector en op heel wat dossiers lijnrecht ertegenover staan. Ja, er zijn raakvlakken tussen mijn werkgever en het ACOD, maar niet meer dan tussen pakweg Belfius en KBC.

Wie me bij mijn werkgever kent, kent mijn mening over de werking van het ACOD in het algemeen.
    Rosa Parks

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    [QUOTE=JPV;22173083]er rijdt daar geen trein minder, lijkt me. Zeg me gerust welke trein daar verdwenen zou zijn, los van de vervanging van de ic hasselt-a'pen door die overstaptrein die dacht ik van Leuven kwam. en dat andere verbindingen verbeterd zijn, verhindert je niet om te zeggen dat Limburg slechter af was.je toont NERGENS aan waar ik selectief goochel...daar is nog plaats (als er extra treinen komen), maar er is geen plaats vrijgekomen.[quote]

Er rijdt daar mijn inziens dus wel degelijk een trein minder, ik snap niet hoe je dat kunt blijven volhouden. Zie artikel hoger.
    Limburg is mijn inziens inderdaad slechter af omdat er een belangrijke rechtstreekse connectie is weggevallen, wat niet gecompenseerd wordt door een extra P-trein naar Brussel.
    Het gegoochel met de reizigerscijfers noem ik behoorlijk subjectief, omdat je reizigersaantallen alleen gaat bepalen welke stations meer of minder aansluitingen zouden verdienen. Zoals ik al zei: met die logica kan je de NMBS uiteindelijk opdoeken. Schaf elke trein af en je hebt géén reizigers, dus ook geen vraag naar treinen.

kans is dat ze tussen teveel zagen zaten .
    Je mag dat, maar als jouw mening is dat ze niet accuraat zijn, heeft die daling geen waarde. Voor mij heeft ze dat echter wel. De daling is een feit (met wat onnauwkeurigheid, ma soit), maar ligt dat aan bvb de blijvende ontbrekende en noodzakelijke bus/tramverbindingen van het spzrtacusplan dat o.a. door Hasselt zelf wordt tegengehouden?
    Ik ben echt niet het type persoon die treinbegeleiders gaat aanspraken over vertragingen en luidop te gaan klagen. Vanochtend zat er wel zo iemand op de trein, en ik kon hem ook moeilijk ongelijk geven, want hij gaf aan dat hij zijn bus naar zijn job zou missen omdat de trein ook 's morgens alweer vertraging had. Ik heb nog één geluk - tenzij ze mijn trein afschaffen zoals vanavond - heb ik doorgaans een rechtstreekse trein naar huis.

Wat de cijfers betreft: hun meetmethodes zijn onnauwkeurig. De NMBS buigt statistieken nu reeds regelmatig om in hun voordeel, dus ja ik vind deze cijfers géén goede maatstaf.
    De verklaring voor die daling in Limburg moet je echter zeker niet bij Spartacus gaan zoeken, dat is een tramverbinding die niet van de grond geraakt...

Tuurlijk. Mijn werkgever is niet het ACOD, hoe graag je dat blijkbaar denkt te vermoeden.

Ik werk voor een groot aantal privé sectoren die geen enkele uitstaans hebben met de openbare sector en op heel wat dossiers lijnrecht ertegenover staan. Ja, er zijn raakvlakken tussen mijn werkgever en het ACOD, maar niet meer dan tussen pakweg Belfius en KBC.

Wie me bij mijn werkgever kent, kent mijn mening over de werking van het ACOD in het algemeen.
    Fair enough, dan heb ik dat blijkbaar fout ingeschat op dat vlak mijn excuses.
    Laat het me erop houden dat ik het dan gewoonweg radicaal met jou oneens ben.

Gray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    Wat je hier soms leest.

Mij niet gelaten. Maar dan ook niet gek opkijken als Limburg gekant is tegen de kilometerheffing.
    De rest van vlaanderen is ook gekant tegen een kilometerheffing hoor

Pagina 220 van 249 Eerste ... 120170210216217218219220221222223224230 ... Laatste

Regels voor berichten