Discussie: NMBS-thread

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Daar raak je dus het essentiële pijnpunt aan: extra vertraging. Niemand zou een probleem hebben met een verlenging van de trein Turnhout-Brussel tot Turnhout-Brussel-Binche indien dit nauwelijks extra vertraging zou opleveren, uitzonderlijke incidenten buiten beschouwing gelaten. Quod non.
    Dat ligt overigens niet alleen aan het langere traject, ook het feit dat de trein over Waalse bodem moet speelt daar waarschijnlijk in mee, alleen al op het vlak van stakingen. Als ik tijdens een NMBS staking waarop een deel van de treinen niet reden, een trein moest hebben die vanuit Luik kwam, dan kon ik er gif op nemen dat die niet zou rijden. De trein vanuit Tongeren reed dan vaker weer wel.

byter's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mwa, dat van Waalse bodem. Er gebeurt ook genoeg op Vlaamse bodem zodat er impact is voor diegene die Brussel - Binche moeten doen.
    Dat wordt dan ook nog uitvergroot doordat deze trein een aantal keer over een enkelspoor moet (onder meer L13 Lier - Kontich en L29 Herentals - Turnhout.. deze laatste wel mogelijkheid tot kruisen in Tielen).

Er is veel noodzaak aan structurele oplossingen (andere dan "splits de relatie"). Betrouwbaarder materieel, meer capaciteit qua infrastructuur, ..
    Service guarantees citizenship.

MiniJeffrey's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Vandaag op de trein: wegens de te grote vertraging trein beperkt en dus afgeschaft. In tegenstelling tot wat de apologeten van de NMBS hier beweren, dus niet enkel omdat de trein niet meer kon rijden. De reis moeten verderzetten met een andere trein, ook met vertraging vertrokken uiteraard...

Zeg dat je wilt maar vertragingsstatistieken opsmukken kan de NMBS als de beste.
    Denk je echt dat die trein gedeeltelijk afgeschaft wordt omdat er ergens een manager denkt: ja, die ene trein zal de stiptheidcijfers opsmukken...? Uw mega haat tegen NMBS begint echt belachelijk te worden, je sleurt alles op een hoop zonder objectiviteit.

Je trein werd beperkt zodat hij in de volgende rit met geen of minder grote vertraging zou kunnen rijden en er dus aansluitinge gehaald zouden kunnen worden en de rijpaden gerespecteerd, zodat ook andere treinen niet gehinderd zouden worden. Dat zijn exploitatieredenen. Wil jij het 'cijfers opsmukken' noemen zodat je je inwendige haat weer wat kunt voeden, fine by me.
    Let us pray for all the fools that be

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KerberosX Bekijk bericht
    Waarmee je dus de statement van KnightOfCydonia bevestigt dat dit een beslissing is in het belang van de NMBS die zich niets aantrekken van de gevolgen voor de passagier
    Betere doorstroming door Brussel Noord-zuid as, meer treinen beschikbaar door minder wisseltijd,...

Echt, je tunnelvisie...

Hoe vaak denk je dat de trein Binche-turnhout vertraging heeft?
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MiniJeffrey Bekijk bericht
    Denk je echt dat die trein gedeeltelijk afgeschaft wordt omdat er ergens een manager denkt: ja, die ene trein zal de stiptheidcijfers opsmukken...? Uw mega haat tegen NMBS begint echt belachelijk te worden, je sleurt alles op een hoop zonder objectiviteit.

Je trein werd beperkt zodat hij in de volgende rit met geen of minder grote vertraging zou kunnen rijden en er dus aansluitinge gehaald zouden kunnen worden en de rijpaden gerespecteerd, zodat ook andere treinen niet gehinderd zouden worden. Dat zijn exploitatieredenen. Wil jij het 'cijfers opsmukken' noemen zodat je je inwendige haat weer wat kunt voeden, fine by me.
    Haat is wat jij ervan maakt, ik haat bijna niemand (uitgezonderd één persoon maar dat is een andere discussie), ik maak er een punt van geen onnodige wrok te koesteren.

Maar ja: inderdaad elke trein die men afschaft smukt de statistieken op. Alle begrip voor dat dit waarschijnlijk niet de reden is waarom de verkeerscontroleurs op het terrein die beslissing nemen, maar het zou de NMBS/INFRABEL sieren dan ook eerlijker te communiceren wat hun stiptheidscijfers betreft en deze afgeschafte treinen ook daadwerkelijk als zware vertragingen mee te rekeken.

Men zou bij het afschaffen van treinen ook ervoor kunnen kiezen om indien de vertraging voor een aansluiting beperkt is, deze aansluiting wel degelijk even te laten wachten in plaats van de mensen op de afgeschafte trein - die hoe je het draait of keert de NMBS goed uitkomt voor hun statistieken - nog een extra uur vertraging cadeau te doen. Men zet de reiziger letterlijk en figuurlijk in de kou af aan het eerste station.

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Haat is wat jij ervan maakt, ik haat bijna niemand (uitgezonderd één persoon maar dat is een andere discussie), ik maak er een punt van geen onnodige wrok te koesteren.

Maar ja: inderdaad elke trein die men afschaft smukt de statistieken op. Alle begrip voor dat dit waarschijnlijk niet de reden is waarom de verkeerscontroleurs op het terrein die beslissing nemen, maar het zou de NMBS/INFRABEL sieren dan ook eerlijker te communiceren wat hun stiptheidscijfers betreft en deze afgeschafte treinen ook daadwerkelijk als zware vertragingen mee te rekeken.

Men zou bij het afschaffen van treinen ook ervoor kunnen kiezen om indien de vertraging voor een aansluiting beperkt is, deze aansluiting wel degelijk even te laten wachten in plaats van de mensen op de afgeschafte trein - die hoe je het draait of keert de NMBS goed uitkomt voor hun statistieken - nog een extra uur vertraging cadeau te doen. Men zet de reiziger letterlijk en figuurlijk in de kou af aan het eerste station.
    Je weet echt niet waar je over aan het klappen bent.

Ik had dezelfde gedachtswijze tot ik in 2011 begon te werken voor het vroegere B-Cargo (NMBS goederenverkeer)
    éénmaal je erin verdiept door de opleiding die je krijgt en je meer weet hoe en wat Infrabel doet dan keer je uw kar wel.

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door byter Bekijk bericht
    Er zijn reizigers die Turnhout - Brussel doen en reizigers die Brussel - Binche doen. Dan is het efficiënt dat je een relatie Turnhout-Binche maakt aangezien er voor dat tracé een publiek is (weliswaar die verschillende bestemmingen hebben).
    Sorry maar dat slaat nergens op. Zoals je zelf zegt is Brussel vaak een begin en eindpunt. Dus omdat er mensen zijn die Turnhout-Brussel doen en ook mensen zijn die Brussel-Parijs doen, gaan we dan maar een lijn Turnhout-Parijs maken?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Echt, je tunnelvisie...
    Kan je nu eens niet gewoon normaal reageren ipv altijd dit soort denigrerende opmerkingen te maken? Het is niet omdat iemand een andere mening heeft dan de jouwe dat die daarom aan tunnelvisie lijdt he.
    Hoe vaak denk je dat de trein Binche-turnhout vertraging heeft?
    Elke avond 5-10 minuten, met regelmatig uitschieters naar 15-20 minuten. En voor mij is dat op zich nog niet zo erg, want mijn eindstation ligt op die lijn en ik pak dan de auto naar huis. Maar er zijn mensen die een busaansluiting moeten halen en die zeer frequent missen. En in Lier/Herentals stappen er heel wat mensen over op de lijn richting Mol/Neerpelt. Daar zit maar een speling van 6-7 minuten op. Dus die missen regelmatig die aansluiting.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht

Ik had dezelfde gedachtswijze tot ik in 2011 begon te werken voor het vroegere B-Cargo (NMBS goederenverkeer)
    éénmaal je erin verdiept door de opleiding die je krijgt en je meer weet hoe en wat Infrabel doet dan keer je uw kar wel.
    Het zal ongetwijfeld een complexe materie zijn in een dichtbespoord land als België, maar als men consequent het hoofd in het zand blijft steken en de grote pijnpunten (Brussel!!) blijft negeren, zal er nooit niks veranderen.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht

Ah, het goederenverkeer en dan nog een opmerking vanuit Antwerpen: een mooie combinatie van zaken die aantonen van hoe de reiziger voor de NMBS duidelijk niet op de eerste plaats komt.
    Vroeger (pre-2014) kon je een rechtstreekse trein vanuit Hasselt naar Antwerpen nemen, sinds het nieuwe vervoersplan van eind 2013 ben je als treinreiziger die van Hasselt naar Antwerpen wil of moet (wegens werk!) aangewezen op een trein die via Leuven, Brussels-Airport en Mechelen (!) rijdt, en ben je een stuk langer onderweg. Waarom? Omdat het voor de NMBS/INFRABEL interessanter was om meer goederenvervoer te laten passeren op de bocht van Aarschot (vroegere rechtstreekse trein die nu in het weekend overigens nog steeds rijdt, reed via Diest-Aarschot-Heist-Op-Den-Berg-Lier).

Dwazen durven misschien nog de overstap in Aarschot te nemen op een trein waarmee je in theorie wel nog een beetje tijd wint, maar in realiteit zal je zoals het vaak gaat bij de NMBS: die aansluiting ofwel zéér vaak missen - en dan zit je een hele tijd vast in Aarschot - ofwel als je hem haalt: mogen rechtstaan van Aarschot tot Antwerpen want in de spits is de trein waarnaar je moet overstappen overvol.

Alle begrip voor dat de Belgische situatie historisch niet evident is voor de NMBS/INFRABEL maar er zijn voldoende keuzes waarvoor de NMBS/INFRABEL en zijn werknemers wel degelijk verantwoordelijk voor zijn en waaruit blijkt dat de eerste prioriteit zelden de reiziger is.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    posten om te lezen

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    posten om te lezen
    In incognito surfen. Telkens je incognito volledig afsluit, start je met een propere lei en heb je nooit last van deze softwarefout.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Kan je nu eens niet gewoon normaal reageren ipv altijd dit soort denigrerende opmerkingen te maken? Het is niet omdat iemand een andere mening heeft dan de jouwe dat die daarom aan tunnelvisie lijdt he.
    het gaat niet over een andere mening, het gaat over je mening niet checken en gewoon je eigen idee ('t ligt aan de walen') doortrekt zonder deftig verder te kijken. Zie hieronder.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kerberos

Elke avond 5-10 minuten, met regelmatig uitschieters naar 15-20 minuten. En voor mij is dat op zich nog niet zo erg, want mijn eindstation ligt op die lijn en ik pak dan de auto naar huis. Maar er zijn mensen die een busaansluiting moeten halen en die zeer frequent missen. En in Lier/Herentals stappen er heel wat mensen over op de lijn richting Mol/Neerpelt. Daar zit maar een speling van 6-7 minuten op. Dus die missen regelmatig die aansluiting.
    Ik heb sinds november 2018 ALLE vertragingen van alle IC en S-treinen. De totale vertragingen in die tijd samengeteld (in seconden, maar in feiten altijd per minuut gerekend, dus ook die onder de 5 minuten) is de volgende:

Halle 31680
    Brussel zuid 56400
    Brussel centraal 66240
    Brussel noord 70620
    Vilvoorde 91680
    Mechelen 90000
    Lier 115620
    Herentals 113040
    Tielen 113880
    Turnhout 113820

De vertragin VOOR Brussel is dus maar voor een klein deel verantwoordelijk voor de totale vertraging. Het ligt dus niet aan wat je denkt.

(heb de trein genomen die het meest in de avondspits door Brussel rijdt)
    Laatst gewijzigd door JPV; 25 november 2019 om 18:11
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    het gaat niet over een andere mening, het gaat over je mening niet checken en gewoon je eigen idee ('t ligt aan de walen') doortrekt zonder deftig verder te kijken. Zie hieronder.

Ik heb sinds november 2018 ALLE vertragingen van alle IC en S-treinen. De totale vertragingen in die tijd samengeteld (in seconden, maar in feiten altijd per minuut gerekend, dus ook die onder de 5 minuten) is de volgende:

Halle 31680
    Brussel zuid 56400
    Brussel centraal 66240
    Brussel noord 70620
    Vilvoorde 91680
    Mechelen 90000
    Lier 115620
    Herentals 113040
    Tielen 113880
    Turnhout 113820

De vertragin VOOR Brussel is dus maar voor een klein deel verantwoordelijk voor de totale vertraging. Het ligt dus niet aan wat je denkt.

(heb de trein genomen die het meest in de avondspits door Brussel rijdt)
    Dat is dus net het probleem. Wanneer de trein vanuit Wallonië op tijd toekomt in Brussel-Noord, is de vertraging in mijn eindstation meestal <5 minuten. Wanneer hij echter in Brussel toekomt met bv 5 minuten vertraging, zie je per station de vertraging oplopen (zogenaamd sneeuwbaleffect). En dat wordt ook gereflecteerd in jouw statistieken. Hoe verder richting noorden, hoe meer de vertraging oploopt.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Dat is dus net het probleem. Wanneer de trein vanuit Wallonië op tijd toekomt in Brussel-Noord, is de vertraging in mijn eindstation meestal <5 minuten. Wanneer hij echter in Brussel toekomt met bv 5 minuten vertraging, zie je per station de vertraging oplopen (zogenaamd sneeuwbaleffect). En dat wordt ook gereflecteerd in jouw statistieken. Hoe verder richting noorden, hoe meer de vertraging oploopt.
    Dat is de tunnelvisie waarover ik spreek, bijna letterlijk. Je vergeet immers dat je trein niet enkel "Vanuit Wallonië" moet komen (ik wil Halle voor het gemak wel nog even tot Wallonië rekenen), maar ook door de Noord-Zuid tunnel moet. En DAAR ligt het probleem. Je trein vertrekt en vertrok ook vroeger niet vanuit Brussel-Noord, maar moet om bij jouw station te komen sowieso door de Noord-Zuid tunnel. En dus moet je vanaf daar rekenen.

Even illustreren:
    Code:
     HAL   TUR  +/-  AANTAL
       0   406   406 135
      60   426   366  28
     120   505   385  22
     180   540   360  12
     240   729   489   7
     300   240   -60   1
     360    60  -300   2
     420  1830  1410   2
     480   420   -60   1
     600   960   360   1
     660   960   300   1
     780  1200   420   1
     840  1200   360   2
     900   900     0   1
     960  1320   360   1
    1020  1020     0   1
    1500  2460   960   1
    2580  4920  2340   1
    3540  3780   240   1

(dat niet alle dagen van een jaar erin zitten komt omdat mijn systeem (die ik van een user hier gekregen heb, een tijdje plat gelegen heeft))

Dit zijn de vertragingen die jouw trein (de IC3416, zo vermoed ik toch) heeft als hij vertrekt vanuit Halle (HAL) en aankomt in Turnhout (TUR). Derde kolom is het verschil (dus de extra vertraging), aantal is het aantal keer dat hij in Halle het aantal seconden vertraging heeft van de eerste kolom (kwestie dat je de frequentie en de uitzonderlijkheid weet).

Ja, de trein die in Turnhout toekomt heeft véél vertraging elke dag. Maar die vertraging loopt hij niet/nauwelijks op bij het rijden in Wallonië, wel bij het rijden door de Noord-Zuid verbinding (aanschuiven om in Brussel-Zuid te kunnen binnenrijden etc). Ik heb jammer genoeg geen enkele info over hoeveel vertraging hij tussen Halle en VOORdat hij de kruisingen begint om binnen te rijden naarBrussel-Zuid, maar het zou me sterk verbazen moest dat zo'n verschil maken met rijden vanuit de stelplaats van Vorst, aangezien je spoorlijn (de 96) pas vanaf vorst veel wissels en kruisingen met andere spoorlijnen telt.

Dat de trein, vanaf dat hij in Brussel-Noord vertraging heeft, meer vertraging oploopt klopt (de logica daarrond heeft net te maken met het vermijden dat andere treinen nog meer vertraging zouden hebben, met het extra sneeuwbaleffect). Maar dat ligt dus niet aan Wallonië, maar aan Brussel, wat je bij je voorstel om die trein terug op te splitsen opnieuw zou hebben.

En dan moet je beseffen dat, als men een trein opsplist, men MINDER treinen aan een treinreiziger kan aanbieden.
    Rosa Parks

Pagina 218 van 250 Eerste ... 118168208214215216217218219220221222228 ... Laatste

Regels voor berichten