Discussie: NMBS-thread

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    https://m.hln.be/nieuws/binnenland/h...eest~a6aa2eeb/

Verschiet daar eigenlijk niet van als ge ziet hoeveel er elke dag op de Metro zitten gapen
    aRe YoU nOt EnTeRtAiNeD?

Jenthe's schermafbeelding
    iTrader
    61 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Weet er iemand of het mogelijk is om na het afsluiten van een abonnement in 2de klasse een klasseverhoging aan te vragen (pro rata de meerkost van wanneer je in het begin een 1e klasseabbonement zou gekocht hebben)? Op de website vind ik alleen maar mogelijkheden om individuele ritten te upgraden.

Ben wat aan het twijfelen om voor mijn werk een abonnement in 1e of 2de klasse te nemen maar ik zou graag even afwachten hoe druk het is op mijn traject en hoeveel keren die 1e klasse een meerwaarde zou bieden.

Gray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jenthe Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Weet er iemand of het mogelijk is om na het afsluiten van een abonnement in 2de klasse een klasseverhoging aan te vragen (pro rata de meerkost van wanneer je in het begin een 1e klasseabbonement zou gekocht hebben)? Op de website vind ik alleen maar mogelijkheden om individuele ritten te upgraden.

Ben wat aan het twijfelen om voor mijn werk een abonnement in 1e of 2de klasse te nemen maar ik zou graag even afwachten hoe druk het is op mijn traject en hoeveel keren die 1e klasse een meerwaarde zou bieden.
    Ik heb al enkele jaren een 1ste klas abonnement en het is niet echt zijn geld waard.
    Het extra comfort is afhankelijk van de trein maar meestal nihil tov 2de klas (desiro-trein) en geregeld zit "eerste klas" ook vol (alweer desiro trein), afhankelijk van de rit soms voller dan 2 de klas.

Jenthe's schermafbeelding
    iTrader
    61 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gray Bekijk bericht
    Ik heb al enkele jaren een 1ste klas abonnement en het is niet echt zijn geld waard.
    Het extra comfort is afhankelijk van de trein maar meestal nihil tov 2de klas (desiro-trein) en geregeld zit "eerste klas" ook vol (alweer desiro trein), afhankelijk van de rit soms voller dan 2 de klas.
    Het zou vooral zijn voor drukte wat te vermijden. Als het er niet teveel volk is vind ik 2de klasse prima. Ik ga nog even afwachten en de boel wat in het oog houden.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gray Bekijk bericht
    Het verschil tussen 1ste en 2de klasse in een desiro is idd echt belachelijk. Dat ze dat bij ons zelf niet inzien zeg

Alhoewel, het verbaast me niet. Dat zegt ook veel.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Afstappen in station Etterbeek.

Zoals gewoonlijk een trein die stampvol studenten zit, logisch ook met de VUB en ULB vlakbij. Deze stopt dan aan perron 4, waar er maar 1 enkele trap is om van het perron te gaan, waardoor je soms tot 10 minuten verliest omdat die trap veel te smal is voor de grote stroom mensen. Dat is al jaren zo, vroeger stond er dan ergens een poortje open "enkel voor personeel", langs waar mens toch sneller weg kon. Nu is er zelfs een officiële doorgang aan de zijkant, die echter altijd op slot zit voor een of andere reden.

Dan heeft men een jaar geleden ofzo eens het onzinnige idee gehad om een rail aan te leggen op de trap, zodat die ene verdwaalde fietser daar zijn wielen kan inzetten om de trap te nemen. Nu is de smalle trap nog smaller uiteraard.

Hoe je met een rolstoel ofzo hier kan afstappen, ik gok gewoon niet.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ergste treinrit sinds ik begon te werken in Brussel. 17u30 vertrokken uit bureau, vermoedelijk, als alles 'goed' verloopt rond 21u05 thuis.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zat deze ochtend op de trein naar Brussel. Treinrit verloopt normaal tot in Mechelen. Daarna blijft de trein plots stilstaan in Eppegem (normaal geen stopplaats).

Na ongeveer 15min radiostilte, plots de treinbegeleider: “We gaan zodadelijk onze reis voortzetten, de trein was in Mechelen zonder mij vertrokken”

We hebben natuurlijk allemaal eens hartelijk moeten lachen, maar dan begin je toch eens na te denken hoe zoiets kan gebeuren. En aangezien de tbg normaal de laatste deur manueel sluit, heeft die trein dan heel dat stuk met open deur gereden?
    aRe YoU nOt EnTeRtAiNeD?

Mikoo1989's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KerberosX Bekijk bericht
    Zat deze ochtend op de trein naar Brussel. Treinrit verloopt normaal tot in Mechelen. Daarna blijft de trein plots stilstaan in Eppegem (normaal geen stopplaats).

Na ongeveer 15min radiostilte, plots de treinbegeleider: “We gaan zodadelijk onze reis voortzetten, de trein was in Mechelen zonder mij vertrokken”

We hebben natuurlijk allemaal eens hartelijk moeten lachen, maar dan begin je toch eens na te denken hoe zoiets kan gebeuren. En aangezien de tbg normaal de laatste deur manueel sluit, heeft die trein dan heel dat stuk met open deur gereden?
    Deur gaat vanaf een snelheid vanzelf toe , gebeurt maar is zelden krijgen we ook boete voor indien het onze fout is. We zijn ook maar mensen.

Verstuurd vanaf mijn SM-T585 met Tapatalk

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nogal een geluk dat het maar de treinbegeleider was die vergeten was, en niet de treinbestuurder.

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Nogal een geluk dat het maar de treinbegeleider was die vergeten was, en niet de treinbestuurder.
    De trein zou dan ook nooit kunnen vertrekken zonder een bestuurder eh...

Lemme's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

NMBS-thread

Ik begrijp maar al te goed dat er vaak frustraties zijn tov de NMBS, maar dit is wel echt een hilarisch verhaal dat ge nog lang gaat kunnen vertellen.

Ik zou ook slecht gezind zijn tot dat die aankondiging komt.
    Tobias Fünke: "Are you forgetting that I was a professional twice over - an analyst and a therapist?
    The world's first analrapist."

PSN: De_Lemme

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht
    De trein zou dan ook nooit kunnen vertrekken zonder een bestuurder eh...
    Eigenlijk was mijn post initieel bedoeld als een flauwe grap, maar door jouw reactie moest ik toch even terugdenken aan iets wat een paar jaar geleden in het nieuws was:
    Trein rijdt 30 minuten zonder bestuurder

Een trein zou inderdaad nooit mogen vertrekken zonder bestuurder (of in een verre toekomst een AI die de trein aanstuurt), maar onderschat de NMBS niet (op het vlak van zaken die kunnen mislopen)!

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Eigenlijk was mijn post initieel bedoeld als een flauwe grap, maar door jouw reactie moest ik toch even terugdenken aan iets wat een paar jaar geleden in het nieuws was:
    Trein rijdt 30 minuten zonder bestuurder

Een trein zou inderdaad nooit mogen vertrekken zonder bestuurder (of in een verre toekomst een AI die de trein aanstuurt), maar onderschat de NMBS niet (op het vlak van zaken die kunnen mislopen)!
    Is hetzelfde als iemand die zijn handrem van de auto vergeten optrekken is e.

Enkel is dat bij een trein direct spectaculairder en zijn de (mogelijke) gevolgen veel groter.
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Maar dus niet doen alsof een trein zonder bestuurder onmogelijk is, zeker niet bij de NMBS.

Bij auto's kan dit inderdaad ook, al zijn de gevolgen daarbij zoals je zelf aanhaalt doorgaans kleiner (en grappiger: auto in de gracht bijvoorbeeld (als er geen gewonden zijn)).

Pagina 213 van 216 Eerste ... 113163203209210211212213214215216 Laatste

Regels voor berichten