Discussie: NMBS-thread

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Dan ligt Brussel ongetwijfeld niet op je traject, of wel?

Wat bedoel je trouwens met écht vertraging? De NMBS telt vertragingen van minder dan 6 minuten misschien niet mee, maar in de praktijk kunnen zo'n vertragingen wel resulteren in het missen van je aansluiting en het oplopen van meer dan een uur échte vertraging.

iTrader
    0
    Inderdaad niet zelf door Brussel, trein komt wel van daar. Vertraging van 2 min telt niet bedoel ik hier mee. Ik moet inderdaad wel niet overstappen.

Het is heel trein afhankelijk inderdaad, vroeger 1 x per week ander traject en heel veel vertragingen.

Gray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mananman, welken achterlijken bij de nmbs heeft er toch beslist dat zodra er iemand personen op de sporen heeft zien lopen, heel het treinverkeer wordt stopgezet???
    Ongelooflijk!
    alle treinen geblokkeerd in Brussel voor meer dan een uur, 1000den mensen te laat en een factuur van vele 10.000'den euros voor de nmbs/maatschappij.
    Laatst gewijzigd door Gray; 28 september 2019 om 06:56

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gray Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Mananman, welken achterlijken bij de nmbs heeft er toch beslist dat zodra er iemand personen op de sporen heeft zien lopen, heel het treinverkeer wordt stopgezet???
    Iemand met gezond verstand. Stukjes lijk oprapen en rode spetters op de ruiten van treinen afwassen is niet echt een favoriete bezigheid van conducteurs, zeker niet tussen Brussel-Zuid en Noord.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Gray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Iemand met gezond verstand. Stukjes lijk oprapen en rode spetters op de ruiten van treinen afwassen is niet echt een favoriete bezigheid van conducteurs, zeker niet tussen Brussel-Zuid en Noord.
    daarvoor heeft men ruitenwissers.
    en het is ni dat het zal opvallen tussen de rest van de graffiti.

enfin, ik heb die discussie hier al eens gevoerd...

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Ongelooflijk!
    alle treinen geblokkeerd in Brussel voor meer dan een uur, 1000den mensen te laat en een factuur van vele 10.000'den euros voor de nmbs/maatschappij.
    Dank u, hardop moeten lachen met deze ignorante onwetendheid.

Ten eerste, voor u is wat later op uw bestelling toekomen erger dan mensenlevens?

Ten tweede, als men zou blijven rijden en er wordt iemand aangereden blijven de sporen urenlang versperd en is de hinder veel groter.

Brandweer moet komen om alles op te kuisen.
    Parket moet komen, en pas na goedkeuring van hen mag er begonnen worden met het opkuisen. Het duurt dikwijls 2 a 3u tegen dat het parket ter plaatse is. Die moeten zekerheid hebben dat het een ongeval is en zeker geen kwaadwillige daad (moord).

En dan zwijgen we nog over de traumatische ervaring voor de machinist.

Ge kunt u niet voorstellen hoe de restanten van een persoon die aangereden werd door een trein er uitzien.
    De gruwelijkste horrorfilm valt in het niets.
    Spoiler:

En volledig los van dit, als men die persoon die in het spoor liep kan oppakken wordt de factuur naar hem/haar doorgestuurd. En die is niet mals.

Edit:
    Laatst gewijzigd door Waelvis; 28 september 2019 om 16:44
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

MiniJeffrey's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ongelooflijk!
    Ja, want doorrijden terwijl er mensen op het spoor lopen en politie die waarschijnlijk zoekt is zoveel beter. Dan gaan er zeker geen ongelukken gebeuren waardoor het verkeer voor UREN vast zal komen te zitten.

Maar neen, MIJN TREIN MOET OP TIJD RIJDEN EN AL DE REST BOEIT MIJ NIET. Altijd leuk zo'n ego's.
    Let us pray for all the fools that be
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Gray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Euh, het verkeer werd nu OOK méér dan een UUR afgesloten, niet voor 1 trein op 1 spoor, maar ALLE treinen en alle sporen in Brussel (vorst).
    1000'de mensen meer dan uur gegijzeld, aansluitingen gemist, laatste trein gemist... om van de kostprijs maar te zwijgen.

En voor wat? "Men heeft iemand zien lopen op de sporen"
    Als het iemand was die zelfmoord wilt plegen dan belet je dat niet door even het verkeer stil te leggen, die wacht gewoon tot de volgende trein.
    Nu, aangezien de plaats zal het waarschijnlijk iemand zijn die in de donker wou zien of er iets te stelen viel...

Wordt de autosnelweg een uur afgesloten als men iemand ziet lopen op de pechstrook? Nee, natuurlijk niet.

Ik heb ook al eens een hond, kat, vogel platgereden en nee dat is allesbehalve leuk (en zelf traumatisch), maar het IS een ongeval, dat kan altijd gebeuren. (part of the job)
    En zie, ik rij nog steeds met de wagen.

Als machinist kan je sowieso alleen maar gas geven en remmen dus het schuldgevoel is al helemaal misplaatst.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Ik heb eigenlijk alle begrip dat treinen worden stilgelegd bij spoorlopers, er speelt niet alleen het leven van iemand die een wanhoopspoging doet, maar ook dat van de machinisten, dat van de politie die die personen van de sporen moeten halen. Alleen voor mensen die voor de "lol" die op de sporen gaan lopen heb ik véél minder begrip, graag stevig beboeten wat mij betreft, en ook alternatieve straffen zodat als het jongeren zijn, dat het niet alleen de ouders zijn die een boete betalen (en eventueel nog kunnen verhalen op hun familiale verzekering). Ik zou bij volwassenen het rijbewijs voor een zéér lange tijd intrekken, en jongeren tijdens een schoolvakantie bv. op verplichte cursus sturen, dat voelen ze tenminste zéker.

Ik heb éénmaal op een trein gezeten die geëvacueerd moest worden wegens een persoon-aanrijding (zelfmoord in dat stukje tunnel (donker) tussen Brussel en Mechelen), eerlijk gezegd ondanks de vertraging was ik toen meer tevreden over de duidelijke communicatie - mogelijk ook gewoon omdat daar een echt goede conducteur op die trein zat - waarbij je snel wist wat het probleem was, wat er ging gebeuren, was er degelijke begeleiding bij de evacuatie en heb ik niets gruwelijks gezien... Alleen de info over hoe ik mijn reis moest verder zetten kon iets beter, maar tegenwoordig heeft iedereen natuurlijk een smartphone, dus dat viel ook nog mee. Zelfs een flesje water en een suikerwafel gekregen wegens de vertraging, dat moest echt niet. Zo'n flesje water zou eerder welkom zijn op de aircoloze treinen die men in Limburg inzet tijdens onze steeds heter worden zomers.

Wat is eigenlijk de mening van de mensen die bij de NMBS werken over de "zelfmoord-hotspots"? Want dat zou eigenlijk mijn voornaamste "kritiek" zijn op het huidige spoorlopersbeleid: er zijn nog steeds duidelijk een aantal plaatsen, waar zelfmoordpogingen op het spoor frequenter lijken voor te komen, of vergis ik mij? Ik maak het bijvoorbeeld nog regelmatiger mee ter hoogte van Diepenbeek, maar minder of zelfs niet op andere plaatsen op die lijn. Is het de verantwoordelijkheid van INFRABEL of de gemeente om daar dan de sporen gewoon af te sluiten, of is dat gewoonweg niet haalbaar?

MiniJeffrey's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Euh, het verkeer werd nu OOK méér dan een UUR afgesloten, niet voor 1 trein op 1 spoor, maar ALLE treinen en alle sporen in Brussel (vorst).
    1000'de mensen meer dan uur gegijzeld, aansluitingen gemist, laatste trein gemist... om van de kostprijs maar te zwijgen.

En voor wat? "Men heeft iemand zien lopen op de sporen"
    Als het iemand was die zelfmoord wilt plegen dan belet je dat niet door even het verkeer stil te leggen, die wacht gewoon tot de volgende trein.
    Nu, aangezien de plaats zal het waarschijnlijk iemand zijn die in de donker wou zien of er iets te stelen viel...

Wordt de autosnelweg een uur afgesloten als men iemand ziet lopen op de pechstrook? Nee, natuurlijk niet.

Ik heb ook al eens een hond, kat, vogel platgereden en nee dat is allesbehalve leuk (en zelf traumatisch), maar het IS een ongeval, dat kan altijd gebeuren. (part of the job)
    En zie, ik rij nog steeds met de wagen.

Als machinist kan je sowieso alleen maar gas geven en remmen dus het schuldgevoel is al helemaal misplaatst.
    Waw... hopelijk ben je aan het trollen. Anders is het wel zeer zielig gesteld met uw gezond verstand en empathie.
    Let us pray for all the fools that be
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht

Wat is eigenlijk de mening van de mensen die bij de NMBS werken over de "zelfmoord-hotspots"? Want dat zou eigenlijk mijn voornaamste "kritiek" zijn op het huidige spoorlopersbeleid: er zijn nog steeds duidelijk een aantal plaatsen, waar zelfmoordpogingen op het spoor frequenter lijken voor te komen, of vergis ik mij? Ik maak het bijvoorbeeld nog regelmatiger mee ter hoogte van Diepenbeek, maar minder of zelfs niet op andere plaatsen op die lijn. Is het de verantwoordelijkheid van INFRABEL of de gemeente om daar dan de sporen gewoon af te sluiten, of is dat gewoonweg niet haalbaar?
    Er is een top 10 waar mensen voor een trein springen. Had ik nog gehoord op de opleiding 8 jaar geleden.

Maar ik heb de indruk dat het in NL veel erger is. Tis daar toch meer prijs ze.

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    265 (100%)
    Daarnet zo'n oude MS66 achtige stel gezien in Antwerpen Centraal. Wist niet dat zulke toestellen in deze contreien nog rondrijden. Meer als 50 jaar oud.

Gisteren met 10 minuten te laat toegekomen in Aarschot. Stond ginder niets een op de borden of in de app. Wel handig zo om u statistieken op te poetsen.
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

demon326's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cerv.Be Bekijk bericht
    Daarnet zo'n oude MS66 achtige stel gezien in Antwerpen Centraal. Wist niet dat zulke toestellen in deze contreien nog rondrijden. Meer als 50 jaar oud.

Gisteren met 10 minuten te laat toegekomen in Aarschot. Stond ginder niets een op de borden of in de app. Wel handig zo om u statistieken op te poetsen.
    Zie dat type trein regelmatig in Hasselt toekomen, denk dat het van/naar Luik gaat.

Na afgelopen zondagavond zullen ze wel alles eraan doen om de statistieken op te poetsen

Snelle lijn naar Gent dicht wegens werken.

Trage lijn van/naar Gent maar voor 50% beschikbaar wegens defecte trein richting het binnenland in Wetteren. Resultaat: brussel zuid --> Gent +2 uur onderweg.

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cerv.Be Bekijk bericht

als het deze was : https://upload.wikimedia.org/wikiped..._treinstel.JPG
    Dan kan ik idd bevestigen dat die soms rijden tussen Hasselt en Luik, al vaak genoeg op gezeten.

Maarja je zet gewoon het label ''gemoderniseerd '' erop en een ''fresh'' interieurke en ze zijn weer goed voor nog 20 jaar xD

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    265 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    als het deze was : https://upload.wikimedia.org/wikiped..._treinstel.JPG
    Dan kan ik idd bevestigen dat die soms rijden tussen Hasselt en Luik, al vaak genoeg op gezeten.

Maarja je zet gewoon het label ''gemoderniseerd '' erop en een ''fresh'' interieurke en ze zijn weer goed voor nog 20 jaar xD
    Inderdaad, zo'n geval. Wist wel dat ze in Wallonië nog rijden. Ginder moeten ze nog langer met oude bazaar werken dan hier.
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

Pagina 212 van 214 Eerste ... 112162202208209210211212213214 Laatste

Regels voor berichten