Pagina 2 van 214 Eerste 1234561252102 ... Laatste

Discussie: NMBS-thread

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LexElkerlijck Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Go pass is 51 euro voor slechts 10 ritten. Ik werk 4 weken en elke dag op en af. 10 ritten = 1 week. 51 * 4 = 204 euro.
    Hoeveel is zo'n campuskaart?

Ik pleit voor een verdere nationalisering van de nmbs opdat wij het openbaar vervoer kunnen benutten tegen lagere prijzen. Verder stimuleert dit het gebruik van het openbaar vervoer wat leidt tot minder files (want minder auto's op de baan) én minder CO2-uitstoot.
    duurste campus kaart (er is een maximum vandaar) is nog geen 20 euro.
    heb ooit paarj aar terug genk oostende gehad en koste me 16 per keer ofzo, zal wel gestegen zijn maar niet veel. daar heb je er dan 4 van nodig, in totaal dus rond de 70 gok ik, veel minder dan 4 go passen.

Jepjep's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Poekie, wat vind je van die treinen waar er amper verschil is tussen 1ste en 2de klasse? Er is niet eens een deur tussen. De elite in eerste klasse kan de vieze geur van het plebs zelfs ruiken, eigenlijk schandalig.

iTrader
    15 (100%)
    Een treinbestuurder heeft geen 1ste klasse vervoersbewijs, wel 24 ticketjes per jaar waarmee hij in eerste klasse mag plaatsnemen.
    Bij al mijn aanbiedingen in Buy it and Sell it worden mijn producten ook aangeboden in vriendenkring.

iTrader
    0
    Bestaat er eigenlijk een abonnement waardoor ge naar overal kunt gaan om het even waar, tegen een lage prijs?

Ik moet in de vakantie dikwijls naar Antwerpen gaan (zo goed als elke dag 5/7). Maar als de zomervakantie gedaan is, moet ik gewoon terug naar de campus. Of moet ik echt een apart abonnement kopen?
    een volledig abonnement voor alles in heel belgie met de trein bestaat maar kost dik boven de 1000 euro.

Poekie95's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jepjep Bekijk bericht
    Poekie, wat vind je van die treinen waar er amper verschil is tussen 1ste en 2de klasse? Er is niet eens een deur tussen. De elite van de eerste klasse kan de vieze geur van het gepeupel in 2de klasse zelfs ruiken, eigenlijk schandalig.
    Ja da's waar. De desiro's bedoel je. De TBG heeft daar een oplossing voor gevonden, en ipv van in eerste klas te gaan zitten gaat die nu gewoon naar de tegenovergestelde stuurpost, waar ie de deur dicht kan doen en dus niet gestoord wordt door tweede klasse.

Mss toch eens voorstellen dat de NMBS onze eerste klas opleg gebruikt voor het installeren van geluidsisolerende deuren aan eerste klasse als retrofit? Afaik kan Siemens dat wel installeren.

Eventueel kunnen we ook een treinkaartlezer installeren aan die deur zodat die enkel open gaat voor de TBG en mensen met een eerste klas bewijs, dan hebben we ook geen last meer van tweede klassers die daar komen zitten terwijl ze niet mogen .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door --- Bekijk bericht
    een volledig abonnement voor alles in heel belgie met de trein bestaat maar kost dik boven de 1000 euro.
    Netabonnement, maar is extreem duur.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door scorpken Bekijk bericht
    Een treinbestuurder heeft geen 1ste klasse vervoersbewijs, wel 24 ticketjes per jaar waarmee hij in eerste klasse mag plaatsnemen.
    Ja, ok, maar ik zit vaak op het L-treintje tussen Leuven en Brussel, en daar zitten vaak bestuurders op die van Schaarbeek of Haren-Zuid komen, en die zitten ook altijd in eerste. Als de TBG hen ziet met hun fluovestje en hun rugzak vraagt ie zelfs hun vervoerbewijs niet.
    Laatst gewijzigd door Poekie95; 23 juni 2014 om 02:05
    1. Stop nu met roken - begin er nooit mee / 2. Vermijd te veel zonnestraling / 3. Eet en drink gezond, beweeg regelmatig

iTrader
    0
    .
    Laatst gewijzigd door Poekie95; 23 juni 2014 om 02:05 Reden: dubbel - geen deleteknop
    1. Stop nu met roken - begin er nooit mee / 2. Vermijd te veel zonnestraling / 3. Eet en drink gezond, beweeg regelmatig

iTrader
    0
    Bedankt! Maar hoe veins ik dan da'k zogezegd aan Antwerpen studeer? Of zou ik dat op m'n werk kunnen vragen. Wist niet dat het prijsverschil zo groot zou kunnen zijn.
    Ik help je graag mits wederdienst.

Die van het werk zal meer kosten he, tenzij het een stage voor school is ofzo.

De jongeman hierboven -die blijkbaar ouder is dan mij- doet zich graag rijk voor.
    Wie echt rijk is wil geen speelbal zijn van de NMBS en neemt de trein nooit hoor. Ook niet in eerste klasse.

iTrader
    0
    Go pass is 51 euro voor slechts 10 ritten. Ik werk 4 weken en elke dag op en af. 10 ritten = 1 week. 51 * 4 = 204 euro.
    Hoeveel is zo'n campuskaart?

Ik pleit voor een verdere nationalisering van de nmbs opdat wij het openbaar vervoer kunnen benutten tegen lagere prijzen. Verder stimuleert dit het gebruik van het openbaar vervoer wat leidt tot minder files (want minder auto's op de baan) én minder CO2-uitstoot.
    Wees blij dat men hier nog niet geprivatiseerd heeft zoals in een paar andere europese landen. Daar is de trein nemen gewoon ettelijke malen (ja soms tot 7 keer) duurder dan bij ons. De EU heeft ons land onlangs nog op de vingers getikt vanwege het niet privatiseren van onze spoorwegen. (imo de goede beslissing, zeker als alternatief voor de wagen)

De dag dat men (gedeeltelijk) privatiseert zoals in Duitsland of Nederland gaat ge uw portefeuille serieus mogen opentrekken.
    In het VK hebben ze al dikke spijt van de privatisering en riepen ze ons lans zelfs op om niet dezelfde fout te maken.

Maar met de NVA aan het roer binnenkort heb ik er geen vertrouwen in.

@Poekie: ik dacht dat gij een vrouw waart ? Toch wel een nieuw dieptepunt van u, enkel in 1ste klasse willen zitten en zelfs liever rechtstaan dan tussen mensen van 2de klasse te zitten ? Mensen als u mogen ze van mijn part op het perron laten staan, dat hautaine gedoe altijd.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black Bekijk bericht
    @Poekie: ik dacht dat gij een vrouw waart ? Toch wel een nieuw dieptepunt van u, enkel in 1ste klasse willen zitten en zelfs liever rechtstaan dan tussen mensen van 2de klasse te zitten ? Mensen als u mogen ze van mijn part op het perron laten staan, dat hautaine gedoe altijd.
    Lees wat meer tussen de lijnen en zoek de ironie . Alhoewel ik wel snap dat het niet altijd zo overkomt. Iig die uitspraak was dus niet zo gemeend.

Inzake privatisering, de EU zal de privatisering opleggen met een verordening he. Dus die komt er sowieso hoor. De EU wil deze privatisering om zo meer grensoverschrijdend spoorvervoer te creëren (van grote Europese maatschappijen), wat nu veel te beperkt is.

En wut, de VK roept ons land op om niet "dezelfde fout" te maken . Bron? Het blaadje van de OVS ofzo .

Privatisering is de enige methode om binnen de NMBS de veranderingen in gang te zetten die ze nodig heeft (vermindering van politieke postjes, minder verspilling en meer efficientie). Privatisering is het beste dat De Post en de RTT indertijd overkomen is, beide bedrijven zijn van grote verliesposten naar een grote winst gegaan dankzij en omwille van opgelegde liberalisering. Mits de NMBS evolueert en veranderingen doorvoert zal de NMBS dit ook kunnen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Poekie95 Bekijk bericht
    Lees wat meer tussen de lijnen en zoek de ironie . Alhoewel ik wel snap dat het niet altijd zo overkomt. Iig die uitspraak was dus niet zo gemeend.

Inzake privatisering, de EU zal de privatisering opleggen met een verordening he. Dus die komt er sowieso hoor.

En wut, de VK roept ons land op om niet "dezelfde fout" te maken . Vakbondspraat ofzo?
    Blijkbaar heeft niemand uw ironie begrepen, dus ik denk dat ge volgende keer beter uw best moogt doen. Het feit dat niemand ervan verschiet dat gij zo'n uitspraken zou doen is ook al veelzeggend op zich natuurlijk

De EU kan zoiets niet opleggen, daar ze nergens bindend zijn. Wat doen ze als we het niet privatiseren ? belachelijk lage boetes geven ?

Dat de EU zich met eigen financiering eens bezighoudt of een economische of politieke unie, ipv te zeggen hoe landen hun mobiliteit moeten aanpakken.

En ja het VK heeft ons land aangeraden dit voorbeeld niet te volgen. Men is daar ook gaan privatiseren met het oog op stiptere treinen, meer reizigers en betere dienstverlening en wat er in de plaats is gekomen is een versnippering van het spoornet met duurdere tickets als gevolg.

De trein die eigenlijk bedoeld is voor de zwakkeren in de samenleving of als alternatief voor de wagen is nu zelfs niet eens een concurrent van goedkope vluchten in het VK.

Dat er nu meer bedrijven winsten opstrijken met reigersvervoer zal wel waar zijn, maar is dat de reden van een openbare mobiliteitsdienst ? Dat er enkele bedrijven rijker van worden, terwijl jan en alleman die afhankelijk zijn in sommige gevallen van de trein, nog dieper in de zak mogen tasten door wat debielen in Brussel die zulke beslissingen nemen ?

h0pje's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door --- Bekijk bericht
    hoe walgelijk decadent kan je zijn om liever recht te staan in 1ste klas dan te zitten in 2de klas (bij het gepeupel dat zich nooit wast of hoe?, schrik voor melaatsheid)? leef jij in de middeleeuwen ofzo?
    I see you're new here... Poekie95 zijn opvattingen zijn nogal controversieel.

Sowieso sta ik nog liever recht in eerste klas als die vol zit, dan in tweede klas te gaan zitten als er daar nog plaats is!
    Daar kan je een boete voor krijgen, 'k heb het al bijna eens aan mijne frak gehad daarvoor .
    Little minds let little pain burn big old dreams with little flames.

iTrader
    0
    Blijkbaar heeft niemand uw ironie begrepen, dus ik denk dat ge volgende keer beter uw best moogt doen. Het feit dat niemand ervan verschiet dat gij zo'n uitspraken zou doen is ook al veelzeggend op zich natuurlijk

De EU kan zoiets niet opleggen, daar ze nergens bindend zijn. Wat doen ze als we het niet privatiseren ? belachelijk lage boetes geven ?

Dat de EU zich met eigen financiering eens bezighoudt of een economische of politieke unie, ipv te zeggen hoe landen hun mobiliteit moeten aanpakken.

En ja het VK heeft ons land aangeraden dit voorbeeld niet te volgen. Men is daar ook gaan privatiseren met het oog op stiptere treinen, meer reizigers en betere dienstverlening en wat er in de plaats is gekomen is een versnippering van het spoornet met duurdere tickets als gevolg.

De trein die eigenlijk bedoeld is voor de zwakkeren in de samenleving of als alternatief voor de wagen is nu zelfs niet eens een concurrent van goedkope vluchten in het VK.

Dat er nu meer bedrijven winsten opstrijken met reigersvervoer zal wel waar zijn, maar is dat de reden van een openbare mobiliteitsdienst ? Dat er enkele bedrijven rijker van worden, terwijl jan en alleman die afhankelijk zijn in sommige gevallen van de trein, nog dieper in de zak mogen tasten door wat debielen in Brussel die zulke beslissingen nemen ?
    Ik had idd duidelijker moeten zijn mbt ironie.

Europese verordeningen zijn wel bindend... Als de EU in een verordening oplegt dat de spoormarkt vrij moet zijn, dan staat dat boven de Belgische wet. Als er dan een maatschappij is die volledig in orde en veilig is en een vergunning en rijpaden voor personenvervoer aanvraagt, dan moet ze die krijgen. En idd boetes geven als Belgie niet meewerkt (en dat zijn echt hoge boetes he, en die worden betaald met jouw en mijn belastingsgeld waarmee wel betere dingen gedaan kunnen worden denk ik zo).

Vergeet niet dat dankzij de liberalisering van de luchtvaart je nu een goedkoop Ryanair ticketje kunt boeken naar gelijk waar in Europa. Had men dat niet geliberaliseerd zat je vandaag nog altijd aan 500 EUR voor een economy ticket naar Rome (met Sabena dat dan nog zou bestaan hebben weliswaar, Sabena is een voorbeeld van wat er gebeurt als een staatsbedrijf er niet in slaagt om zich om te vormen voor een liberalisering).

Liberalisering is geen duivel, wat de vakbond ook moge beweren. Het is een korte pijn maar daarna is iedereen beter af, zowel de werknemer als de klant. Behalve zij die profiteerden van de NMBS, die zullen op hun kin kloppen. Het zijn ook zij die nu het hoogst van de toren blazen tegen de liberalisering natuurlijk, want ze zien de bui wel hangen.
    Laatst gewijzigd door Poekie95; 23 juni 2014 om 02:04

iTrader
    0

Privatisering is de enige methode om binnen de NMBS de veranderingen in gang te zetten die ze nodig heeft (vermindering van politieke postjes, minder verspilling en meer efficientie).
    Moest uit uw nek lullen een kampioenschap zijn hier op 9lives zou ge zonder twijfel de top 3 halen hier.
    Privatisering zorgt voor meer efficientie volgens u, dus stiptere treinen ?

Net daarom dat in het VK treinen minder stipt zijn dan toen het nog een staatsbedrijf was ? Hetzlfde geldt voor Nederland, lijnen die geprivatiseerd zijn scoren slechter op stiptheid en efficientie, maar volgens u moeten we TOCH privatiseren om meer efficientie te krijgen ?

http://www.dewereldmorgen.be/artikel...en-veroorloven

Om niet nog te vermelden dat de Britse spoorwegen de duurste van heel Europa zijn geworden. Toeval of niet, net dat netwerk dat geprivatiseerd is komt de belastingsbetaler dus NOG duurder uit dan voor een bedrijf dat in handen is van de staat. De ironie toch.

Geen idee in welke wereld gij leeft, maar in geen enkel land was dit het geval, gezien veel van die private firma's enkel uitzijn op winst. Daarbovenop krijgen die per kilometer een subsidie van de overheid. Goedkoper gaat het dus ook niet worden. Kijk maar eens naar de stijging van de subsidies die men in Engeland is gaan uitdelen voor die spoorfirma's. Nooit zo hoog geweest en het blijft stijgen. Daar waar er plaats wordt gemaakt voor, volgens u, postjespakkerij en weet ik veel, krijgt ge belangengroepen die komen lobbyen voor het beste contract en liefst nog zoveel mogelijk subsidie daarbovenop krijgen.

Toestanden zoals in de VS dus, ik pas daar zeer graag voor.

Privatisering is het beste dat De Post en de RTT indertijd overkomen is, beide bedrijven zijn van grote verliesposten naar een grote winst gegaan dankzij en omwille van opgelegde liberalisering. Mits de NMBS evolueert en veranderingen doorvoert zal de NMBS dit ook kunnen.
    Wat een scheve vergelijking is dat ? De Post is trouwens helemaal niet geprivatiseerd, de overheid is nog steeds hoofdaandeelhouder.
    Daarnaast is bost bezorgen iets anders dan vervoer regelen voor mensen. Wilt ge toch de vergelijking maken, maak ze dan juist.

Stel u even voor dat men de Post toch privatiseert en men voor elke provincie of zone een bedrijf aanstelt per 5 jaar dat daar post mag bezorgen. Zo kunnen die bedrijven dan ook ff beslissen dat een postzegel voortaan 5 euro gaat kosten en het postkantoor enkel open is van 12uur tot 14uur. Ik ben dan genoodzaakt te betalen want ik moet mijn rekeningen kunnen opsturen en heb geen andere keuze.

Indien ik in Limburg zit en ik wil een brief posten, moet ik speciale zegels kopen van het Limburgs bedrijf tegen weer een apart tarief.

Die bedrijven die de post gaan mogen rondbrengen zullen inderdaad goed boeren en horen zulke voorstellen graag komen, maar wie wordt er dan weer de dupe: de consument.

Ook voor dit model pas ik, er zijn nu eenmaal zaken die een land nationaal zelf moet en beter kan voorzien dan private firma's. Een overheidsbedrijf heeft als prioriteit niet winst maken, maar zorgen dat de dienst goed is. Voor zaken van het algemene belang zoals reizigersvervoer als alternatief voor de files is dit nog meer het geval.

iTrader
    15 (100%)

Ja, ok, maar ik zit vaak op het L-treintje tussen Leuven en Brussel, en daar zitten vaak bestuurders op die van Schaarbeek of Haren-Zuid komen, en die zitten ook altijd in eerste. Als de TBG hen ziet met hun fluovestje en hun rugzak vraagt ie zelfs hun vervoerbewijs niet.

Tijdens de dienst mag het wel, na het kenbaar te maken aan de TBG. Buiten de dienst enkel met de 24 ticketjes.
    Bij al mijn aanbiedingen in Buy it and Sell it worden mijn producten ook aangeboden in vriendenkring.

iTrader
    0
    ...
    Black, jongen, ik ga de discussie eens omdraaien.

Operationeel verlies NMBS verdubbelt: De Tijd
    NMBS Logistics boekt verlies van meer dan 200 miljoen euro: De Tijd
    NMBS boekt 331 miljoen euro verlies: De Tijd

Je snapt toch dat dat zo ook niet verder kan. 331 miljoen euro, weet je wel wat dat is?

Mijn oplossing waar ik volledig in geloof en achter is liberalisering. Waarom? Omdat dit de enige externe factor is die sterk genoeg is om die zieke structuur van postjes en verspilling te genezen. Ik zie het echt niet meer van binnenuit komen (zeker niet met die vakbonden die alles blokkeren), de NMBS heeft een medicijn nodig dat via een verplicht infuus wordt toegediend en dat is volgens mij liberalisering.

Maar ik kan best geloven dat er daarnaast nog andere oplossingen mogelijk zijn. Wat is jouw oplossing? Of meen je dat we gewoon moeten voortdoen zoals nu en elk jaar meer verliezen boeken dat het geen naam heeft? Ze moeten geen winst maken, en een klein verlies kan nog, maar vind je dat zo'n extreem zware verliezen te verantwoorden zijn, zeker als je weet dat er effectief veel verspilling gebeurt? Trouwens, wie draait er uiteindelijk op voor die verliezen?
    Laatst gewijzigd door Poekie95; 23 juni 2014 om 02:04

Pagina 2 van 214 Eerste 1234561252102 ... Laatste

Regels voor berichten