Discussie: NMBS-thread

MiniJeffrey's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Geen airco op de trein op warme dagen zoals deze is een hel. Rendabiliteit daartegenover stellen is een flutargument als je je bedenkt dat de NMBS in zijn huidige vorm als geheel zonder overheidssubsidies sowieso al niet rendabel is. Het geld wordt natuurlijk liever uitgegeven aan allerhande overbetaalde politieke directeurtjes in overbodige tussenstructuren of aan het neerpoten van megalomane stations in steden met burgemeesters van P.S.-signatuur.

Als je van Limburg naar Brussel pendelt met de trein dan komt er nog wat slecht nieuws bovenop:
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/06...ordt-betalend/
    Wat een klucht, en dan wilt men zogezegd mensen meer aanmoedigen om het openbaar vervoer te nemen... Aan elk groot station zouden net grote, gratis pendelparkings moeten liggen, wat zie je echter in realiteit? 8 jaar geleden kon je zowel in Hasselt, Diest, Aarschot, Landen gemakkelijk en gratis je wagen kwijt, tenminste als je vroeg genoeg de trein nam. Nu? Betalen, betalen, betalen, betalen, ...
    En neen, de bus is géén alternatief om op tijd op een station te raken.
    Denk je nu echt dat je serieus genomen wordt als je direct met van die triestige clichés gooit?

- De discussie over airco is hier al 400 keer gevoerd, daar steek ik geen info meer in.
    - De jaarlijkse subsidie zijn operationele middelen, géén investeringsmiddelen (die worden apart toegekend). Nu, als jij persé wil dat alle gelden naar NMBS bevroren worden: fine by me. Maar dan heb je morgen geen spoorweg meer zonder dat jouw ticketje of abonnement niet factor X duurder wordt.
    - Je mag van mij kritiek hebben zoveel je wil, maar richt je tot de goeden. Politieke postjes en megastations worden door de politiek beslist.
    - de parkings worden betalend omdat er teveel vraag en te weinig aanbod is aan parkeergelegenheden. Bovendien is het uitbaten van kwaliteitsvolle parkings niet iets dat geen geld kost.

Stop ook eens met dat Limburg calimero-gedrag ook altijd: denk je dat in de rest van het land alle parkings gratis zijn dan?
    Let us pray for all the fools that be
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    265 (100%)
    Airco gaat ten koste van zitplaatsen, das het enigste tegenargument dat ik hier al gelezen heb.
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

RB26DETT's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MiniJeffrey Bekijk bericht
    Denk je nu echt dat je serieus genomen wordt als je direct met van die triestige clichés gooit?

- De discussie over airco is hier al 400 keer gevoerd, daar steek ik geen info meer in.
    - De jaarlijkse subsidie zijn operationele middelen, géén investeringsmiddelen (die worden apart toegekend). Nu, als jij persé wil dat alle gelden naar NMBS bevroren worden: fine by me. Maar dan heb je morgen geen spoorweg meer zonder dat jouw ticketje of abonnement niet factor X duurder wordt.
    - Je mag van mij kritiek hebben zoveel je wil, maar richt je tot de goeden. Politieke postjes en megastations worden door de politiek beslist.
    - de parkings worden betalend omdat er teveel vraag en te weinig aanbod is aan parkeergelegenheden. Bovendien is het uitbaten van kwaliteitsvolle parkings niet iets dat geen geld kost.

Stop ook eens met dat Limburg calimero-gedrag ook altijd: denk je dat in de rest van het land alle parkings gratis zijn dan?
    Hij heeft nochtans gelijk. Het OV richting van Limburg Brussel wordt weer een pak duurder en de dienstverlening blijft zwak. De parking in dienst is:
    1. niet kwalitatief want 't is gewoon een hoop kiezel
    2. die kost de nmbs 2 keer niks

Wat gaat er nu veranderen als de gebruikers een paar honderd euro per jaar voor die parking gaat betalen?
    - Er gaat misschien meer plaats zijn omdat een deel van de mensen wel met de auto naar brussel zal rijden
    - De nmbs int weer een hoop geld die niet aangewend zullen worden in de infrastructuur in Diest of treinen van Diest naar Brussel
    Ik heb over alles en iedereen een mening. Vraag er naar!

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)

Een tikkelje warmer/kouder dan normaal? Het falend materiaal van den NMBS/Infrabel is de ideale barometer!

iTrader
    2 (100%)
    Inderdaad. Ik zit ook vast tussen Mechelen en Antwerpen. Blijkbaar een defecte trein voor ons waardoor mijn aansluiting weer weg is.
    Sjans nog dat er op onze trein airco is.

iTrader
    1 (100%)
    Dus als een topic té vaak wordt aangehaald, is het plots irrelevant? Die moet ik onthouden

iTrader
    2 (100%)

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KerberosX Bekijk bericht
    Dus als een topic té vaak wordt aangehaald, is het plots irrelevant? Die moet ik onthouden
    Dat zegt hij niet. Eens lezen wat wél hij zegt, kan helpen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB26DETT Bekijk bericht
    Hij heeft nochtans gelijk. Het OV richting van Limburg Brussel wordt weer een pak duurder en de dienstverlening blijft zwak. De parking in dienst is:
    1. niet kwalitatief want 't is gewoon een hoop kiezel
    2. die kost de nmbs 2 keer niks
    als het gewoon een hoop kiezel mag blijven, zal dat idd niets kosten. Het OV wordt trouwens niet duurder, het wordt gewoon duurder om met de auto te parkeren daar. Dat verandert aan de OV-kost niks, wel aan de totaalkost voor sommigen.

Verder: https://www.hln.be/in-de-buurt/diest...tsen~a79c5684/
    “Denk niet wit, denk niet zwart,
    Denk niet zwart-wit
    Maar in de kleur van je hart ”
    Frank Boeijen

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Dat zegt hij niet. Eens lezen wat wél hij zegt, kan helpen.
    Hij doet het af alsof de discussie gesloten is en ik ken zijn argumenten maar al te goed. Maar het feit dat dit telkens opnieuw aangekaart wordt, wil misschien toch wel zeggen dat velen er anders over denken? Zie ook de hierboven aangehaalde tweet. Kinderen onwel van de trein moeten halen vanwege de hitte is voor u een fait-divers zeker? Zullen er eerst doden moeten vallen voordat er echt geluisterd wordt?

Ik pas trouwens regelmatig mijn werkschema aan zodat ik een M6 kan nemen ipv zo'n "gerenoveerde" schroot, gelukkig heb ik die "luxe" nog wel.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Hij doet het af alsof de discussie gesloten.
    nee, hij zegt enkel dat hij er geen tijd meer in steekt, WSS bij gebrek aan nieuwe argumenten.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KerberosX
    Kinderen onwel van de trein moeten halen vanwege de hitte is voor u een fait-divers zeker? Zullen er eerst doden moeten vallen voordat er echt geluisterd wordt?
    En wat is echt luisteren dan? Een ruit inslaan en daar een darm van een mobiele airco doorsteken?
    Is 'echt' luisteren maken dat je miljoenen investeert in treinen die mss volgende zomer niet meer halen? Als dat 'echt' luisteren is, dan verspil je pas.
    “Denk niet wit, denk niet zwart,
    Denk niet zwart-wit
    Maar in de kleur van je hart ”
    Frank Boeijen

MiniJeffrey's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Waar heb ik gezegd dat het irrelevant is. Het is gewoon altijd zo: een paar dagen hitte en de discussies over airco op de treinen barst weer los. Wat wil je dat ik doe? Het is niet door de problematiek opnieuw boven te halen dat plots alle treinen magischerwijze airco zullen hebben. Ja, er is nog werk aan de winkel. Ja, de vloot wordt hoe langer hoe meer met airco voorzien. Neen, we kunnen niet plots overal airco installeren op bv oude treinen die vanaf volgend jaar uitgefaseerd worden. Neen, er komt helaas geen airco op gemoderniseerde stellen wegens strategische keuze om zitplaatsen voorrang te geven.

We kunnen natuurlijk ook alle ritten zonder airco schrappen, maar wie wordt daar beter van?
    Let us pray for all the fools that be

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    265 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    nee, hij zegt enkel dat hij er geen tijd meer in steekt, WSS bij gebrek aan nieuwe argumenten.En wat is echt luisteren dan? Een ruit inslaan en daar een darm van een mobiele airco doorsteken?
    Is 'echt' luisteren maken dat je miljoenen investeert in treinen die mss volgende zomer niet meer halen? Als dat 'echt' luisteren is, dan verspil je pas.
    Man, niemand zegt toch dat elke trein per direct airco moet krijgen. Maar wel bij grootschalige renovaties zoals de breaks, varkensneuzen, duikbrillen, M4,... ondergingen.

Als tegenargumenten krijg je hier dat ze zitplaatsen doen dalen. Maar geen feiten over hoeveel percentage van de zitplaatsen het nu wel degelijk gaat. Alleen "minder zitplaatsen". Of dat het maar 3 dagen per jaar zinvol is. Bij 20gr en zon is het al puffen op die treinen.
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Het is gewoon altijd zo: een paar dagen hitte en de discussies over airco op de treinen barst weer los.
    Niet zo heel gek aangezien vorig jaar rond deze periode een echte hittegolf begon die 5-6 weken heeft geduurd en het jaar ervoor ook 4-5 weken.
    Altijd dat argument van '' zitplaatsen '' en ''airco voor die PAAR warme dagen per jaar '' is ook bs, we hebben de voorbije 2 jaren warme lentes gehad en hittegolven van weken in Juni-Juli, er zijn niet een ''paar dagen'' heet weer in Belgie.

Zitplaatsen zit ik weinig over in, ik zit al elke ochtend met mijn benen in mne nek op mijne trein dus dan sta ik liever recht terwijl er airco rond blaast, nu zit ik met mijn benen in mne nek + dan hebde nog eens warm gelijk zot.
    Geen airco is nog 1 ding, dat er op het hele spoor netwerk treinen rijden zonder snap ik, we zitten 2019 en er rijden ook nog steeds bussen zonder airco, maar geen airco + dan nog zo een trein waar ge helemaal niks aan het venster kunt open zetten, dat is er toch wel over met dit weer. ( heel soms krijg ik wel zo ene waar ge da klein vierkant raampje kan open schuiven maar ook even vaak krijg ik gewoon een trein zonder airco en zonder raampje )

Dat argument over geen airco omdat je dan zitplaatsen opgeeft voelt op mijn lijn hetzelfde als '' we krijgen 50 man over de vloer en ik kan maar 6 biefstukken bakken dus laat gene vallen of we hebben nog maar 5 biefstukken '' in beide scenarios is er niet genoeg voor die 50 man en zo is het op mijn lijn en uren dat ik neem ook qua zitplaatsen en volk dus mij zou het enorm weinig boeien dat er zitplaatsen sneuvelen voor airco want zoals ik nu al soms moet zitten in 1 van die 4 zitjes is al gelijk een vrouw die haar benen in hare nek legt.

Voor de rest is het een doodgeslagen paard deze discussie, vingers kruisen en hopen dat je een toestel met airco het station ziet binnen rollen als je op je trein wacht en anders pech, want full airco zijn we nog jaren ( if ever ) van verwijderd en zeker in Limburg ( zet zijn Calimero eggshell op )
    Laatst gewijzigd door Noscoped420; 25 juni 2019 om 00:44

NEOMATRIX's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Wanneer maakt NMBS een treinspoort traject Herentals - Leuven of eventueel Turnhout - Leuven....

byter's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NEOMATRIX Bekijk bericht
    Wanneer maakt NMBS een treinspoort traject Herentals - Leuven of eventueel Turnhout - Leuven....
    Dat lijkt me niet realistisch met de huidige infrastructuur. Je zou al via L13 moeten omrijden langs Mechelen.
    Service guarantees citizenship.

Pagina 196 van 201 Eerste ... 96146186192193194195196197198199200 ... Laatste

Regels voor berichten