Pagina 1 van 4 1234 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Telenet fibernet met powerline adapters?

Beste

Onlangs heb ik Digitale TV laten installeren van telenet bij mij. Momenteel heb ik ADSL bij scarlet en telefonie bij Belgacom. Voor mij zou het goedkoper zijn om alles bij Telenet te gaan zetten, maar ik heb toch nog enkele dilemma's.

Mijn coax kabel komt binnen op de zolder en daar is momenteel mijn versterker geinstalleerd met de modem eraan. Deze versterker gaat naar de modem en 3 TVs. Nu is de vraag... Als ik internet neem bij telenet, hoe krijg ik dat internet beneden? Ik had gedacht aan powerlines, maar iedereen zegt dat het je internet heel veel vertraagd. Juist? Zou telenet mijn modem kunnen plaatsen beneden waar mijn coax kabel uitkomt voor de tv? Zouden ze die splitsen in twee om eentje bij de tv te krijgen en eentje bij de modem?

Wat blijkt de beste oplossing?
    no votes  

Jeutie's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Powerlines gaan sowieso snelheidsverlies hebben. Dit is in de jaren al flink verbeterd, maar even snel als een CAT6 kabel gaat het niet worden. Hoe ik het zou oplossen is een modem only vragen en dan zelf instaan voor de router(s). Zo werk ik bijvoorbeeld met Airports van Apple. Eentje vooraan in het huis (of voor jou op zolder) en nog eentje wat verder (voor jou lager) die dan het signaal versterkt. werkt alleszins perfect voor mij. Dat Telenet de coax kabel zal willen splitsen betwijfel ik zeer.
    Met vriendelijke groet,
    Jeutie
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Denk je dat de fibernet met powerline adapters sneller zal werken dan 600kb/sec download en 50kb/sec upload?
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als het voor uw digibox is of om enkel te surfen zijn die ondingen perfect, vanaf dat je op regelmaat als eens iets streamt (youtube) of gamed ga je wel problemen met verlies en bijhorende hick-ups ondervinden.

Een gameconsole aansluiten is helemaal uit den boze via die ondingen.

En wat jeuti voorstelt van die modem only is ook NIET nodig.

Het is inderdaad zo dat het wireless signaal van de ingebouwde modem/routers van telenet niet altijd al te best is, maar je kan ook je eigen router gebruiken zonder een modem only.

Gewoon zorgen dat het wireless signaal uitstaat van de telenet modem, je eigen draadloze router ertussen MAAR de kabel die je normaal gezien in de WAN aansluiting steekt van je eigen router in een GEWONE aansluiting steken.

Dus NIET in de poort met label WAN maar in de poort met nummer 1 of 2 of 3 of 4 of xxxx (afhankelijk hoeveel genummerde poorten)

Zo doe ik het met een telenet modem zoals de meeste er 1 hebben, MET ingebouwde router dus,en werkt perfect!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brainless123 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Denk je dat de fibernet met powerline adapters sneller zal werken dan 600kb/sec download en 50kb/sec upload?
    Ja zo erg is het ook niet, als ik check bij mijn kameraad thuis heeft ie van zijn max fibernet dat normaal rechtreeks met kabel en download snelheid geeft van om en bij 6.5Mb/s, nog een kleine 3.5-4Mb/s over met zijn powerlines.
    Laatst gewijzigd door SusieQ; 13 juni 2013 om 09:39
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Oh wow! Als ik meer dan 2mb/sec download.. ben ik tevreden. Dit is dan Fibernet of Fibernet XL?

Als ik wifi gebruik.. zal ik moeten met versterkers werken of die modem beneden zien te krijgen want de afstand is te ver.. en teveel muren.
    no votes  

Stimpy's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    ik merk geen problemen via zo een powerline adapter, maar dat is dan ook mijn "administratie" pc dus kwa streamen en serverkes hosten weet ik het niet. Downloaden gaat makkelijk over de MB/seconde
    Datic - Ontmoet nieuwe mensen.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik gebruik internet vooral om te gamen... en streamen. Gamen zou dus geen enkel probleem zijn alhoewel Susie zegt dat gaming consoles uit den boze zijn?

Dus eigenlijk werkt het snel... maar het is niet stabiel?
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik gebruik internet vooral om te gamen... en streamen. Gamen zou dus geen enkel probleem zijn alhoewel Susie zegt dat gaming consoles uit den boze zijn?

Dus eigenlijk werkt het snel... maar het is niet stabiel?
    Snel.. tja als je 2Mb/s snel vind dan is het snel ja... ...

Maar ik kan het blijven herhalen, je zal problemen ondervinden om te gamen en ZEKER via consoles op je powerline adapter, zelfs met de snelste.

Google anders zelfs eens en je zal genoeg referenties vinden mbt het onderwerp.

Oh wow! Als ik meer dan 2mb/sec download.. ben ik tevreden. Dit is dan Fibernet of Fibernet XL?

Als ik wifi gebruik.. zal ik moeten met versterkers werken of die modem beneden zien te krijgen want de afstand is te ver.. en teveel muren.
    Gewone fibernet.

En met mijne router (dlink cloud) heb ik toch geen problemen om afstand te overbruggen, de mijne heeft nog 55% bereik als we achteraan de tuin staan, en dat is +- 30 meter verwijderd in rechte lijn naar de kamer met de modem, daar zitten 2 kamers en een gang tussen, met in totaal 3 muren.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    2mb is snel als ik nu 600kb/sec heb :P Momenteel gebruik ik power lines met mijn digirecorder. Mss kan ik die powerline eens gebruiken en daaraan mijn pc hangen ipv nog eentje te kopen.

Zoveel game ik niet (competitie toch niet)... Ik ben maar 3 van de 12 maand thuis omdat ik in het buitenland studeer.
    no votes  

Mackenzie's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als je maar 2MB/s kan halen met een powerline heb je:
    oftewel een Abonnement dat niet meer aankan
    oftewel slechte/oude powerlines... Je hebt Powerlines die in theorie tot 200 of 500 Mbps aankunnen. Als je dat deelt door 8 zit je aan 25 of ongeveer 60MB/s (in theorie). Doe daar dan weer 2/3 af en dan heb je toch nog gemakkelijk een 8MB/s met de zwakste. En meer zal je normaal niet halen met je Telenet abo.
    Wij hebben thuis een 30Mbit abo van Telenet en halen met powerlines 3,4MB/s tov het theoretische maximum van 3,75 die ik met de kabel ook niet haal. Ik krijg makkelijk alles uit mijn lijn dus waarom zouden er hickups zijn?
    no votes  

sneax's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb 3 jaar gewerkt met powerlines tussen mijn internetverbinding (dus modem -> powerlines -> eigen router), die haalden toen makkelijk 35mbit/s stabiel en zonder problemen. Ik gamede hier ook mee (zelfs wireless gamen) en dat ging vlekkeloos.

Jullie noemen dit 'ondingen', dat klopt voor de allereerste versies, maar ondertussen zijn we wel al wat geevolueerd.

Ze kunnen bij een huis met ietwat deftige elektriciteitsbekabeling toch makkelijk 80mbit en meer halen (effectief).
    safir Thom4s
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Klinkt al VEEL BETER!
    no votes  

Chronic's schermafbeelding
    iTrader
    124 (99%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mijn resultaat met Netgear XAVB5501-100FRS Powerlines en telenet xl:

Last Result:
    Download Speed: 114381 kbps (14297.6 KB/sec transfer rate)
    Upload Speed: 4776 kbps (597 KB/sec transfer rate)
    Latency: 11 ms
    Thursday, June 13, 2013 10:48:50 AM

Nodeloos om te vermelden dat dit stabiel werkt zonder wegvallen of hickups.
    no votes  

Reverz's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sneax Bekijk bericht
    Jullie noemen dit 'ondingen', dat klopt voor de allereerste versies, maar ondertussen zijn we wel al wat geevolueerd.

Ze kunnen bij een huis met ietwat deftige elektriciteitsbekabeling toch makkelijk 80mbit en meer halen (effectief).
    Dit dus... technologie evolueert gewoon wel. Ik heb er een tijdje terug ergens geïnstalleerd en dat werkte gewoon goed ondanks de relatief grote afstand die we moesten overbruggen en dat ik verschillende hoofdschakelaars moest passeren.

Het enige waarmee je echt problemen kan ondervinden met die powerline dingen is als je een 3fase net hebt in u woning (beide stopcontacten moeten op dezelfde fase zitten).
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverz Bekijk bericht
    Het enige waarmee je echt problemen kan ondervinden met die powerline dingen is als je een 3fase net hebt in u woning (beide stopcontacten moeten op dezelfde fase zitten).
    Ik heb al een powerline voor mijn digirecorder, dus dat zou geen probleem zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chronic Bekijk bericht
    Download Speed: 114381 kbps (14297.6 KB/sec transfer rate)
    Upload Speed: 4776 kbps (597 KB/sec transfer rate)
    Nodeloos om te vermelden dat dit stabiel werkt zonder wegvallen of hickups.
    Klinkt goed! Ik heb wel de telenet powerline adapters omdat mijn ouders er niets van kennen.
    no votes  

Pagina 1 van 4 1234 Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten