dacuba
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karre Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Afhankelijk hoe je de gradaties zou indelen bij de gezondheidszorg komt dat toch gewoon op hetzelfde neer? Bij de ene betaal je al op voorhand (taks op voeding) en bij de andere betaal je nadien (extra kosten op de gezondheidszorg). Tevens geef je zelf aan dat die taks op voeding zelf gemakkelijker is. Want bij de extra kosten voor gezondheidszorg moet je dan alweer controles invoeren om te bewijzen dat je gezond/ongezond bezig bent. En ik ben sowieso tegen beiden tenzij men de belasting op geleverd werk verlaagt zodat de belastingdruk uiteindelijk hetzelfde blijft. Zou voor mij dan zelfs goedkoper uitkomen

Even aanvullend. Ik denk echt wel dat sport doorgaans een aanzet is om een gezonder eetpatroon aan te nemen. Dus ook al betwist jij die causaliteit, ik blijf het een must-have vinden om te sporten. Vooral omdat het ook een fitter lichaam teweeg brengt.
    Bij het ene spreid ge het over de bevolking en bij het ander is het een individuele kost, wezenlijk verschil hé.

Even aanvullend: sport moet altijd in uw schema zitten, of ge nu dieet of niet of op uw gewicht let of niet. Dat betwist ik ook niet.
    no votes  

Karre's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dacuba Bekijk bericht
    Bij het ene spreid ge het over de bevolking en bij het ander is het een individuele kost, wezenlijk verschil hé.

Even aanvullend: sport moet altijd in uw schema zitten, of ge nu dieet of niet of op uw gewicht let of niet. Dat betwist ik ook niet.
    Hoe ik dat van de gezondheidszorg interpreteerde was dat men dan met schijven zou werken naar gelang hoe gezond je leeft.
    For science.
    no votes  

dacuba
    Guest
    Moeilijk systeem wel.
    no votes  

Karre's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Moeilijk systeem wel.
    Net daarom dat ik dan voor extra taksen zou opteren omdat het geen controle naar iemands levensstijl vereist. Gewoon direct betalen voor je consumptie en de kous is af. Mensen met een lagere opleiding of die het minder breed hebben zijn sowieso meer geneigd om ongezond te eten. Door de kost pas af te rekenen nadat het al te laat is breng je hen ook nog meer in de problemen. Terwijl bij het direct taxeren van ongezonde voeding je het al direct nadeliger maakt voor hen om ongezonde voeding te kopen.
    For science.
    no votes  

Poekie95's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Moeilijk systeem wel.
    Nope. Big data to the rescue.

Mag ik ff je Carrefour bonuskaart nummer? Of Delhaize/Colruyt?
    Laatst gewijzigd door Poekie95; 23 juni 2014 om 21:05
    1. Stop nu met roken - begin er nooit mee / 2. Vermijd te veel zonnestraling / 3. Eet en drink gezond, beweeg regelmatig
    no votes  

dacuba
    Guest
    Net daarom dat ik dan voor extra taksen zou opteren omdat het geen controle naar iemands levensstijl vereist. Gewoon direct betalen voor je consumptie en de kous is af. Mensen met een lagere opleiding of die het minder breed hebben zijn sowieso meer geneigd om ongezond te eten. Door de kost pas af te rekenen nadat het al te laat is breng je hen ook nog meer in de problemen. Terwijl bij het direct taxeren van ongezonde voeding je het al direct nadeliger maakt voor hen om ongezonde voeding te kopen.
    Kijk eens aan, we verstaan elkaar.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Poekie95 Bekijk bericht
    Nope. Big data to the rescue.

Mag ik ff je Carrefour bonuskaart nummer? Of Delhaize/Colruyt?
    Heb ik niet.
    no votes  

Alteration's schermafbeelding
    iTrader
    388 (100%)
    Ben een contente mens met bepaalde (wendingen/) posts hier

Tja dat snap ik dan simpelweg nie. Gewichtsverlies zou een neveneffect van gezonder leven moeten zijn....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldvinc Bekijk bericht
    "'t Is geen dieet, 't is een levenswijze"
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zsazsa Bekijk bericht
    Exactly! Ik heb me niet meer gewogen sinds vorig jaar september. Dat getal kan me gestolen worden, zolang ik er maar naar mijn eigen normen strak en gezond genoeg uitzie.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Babs Bekijk bericht
    Skinny =/////////= healthy

Ik vind het voor mijzelf belangrijk dat ik focus op gezond ipv gewicht. Mijn gewicht zal een logisch gevolg zijn van het gezond eten en actief leven, met daarbovenop nog tal van positieve neveneffecten. Mijn lichaam zal er op langere termijn meer mee zijn dan het stomme getalletje op de weegschaal

Hou uzelf zo goed mogelijk bezig. Het is ook mijn ergste vijand van te eten uit verveling. Door de week niets van problemen maar in het weekend sluipt het er wel eens terug tussen. Als ik dan dingen in huis heb vlieg ik er sowieso op af.

Oftewel een bezinmomentje inlassen als ge uzelf betrapt met die zak chips in uw handen. Kan ik niets anders eten in de plaats dat wel gezond is? Heb ik hier wel behoefte aan? Ga ik mij niet schuldig voelen achteraf?
    Soms helpt dat ook
    Toffe wending heb je daar genomen, blij dat het cijferfetisjisme weg is

U wel eens de vraag stellen waarom je van bijvoorbeeld chips zo moeilijk kunt afblijven. Louter verveling is een te zwak argument en te weinig wilskracht ook, uzelf continu moeten bezighouden is onzinnige symptoombestrijding. Controleer eens of je wel voldoende koolhydraten/vetten/zout eet, zeer mogelijk dat je gewoonweg een bepaald tekort hebt.

Nog eens: taksen op "ongezonde voeding" terwijl er op dat gebied een hoop desinformatie is, is geen goed plan. Net het aanschrijven van ongezonde voeding nu als gezond, maakt net dat mensen moeilijk in hun zogezegd gezond dieet kunnen volharden en een vrijwel continue gevecht hebben met voeding en uiteindelijk (weeral eens met de nodige spijt tot gevolg) "zondigen", etc. De juiste kennis verspreiden en taksen zijn niet meer nodig, net omdat het bewustzijn er dan ook meer gaat zijn en "gezonde voeding" gaat dan ook eindelijk een gezond, relaxed en voldaan gevoel tot gevolg hebben. Niet langer het idee hebben dat je gezond eet én die verdomde hunkeringen.
    Laatst gewijzigd door Alteration; 22 april 2014 om 22:55
    Your health is your wealth
    no votes  

RB26DETT's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    En vers geperst appelsiensap is zo veel lekkerder dan een concentraat dat gewoon te zoet en al suiker is.
    Bevat allebei evenveel suiker hoor. Maar vers is uiteraard lekkerder.
    Ik heb over alles en iedereen een mening. Vraag er naar!
    no votes  

dacuba
    Guest
    Ge zou zoveel mogelijk geperst fruit moeten vermijden en volledige stukken eten. Ge perst er namelijk de suikers uit (die ge dan opdrinkt) en gooit het voedzame en hetgeen u "vol" doet voelen weg (appelschillen, appelsienvlees, ..).
    no votes  

dacuba
    Guest
    Iemand hier trouwens ervaring met HIIT zwemmen?
    no votes  

truifel's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Ik betwist de causaliteit tussen sport en gewichtsverlies. Gewichtsverlies kan een neveneffect van sport zijn maar daar spelen andere dingen mee.
    Ik deed 25u sport per week vroeger en ik at ALLES wa ik wou en dronk daar bovenop nog es 3L cola per dag. Dan van den ene dag op de andere dag moeten stoppen (grote blessure) en 10kg bijgekomen op een maand (ja, hetzelfde blijven eten enzo).

Ik snap echt nie hoe gij zulke dingen kunt zeggen zu man...
    no votes  

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scifo Bekijk bericht
    Nog een goeie tip ondervonden dit weekend. U zat zuipen waarvan ge de dagen erna te slecht voelt om iets binnen te krijgen van eten

Ik kan zeggen dat het werkte -.-
    U slecht proberen eten in chocolade werkt niet kan ik ook zeggen. 't Was geen goed weekend. Allez ja, 'k Ben weer al 2 weken aan het kwakkelen. Toeme! Vandaag wel de riem er op gezet weer.
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580
    no votes  

iTrader
    0
    900gram eraf. Jaja, het is maar vocht.
    De kracht van eiwitpap en een stalen wilskracht. Vandaag twee "nood-appels" mee, mocht ik op de rand zou staan van in zwijm vallen. Tevens ook om dezelfde reden "noodboterhammen" mee, dezelfde als die van gisteren, mochten de "noodappels" alleen niet volstaan. Ik hoop ten stelligste dat ik deze avond mijn "noodboterhammen" kan voederen aan de vogeltjes.
    We zullen zien hoe het verder evolueert.
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muscleduck Bekijk bericht
    U slecht proberen eten in chocolade werkt niet kan ik ook zeggen. 't Was geen goed weekend. Allez ja, 'k Ben weer al 2 weken aan het kwakkelen. Toeme! Vandaag wel de riem er op gezet weer.
    Muscleduck. Probeer de zwarte chocoladerepen van Céréal. Daar zit minder suiker in.
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door truifel Bekijk bericht
    Ik deed 25u sport per week vroeger en ik at ALLES wa ik wou en dronk daar bovenop nog es 3L cola per dag. Dan van den ene dag op de andere dag moeten stoppen (grote blessure) en 10kg bijgekomen op een maand (ja, hetzelfde blijven eten enzo).

Ik snap echt nie hoe gij zulke dingen kunt zeggen zu man...
    hij doelt eerder op het feit dat als ge aan sport doet ge niet noodzakelijk gaat afvallen. Op uw voeding letten is effectiever. En ik wou het ook eerst niet geloven maar ben sindsdien volledig omgeslaan.
    no votes  

Pagina 161 van 347 Eerste ... 61111151157158159160161162163164165171211261 ... Laatste

Regels voor berichten