ludnak's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dacuba Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Omdat dat het enige was wat ik gegeten had en de dag erna weer krampen had van exact hetzelfde. Sluit de andere dingen voor mij wel uit.
    Dat begrijp ik, maar ik vroeg me af of dat niet gewoon gelegen kan hebben aan een van de ingrediënten die niet meer goed was. Dat het dus niet noodzakelijk een gevolg is van het feit dat het bewerkte etenswaren zijn. Zo kan je ook allergisch zijn aan een van de ingrediënten.
    je parle trop
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door themummy123 Bekijk bericht
    Olijfolie is wel gezonder dan margarine

http://www.ru.nl/publish/pages/71811...hrligtvoet.pdf
    Het verband tussen een vergelijking met margarine en de discussie in kwestie zie ik eerlijk gezegd niet?
    je parle trop
    no votes  

lantaarnpaal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    no votes  

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lantaarnpaal Bekijk bericht
    Triestig. Ok ge kunt te dik zijn, ik ben ook te vet, maar dit is er toch over. Ik heb niks tegen vollere mensen maar sommige van de mensen in dat filmpje zijn echt ver er over dat het sowieso nog voor problemen gaat zorgen. Van mij moeten vrouwen zeker niet uitgemergeld zijn, maar zo ongezond vet, dat mag men toch niet goedpraten. Nu ja, feminisme
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580
    no votes  

Karre's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb wel de indruk dat als een vrouw dik is er sneller iets over gezegd zal worden dan bij een man. Dat is toch mijn persoonlijke ervaring. Dus, iedereen gelijk en meer dikke mannen stigmatiseren!
    For science.
    no votes  

dacuba
    Guest
    The bulk of epidemiological evidence suggests that five pounds “underweight” is more dangerous than 75 pounds “overweight.”

"Onderzoek toont dat 10g cocaine per dag snuiven dodelijker is dan 3 pakjes roken. Laat ons dus roken."

Man man. Waar ik wel mee akkoord ga is dat veel mensen er niet echt aan kunnen doen dat ze te dik zijn. Persoonlijke verantwoordelijkheid is iets waar ik helemaal voor sta maar de foute informatie die door overheden gegeven worden en het niet reguleren van suikerverbruik (zoals andere drugs bvb alcohol tabak en hard drugs) zijn externe oorzaken.
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Laat ons dus roken is een conclusie die jij trekt, dat wordt niet gezegd.
    Een vet- en suikertaks zal er wel komen als de nood hoog is. Het gaat wel niet veel veranderen aan de situatie en het zal eerder dienen om de staatskas te spijzen.
    je parle trop
    no votes  

dacuba
    Guest
    Dat is anders een conclusie die jammer genoeg enorm veel uit observatiestudies getrokken wordt. Indirect insinueren zij dat ook, ze schrijven het er gewoon niet bij. Waarom zou je ander het verschil tussen 40kg overgewicht en ondergewicht maken, alsof dat je punt op enige manier dan ook kracht bijzet.

Moet trouwens niet per sé een taks zijn, kan ook in de vorm van verkoopsverbod tot op bepaalde leeftijd oid zijn.
    no votes  

foenN's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    "home cooking has declined, while obesity rate has increased"
    Watch This Video & You?ll Never Eat McDonald?s French Fries Again | Collective-Evolution
    CASE CM Storm Enforcer MOBO Gigabyte GA-P67A-UD3P-B3 CPU Intel Core i5 2500K > Scythe Mugen 3 Cooler GPU Sapphire RADEON HD 6950 (x2 CF) RAM Kingston ValueRAM 4GB x 2 PSU Corsair RM750 DISK Crucial m4 64 GB SDD & Caviar Green 1 TB HDD PERIPH CM Storm Inferno, Razer Sabertooth, CM Storm Quickfire TK (Cherry Blue), SteelSeries 7H
    3DS Friend Code: 0533-5339-4179 (Playing Pokemon Y - trainer Oscarr)
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat is anders een conclusie die jammer genoeg enorm veel uit observatiestudies getrokken wordt. Indirect insinueren zij dat ook, ze schrijven het er gewoon niet bij. Waarom zou je ander het verschil tussen 40kg overgewicht en ondergewicht maken, alsof dat je punt op enige manier dan ook kracht bijzet.

Moet trouwens niet per sé een taks zijn, kan ook in de vorm van verkoopsverbod tot op bepaalde leeftijd oid zijn.
    Verkoopsverbod? Voor welke producten dan wel?

Het lijkt me nochtans vrij essentieel dat ondergewicht blijkbaar veel sneller tot problemen leidt dan overgewicht.
    je parle trop
    no votes  

Alteration's schermafbeelding
    iTrader
    389 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Overgewicht is nu eenmaal te verkiezen boven ondergewicht en daar maken ze natuurlijk graag gebruik van, maar "beter" is inderdaad niet per se "goed". 't Is wel een excuus dat voor alles gebruikt kan worden, "Ik rook maar drie sigaretten per dag, er zijn er die een pakje oproken", "Da's maar een pak chips zo nu en dan, ik eet dat niet elke dag, hé ", "Maar sigaretten zijn nog altijd beter dan cannabis, hé, da's pas slecht", "Ja, maar 't is wel biologische cake, hé ", "Ik drink wel wat, maar ik rook niet, hé!", en zo hoor ik er regelmatig nog wel wat.

Een vettaks, dat belooft. Als ze in al hun dommigheid de verkeerde vetten gaan demoniseren, zoals dierlijk vet, dan zal het fameus helpen... In feite is zo'n taks ook voor niets nodig, gewoon de juiste kennis verspreiden en er zullen snel genoeg mensen zijn die (onopzettelijk!) leiden als voorbeeld, dat werkt tenminste en daar is vaak ook totaal niets prekerig aan gezien ze aangesproken worden voor informatie omtrent hun transformatie. Gezondheid wordt dan gewoon een sneeuwbal die dikker en dikker wordt, hoe mooi zou het zijn...
    Your health is your wealth
    no votes  

dacuba
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ludnak Bekijk bericht
    Verkoopsverbod? Voor welke producten dan wel?

Het lijkt me nochtans vrij essentieel dat ondergewicht blijkbaar veel sneller tot problemen leidt dan overgewicht.
    Producten met hoog suikergehalte die enkel maar schadelijk zijn. Zelfde gedachtengang als alcohol/tabak en drugs. Alteration heeft mijn punt ivm gewichtsargument nog wat verduidelijkt, het is inderdaad zo dat "beter" helemaal niet "gezonder" betekent en dat zulke argumentatie enkel op de ongeinformeerde lezers een indruk achterlaat.

Vettaks mag voor mij ook al is het zoals je zegt eerder een spijzen van de staatskas plus afwachten welke vetten ze viseren. Chemisch bereide producten met scheve chemische O3:O6 verhouding of voedingswaren hoog in slechte vetten mogen direct aan banden gelegd worden. Als je de kost van de gezondheidszorg die veroorzaakt wordt door deze producten berekend, mag daar gerust iets tegen gedaan worden.
    no votes  

chronos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    ik ben echt al sinds januari aant "lanterfanten". in 't begin van mijn dieet gingen er elke maand zo'n 3 kg af maar nu is het slechts een halve kg
    no votes  

Karre's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Welke producten zou je willen verbieden?
    For science.
    no votes  

Alteration's schermafbeelding
    iTrader
    389 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Producten met hoog suikergehalte die enkel maar schadelijk zijn. Zelfde gedachtengang als alcohol/tabak en drugs. Alteration heeft mijn punt ivm gewichtsargument nog wat verduidelijkt, het is inderdaad zo dat "beter" helemaal niet "gezonder" betekent en dat zulke argumentatie enkel op de ongeinformeerde lezers een indruk achterlaat.
    'k Gok op vooral "junkies" en/of gemakzuchtige gewoontedieren al dan niet omgeven met mensen die dat in stand houden. Zolang ze maar een excuus hebben. Helaas geen goed excuus.
    Your health is your wealth
    no votes  

Regels voor berichten