Pagina 39 van 40 Eerste ... 29353637383940 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zetten ze nu een charge op uw kredietkaart op het moment dat je iets bestelt? Vroeger deden ze enkel een autorisatie kort na het plaatsen van de bestelling, en de effectieve charge deden ze pas bij het verzenden.

Nu zie ik dat mijn AMEX kredietkaart charges heeft staan voor zaken die pre-ordered zijne etc. Zo had ik ook een pre-order die ik vorige week geannuleerd had en daarvoor zie ik nu zowel een charge (op dag van bestellen) als een refund (op dag van annuleren) staan op mijn kredietkaart.

Deze verandering lijkt samen te gaan met een nieuwe vorm van "tussenpagina" bij het bestellen op de .de of .fr ("even geduld, uw kaart wordt geverifieerd"), wat op zich mogelijks samen zou kunnen gaan met de PSD2 verordening waardoor ze sommige zaken beter moeten controleren?

Op Amazon US lijkt er niets veranderd, maar die zijn ook niet onderhevig aan PSD2.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Deckard Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Sja, dieven. Komt waarschijnlijk op vraag van Europese bedrijven.
    Nee dit is omwille van de hoge graad van misbruik door China met stelselmatig ondergedeclareerde pakketten. Ik vraag me wel af of de douane klaar is hiervoor want het zal een pak extra werk zijn, mss stellen ze het nog eens uit (want het is al eens uitgesteld dacht ik).

FYI in Amerika is de de minimis maar liefst $800 ipv onze schamele 22 EUR (binnenkort 0 EUR). En dat in een land waar ze meer verdienen, zoveel minder belastingen betalen en waar de meeste zaken goedkoper zijn. Welk land is er nu protectionistisch?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Deckard Bekijk bericht
    Zowel bij Amazon DE en FR wordt bij mij verzendingskosten gerekend, maar worden die er altijd terug afgehouden met korting.
    Ik heb prime op DE en ik krijg, als ik iets bestel van Amazon zelf, bovenop de gratis shipping ook altijd bizarre "aanpassingen" op mijn bestelling, dewelke een soort van willekeurige korting lijken te vormen. Geen idee waar die van komen en hoe die berekend worden, je kan er ook nergens info over vinden. Ik ga er uiteraard ook de klantendienst niet over aanschrijven of het zou snel gedaan kunnen zijn met hun "aanpassingen".

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    Geen idee of Amazon.fr zowiezo trager is dan .de voor Belgie ( aangezien .de altijd reclame maakt over Prime voor Belgie etc en dit is de eerste keer dat ik op .fr bestel ) maar normaal zou een pakje uit Frankrijk toch even snel moeten zijn als uit Duitsland.
    Nee de .fr kan eigenlijk sneller zijn. Niet vergeten dat de .fr al Prime aanbood voor Belgie voordat de .de dat deed. Dat was vooral voor de Waalse markt maar in Vlaanderen kon (en kan) je dat ook gewoon nemen.

Amazon Frankrijk heeft een contract met Chronopost waarmee ze 1-dag leveringen vanuit gelijk waar in Frankrijk naar Belgie kunnen doen (Prime of betalend). Ze bieden ook zondagleveringen en avondleveringen met bpost voor Belgie, iets wat de .de nog altijd niet aanbiedt (maar het zou in de pipeline zitten).

Waarom dat ze bij u voor de lange termijn gekozen hebben weet ik ook niet, maar het is iig niet van "niet kunnen".

rscaboy's schermafbeelding
    iTrader
    112 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CCatalyst Bekijk bericht
    [B]
    Ik heb prime op DE en ik krijg, als ik iets bestel van Amazon zelf, bovenop de gratis shipping ook altijd bizarre "aanpassingen" op mijn bestelling, dewelke een soort van willekeurige korting lijken te vormen. Geen idee waar die van komen en hoe die berekend worden, je kan er ook nergens info over vinden. Ik ga er uiteraard ook de klantendienst niet over aanschrijven of het zou snel gedaan kunnen zijn met hun "aanpassingen".

(maar het zou in de pipeline zitten).

Waarom dat ze bij u voor de lange termijn gekozen hebben weet ik ook niet, maar het is iig niet van "niet kunnen".
    Is dat niet het verschil in BTW? Meestal is het een klein bedrag.
    PSN: rscaboy_belgium

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rscaboy Bekijk bericht
    Is dat niet het verschil in BTW? Meestal is het een klein bedrag.
    Het is idd ongeveer het verschil tussen de Duitse (19%) en onze BTW (21%) dat ze aanpassen, maar ook weer niet exact dat. Soit, dat ik hun formule niet kan verklaren is vooral frustrerend voor m'n ingesteldheid, maar zolang het in m'n voordeel is ga ik dat met rust laten .

Tegelijk geeft de .fr dan weer geen "aanpassing", ook al is hun BTW ook verschillend (20%).
    Laatst gewijzigd door CCatalyst; 17 februari 2020 om 22:59

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Van de week wel gratis verzending gehad op .fr, thans niks speciaal gedaan maar was wel voor net boven 29 Euro en zag dat ze dan 6.00 euro levering vroegen voor standaard delivery en dan stond er -6.00 onder dus mijn totaal was net boven 23 ipv 29 om uiteindelijk te betalen.

Dan kan ik er nog wel mee leven als ik op Zondag bestel en het komt pas Woensdag.
    Vraag me af of wij als Belgen profijt gaan hebben als Amazon..nl officieel begint, ik vrees er voor als de .de zo Belgisch gericht is de laatste tijd en het warenhuis voor .nl gaat ook nog steeds net over de grens in .de staan dus jah.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    https://www.amazon.nl/

We zijn vertrokken!

Shyheim's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Benieuwd of dat voor ons beter is dan .de - voor elektronica zat je toch beter in Duitsland dacht ik?
    formerly known as LessThanJake

steam
    psn

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    https://www.emerce.nl/nieuws/amazonn...koper-amazonde

Ik denk in de praktijk gewoon een extra Amazon site om prijzen te vergelijken. Sommige zaken gaan goedkoper zijn op de .de, andere op de .nl.

Ook Prime is merkbaar goedkoper op .nl, alhoewel dat wellicht een introductieprijs is en dus maar tijdelijk zal zijn.

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik heb al Prime via amazon.de maar dat telt dus niet voor amazon.nl?

armutye's schermafbeelding
    iTrader
    79 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bubba Bekijk bericht
    Ik heb al Prime via amazon.de maar dat telt dus niet voor amazon.nl?
    Hieronder een kopie van iculture:

Overstappen van Amazon Prime DE naar NL
    Ben je al lid van Amazon Prime Duitsland, dan kun je je membership omzetten naar de Nederlandse variant. Het handige daarbij is dat je weer gebruik kunt maken van de gratis 30 dagen proefperiode. “Na de aanmelding wordt je Prime-lidmaatschap op Amazon DE geannuleerd en worden je laatst betaalde lidmaatschapskosten teruggestort”, is te lezen op de website van Amazon NL. Daarna gaat je nieuwe lidmaatschap in.

Voordat je je account omzet, is het goed om te controleren of alle producten die je nu via Duitsland bestelt, ook verkrijgbaar zijn in Nederland. Via de site kunnen Nederlandse consumenten ruim 100 miljoen producten bestellen. Dat is vier keer zo veel als bij Bol.com. Je kunt je Prime-lidmaatschap alleen betalen met creditcard.
    Ceko more

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zit nogal gecompliceerd, maar als ik het goed begrepen heb is het als volgt:

Heb je een actieve Prime op Amazon.de, en je opent een proefperiode voor Prime op Amazon.nl, dan wordt je amazon.de Prime automatisch geannuleerd en terugbetaald (geen idee of dat prorated of een volledige refund is). Amazon.fr daarentegen staat hier volledig onafhankelijk van, als je een Prime opent op Amazon.nl blijft een eventuele Prime op amazon.fr gewoon verder lopen.

Vervolgens is het verschillend voor Belgen vs Nederlanders:
    • Belgen kunnen na deze annulering gewoon weer een nieuw Prime abo op amazon.de starten. Dit zal niet tot de annulering van de Prime op amazon.nl leiden. Je kan op die manier dus de Prime abonnementen van de .nl en de .de met bijhorende verzendvoordelen cumuleren (ook nog met de amazon.fr erbij als je wil). Uiteraard moet je voor alle Prime abonnementen apart betalen.
    • Nederlanders kunnen dit niet. Het amazon.de Prime abo voor NL wordt vanaf vandaag niet meer aangeboden. Zij die al een .de Prime abo actief hebben kunnen het voorlopig wel nog houden, toch zolang ze geen .nl Prime abo openen onder dezelfde account.

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shyheim Bekijk bericht
    Benieuwd of dat voor ons beter is dan .de - voor elektronica zat je toch beter in Duitsland dacht ik?
    Momenteel voor het aanbod zit je beter op .de ja, uiteindelijk zal dat wel recht trekken ( ik denk dat het .nl magazijn in Duitsland net over de grens nog niet 100% af is, daarmee het voorlopige karige aanbod op .nl ) zo vind ik op amazon.nl bv maar 1 rijstkoker terwijl .de er 50+ heeft, kan me niet inbeelden dat dat zo gaat blijven

Over de prijs, daar zal niet veel verschil in zitten, als je op .de een prijs ziet is dat Duitse BTW en eenmaal in je winkelwagen gaat dat naar Belgische BTW, op amazon.nl is de BTW al 21% dus what you see is what you pay, daarmee verwacht ik na verloop van tijd zo goed als gelijke prijzen tussen amazon.nl en .de net zoals dat nu al is tussen amazon.fr en .de.

Het verschil zal uiteindelijk verwaarloosbaar gaan zijn denk ik omdat het allemaal Amazon is als overkoepelende ''kracht'' en dat je op .de ook 21% BTW betaald in je winkelwagen als je bested dus ik verwacht prijsverschillen van misschien een paar euro uiteindelijk tussen .nl en .de

Elk Prime abbo is idd een op zich staande formule, dus als jij Prime wilt op zowel .fr als op .de als op .nl moet je 3x per maand Prime betalen, op zich is het ook wel de bedoeling dat je 1 Prime kiest en daar dan altijd besteld.
    Voor Nederlanders gaat dat idd een ''hardlock'' zijn, nu dat er een amazon.nl is gaan Nederlandse adressen een abbo op de .nl Prime moeten nemen, ze kunnen nog op .de als ze momenteel lid zijn en dit niet onderbreken maar anders heb je een .nl Prime.

Voor Belgen veranderd er niets want de Nederlandse Amazon is niet de Belgische Amazon dus wij mogen Prime kiezen waar we willen, zowel op de .fr als op de .de als op de .nl, komt er ooit een Belgische Amazon dan gaan we ook gelocked worden op een Belgisch Prime abbo.

Ik heb al een tijd geen Prime meer op .de omdat ik toch bijna altijd boven 29 Euro zit en dus gratis verzending had, of dat 1 dag duurde of 2-3 dagen boeide me niet maar ga nu waarschijnlijk in de nabije toekomst toch de .nl Prime nemen voor 2.99, het aanbod op amazon.nl gaat groeien naarmate het distributiecenter afgewerkt gaat worden en voor 2.99 per maand Amazon Prime video + een sub die je aan een Twitch streamer kunt gebruiken is eigenlijk een no brainer, de gratis express verzending is dan gewoon een leuke bonus want ik bestel maar een paar keer per seizoen op Amazon.

Amazon.nl heeft wel nog wat werk, voor games bv is het niet duidelijk of je een NL of DE of UK of Spaans of Frans hoesje krijgt, je moet de EAN code van het product eigenlijk op Google ingeven en dan zien welke versie van de game het is.
    Pokémon Sword voor Switch zie ik bv 2 aanbiedingen beide rond de 43 euro maar 1 heeft foto's en is de UK EAN en de andere heeft geen foto's en volgens Google is de EAN Spaans, dus opletten.

Verder komen er ook hopelijk Lightning Deals, warehouse deals en Prime kortingen, ik denk dat ze gewoon al bij al de Amazon.nl pagina onder tijdsdruk toch hebben moeten openen maar dat het distributiecenter in Monchengladbach nog niet 100% operationeel is, toch niet voor de .nl kant van het verhaal want dat Amazon center in Monchengladbach staat er toch al van in Augustus 2019 en was toen open gegaan.
    Laatst gewijzigd door Noscoped420; 11 maart 2020 om 01:48

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    265 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Toen Prime uitkwam op DE was het de eerste 6 maand ook 2,99 euro.
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Momenteel steken er nog wel wat foutjes in, dingen aan absurd lage prijzen. Gisteren m2 disks van 2Tb aan 22 euro, gewone 3.5 disks van 10Tb aan 50 euro.
    Topper is momenteel deze: https://www.amazon.nl/Thunderbolt-De...3913265&sr=8-2
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson

Gray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Pff, bij amazon.co.uk is de service toch ook een ramp...
    Koop je 5 producten waarvan 1 niet voorradig moet je dus voor die andere producten ook wachten.
    Check je 3 weken later hoe het zit zijn er opeens al 3 producten niet meer vooradig, het lijkt dus dat die producten niet voor jou op de kant worden gehouden.
    Op die manier wordt mijn bestelling binnen een half jaar geleverd

Vraag je dan support via de chat, krijg je een nietszeggend standaard antwoord...

Deckard's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ben je zeker dat ze die niet opzij houden? Heb recent ook enkele items besteld waarvan er een preorder was. Al de rest werd al eerder verzonden en het laatste kwam dan nog apart af.

Je kan ook kiezen om in aparte pakjes te laten sturen maar dat kost dan meer dacht ik...
    pretty girls make graves

Regels voor berichten