Pagina 1 van 2 12 Laatste
    metalmeniac's schermafbeelding
    iTrader
    0

Unhappy Tim Pauwels overleden tijdens cross in Erpe-Mere

Tim Pauwels overleden tijdens cross in Erpe-Mere

Tijdens de veldrit in het Oost-Vlaamse Erpe-Mere is Tim Pauwels om het leven gekomen. De 22-jarige Pauwels is overleden aan de gevolgen van een hartaderbreuk. De Fidea renner viel en kwam in een haag terecht. Een ziekenwagen werd over het parcours gestuurd maar toch duurde het vrij lang voor de eerste hulp kon toegediend worden. De oudere broer van belofte wereldkampioen Kevin Pauwels werd in de grootste chaos nog gereanimeerd en na een half uur overgebracht naar een naburig Aalsters ziekenhuis. Voor de onfortuinlijke Pauwels kwam echter alle hulp te laat.

Manager Hans Van Kasteren: "Tim is in de tweede ronde rechtdoor gereden in een bocht en in een haag terechtgekomen. Hij had me voor de koers nog verteld zich goed te voelen."

Twee weken terug kwam de jonge Pauwels ook al zwaar ten val tijdens zijn eerste cross in Essen. "Dat klopt,"gaat Van Kasteren verder. "Vorige woensdag had Tim nog een test gedaan met een positief resultaat. Ik heb Tim vandaag daar zien liggen en wist onmiddellijk hoe laat het was. Ik denk dat hij al overleden was voor hij naar het ziekenhuis overgebracht werd. Uit respect voor Tim heb ik Wim Jacobs gevraagd niet deel te nemen aan de podium ceremonie. Ik mag naar niemand een steen gooien maar het duurde toch wel heel lang alvorens de eerste hulp geboden kon worden. Dit mag op gelijk welk sportevenement niet meer gebeuren."

Volledig Section*8 betuigt bij deze zijn medeleven aan de familie en vrienden van de jonge Tim Pauwels .

Door het ongeval van Tim Pauwels was Sven Nys niet echt tevreden zijn met zijn winst in Erpe-Mere. De Balenaar had nochtans de hele wedstrijd gedomineerd en toonde het talrijk opgekomen publiek nog maar eens zijn uitstekende vorm.

Ben Berden, Davy Commeyne en Sven Vanthourenhout openden de debatten. Na het ingaan van de tweede ronde pakte Sven Nys het commando over en ging vlot weg van de tegenstand. Mario De Clercq had niet zijn dagje en stapte na twee ronden af terwijl Sven Vanthourenhout even later af te rekenen had met een lekke band.

Een minder gestarte Wellens had ondertussen zijn plaats vooraan terug kunnen opeisen en zette zich op kop van de achtervolgende groep. Ploegmaat Erwin Vervecken probeert te volgen maar even later komt alles terug samen. Uit de achtervolgende groep van 8 renners valt de wereldkampioen terug door een lekke band.

Ook Ben Berden plaatst in de finale nog een versnelling. Deze keer is het Wim Jacobs die probeert te reageren. Berden weet zich wel los te maken en lijkt bij het ingaan van de laatste ronde de tweede plaats vast te hebben. De Limburger geeft deze positie niet meer uit handen. Dit allemaal op verre achterstand van Sven Nys die op indrukwekkende wijze zijn derde zege van het nog jonge seizoen pakt. Ben Berden werd tweede gevolgd door Wim Jacobs waardoor het podium identiek is aan dat van vorig jaar.

Sven Nys: ”Ik heb vier crossen gereden en drie gewonnen. Het is beter met voorsprong aan het seizoen te beginnen dan met achterstand. Blijkbaar lukt het me ieder jaar om in het begin van het seizoen goed in vorm te zijn. Dit pakken ze me alvast niet meer af”

Source : http://cyclo-cross.info
    Live in harmony with nature and take responsibility for how you're living your life.
    DEUS SOLUS ME IUDICARE POTEST PSN ID: Gillan_Pooh DEO CONFIDIMUS
    no votes  

Morpheus's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    mijn deelname...
    steun aan de familie
    no votes  

fixer187's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    damn erg voor zen familie

...en zeggen dat sporten gezond is
    If the doors of perception were cleansed, everything would appear to man as it is: Infinite
    no votes  

metalmeniac's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Den Tim heeft letterlijk z'n motor opgeblazen

Ik heb ze zien vertrekken OMG man zoiets heb ik nog nooit gezien .Die kracht man .... das normaal dat die mannen het soms begeven.Je moest eens zien hoe ze vechten voor hun sport

i.m Tim
    Laatst gewijzigd door metalmeniac; 27 september 2004 om 13:09
    Live in harmony with nature and take responsibility for how you're living your life.
    DEUS SOLUS ME IUDICARE POTEST PSN ID: Gillan_Pooh DEO CONFIDIMUS
    no votes  

ComputerVISTA's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    man das gene leeftijd om op te sterven man man man.

ik heb al 2 dichte famillieleden verloren ik wete wat het is.

btw: had die jongen soms hart prob's ??
    "Waarom geen diesel?": Omdat de verwarming bij ons in een afzonderlijke ruimte staat, niet in de garage.
    no votes  

Ether's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Nope, had voor zover bekend geen hartproblemen...

man man, een hartaderbreuk, en dat op je 22j...

Damn
    FC Bruges
    no votes  

ec8or's schermafbeelding
    iTrader
    50 (100%)
    er waren naart schijnt 2 weken geleden ook al hartproblemen/-onregelmatigheden vastgesteld. toen issie naart schijnt flauw gevallen tijdens een rit of een koers.
    -[I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it - voltaire]-
    -[Jouw doel is niet discussiëren maar converteren op gelijk welke manier ook, zo lijkt het. Mocht je over de middelen beschikken zou je ons waarschijnlijk even hard proberen indoctrineren als een op angst en onwetendheid terende negativisitische partij - Tekkablade 06/06]-
    no votes  

[-BlackHawk-]'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    is héél erg
    hartaderbreuk, niets aan te doen
    Wel vreemd dat toch veel jonge renners dat krijgen
    - Siënna - lvl70 warlock - Hellscream
    - Fuerto - lvl70 warrior - Hellscream
    no votes  

RicH's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Even de laatste feiten geven,men zegt dat hij nog even bij bewustzijn was wat in principe bij hartaderbreuk niet kan.
    Hans van kasteren zei vandaag in het nieuws dat het zeker geen hartaderbreuk kon geweest zijn en dat er nog en onderzoek ging komen voor de juiste doodsoorzaak te achterhalen
    no votes  

ganz's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Achteraf was er naar het schijnt (o.a. Bart Wellens op teletekst) nog goed gefeest in de VIP-tent. "The show must go on" is eigenlijk wel triestig, in bv. rally is het zo ook altijd na een accident, gewoon doorrijden alsof er niets is gebeurd. Het draait toch allemaal om het geld.
    Beter een pens van het zuipen dan ne bult van het werken!
    no votes  

2 many soldiers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    fietsen =/= gelijk aan sport op dat niveau hoor. Profcoureurs vragen er soms om
    En Dan ?!
    no votes  

Gentille's schermafbeelding
    iTrader
    0
    is heel jammer, en dan op z'n leeftijd
    steun aan de familie
    no votes  

Ether's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Juist de krant gelezen, en daarin stond dat em 2 weken geleden ook al eens last had ondervonden... Maar toch, dan direct sterven, is toch wel heel erg
    FC Bruges
    no votes  

mattie_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    rest in peace Tim

pfff de laatste tijd lees je bekanst niks anders meer dan jonge sporters die overlijden door problemen met hun hart
    vroeger hoorde je daar toch nie van
    zo'n sportmannen worden toch dikwijls medisch gecontroleerd, ziet men dan nooit iets ?? heeft dit te maken met doping ?? en worden die jonge gasten wel goed medisch begeleidt dan ??
    men begint toch stilletjes aan vragen te stellen bij deze tragische overlijdens.
    no votes  

BraveHeart's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Morpheus
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    mijn deelname...
    steun aan de familie
    Idem.

Buiten dat geloof ik niet echt wat de media beweert dat m iets aan zijn hart gekregen heeft, dat zou mij verbazen dat hij dan nog zo lang op zijne fiets blijft doorrijden wat in mijn ogen niet bestaat.

Er moet een andere doodsoorzaak zijn waardoor hij overleed

Ik ben normaal geen wielrennerfanaat qua volgen van de sport, maar toch pik eens af en toe een uitzending mee.

Het valt mij meer en meer op dat er in de sportwereld meer en meer de dood vinden bij het uitvoeren van hun sport.

Buiten het ongepaste feest wat plaats vond na de rit, zou men eerder aan de overledene en de familie en aanverwanten denken en het een beetje stil vieren uit respect.

Uitbundig lol trappen als er iemand dood valt kan er bij mij niet in
    Laatst gewijzigd door BraveHeart; 27 september 2004 om 21:34
    no votes  

Pagina 1 van 2 12 Laatste

Regels voor berichten