Bekijk resultaten enquête: Zal je je laten vaccineren?

Aantal stemmers
260. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ja, onmiddellijk

110 42,31%
  • Ja, na een maand ofzo

34 13,08%
  • Ja, na een drietal maanden

27 10,38%
  • Ja, maar pas na een lange tijd (jaar ofzo)

29 11,15%
  • Nee, maar niet uit vrees voor vaccin (medische reden bvb)

2 0,77%
  • Nee, maar wel als het verplicht wordt

25 9,62%
  • Nee, ook niet als het verplicht wordt

33 12,69%
Pagina 8 van 35 Eerste ... 45678910111218 ... Laatste
    Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    87 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Suphafly Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    100 op hoeveel? kunnen zeker wel uitzonderingen zijn
    Maar half citeren gaat hier goed, precies... "ENKELE uitzonderingen" stond er.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Monkytiger Bekijk bericht
    Geef gij dan de cijfers he als je er zo zeker van bent.
    Is meermaals geweest : "wat is het profiel van de covid patient op IC" => Overgewicht, oud, zwakke gezondheid in het algemeen.
    Dat er uitzonderingen zijn ja, tuurlijk, altijd. Maar als je dat gaat ontkennen mag je zelf met cijfers komen van de uitzonderingen
    Zijn punt is dat een gemiddeld profiel natuurlijk niet echt vertelt hoeveel uitzonderingen er zijn. Iedereen discussieert hier met kwalitatieve termen zoals "verwaarloosbaar", "vooral", "weinig", ...
    Zover ik weet zijn er al meer jonge mensen aan overleden dan aan een standaard griep, wat uitspraken zoals verwaarloosbaar risico wat onvoorzichtig maakt.

De enige rationele discussie is voor mij of het risico of serieuze gezondheidsklachten bij besmetting nu groter of kleiner is dan het risico op serieuze gezondheidsklachten als bijwerkingen van een vaccin. En dan zou je dan nog moeten wegen met het risico van anderen te besmetten. Ik zie niet in hoe je dan ooit je niet zou willen vaccineren.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Heb mij een griepvaccinatie in oktober gehaald omdat ik het zag aankomen dat het anders misschien problematisch zou worden. Zit in chemo behandeling, en ook al kom ik quasi nergens leek het mij toch beter om het zekere voor het onzekere te nemen. Al dacht ik wel dat als ik nu de aanvraag deed, dat ik er niet voor in aanmerking kom... al ben ik niet zeker. Spuit wordt wel pas volgende week gezet, omdat het moet gezet worden op het moment dat ik het sterkste ben en vlak voor de nieuwe chemo behandeling.
    .

Ja ik heb het via mijn werk begin oktober aangevraagd. Doe ik elk jaar sinds mijn diagnose en sinds ik samen ben met een ex-kanker patient.
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    23 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hefty Rabbit Bekijk bericht
    De meeste jongere gezonde mensen laten toch ook geen griepvaccin zetten, terwijl daar iedereen wél symptomen van krijgt (itt covid).
    Newsflash: influenza heeft ook een hele hoop asymptomatische besmettingen, ongeveer een op drie. Twee seconden google had u die informatie kunnen bezorgen ipv zomaar iets te verzinnen en ervan uit te gaan dat het klopt.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    Da's nu toch algemeen geweten dat diegene op IC belanden +50jaar is. Buiten enkele uitzonderingen ...
    Het is niet omdat je niet op ic beland dat je daarvoor geen schade kan hebben natuurlijk. Meestal als je in het ziekenhuis belandt is dit omdat je toch serieuze gezondheidsproblemen hebt.

iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nixie Bekijk bericht
    2-3 weken geleden heeft de federale overheid alle instanties die griepvaccinaties aanbieden hun griep vaccins opgeëist.
    Niemand krijgt het dit jaar via zijn werk, dus ook risico groepen die via hun werkgever zich elk jaar laten vaccineren zijn gejost nu.
    Want ga nu maar eens u op de lijst gaan zetten bij de apotheek.
    De mijne zei dat het zelf niet de moeite was om mij erop te zetten omdat er zoveel volk al op staat
    2 weken geleden nog ingeënt op en wie het werk...

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Eddy Kannibaal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    En hoeveel kost Corona ons momenteel?

Hoeveel kost een IC bed gemiddeld? Of gewone opname?

Hoeveel vaccins zou je daarmee kunnen kopen?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    en de werkende mens wordt betaald door de werkgever en die krijgt zijn faciliteiten om te starten/groeien via de overheid etc.
    Oh maar dat betwist ik zeker niet. Het gaat erom dat De Croo zichzelf op de borst komt kloppen dat hij dat aan iedereen gratis gaat verschaffen. En dat is gewoon bullshit en goedkope profilering.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    105 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddy Kannibaal Bekijk bericht
    Oh maar dat betwist ik zeker niet. Het gaat erom dat De Croo zichzelf op de borst komt kloppen dat hij dat aan iedereen gratis gaat verschaffen. En dat is gewoon bullshit en goedkope profilering.
    Die gratis slaat op het feit dat je geen geld moet betalen voor het krijgen van zo'n vaccin, hé. Dat is géén bullshit en géén profilering, gewoon een beslissing van de overheid. Ja, dat kan gevolgen hebben voor zijn populariteit, maar dat is zo met alle maatregelen.

niemand die claimt dat de overheid het op magische manier gratis zou gekregen hebben en dat de distributie hen geen geld zal kosten.
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"

[ Tot 25/12/2020 hier te vinden, daarna enkel op https://www.beyondgaming.be/forum/ ]
    Mij nodig? Tag me @JPV @Beyondgaming.be

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    https://covid-19.sciensano.be/sites/...ATIENTS_NL.pdf

20 jarigen : 2.1% van de gehospitaliseerden in periode 15 maart - 14 juni

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    57 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hefty Rabbit Bekijk bericht
    Wie heeft het hier over opgeven van vrijheid? Mij kan een vaccin gene zak schelen. Als het niet moet, dan doe ik het niet. En als het moet om nog te reizen, zal ik de eerste zijn.
    Opgeven van vrijheid "of eender wat".
    En nee, dat was niet jij die het zei, beetje naar boven vind je dat wel terug. Ik zette dat in een nieuwe paragraaf omdat het niet per sé of specifiek op jou sloeg. Maar gezien je insteek ("als het niet moet, dan doe ik het niet") mag je je in het rijtje egoïsten zetten.

En fyi, alleen boomers zeggen snowflake.
    Uh, nee.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Eddy Kannibaal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Die gratis slaat op het feit dat je geen geld moet betalen voor het krijgen van zo'n vaccin, hé. Dat is géén bullshit en géén profilering, gewoon een beslissing van de overheid. Ja, dat kan gevolgen hebben voor zijn populariteit, maar dat is zo met alle maatregelen.

niemand die claimt dat de overheid het op magische manier gratis zou gekregen hebben en dat de distributie hen geen geld zal kosten.
    Gaan we er toch weer geen semantische discussie van maken? Ja je zal het gratis toegediend krijgen en de werkende mensen betalen de rekening via de sociale zekerheid. Dus het feit dat De Croo zegt dat het vaccin gratis zal zijn is bullshit.

Dus in plaats van de nieuwe politieke cultuur krijgen we gewoon oude wijn in nieuwe zakken. Postje pakken => profileren => proberen door profilering volgende postje te pakken => indien fail exit naar Europa.

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Ik begrijp wel niet dat hier mensen die niet willen gevaccineerd worden als reden geven "ik doe dat ook nooit tegen de griep."

Is het nu echt nog niet duidelijk voor die mensen dat Covid geen gewone griep is? Waarom dan die vergelijking met het griepvaccin?
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Ik heb een (jonge, voorheen fitte) collega die op het nippertje ontsnapt is aan de dood na complicaties van een influenza besmetting. Ze heeft het gehaald, maar haar hart- en nierfunctie liggen ver onder de 50%, wat betekent dat ze voor de rest van haar leven voorzichtig moet zijn bij alles wat ze doet. Ze mag géén zout eten. Ze mag geen alcohol drinken. Ze kan niet buiten komen zolang Corona nog een ding is...

Het absolute risico voor jonge, gezonde mensen is zowel voor COVID19 als voor influenza heel laag, dat klopt. Maar met SARS-nCOV-2 zijn er nog véél onbekenden en er is toch ook data over mogelijke orgaanschade bij asymptomatische patiënten.

Met een vaccin kan je dat kleine, bestaande risico nog eens heel sterk naar beneden halen. Waarom zou je het dus niet doen? Alles natuurlijk op voorwaarde van degelijke werkzaamheid en veiligheid natuurlijk - dat blijft nog afwachten.
    6 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik blijf er nog steeds van versteld staan dat zoveel mensen niet weten dat de grieps jaarlijk nog veel doden maakt, en dat enkel voorkomen wordt omwille van vaccinaties. Dat er trouwens nog steeds die vergelijking tussen influenza (da's de griep he, mannekes) en COVID wordt gemaakt is ook belachelijk, moest dat in het begin niet gebeurd zijn maakte niemand die vergelijking vandaag. COVID is trouwens 3x dodelijker dan influenza (ja, daar zijn cijfers van). Als ik de berichten hier lees... Veel mensen mogen in hun handjes wrijven dat zoveel andere verantwoordelijke mensen zich wél laten vaccineren, en daarmee indirect de niet gevaccineerden beschermen.

Omdat jullie zo een fan zijn van cijfers, en omdat een groot deel van de niet-gevaccineerden hier misschien al kinderen hebben:

- mazelen: tussen 2000 en 2008 is het aantal overlijdens door mazelen met 78% gezakt dankzij vaccinaties. (doch nog 122.000 overlijdens wereldwijd in 2012).
    - pokken: sinds 1980 uitgeroeid.
    - polio: op enkele gebieden na uitgeroeid.
    - kinkhoest: 195.000 overlijdens jaarlijks.
    - rotavirus: 215.000 overlijdens jaarlijks.

Moest het kunnen, ik had me gisteren al laten vaccineren, en ik had ervoor betaald ook .

Tr1ploid's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Er zijn blijkbaar nog altijd veel mensen die er compleet egoïstisch naar kijken: Ik ben jong, dus wat is nu het voordeel voor mij om dat vaccin te zetten? Ik ga iets heel ondemocratisch zeggen, en dat is dat men een grote algemene lijst mag aanmaken met iedereen die dergelijke uitspraken doet, en dat we vervolgens alle bioscopen, restaurants, gyms, etc... de keuze geven om iedereen op die lijst de toegang te weigeren.
    Let the future tell the truth and evaluate each one according to his work and accomplishments. The present is theirs; the future, for which I really worked, is mine. Also, give Tr1ploid more reputation points. ~ Nikola Tesla

Regels voor berichten