Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    26 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als ik mij niet vergis waren ze toen ook een paar uur te laat met publicatie, was niet op de middag gelukt. Dit neemt ook wel wat tijd in beslag. Zelfs als ze 's ochtends zouden samenkomen, zou het niet haalbaar zijn om dit 's avonds in te kunnen voeren.
    Cru gezegd maakt het niet veel uit of dat MB vandaag of morgen gepubliceerd wordt. Als je vandaag die maatregelen kan aankondigen dan gaat de meerderheid zich daar al vanaf vanavond aan houden. Het gros van de mensen weet zelfs niet dat dat in een besluit gegoten moet worden en gaat ervan uit dat als de regering vanavond zegt "het gaat vanaf middernacht in" dat het ook vanaf middernacht ingaat. Al zal je altijd wel die uitzonderingen hebben die speciaal en tegendraads willen doen door te roepen dat het niet wettelijk is. Maar dat is, of dat hoop ik alleszinds, een minderheid.
    9lives stopt op 31/01 -> BeyondGaming neemt de fakkel over
    https://www.9lives.be/forum/algemene...12-2020-a.html
    no votes  

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Dit ligt op tafel van overlegcomité vandaag: nog maar één sociaal contact, kappers en grenzen dicht
    Nog maar één sociaal contact, twee weken lang veel minder bewegingsruimte door ofwel niet-essentiële verplaatsingen te verbieden en winkels te sluiten of een perimeter in te stellen: de wetenschappers leggen zoals verwacht een lockdown op tafel om het virus de kop in te slaan. Deze middag komt het overlegcomité samen. Dit is waarover beslist moet worden.

https://www.hln.be/dossier-coronavir...icht~a6a1857a/

saai verlengd weekend incoming
    no votes  

iamhollywood's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Cru gezegd maakt het niet veel uit of dat MB vandaag of morgen gepubliceerd wordt. Als je vandaag die maatregelen kan aankondigen dan gaat de meerderheid zich daar al vanaf vanavond aan houden. Het gros van de mensen weet zelfs niet dat dat in een besluit gegoten moet worden en gaat ervan uit dat als de regering vanavond zegt "het gaat vanaf middernacht in" dat het ook vanaf middernacht ingaat. Al zal je altijd wel die uitzonderingen hebben die speciaal en tegendraads willen doen door te roepen dat het niet wettelijk is. Maar dat is, of dat hoop ik alleszinds, een minderheid.
    Het is een zeer slechte timing. Net voor een vakantie, net voor een feestdag, net voor een shoppingsweekend, enkele dagen voor ons Sint-Maartenfeest...
    Er staan zoveel mensen klaar om er op uit te trekken, ik ken mensen die alsnog vanmiddag gaan vertrekken om dan eventueel morgenmiddag/vanavond nog terug te keren. Want stel dat het toch pas maandag zou ingaan, ja dan zou het zonde zijn die uren te verliezen tot een mogelijke persconferentie om 22u.
    Zelf hadden wij zondag een brunch met de allerdichtste familie (binnen de norm van 4 personen) nav allerheiligen. We hebben dit gisteren alvast geannulleerd met het gedacht 'je kan mensen in de horeca het niet nog lastiger maken om vb zaterdagmorgen alsnog te annuleren'.
    Dus ja de timing is ZEER ongelukkig. Als je professioneel en met respect wil overkomen, dan had je dit gisteren of uiterlijk deze middag nog afgekondigd. Niet vanavond laat rond 22u. De gevolgen zijn te groot.
    Everybody wants to be hollywood
    no votes  

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Dat de timing slecht is, ga ik niet ontkennen. Maar er moet wel een juridisch kader zijn. De Croo mag zeggen wat hij wilt, en mogelijks zullen mensen dit opvolgen; maar je kan de maatregelen niet afdwingen zolang er geen MB is. En daar wringt het schoentje. Dit is namelijk hoe onze maatschappij werkt.

En om het ook crû te zeggen: de timing is slecht, maar er is geen goede timing voor + het virus houdt geen rekening met allerheiligen, feestdagen, schoolvakanties,... hoor.
    no votes  

ilgonwe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    De eerste keten gaat al de deuren sluiten, maar wss zal het vrijwillige straks al ingeruild zijn voor het verplichte (HLN):
    Proximus sluit winkels vanaf maandag
    Hoewel het (nog) niet moet van de overheid, gaan de ongeveer honderd Proximus-shops vanaf maandag dicht. Klanten kunnen nog steeds een afspraak maken of digitaal spreken met de verkoopmedewerkers, meldt het bedrijf.

Het telecombedrijf heft ook de downloadlimieten op voor alle residentiële klanten met vast internet. Dat moet dan weer helpen om zonder zorgen thuis te studeren of werken. Zorgpersoneel krijgt bovendien 10 GB extra mobiele data. Café- en restauranthouders geeft Proximus een maand korting op producten die ze tijdelijk niet gebruiken.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    @JPV vandaag geen eigen analyse van de cijfers?
    Vond ik steeds interessant om er even bij te nemen
    no votes  

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pumba93 Bekijk bericht
    @JPV vandaag geen eigen analyse van de cijfers?
    Vond ik steeds interessant om er even bij te nemen
    Zie post op de vorige pagina + de 2 erna
    no votes  

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    22 Post(s)
    Zie post op de vorige pagina + de 2 erna
    JPV, onze eigen Steven Van Gucht
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    37 (100%)
    Mentioned
    38 Post(s)
    Dat de timing slecht is, ga ik niet ontkennen. Maar er moet wel een juridisch kader zijn. De Croo mag zeggen wat hij wilt, en mogelijks zullen mensen dit opvolgen; maar je kan de maatregelen niet afdwingen zolang er geen MB is. En daar wringt het schoentje. Dit is namelijk hoe onze maatschappij werkt.

En om het ook crû te zeggen: de timing is slecht, maar er is geen goede timing voor + het virus houdt geen rekening met allerheiligen, feestdagen, schoolvakanties,... hoor.
    Der is maar één goeie timing daarvoor en dat is zo snel mogelijk.
    En dat heb ze al faliekant naar de klote geholpen. Ze hadden ook al begin van de week samen kunnen komen ipv vrijdag.
    #red9lives
    Niet opgeven mannen
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tijd om die barometer op ons los te laten.
    Echt frustrerend dat die er nog niet is, ondanks ik Facon hoorde zeggen op terzake dat die zou af zijn.
    Dan zijn we eindelijk van dat politiek getouwtrek vanaf.
    Vandaag graag. Danku
    no votes  

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    17 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SilentDeath Bekijk bericht
    Waarom om de 2 dagen nieuwe maatregelen?
    Ik ging dit weekend met 3 maten Corona proof gaan bivakken in de Ardennen.
    Geen idee of dit nu nog gaat mogen.
    Hoe doe je dat, met z'n vieren coronaproof gaan bivakken?
    no votes  

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oldskooler Bekijk bericht
    Dit ligt op tafel van overlegcomité vandaag: nog maar één sociaal contact, kappers en grenzen dicht
    Nog maar één sociaal contact, twee weken lang veel minder bewegingsruimte door ofwel niet-essentiële verplaatsingen te verbieden en winkels te sluiten of een perimeter in te stellen: de wetenschappers leggen zoals verwacht een lockdown op tafel om het virus de kop in te slaan. Deze middag komt het overlegcomité samen. Dit is waarover beslist moet worden.

https://www.hln.be/dossier-coronavir...icht~a6a1857a/

saai verlengd weekend incoming
    Kappers sluiten want de grafieken zijn toch zo hard de hoogte in geschoten toen die opnieuw openden... Il faut le faire. Want daar zaten dus echt de grote risico's... nu ja, misschien wel bij de kappers in bepaalde Brusselse gemeenten.

Maar goed, onze door Franstalige partijen gedomineerde regering en hun vazallen heeft de blik gericht op Frankrijk, dus krijgen wij een light-kopie van het Franse beleid. Allez, vooral op het vlak van lockdown dan toch. Op andere vlakken zijn onze Franstalige partijen te (extreem-)links om het beleid van Macron te kopiëren.
    5 leden vonden dit bericht nuttig.  

gamer5's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)

Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie - Deel 7

Blijkbaar gaan ze vanavond voor 8 weken lockdown aankondigen. Dat is begin november tegen de mensen zeggen dat Kerstmis en nieuwjaar er aan is. Daar gaat wel wat commentaar op komen denk ik.

Als ze dit nu maar begin oktober gedaan hadden en gezegd dat we zo kerst en nieuw nog konden redden... Dan was het hard maar dan konden mensen naar iets uitkijken, dan had je het lichtpunt wat mensen zo hard nodig hebben tijdens deze dagen. Dit gaat heel hard aankomen. (Maar het moet gebeuren, er zit nix anders op)
    'If you're not sure what to do with the ball, just pop it in the net and we'll discuss your options afterwards.' Bill Shankly. LFC YNWA!
    no votes  

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Briandeef Bekijk bericht
    Tijd om die barometer op ons los te laten.
    Echt frustrerend dat die er nog niet is, ondanks ik Facon hoorde zeggen op terzake dat die zou af zijn.
    Dan zijn we eindelijk van dat politiek getouwtrek vanaf.
    Vandaag graag. Danku
    Die barometer gaat er de eerste maanden al zeker niet komen hoor, de huidige situatie is erger dan eender welk scenario dat men in gedachten had.
    no votes  

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Als ik met Kerst mijn ouders of zus niet mag zien, dan maak ik nu gewoon al een spaarpotje om de eventuele coronaboete te betalen als ze me tegenhouden, want die regel zal ik gegarandeerd niet respecteren.
    no votes  

Tags for this Thread

Regels voor berichten