{BK}Black Devil's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tsjechie opent vanaf 4 december terug de restaurants en sportmogelijkheden.

Dit land was nog niet lang geleden de slechtste leerling van de klas(slechter dan België)

Hoe is het mogelijk.

Zijn we dan niet te streng in België hier ? Wij zullen waarschijnlijk het enige land in Europa(en mss de wereld) dat geen kerst met enkele vrienden mag vieren en geen nieuwjaar . Toch iets om bij stil te staan .
    Laatst gewijzigd door {BK}Black Devil; 29 november 2020 om 21:28
    fiXoR
    [#clan10th]fiXoR aka [BGaMeS]-fiXoR-
    ex-clans: united.fiXoR,.Ni|fiX,-=DFH=-DaRkSiDeR,-*[AoM]*darksider, {BK}Black_Devil
    no votes  

Suphafly's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timothy555 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ja, maar ik heb echt geen zin zo te leven. In maart heb ik het twee maanden geprobeerd, alle regels gevolgd behalve alleen ritjes met de auto gedaan. Zo wil ik niet leven. Niet meer. Da’s gewoon geen leven.

En gezien ik geen Corona gehad heb (en dus niet kunnen verspreiden heb) zal het wel meevallen met het ‘naar de kloten helpen’ van de feestdagen.

De enige die de feestdagen in mijn ogen naar de kloten helpen zijn de politiekers die beslissingen nemen en de virologen.

Reken die derde golf gewoon in, ze komt, erna vaccin en tegen dat er een vierde komt zal het al veel minder zijn.
    Ik ook niet jong.

Ik volg gewoon de regels om geen boete te krijgen.
    Maar de richtlijnen, ja goed voor degene die er wakker van liggen.

We krijgen toch allemaal dezelfde regels opgelegd. En zoals de meeste hier toegeven zijn degene die zich er strikt aan houden, toch de grootste dupe.

De zwakke van de maatschappij, het is zeer jammer voor hen. Maarja das het leven, de zwakke gaan eerst.
    En eigenlijk zoude die zwakke ies wa minder egoistisch mogen zijn en willen dat iedereen hun leven op stop zet voor hen.

Der verhongeren elke dag nog mensen op de planeet, als wij echt allemaal goed van hart waren was dit niet het geval
    Als is dit wss gewoon een excuus voor mijn egoistisch geweten te sussen.

En da van die dokter en ziekenhuizen, laat de oudste corona patienten achteraan de rij aanschuiven en als er nog een bed over is help ze, en anders mooi leven gehad, zijt blij da ge ni dement zijt.

Opzich een mondmasker, ik zou da altijd kunnen dragen, da stoort me niet.
    Maatregelen om het een beetje binnen de perken te houden, lig ik ook ni wakker van.
    Maar dit is erover.
    Mensen die iets uitgebouwd hebben worden ook zomaar den dieperik ingeduwd, alsof da zoveel beter is.

Maarja kijk, alleen maar meer motivatie om te verbouwen.

Een leven als dit vind ik het leven niet waard, maar ik ga mij ook ni ophangen voor jullie.
    Dus het enige wat er nog rest is u goesting doen en ni overdrijven mee de regels
    4 leden vonden dit bericht nuttig.  

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Ik ben net blij dat ik al 8 maand uit die ratrace ben. Geen gependel meer, meer tijd voor de kindjes (elke dag van en naar school halen/brengen) 's avonds tijd hebben om zelf te koken wegens uren extra. Geen gedoe meer van verplichte bezoekjes/uitstappen. Tijd om in het weekend wat te klussen en de achterstand in te halen. Mijn job die extra waardering heeft gekregen van de collega's omdat hun homework zo vlot gaat.

Ik vind dat jaar pauze wel welgekomen.
    Enige jammere is dat ik wat afstand van ons ma moet houden wegens risico leeftijd, en dat zij minder genot heeft van de kleinkindjes. En dat kerst in kleinere groep moet. En geen gezellige kerstmarkt kunnen doen. Voor de rest mag 2021 zo blijven.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phate_13 Bekijk bericht
    Is toch ook niet echt veel aan te kiezen, toch? Als je zegt dat je er nu zou zitten :

Ik zou niet weten wat je daar zou gaan doen dan?
    Ik bedoelde in de kerstvakantie he, dan zijn pistes en liften weer open. Resto en apres ski vermoedelijk dicht tot half januari.
    no votes  

iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk bericht
    Ik ben net blij dat ik al 8 maand uit die ratrace ben. Geen gependel meer, meer tijd voor de kindjes (elke dag van en naar school halen/brengen) 's avonds tijd hebben om zelf te koken wegens uren extra. Geen gedoe meer van verplichte bezoekjes/uitstappen. Tijd om in het weekend wat te klussen en de achterstand in te halen. Mijn job die extra waardering heeft gekregen van de collega's omdat hun homework zo vlot gaat.

Enige jammere is dat ik wat afstand van ons ma moet houden wegens risico leeftijd, en dat zij minder genot heeft van de kleinkindjes. En dat kerst in kleinere groep moet. En geen gezellige kerstmarkt kunnen doen. Voor de rest mag 2021 zo blijven.
    Jij kan als dit allemaal achter de rug is beslissen om een stapje terug te zetten en een dag minder te werken, meer thuis te werken, meer thuis te zijn,...

In hoop dat ik zo snel mogelijk weer kan leven zoals in 2019.
    no votes  

iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Suphafly Bekijk bericht
    Ik ook niet jong.

Ik volg gewoon de regels om geen boete te krijgen.
    Maar de richtlijnen, ja goed voor degene die er wakker van liggen.

We krijgen toch allemaal dezelfde regels opgelegd. En zoals de meeste hier toegeven zijn degene die zich er strikt aan houden, toch de grootste dupe.

De zwakke van de maatschappij, het is zeer jammer voor hen. Maarja das het leven, de zwakke gaan eerst.
    En eigenlijk zoude die zwakke ies wa minder egoistisch mogen zijn en willen dat iedereen hun leven op stop zet voor hen.

Der verhongeren elke dag nog mensen op de planeet, als wij echt allemaal goed van hart waren was dit niet het geval
    Als is dit wss gewoon een excuus voor mijn egoistisch geweten te sussen.

En da van die dokter en ziekenhuizen, laat de oudste corona patienten achteraan de rij aanschuiven en als er nog een bed over is help ze, en anders mooi leven gehad, zijt blij da ge ni dement zijt.

Opzich een mondmasker, ik zou da altijd kunnen dragen, da stoort me niet.
    Maatregelen om het een beetje binnen de perken te houden, lig ik ook ni wakker van.
    Maar dit is erover.
    Mensen die iets uitgebouwd hebben worden ook zomaar den dieperik ingeduwd, alsof da zoveel beter is.

Maarja kijk, alleen maar meer motivatie om te verbouwen.

Een leven als dit vind ik het leven niet waard, maar ik ga mij ook ni ophangen voor jullie.
    Dus het enige wat er nog rest is u goesting doen en ni overdrijven mee de regels
    De enige motivatie die mij 100% gezond houdt op dit moment is de gedachte dat het allemaal wel weer zal worden zoals het was, hoogstens met wat kleine wijzigingen.
    no votes  

Archaos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk bericht

Ik begrijp je heel goed. Op zich zit ik liever op kantoor om te werken en het contact met de collega's is dan ook beter uiteraard. Anderzijds is het gependel iets dat, wanneer het allemaal terug normaler wordt, zeker ook terug gaat pikken. De weekenden en avonden zijn zeker ook rustiger door minder verplichtingen. Dat is zeker welgekomen.

De periode dat er geen school was én ik toch full-time moest werken thuis, is ook niet echt één om te onthouden (en vooral ook niet rustiger dan anders). Dat hoeft niet terug te komen

Mensen moeten zich toch proberen optrekken aan het feit dat het allemaal wel terugkomt. Op café gaan, eten op restaurant, reizen, ... (kon je trouwens voorbije zomer ook) die tijd komt wel terug. Uitstel is geen afstel.
    Geen concerten, festivals, gaan feesten, ... dat piekt uiteraard wel voor jonge mensen, dat snap ik. Maar misschien was het voor sommigen ook wel een kans om zich eens op andere zaken te richten.

Ik vind het vooral spijtig voor personen die zaken gemist hebben die niet meer terugkomen. Studenten die hun laatste jaar middelbaar verstoord zagen en hun eindejaarsreis in rook zagen opgaan, studenten die hun 1ste jaar (of net hun laatste) in de hogeschool/unief op die manier hebben moeten doorbrengen, grootouders die toch een fase gemist hebben in het opgroeien van hun kleinkinderen, begrafenissen die niet normaal konden verlopen, ....
    no votes  

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    39 Post(s)
    https://www.hln.be/home/ophef-in-tv-...eren~a372809d/

Ik snap niet dat hier zo'n ophef over ontstaat, ik denk dat nog heel veel mensen het zo momenteel aanpakken.
    no votes  

de hamster's schermafbeelding
    iTrader
    182 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Suphafly Bekijk bericht

Al een geluk dat niet iedereen dezelfde mening als jij deelt. Dit is het typische egoistische gezeik dat je ook oo de Facebook van HLN ziet van egoistische eikels die buiten het ingeperkt zien van hun "vrijheden" nog niet of nauwelijks gevolgen van Corona gehad hebben. Uw leven is op stop gezet, ocharme vent...die "zwakkeren" waar je het over hebt leven al een kkein jaar met de angst dat hun leven wel eens heel rap gedaan kan zijn. Niet...het...zelfde.

Edit: En ja dit is ranty, en ja ik nuanceer even minder dan ik normaal zou doen hier, maar van alle bullshit die ik hier de laatste dagen al gezien heb spant dit de kroon.

Dat ik vrijdag na een ziekte van nauwelijks een week mijn grootvader begraven heb na een plechtigheid van 40 minuutjes voor 15 man...tja, dat is pech he. Hij was toch al 85. Dat ik al ruim 6 maand van dit jaar binnen 4 muren zit omdat deze ziekte gevaarlijk is voor mij. Dat is pech he, de zwakken moeten er blijkbaar toch uit.

Degoutant.

EDIT Crew: Beledigende benamingen verwijderd.
    Laatst gewijzigd door coldplayke; 30 november 2020 om 05:58 Reden: Ongepast taalgebruik
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

Silence's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    En dat is je eigen keuze. Maar (en hier moet ik toegeven dat ik de regels niet ken, ben geen wintersporter dus totaal niet mee bezig) volgens mij is het niet verboden. Dus ik zou gewoon gaan en m’n eigen risico-analyse maken (heb ik schrik van het virus? Kan ik me laten testen en 7 dagen afzonderen als ik terug kom? Ga ik skiën en in open lucht bijkletsen of op een hotelkamer zitten drinken).

Wat we hier aan het doen zijn (verkeersvergelijking inkomende!) is mensen afbranden omdat ze 120 km/h rijden op de autosnelweg, wat mag, maar volgens sommigen te gevaarlijk is en dan maar 90 km/h rijden (en de rest zot verklaren).
    Iedereen zou toch zoals u moeten zijn hé gast.
    Zo kunnen leven, geen corona gehad, niemand besmet, geen regels overtreden.. Moest iedereen zoals u zijn dan waren verstrengingen eigenlijk niet nodig en was Corona dus ook bijna verdwenen.. Waarom moest iedereen dan feitelijk in zijn kot blijven??

Had gij en andere zich nu een beetje ingehouden was het nu niet zo erg (want geef toe, dat ge niemand besmet hebt of het niet hebt gehad zou gewoon chance zijn..) en had IEDEREEN een iets ofwat fatsoenlijk eindejaar gehad.
    Maar uw leven (8maand toch) is blijkbaar belangrijker dan dat van iedereen. Is maar 1 woord: egoïst!

Intussen ook nog wat testcapaciteit innemen omdat uw vertier voor u zo belangrijk is. Zielig

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Jij kan als dit allemaal achter de rug is beslissen om een stapje terug te zetten en een dag minder te werken, meer thuis te werken, meer thuis te zijn,...

In hoop dat ik zo snel mogelijk weer kan leven zoals in 2019.
    Maar das dan ook minder omzet. Dus ik ben content met deze unieke situatie.
    no votes  

Suphafly's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door de hamster Bekijk bericht
    Al een geluk dat niet iedereen dezelfde mening als jij deelt. Dit is het typische egoistische gezeik dat je ook oo de Facebook van HLN ziet van egoistische eikels die buiten het ingeperkt zien van hun "vrijheden" nog niet of nauwelijks gevolgen van Corona gehad hebben. Uw leven is op stop gezet, ocharme vent...die "zwakkeren" waar je het over hebt leven al een kkein jaar met de angst dat hun leven wel eens heel rap gedaan kan zijn. Niet...het...zelfde.
    De typische hln of facebook comment, achja mee uw schelden passen we er allebei goed thuis zeker?

Goja, egoistisch. Kwaliteit over kwantiteit, en als het probleem is da ze in angst leven, dan moeten hun ingesteldheid maar aanpassen

Ik kan gerust dingen tegen men zin doen. Ik dring mijn zin ook niet op bij anderen.

En als het over mijn zin voor moraal en empathie gaat...
    Ik kan begrijpen dat ik als een nummer 1 asshole over kom.
    Maar het enige wat ik doe is eerlijk mijn mening geven.

En als ik ergens kom en ik heb de keuze om mijn hande te ontsmetten, denk ik gewoon even aan deze reacties en denk ik “fuck it”

Je moet van mij geen solidariteit verwachten, zolang we mensen gaan helpen slagen in het leven afhankelijk van waar ze zijn geboren op deze planeet.

Uiteraard de wereld verbeteren begint bij jezelf, maar ja thats ship has sailed.
    Laatst gewijzigd door coldplayke; 30 november 2020 om 05:59 Reden: Ongepast citaat weggehaald.

iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silence Bekijk bericht
    Iedereen zou toch zoals u moeten zijn hé gast.
    Zo kunnen leven, geen corona gehad, niemand besmet, geen regels overtreden.. Moest iedereen zoals u zijn dan waren verstrengingen eigenlijk niet nodig en was Corona dus ook bijna verdwenen.. Waarom moest iedereen dan feitelijk in zijn kot blijven??

Had gij en andere zich nu een beetje ingehouden was het nu niet zo erg (want geef toe, dat ge niemand besmet hebt of het niet hebt gehad zou gewoon chance zijn..) en had IEDEREEN een iets ofwat fatsoenlijk eindejaar gehad.
    Maar uw leven (8maand toch) is blijkbaar belangrijker dan dat van iedereen. Is maar 1 woord: egoïst!

Intussen ook nog wat testcapaciteit innemen omdat uw vertier voor u zo belangrijk is. Zielig
    Niemand MOET zoals mij zijn. Het is een vrij land. Ik weet alleen dat er velen zijn die zoals mij redeneren.

Egoïst? Ja, en? Uw punt?

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    26 Post(s)
    Worden jullie zelf niet moe van elke keer diezelfde discussie te houden?
    9lives stopt op 31/01 -> BeyondGaming neemt de fakkel over
    https://www.9lives.be/forum/algemene...12-2020-a.html

Hefty Rabbit's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    https://www.hln.be/home/ophef-in-tv-...eren~a372809d/

Ik snap niet dat hier zo'n ophef over ontstaat, ik denk dat nog heel veel mensen het zo momenteel aanpakken.
    Wie maakt daar ophef over buiten de virologen (die met de dag precies grotere vakidioten worden) en hyperemotionele zieltjes? Dat het bij de meeste mensen niet de overrompeling aan de kalkoen zal zijn, dat zal waarschijnlijk wel zo zijn. Maar no way dat er (kot)studenten, singles of whatever zijn die het niet met hun (groot)ouders gaan vieren.

Een vriendin en haar ouders hebben deze week haar grootvader op totaal clandestiene manier uit het bejaardentehuis moeten halen omdat die directie contact totaal onmogelijk maakte (alleen eens wuiven aan het venster mocht). Die mens had al langer dementie, maar heeft sinds het overlijden van z'n vrouw een paar weken terug een enorme klop gehad en was enorm verward en angstig. Maar het was al langer duidelijk dat de coronaridders liever hebben dat ouderlingen wegkwijnen en sterven aan eenzaamheid en depressies dan aan miss rona zelf.
    Laatst gewijzigd door Hefty Rabbit; 29 november 2020 om 23:56
    thank you boomer
    4 leden vonden dit bericht nuttig.  

Tags for this Thread

Regels voor berichten