Pagina 21 van 77 Eerste ... 111718192021222324253171 ... Laatste

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman De Croo Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    De vervuiler betaalt klinkt goed op papier, maar in de praktijk is het natuurlijk een pak complexer.
    Ik doe de moeite om goed te sorteren en recycleren, en als straf mag ik dan nog eens (veel) betalen voor het containerpark.
    Een containerpark is m.i. het schoolvoorbeeld van een dienst die gemeenschappelijk moet worden georganiseerd en gefinancierd, het milieu komt immers iedereen ten goede, en iedereen heeft last van sluikstorten.
    Voor bepaalde fracties (grof bv) mag er gerust wel aangerekend worden, maar andere fracties worden door de afvalbeheerder nog eens verkocht, terwijl er al voor betaald werd om het daar te mogen droppen. Dus 2x geld voor hetzelfde eigenlijk.

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Met een betalend containerpark heb ik ook geen probleem. Maar er moet uniformiteit in de prijzen komen en voor ons wat goedkoper en andere plaatsen wat duurder. Mijn vader in de Brusselse rand betaalt nog niet de helf aan ophaal en containerpark afvalverwerking dan het equivalent bij ons.
    Sinds diftar bij ons is ingevoerd is er ook veel meer sluikstorten in de grote regio.
    Onlangs ook nog eens milieubelasting mogen betalen en daarin stond dat dit het laatste jaar was dat er milieubelasting komt door het diftar systeem. Maar we betalen wel al lang diftar gft en restafval ophaling...

straight_six's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Messenger die videochat nu altijd afsluit als ik iets anders wil doen terwijl de videochat bezig is.

Vroeger had ik mijn videochat dan nog in het klein staan en nu switcht die automatisch naar een gewoon gesprek zonder video.

Iemand die weet of ik dat kan veranderen?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    Voor bepaalde fracties (grof bv) mag er gerust wel aangerekend worden, maar andere fracties worden door de afvalbeheerder nog eens verkocht, terwijl er al voor betaald werd om het daar te mogen droppen. Dus 2x geld voor hetzelfde eigenlijk.
    Bwa, de fracties waar ze het meeste geld uithalen zijn eigenlijk wel gewoon de gratis fracties hoor. Witgoed, metaal, frituurolie etc etc.
    Betalende fracties als hout, grofvuil, steenpuin etc is het zoeken naar goedkope verwerkers. De marge die daarin genomen wordt is niet echt pure winst te noemen.

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    17 Post(s)
    Vorige week een vriendin uit de nood geholpen en aangeboden om een tafel die dringend weg moest te helpen verhuizen met mijn camionet. Zo gezegd zo gedaan.
    LEZ uit het oog verloren: 150 euro! No good deed goes unpunished, of hoe zeggen ze dat.

Op zich geen probleem en ik zal het wel gewoon betalen, zeker omdat ik het zelf aangeboden heb, maar da's toch ook de laatste keer dat ik een goede daad doe op Gents grondgebied.
    Fuck you Filip Watteeuw, kust mijn kloten.

DeGreg's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Kocht afgelopen weekend een uurwerk voor de vriendin op een grote hollandse webshop.
    Ga vandaag pakketje afhalen , doe de omdoos open en dan het doosje met het uurwerk.

Geen uurwerk , enkel het kussentje en de gebruiksaanwijzing. Ikke gans zot aan't worden want was toch een redelijk bedrag.
    Neem contact op met de shop , wegens coronagevallen in het bedrijf ter woord gestaan via een thuismedewerker.

Vraagt me om foto's van alle dozen en toebehoren , ik bezorg hun deze. Krijg 2 minuten nadien een bericht dat ze een nieuwe gaan verzenden.
    Ik zo van , wut ? Zonder boe of ba ? Ik begin terug te chatten met de medewerker en deze had dus in die 2 minuten de beelden van hun magazijn opgevraagd.
    Het pakket woog 900 gr toen het bij hun gescand werd voor de ophaling door Bpost. Toen het pakket in de terminal van Bpost werd gescand woog het nog maar 650 gr.
    De mens had dus toen al in de smiezen dat er iets niet koosjer was gegaan bij het transport.
    Ging het intern verder laten onderzoeken en beloofde me op de hoogte te houden van het verdere verloop vh onderzoek.

Ik vond het eigenlijk wel ferm dat men dat zo snel kan terugvinden en oplossen. Topservice !
    En hopelijk komt de ripper van het uurwerk duidelijk in beeld en dat em (of ze) de hopelijk zware gevolgen zal moeten dragen.
    Vuile klo....akken , blijf met uw pollen van iemand zijn gerief.

En aldus is m'n ergernis nu ook wel een beetje m'n glimlach vd dag geworden. Eind goed al goed zeker ?

wartaal's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackOccult Bekijk bericht
    Veel sterkte, hopelijk komt hij er alsnog goed door.
    Ondertussen op intensieve en in coma gebracht. Ondertussen nog een longontsteking bijgekregen.

't Ziet er niet goed uit

En das allemaal begonnen met een beetje keelpijn.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Bwa, de fracties waar ze het meeste geld uithalen zijn eigenlijk wel gewoon de gratis fracties hoor. Witgoed, metaal, frituurolie etc etc.
    Betalende fracties als hout, grofvuil, steenpuin etc is het zoeken naar goedkope verwerkers. De marge die daarin genomen wordt is niet echt pure winst te noemen.
    Ik stort persoonlijk vooral groenafval, ik moet daarvoor betalen, maar volgend jaar kan ik het terugkopen als compost. Dat lijkt me toch op zijn minst dubbele winst.
    Voor alle duidelijkheid, ik ben voor betalen voor niet recyclebare fracties, maar diegene die herbruikbaar of zelfs doorverkooopbaar zijn zouden toch gratis moeten zijn imo.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    Ik stort persoonlijk vooral groenafval, ik moet daarvoor betalen, maar volgend jaar kan ik het terugkopen als compost. Dat lijkt me toch op zijn minst dubbele winst.
    Voor alle duidelijkheid, ik ben voor betalen voor niet recyclebare fracties, maar diegene die herbruikbaar of zelfs doorverkooopbaar zijn zouden toch gratis moeten zijn imo.
    Of een kleine kost, ik snap dat zo'n park uitbaten ook geld kost en rap een verliespost kan worden maar toch niet aan (of boven) marktprijzen.
    Ik kan mijn grof dus blijkbaar effectief goedkoper op het werk in de container smijten dan het naar het containerpark af te voeren (scheelt 3c/kg)...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat een klucht is diene 112 geworden seg...

Ben daarnet naar huis aan't rijden van het werk, en een goeie kilometer voor mijn huis zie ik een oudere man languit (met z'n gezicht naar onder) op de weg liggen naast z'n fiets. Ik doe de eerste checks en bel naar de 112.

Eerst moet je 15 seconden wachten, en dan krijg je een keuze. Druk 1 voor ambulance, druk 2 voor politie en druk 3 voor brandweer. Dan druk ik 1, nog eens 30 seconden wachten. Dan krijg ik de meest ongeïnteresseerd koe aan de lijn die ze konden vinden, en die pakte mij niet eens serieus.

Enige wat ik kon zeggen was 'man, ongeveer 80 jaar, gevallen met de fiets, stevig aan het bloeden en al enkele minuten bewusteloos'. En dan nog klonk het niet echt ernstig volgens haar. Toen moest ze nog eens vragen of ik wou ruiken of hij had gedronken, alsof ik in volle coronatijd aan een oude mens z'n mond ga ruiken... Als ik het vlaggen heb heeft hij het dan zeker.

Na het afleggen zie ik dat het 4 minuten duurde van de moment dat ik belde tot de moment dat ze aflegde.

Ben zelf enkele jaren geleden zwaargewond geraakt in een auto ongeval en heb toen zelf de hulpdiensten gebeld, maar ik mag er niet aan denken dat ik toen zo'n keuzemenu en vragenlijst zou hebben moeten invullen. Toen zei ik gewoon 'ik ben hier en ben zwaargewond' en meer moest die niet weten.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gromker Bekijk bericht
    Of een kleine kost, ik snap dat zo'n park uitbaten ook geld kost en rap een verliespost kan worden maar toch niet aan (of boven) marktprijzen.
    Ik kan mijn grof dus blijkbaar effectief goedkoper op het werk in de container smijten dan het naar het containerpark af te voeren (scheelt 3c/kg)...
    Volledig akkoord. Mijn huisvuil kan ik op het werk gratis kwijt raken (grof vuil zelfs ook), maar nog nooit gedaan uit principe ergens. Zo eens een verpakking van mijn middagmaal of een lege waterfles in de PMD gelaten.
    Als ik mijn grof ga storten maakt de prijs me niet uit, want ik besef waar het naartoe gaat. Maar mijn groenafval kost mij toch serieus wat geld voor iets wat ze het jaar nadien terug verkopen. We betalen maar 2c per kg, maar ik stort wel rond de 4 ton groenafval per jaar. Serieus bedrag als je het bekijkt, en ze verkopen het nadien nog eens ook.
    Moest ik van kwade wil zijn, ik nam mijn afval zelfs mee naar een ander continent tijdens het werk en niemand zou er over klagen.

BlackOccult's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wartaal Bekijk bericht
    Ondertussen op intensieve en in coma gebracht. Ondertussen nog een longontsteking bijgekregen.

't Ziet er niet goed uit

En das allemaal begonnen met een beetje keelpijn.
    Dat klinkt inderdaad niet zo goed.
    BlackOccult, not the woman we deserve but the woman we need. - @PolletPoulet
    SW-5777-0196-5984

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    22 Post(s)
    In een opiniestuk voor het weekblad Knack klaagt voormalig Brussels staatssecretaris Bruno De Lille (Groen) het seksisme in de stripverhalen van Jommeke aan.
    Hoe zou het komen dat mensen de groen volk niet meer serieus neemt en de compleet doorgeslagen sociale slinger beu zijn?
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Hoe zou het komen dat mensen de groen volk niet meer serieus neemt en de compleet doorgeslagen sociale slinger beu zijn?
    Lol, zijn argumentatie ook. Kinderen groeien daardoor met een verkeerd beeld op.
    Dat hij sinds jaren fan is en toch duidelijk een ander beeld heeft is nog niet door gedrongen. Man man man toch, wat een kinderachtig gedrag toch
    Smart enough to know I`m not smart enough.

Deckard's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ja hoor. Hik hep fan kleins af aan Jommeke gelezen en hik slaag hal mijn friendinnen pont en plauw!

1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Regels voor berichten