iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Vanaf volgend jaar schakelen ze hier over naar een gft bak en witte zak apart. Wel maar alle 2 weken ophalen. Dat gaat leuk zijn in de zomer als der in u ene bak wat restafval ligt te stinken voor twee weken en in de andere ne nest pampers (voor mensen die kinderen hebben) die daar ook 2 weken aan het gisten zijn.

Ik kan er met mijn hoofd niet bij, daar komt nog eens bij dat ge de helft niet meer naar het containerpark moogt doen. Overlaatst iemand die een kapot opblaaszwembad terug mee mocht pakken en in de vuilzak steken, en iemand die geen 4 autobanden tegelijk mocht komen afgeven.
    Prijs van het containerpark in tussentijd wel opgeslaan voor ne kutservice in return te krijgen.

En dan binnen een goed jaar waarschijnlijk verbaasd dat der wat autobanden en ne frigo aan de kant vant straat liggen
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddy Kannibaal Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Martine Tanghe is altijd redelijk biased. Vooral als het over politiek gaat, zie je redelijk goed haar voorkeur. Tegenwoordig zap ik naar VTM als zij het nieuws doet. Spijtig genoeg zit daar soms ook ene Stef Wauters. Als die dan tegelijk met Martine presenteert, dan gaat het nieuws uit.
    Ik bekijk al lang geen nieuws meer via de tv. Ik krijg de kriebels van hoe politiek correct en hoe stoffig de mensen zijn die dat presenteren. Moest ge eens naar hen blazen zou er wss 2kg stof van hen waaien. Die martine tanghe en die met haar zwart kort haar op den VRT zijn nog de ergste van al. En dat krijgt dan nog subsidies ook (waarvan wss ook nog een deel in de zakken verdwijnt van het management van de VRT, à la façon Belgique)

Versta ook niet waarom je tegenwoordig nog uberhaupt een tv abo zou hebben. Dat hebben wij 4 jaar geleden al buitengesmeten. Neutraal nieuws vind ge enkel op het internet.

EDIT Crew: denigrerend taalgebruik verwijderd.
    Laatst gewijzigd door coldplayke; 27 oktober 2020 om 09:45

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door horste Bekijk bericht
    Vanaf volgend jaar schakelen ze hier over naar een gft bak en witte zak apart. Wel maar alle 2 weken ophalen. Dat gaat leuk zijn in de zomer als der in u ene bak wat restafval ligt te stinken voor twee weken en in de andere ne nest pampers (voor mensen die kinderen hebben) die daar ook 2 weken aan het gisten zijn.

Ik kan er met mijn hoofd niet bij, daar komt nog eens bij dat ge de helft niet meer naar het containerpark moogt doen. Overlaatst iemand die een kapot opblaaszwembad terug mee mocht pakken en in de vuilzak steken, en iemand die geen 4 autobanden tegelijk mocht komen afgeven.
    Prijs van het containerpark in tussentijd wel opgeslaan voor ne kutservice in return te krijgen.

En dan binnen een goed jaar waarschijnlijk verbaasd dat der wat autobanden en ne frigo aan de kant vant straat liggen
    Das hier al jaren. (Diftar systeem)
    Ons containerpark is wel beter (en waarschijnlijk duurder) zo te horen.
    Hier zijt ge snel richting 50eur als je in het betalend weegbrug gedeelte een zetel of bed met matras en wat prullen in de grof huisvuil container moet gaan afzetten.

Wilcao's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik heb 3 weken geleden mijn 4 wijsheidstanden laten trekken (waarvan ene door was en de andere 3 nog niet) + een wortelpuntoperatie. Eigenlijk nauwelijks pijn gehad en vrij snel "normaal" kunnen eten. Maar na een week of 1.5/2 kreeg ik pijn aan de kant waar die ene tand wel al was doorgekomen. En dan vooral na het eten en al helemaal bij het drinken van koude dranken of spoelen. Die pijn blijft dan ook wel even aanwezig. Het is echt zo'n typische zenuwpijn. Echt vreselijk. En als geen liefhebber van de tandarts, hoop ik dat het normaal is en het over gaat.

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wiseguy444 Bekijk bericht
    Hier zijt ge snel richting 50eur als je in het betalend weegbrug gedeelte een zetel of bed met matras en wat prullen in de grof huisvuil container moet gaan afzetten.
    Ik gok dat het limburg.net is? Tarief is dan 0.18euro per kg voor grofvuil. 50euro voor +- 280kg lijkt mij nog een faire prijs
    Is uiteindelijk een afvalfractie die gewoon wordt opgebrand.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    21 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Ik gok dat het limburg.net is? Tarief is dan 0.18euro per kg voor grofvuil. 50euro voor +- 280kg lijkt mij nog een faire prijs
    Wordt dat eigenlijk gewoon rechtstreeks de oven ingereden of wordt daar eerst nog een sortering op gedaan? Want als ik zie wat daar soms allemaal inligt hier op het containerpark...

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Vlaams brabant. Wel tegen de grens limburg. Als ik goe gezien had laatste keer is het 30cent/kilo

Yvezz's schermafbeelding
    iTrader
    55 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wiseguy444 Bekijk bericht
    Hier ook het diftar systeem (miwa), sinds dan is het sluikstorten alleen nog maar toegenomen.
    Brave burgers volgen het systeem, de rest trekt er zich nis van aan en gebruikt de stad als openbare afvalcontainer.
    Corsair Graphite 780T//Antec Truepower 650W/Asus Prime Z370a/Intel I5 8600k(Delid by lestef)//Corsair H115i//Corsair 16GB DDR4 Ram/Asus ROG Strix GTX1070 8G/Soundblaster ZX/256GB C:\-/2,996TB Games/2TB Opslag//Logitech G15/Logitech G502/Logitech G25//Logitech G640//Afterglow XBOX ONE Wired//Logitech C310//TrackIR V_5//Playseat Evo White// --Foempie den toeten -- Gali Balli & de 40 Gardoemas. Treut, zever in pakskes, en haal die vodde uit auwe mond
    Als rood groen wordt, loop je geen blauwtje, en dat staat zwart op wit.-- Ik zit wat anders in elkaar.

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Het ergste is dat we óók 30 cent per kilo betalen, maar dat ge dus vlakaf bepaalde dingen daar niet kunt gaan storten. Het is een containerpark. Als ik daar (betalend) 4 banden op den hoop wil gaan smijten zou dat toch niet erg mogen zijn? Dat lijkt me nu geen uitzonderlijk aantal als particulier.
    En ik vind 2 weken tussen de ophalingen gewoon niet hygiënisch, ik kan er niet aan doen.

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Ik verbaas mij toch alle keren over die containerparkprijzen, hier in Gent krijgt elk huishouden een kaart met jaarlijks 12 beurten gratis ...
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    dat met die containerparken begint meer en meer een probleem te worden.

Het is blijkbaar minder vervuilend om alles in vuilzakken te steken en dat er dan een zware camion moet omkomen met 2-3 mensen die erachter lopen (en dus betaald moeten worden) ipv dat je het zelf met je remork naar het. containerpark brengt (en er daar voor betaald). Daar kan ik met m'n hoofd niet bij, het systeem duurder maken voor exact hetzelfde afval weg te doen. Krijg je alleen maar meer sluikstorten van imho

Beste reactie die ik overlaatst gekregen heb: jamaar meneer, ge moet dat begrijpen he, vroeger had de vuilkar te weinig werk, nu kunnen ze tenminste de hele dag op de baan zijn.

Het begint op den duur goedkoper te zijn om het particulier te gaan storten bij een private afvalhandel, en dat terwijl we ook nog belastingen ervoor betalen.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Hier zijn de prijzen ook aangepast sinds vandaag. En ik heb er geen problemen mee dat ik moet betalen voor afvalverwerking maar ik vind het wel opvallend en verkeerd dat de prijzen gelijk of zelfs hoger liggen dan "marktprijs". Ik heb toevallig recent prijzen opgevraagd voor containers en alles inc. (levering,ophaling, verwerking, btw) liggen de prijzen per kg voor verschillende fracties (gemengd puin, grof en hout) hoger in het containerpark.
    En dat waren standaardprijzen dus niet eens gezocht achter de allergoedkoopste ofzo

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destel Bekijk bericht
    Ik verbaas mij toch alle keren over die containerparkprijzen, hier in Gent krijgt elk huishouden een kaart met jaarlijks 12 beurten gratis ...
    Ja ik vind het wat idioot. En ik woon op 15 kilometer van Gent, dus ver is het niet.

Nu, ik heb er hoegenaamd geen problemen mee dat het containerpark betalend is, verre van. Maar als iemand zijn afval proper gescheiden komt aanbrengen moét je het imo gewoon binnenpakken en verwerken, wat is anders het nut. Ik geef gewoon bijna alles mee met mijn schoonpa nu, die mag gratis gaan zoveel hij wil.
    Laatst gewijzigd door horste; 27 oktober 2020 om 11:26

Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    De vervuiler betaalt klinkt goed op papier, maar in de praktijk is het natuurlijk een pak complexer.
    Ik doe de moeite om goed te sorteren en recycleren, en als straf mag ik dan nog eens (veel) betalen voor het containerpark.
    Een containerpark is m.i. het schoolvoorbeeld van een dienst die gemeenschappelijk moet worden georganiseerd en gefinancierd, het milieu komt immers iedereen ten goede, en iedereen heeft last van sluikstorten.
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Wilcao's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Hier in Wallonië is alles gratis op het containerpark. Ge moogt wel maar 1x per gezin, per containerpark, per dag gaan. Elke week vuilzakken ophalen en de andere week PMD en papier en op de 8 weken de zachte plastiek. Vanaf januari komt er groenafval bij en worden de vuilniszakken vervangen door bakken. Voor 2 man €83 per jaar ofzo met een rol zakken.

Limburg.net is er vaak over qua prijs.

Regels voor berichten