JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    101 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Maar studies wijzen uit dat de besmettingen thuis en op het werk gebeuren op dit moment.
    Nee.
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
    Mij nodig? Tag me @JPV
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    45 Post(s)
    Ze zijn er weer met hun absurde manier van te verwoorden in de media: "de stijging blijft dalen". Je moet toch al wel enige wetenschappelijke kennis hebben om dat te snappen (soortgelijk probleem bij "de versnelling vertraagt"). Ik snap echt niet dat ze dat soort dingen dan als titel zetten, half België denkt ondertussen dat we over de bubbel zijn...
    no votes  

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    36 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Nee.
    https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200820_96508765

Hoewel we niet zulke gedetailleerde cijfers hebben als onze noorderburen, is het volgens viroloog Steven Van Gucht (Sciensano) heel aannemelijk dat huishoudens de belangrijkste bron van besmetting zijn
    #red9lives
    Niet opgeven mannen
    no votes  

iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    36 Post(s)
    MVR op Twitter

Trekt wat op de BLM-betoging in Brussel, maar nu in een periode dat er veel meer coronavirussen circuleren, met minder mondmaskers, met meer collaboratievlaggen, en met af en toe een verdwaalde neonazi.
    Jullie Vlaanderen is niet mijn Vlaanderen.
    Voor de 100ste keer ga ik het hier ook nog eens zeggen hé. Ik ben voor strenge en nuttige regels maar wat MVR doet....
    Ik heb hier ook al ettelijke malen MVR zijn politieke uitspraken proberen verdedigen en aangehaald dat je zijn politieke voorkeur niet terugvindt in zijn advies als viroloog.
    En natuurlijk mag hij ook een politieke visie hebben en die delen.

Maar als je als viroloog zo inzit met de gezondheid van de bevolking en jij daarin het voortouw neemt en de bevolking mee wil krijgen dan kan je toch maar zien dat je (uit peilingen) 1/3de van de Vlaamse bevolking niet voor de borst stoot.
    Met dit soort tweets is het voor mij duidelijk dat hij zijn politieke zeg doen belangrijker vind dan een verenigend en bindend draagvlak te creëren onder alle Belgen ipv een grote groep tegen je in het harnas te jagen.
    #red9lives
    Niet opgeven mannen
    3 leden vonden dit bericht nuttig.  

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    21 Post(s)
    MVR op Twitter

Voor de 100ste keer ga ik het hier ook nog eens zeggen hé. Ik ben voor strenge en nuttige regels maar wat MVR doet....
    Ik heb hier ook al ettelijke malen MVR zijn politieke uitspraken proberen verdedigen en aangehaald dat je zijn politieke voorkeur niet terugvindt in zijn advies als viroloog.

Maar als je als viroloog zo inzit met de gezondheid van de bevolking en jij daarin het voortouw neemt en de bevolking mee wil krijgen dan kan je toch maar zien dat je (uit peilingen) 1/3de van de Vlaamse bevolking niet voor de borst stoot.
    Met dit soort tweets is het voor mij duidelijk dat hij zijn politieke zeg doen belangrijker vind dan een verenigend en bindend draagvlak te creëren onder alle Belgen ipv een grote groep tegen je in het harnas te jagen.
    Hij heeft anders wel gelijk.
    Laatst gewijzigd door coldplayke; 28 september 2020 om 11:34 Reden: Beledigend taalgebruik verwijderd.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    45 Post(s)
    MVR op Twitter

Ik vind het ook niet slim om zo'n tweets te gebruiken. Maar het blijft zijn persoonlijke account die niet gelinkt is aan zijn adviezen. Zeker aangezien het idee was dat iedereen in zijn wagen bleef. Ik besef ook wel dat VB goed besefte dat niemand dat ging volgen, maar bij BLM was dat zelfs niet voorzien. En op de beelden lijkt het alsof er nog relatief afstand gehouden werd.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Hij heeft anders wel gelijk, bende VB marginalen daar.
    Ik ga nooit op VB stemmen, wegens een compleet gebrek aan deftige politieke standpunten. Maar imo hebben ze wel een punt om in te gaan tegen deze regeringsvorming. Niet omdat VB niet mag meedoen (dat vinden ze ook niet zo erg ...) maar de piste met NVA en PS was véél logischer dan wat er nu gebeurt.
    no votes  

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Das waar. Doe mij ook maar de BLM marginalen, die Brussel komen afbreken voor een probleem in de USA.
    no votes  

iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    36 Post(s)
    Of hij gelijk heeft of niet is niet mijn punt en is hier ook niet te bespreken imo.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Ik vind het ook niet slim om zo'n tweets te gebruiken. Maar het blijft zijn persoonlijke account die niet gelinkt is aan zijn adviezen. Zeker aangezien het idee was dat iedereen in zijn wagen bleef. Ik besef ook wel dat VB goed besefte dat niemand dat ging volgen, maar bij BLM was dat zelfs niet voorzien. En op de beelden lijkt het alsof er nog relatief afstand gehouden werd.

Ik ga nooit op VB stemmen, wegens een compleet gebrek aan deftige politieke standpunten. Maar imo hebben ze wel een punt om in te gaan tegen deze regeringsvorming. Niet omdat VB niet mag meedoen (dat vinden ze ook niet zo erg ...) maar de piste met NVA en PS was véél logischer dan wat er nu gebeurt.
    Ja maar dat is ook exact mijn punt. Tuurlijk is dat niet gekoppeld aan zijn adviezen, daar verdenk ik hem ook geen seconde van. Maar hij weet evengoed als ik dat hij bij een groot deel van de bevolking draagvlak bij em en bijgevolg ook corona-maatregelen verliest.
    Op zulke moment zwijg je dan best even als je echt bezorgd bent om de gezondheid van iedereen. Want iedereen mee krijgen in die regels is enorm belangrijk.

En over afstand kan ik maar gedeeltelijk spreken. Wij stonden aan de buitenkant vlak aan onze auto, daar stond iedereen op ruim 3 meter van elkaar. Op de beelden leek er, zeker in het midden, toch een deel zich niet aan de regels te houden.
    #red9lives
    Niet opgeven mannen
    no votes  

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Het is niet omdat je deze post en de voorgaande blijft negeren, dat ze niet meer kloppen:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Maar het 1 sluit het ander niet uit hé...
    Er zijn genoeg studies die aantonen dat horeca een verpreidingshaard is. En alles hangt ook af van de interpretatie. Laat ons het volgende fictieve voorbeeld nemen:
    Persoon x raakt besmet op café. Steekt vervolgens zijn partner en 2 kinderen aan alsook 2 collega's. Statistisch gezien gebeuren de meeste besmettingen thuis en op het werk, maar de oorsprong ligt wel in de horeca.

En dat is het probleem met al die studies, men kijkt naar het aantal besmettingen en niet de oorsprong. Ik ga niet tegenspreken dat de meeste besmettingen thuis en op het werk gebeuren; dit is ook logisch. Thuis is de kans ook het grootste om anderen te besmetten gezien men thuis nauwere contacten heeft. Op het werk heeft men mogelijks ook nauwere maar zeker meer consistente contacten met collega's. Maar het virus moet op die plekken ook geraken; als je de oorsprong van de besmetting wegneemt, vallen al die besmettingen ook af natuurlijk.
    no votes  

iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk bericht
    Het virus gedraagt zich daar niet anders, nee.
    Maar de situatie is daar wel anders, als we kijken naar al de maatregelen die ze nemen bij ons in de horeca.
    Zaken die ze in de VS totaal niet doen, dus logisch dat de (kans op) verspreiding van het virus daar in de horeca veel groter is dan bij ons.
    Je hebt duidelijk noch de studie, noch het stukje dat ik in die post aanhaalde gelezen.

Zeg mij eens welke extra maatregelen er hier zijn waardoor die studie opeens niet zou kloppen. Zeker dan dit stukje:
    Reports of exposures in restaurants have been linked to air circulation (7). Direction, ventilation, and intensity of airflow might affect virus transmission, even if social distancing measures and mask use are implemented according to current guidance. Masks cannot be effectively worn while eating and drinking
    no votes  

iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    36 Post(s)
    Het is niet omdat je deze post en de voorgaande blijft negeren, dat ze niet meer kloppen:
    Je spreekt zelf over de bron en oorsprong, letterlijk uit het artikel dat ik post

heel aannemelijk dat huishoudens de belangrijkste bron van besmetting zijn
    #red9lives
    Niet opgeven mannen
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    101 Post(s)
    Hoewel we niet zulke gedetailleerde cijfers hebben als onze noorderburen, is het volgens viroloog Steven Van Gucht (Sciensano) heel aannemelijk dat huishoudens de belangrijkste bron van besmetting zijn
    Al helemaal iets anders dan wat je zei + het is héél logisch dat de besmettingen in gezin vaak gebeuren (wegens intens contact), maar die komen wel in dat gezin op een andere manier binnen. Het vermijden van besmettingen in een gezin is héél moeilijk, buiten het gezin veel gemakkelijker.

Dus zelfs al zou het aantal besmettingen in een gezin 30% van de totaal aantal besmettingen uitmaken, je moet je op die andere 70% concentreren. En daar waren, alvast bij de Nederlanders, teveel onbekende bronnen bij om iets nuttigs over te kunnen zeggen.

Mensen weten gemakkelijk dat ze besmet zijn thuis (wegens veel contact met familie), gemakkelijk dat ze op het werk zijn (goeie tracing wegens werkgever/arbeidsgeneesheer), maar weten niet wie er allemaal op café en in horeca contact had met hen. Die tracing verloopt absoluut niet goed en is zelfs quasi onbestaande in een café.
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
    Mij nodig? Tag me @JPV
    no votes  

iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Je spreekt zelf over de bron en oorsprong, letterlijk uit het artikel dat ik post
    Lees... mijn... post...
    In de fictieve situatie is volgens die uitspraak van Van Gucht de "bron" voor 5/6 besmettingen het huishouden, de nauwe sociale cirkel en het werk; maar dat is niet de bron waar ik het over heb. Ik heb het over de initiële besmettingsbron buiten de cluster die het binnengebracht heeft, niet de bron van de besmettingen binnen de cluster. In het voorbeeld is persoon x de bron van besmettingen binnen de cluster maar waar hij besmet is, is de horeca.
    no votes  

Kennaah's schermafbeelding
    iTrader
    167 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Maar het 1 sluit het ander niet uit hé...
    Er zijn genoeg studies die aantonen dat horeca een verpreidingshaard is. En alles hangt ook af van de interpretatie. Laat ons het volgende fictieve voorbeeld nemen:
    Persoon x raakt besmet op café. Steekt vervolgens zijn partner en 2 kinderen aan alsook 2 collega's. Statistisch gezien gebeuren de meeste besmettingen thuis en op het werk, maar de oorsprong ligt wel in de horeca.

En dat is het probleem met al die studies, men kijkt naar het aantal besmettingen en niet de oorsprong. Ik ga niet tegenspreken dat de meeste besmettingen thuis en op het werk gebeuren; dit is ook logisch. Thuis is de kans ook het grootste om anderen te besmetten gezien men thuis nauwere contacten heeft. Op het werk heeft men mogelijks ook nauwere maar zeker meer consistente contacten met collega's. Maar het virus moet op die plekken ook geraken; als je de oorsprong van de besmetting wegneemt, vallen al die besmettingen ook af natuurlijk.
    Dit is een straatje zonder einde argument. Want die Caféganger kan dan weer thuis zijn geïnfecteerd: dus de oorsprong ligt dan thuis. Ja ma die kan dan op de markt zijn besmet geraakt dus oorsprong markt enzovoort tot we aan patiënt zero komen in China.
    3DS Friendscode: 0834-2425-2785
    PSN: gogeta-san
    no votes  

iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kennaah Bekijk bericht
    Dit is een straatje zonder einde argument. Want die Caféganger kan dan weer thuis zijn geïnfecteerd: dus de oorsprong ligt dan thuis. Ja ma die kan dan op de markt zijn besmet geraakt dus oorsprong markt enzovoort tot we aan patiënt zero komen in China.
    Nee, toch niet. Het is zeer zeker dat de meeste besmettingen gebeuren bij nauwere contacten. Dit gaat niemand kunnen ontkennen. En ja, die caféganger kan thuis besmet zijn maar de besmetting thuis is daar niet op magische wijze geraakt. Het kan eender waar gebeurd zijn (en zolang we geen goede contact-tracing hebben zullen we het ook bijna niet kunnen achterhalen).

En de hele discussie ging over het nut van maatregelen te treffen in de horecasector om het aantal besmettingen in te perken. Er zijn genoeg studies en uitspraken van experten (die hier de laatste pagina's al gepost zijn) die aantonen dat horeca een verspreidingshaard is. Perk die haard in, en de verdere verspreidingen met nauwe contacten gaan ook ingeperkt worden. Wat de maatregelen in de horeca niet nutteloos en absurd maken.

Maar veel mensen willen gewoon dat de horeca gespaard blijft, en halen daarom verkeerde interpretaties van studies/uitspraken aan om te proberen aantonen dat het besmettingsrisico in de horeca bijna nihil is; wat niet klopt.
    no votes  

Regels voor berichten