Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Burgemeesters kunnen in hun gemeente toch ook maatregelen nemen? Niemand die nog weet waar wat mag dus op die regel meer of minder zal het ook wel niet aankomen
    Ik vermoed dat ze geen avondklokken kunnen opleggen, en dat sport en cultuur sluiten in hier en daar een gemeente ook niet ideaal is.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    De zorg, onderwijs en wetshandhaving zijn nu toch wel zaken die momenteel serieus te lijden hebben door te weinig middelen.
    Inderdaad. Van "besparingen op de gezondheidszorg" hoor je sinds maart niets meer, en ze zullen ook niet moeten proberen om het in de eerstkomende jaren terug op tafel te leggen, de woede onder het ziekenhuispersoneel over de regering is enorm groot (herinner u de kraag van ziekenhuispersoneel met de rug gekeerd waar Wilmes haar vernederende walk of shame mocht door maken), het zal allemaal naar boven komen als ze nog maar durven weer af te komen met besparingen in de zorg.

Waar ze het geld straks vandaan moeten halen om de schade die ze nu toerichten te repareren weet ik niet, behalve dan dat ze absoluut geen toegevingen zullen doen op hun postjes, dotaties, compensaties en bonussen. Zorg is ook tijdelijk uit de kwestie. Belastingsverhogingen zijn een garantie maar zullen niet volstaan. Pensioenen afschaffen voor wie jonger is dan 50? Rekeningrijden?

Het virus klein krijgen is stap 1. Straks komt stap 2: de rekeningen betalen voor het wanbeleid en de incompetentie van de politici.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Ik vermoed dat ze geen avondklokken kunnen opleggen
    Ze kunnen dat via een politieverordening, de lokale politie zal dat dan gewoon uitvoeren. Of het wettelijk is, who cares?
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Bedoel je bij de overheid ?
    Normaliter is er een procedure die tijd in beslag neemt om dit goedgekeurd te krijgen. Waardoor je gelijk hebt dat je moest wachten voor je dat geld kreeg. Maar zolang die procedure niet was goedgekeurd mocht je ook geen telewerk doen. Dus ja. Niet meer dan logisch.

Echter de vakbonden hebben dit aangekaart tgv corona aangezien telewerk opgelegd werd door de werkgever, heeft elke werknemer daar recht op. Anders is dit discriminatie. Bij ons hebben ze via die methodiek dit aangekaart met het management en is dit zonder verpinken goedgekeurd dat iedereen die 20€ tijdelijk krijgt. Dus zolang telewerk opgelegd wordt door de werkgever. Aangezien bij de overheid telewerk een gunst is van de werkgever en geen recht van de werknemer. En je dus een akkoord moet krijgen over deze gunst, normaliter.

Ik zou contact opnemen met uw vakbond. Want als je zegt dat je dit pas volgend jaar kunt aanvragen, dan klopt er iets niet. Al moet ik wel zeggen dat bij ons telewerk al redelijk ingeburgerd was bij de diensten waardoor het misschien makkelijker was om te kloppen op dat nageltje van discriminatie.
    Yep Federale overheid
    Voordien was het +-2dagen / week thuiswerk. Kreeg je dan 1€ per dag voor. Ook pas op het eind van het jaar de verzamelstaat doorsturen en dan kreeg je je geld
    Nu staat er in de omzendbrief vast 20€/maand, maar ook pas op het eind van het jaar aan te vragen + te ontvangen

Vakbond heeft het al aangekaart, idem met het verschil tussen overheid vs privé
    Aangekaart bij comité B blijkbaar, kabinet wilt het pas bekijken als de crisis voorbij is tjah..
    no votes  

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lobmans Bekijk bericht
    Dat de overheid mensen helpt die door corona inkomensverlies hebben, geen enkel probleem mee. Maar dat de overheid al mensen zou moeten vergoeden omdat ze thuis werken, zou imo écht wel overdreven zijn.
    Dat 2e is ook inkomstenverlies he

Een werknemer die door de coronacrisis minimaal 1 dag tijdelijk werkloos is geweest in de periode van 20 maart tot en met 17 juli 2020, kan van de Vlaamse overheid een eenmalige vergoeding krijgen voor de betaling van de water- en energiefactuur.

De eenmalige vergoeding is een vast bedrag van 202,68 euro. Dat bedrag is gebaseerd op een gemiddelde van de uitgaven voor 1 maand voor water en energie (elektriciteit, gas, stookolie of andere energiebronnen).
    Voor 1 dag he!
    no votes  

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Dat weet ik maar hang dan geen smartboard van 2000 euro
    Soms krijgen instellingen als scholen een bepaald toestel dat je te nemen of te laten hebt (vb. door een groepsaankoop in een overkoepelende instelling, in dit geval een scholengroep), of mogelijkheid om budget aan te vragen dat enkel voor een bepaalde aankoop mag gebruikt worden.

Een smartboard lijkt me iets typisch om daarvoor in aanmerking te komen.
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer
    no votes  

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CCatalyst Bekijk bericht
    Ze kunnen dat via een politieverordening, de lokale politie zal dat dan gewoon uitvoeren. Of het wettelijk is, who cares?
    Zeg het hen eens hé.

Ik vermoed dat het feit dat dit in het nieuws komt als een vraag van 23 burgemeesters aan de gouverneur aantoont dat ze het liever iets deftiger aanpakken dan elke burgemeester wat laten bricoleren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destel Bekijk bericht
    Soms krijgen instellingen als scholen een bepaald toestel dat je te nemen of te laten hebt (vb. door een groepsaankoop in een overkoepelende instellingen, in dit geval een scholengroep), of mogelijkheid om budget aan te vragen dat enkel voor een bepaalde aankoop mag gebruikt worden.
    Inderdaad, idem voor wetenschappelijk onderzoek aan de universiteit: je kan funding krijgen voor een fancy nieuwe techniek die waarschijnlijk niet eens nodig is, maar je moet dan wel krabben om iets basis aan te schaffen of er een technieker voor te betalen.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    80 Post(s)

Voor 1 dag he!
    Maar om aan te geven dat jij moet krijgen, verwijs je naar hoeveel een ander krijgt. Dat staat toch los van elkaar? Om de vergelijking van de soepborden maar eens te nemen: Jouw soepbord is nog even vol als daarvoor, misschien een balletje minder. Het soepbord van je buur ook. Wat maakt het dan uit dat dat wordt bijgevuld door de overheid? Moet jij dan ineens een groter bord krijgen?
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379
    no votes  

Kennaah's schermafbeelding
    iTrader
    167 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Dat ligt dan toch aan je persoon. Imo verwacht de werkgever dit eigenlijk niet maar is dit iets dat je voor je eigen uitmaakt.
    En die 3 uur mogen gerust meegeteld worden maar je moet ook niet verwachten dat de werkgever daarvoor opdraait, het is je eigen keuze om ver van je huis werk te zoeken. Men mag ook altijd verhuizen dichter bij je werk he. Het is maar waar je prioriteiten liggen. Zo zou men gerust kilometervergoedingen degressief maken, hoe verder je van je werk woont hoe minder kmvergoeding je krijgt.
    Ik weet niet waar dit op doelt.

Over 3 uur, daarom dat ik zeg dat ze zo lange pendel tijden niet in rekening moeten brengen en limiet zetten. Maar woon-werk-woon verkeer is OOK werken imo. Het is niet dat die uren vrij zijn te kiezen wat ge doet, ge doet dat om te kunnen werken. Dus zouden die mee moeten tellen als werk. En er moet limiet zijn uiteraard zoals je zegt: Het is ni de bedoeling in Ieper te wonen om dan in luik te gaan werken, zodat ge 4 uur pendelt en ma 4 uur zou moeten werken, maar 1 uur pendeltijd (heen en terug) lijkt me wel normaal. Dus ni 8 uur werken + 1 pendel zoals nu, maar 7 uur werken +1 uur pendel = 8 uur werken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Dat ene uur ga je volledig meetellen maar de 3 uur niet? eh?

In ieder geval, ik was vroeger van 7-17 van huis weg, kinderen wegdoen naar de creche enzo meegeteld. Nu werk ik 8-16, met kinderen weg doen om 9 uur er bij
    Moet zoals in alles in het leven ergens een grens trekken. Als ge kiest om uren van uw werk te gaan wonen, dan moete ni verwachten dat alles meetelt.
    3DS Friendscode: 0834-2425-2785
    PSN: gogeta-san
    no votes  

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Maar om aan te geven dat jij moet krijgen, verwijs je naar hoeveel een ander krijgt. Dat staat toch los van elkaar? Om de vergelijking van de soepborden maar eens te nemen: Jouw soepbord is nog even vol als daarvoor, misschien een balletje minder. Het soepbord van je buur ook. Wat maakt het dan uit dat dat wordt bijgevuld door de overheid? Moet jij dan ineens een groter bord krijgen?
    Nee ze moeten stoppen met het ene bord extra te vullen om dan bij beide achteraf er weer wat uit te halen
    Want laten we wel wezen voor vanaf 1 dag het al te geven is gewoon ridicuul

Ik moet niets hebben, ik wil gewoon achteraf niet nog eens extra moeten betalen voor die nutteloze uitgaves die ze nu al gedaan hebben
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Een dag nadat lichtgewicht Jambon zei dat nieuwe maatregelen niet aan de orde zijn en het afwachten ging zijn tot effecten van maatregelen vorige week.

De Vlaamse regering houdt morgenavond, om 18 uur, een bijkomende ministerraad om "te beslissen over eventueel bijkomende coronamaatregelen". Dat meldt minister-president Jan Jambon (N-VA). Gisteren zei hij nog dat bijkomende maatregelen voorlopig niet aan de orde zijn. "De cijfers blijven ongunstig evolueren, en de voorbije uren hebben de virologen bijkomende adviezen geformuleerd", klinkt het nu. "Ook de gouverneurs signaleren dat er lokaal bijkomende problemen opduiken."

Vandaag en morgen zal de Vlaamse regering intens overleg plegen met zowel de virologen als de gouverneurs, alsook met verantwoordelijken uit het economisch leven. “We volgen de ontwikkelingen van uur tot uur op en zullen alles blijven doen wat nodig is om de verdere verspreiding van het virus in te dijken”.
    Ik verwacht nog steeds dat deze week de paniek ook zal losbreken bij Vlaamse politici.

Tegen 2 november moesten alle ziekenhuizen op fase 2-A voorbereid zijn. Volgens verloop van cijfers zal dat te laat zijn.
    Unlimited Potential!
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    De Vlaamse regering organiseert dinsdagavond een extra ministerraad om te beslissen over eventuele bijkomende coronamaatregelen. Dat heeft Vlaams minister-president Jan Jambon maandag laten weten.Wat zou dat gaan worden ?
    Sport en cultuur dicht
    Vroegere avondklok
    Telewerk verplichten
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    80 Post(s)
    Nee ze moeten stoppen met het ene bord extra te vullen om dan bij beide achteraf er weer wat uit te halen
    Maar dan heb je het probleem dat als je dat uitbreidt, en de helft van de bevolking met lege borden zit die niet worden bijgevuld, het hele boeltje in elkaar stort. Of denk je dat die mak gaan verhongeren? Want hier loopt de vergelijking natuurlijk krom, maar mensen die geen geld hebben, kunnen geen geld uitgeven. Plots is je baan die niet in het gedrang komt door thuiswerk of andere coronamaatregelen, niet meer zo'n zekerheid. Want geen geld uitgeven, is ook geen geld meer uitgeven aan jouw service. Chauffage kan al langer kapot blijven, nieuwe ijskast hoeft niet vervangen te worden, kleren kopen is voor een ander moment... Bedrijven die daardoor dan weer overkop gaan, hebben ook geen it-bijstand meer nodig, zo veel faillissementen dat de economie tot totale stilstand komt.

Maar liever dat, dan nu te zien dat 'n ander zijn bord wordt bijgevuld vanuit de gezamenlijke pot en het jouwe niet.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

ilgonwe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silence Bekijk bericht
    De Vlaamse regering organiseert dinsdagavond een extra ministerraad om te beslissen over eventuele bijkomende coronamaatregelen. Dat heeft Vlaams minister-president Jan Jambon maandag laten weten.

Wat zou dat gaan worden ?
    Sport en cultuur dicht
    Vroegere avondklok
    Telewerk verplichten
    Het zal wss wel zoiets worden in lijn van Brussel. Als "lichter" alternatief wordt enkel de Vlaamse rand onder slot en grendel geplaatst en krijgen andere provincies even uitstel.

Het Overlegcomité komt vrijdag nogmaals samen (het begint een wekelijkse traditie te worden die naar mijn mening nog enkele weken aanhoudt), dus zet je maar schrap voor verdere maatregelen. Nu kan ik mensen wel begrijpen dat ze niet meer weten wat er nu geldt als het elke 4-5 dagen wijzigt. Sommige van die regels zijn dan ook lokaal per gemeente zoals bvb mondmaskers, waar je ze moet dragen verschilt van locatie tot locatie en zelfs periode. Sommige gemeentes willen dat rond Allerheiligen op begraafplaatsen omdat ze daar vele bejaarden verwachten die een bloempje gaan leggen.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)

Voor 1 dag he!
    Om nog maar te zwijgen dat ik wegenbelasting betaal voor een gans jaar en ik dit jaar gedurende de lockdown niet heb mogen buiten komen voor niet essentiele verplaatsingen, echt zo'n financiele schade, compensatie en wel nu. Die idioten met hun wagen betaald van de werkgever hebben hier wel geen last van he he, het is altijd de gewone werkman zoals ik die alles mag betalen en de anderen maar krijgen en krijgen terwijl ze er geen kloten voor doen.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kennaah Bekijk bericht
    Ik weet niet waar dit op doelt.

.
    Ik doelde op het feit dat je langer werkt bij thuiswerk.
    no votes  

Regels voor berichten