the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MiniJeffrey Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    "LIVE. Ook strengere maatregelen in Brussel: avondklok van 22 uur tot 6 uur en algemene mondmaskerplicht - Van Ranst wil dat Vlaanderen volgt"

Van Ranst wil X, Van Ranst wil Y.

Die vent heeft niets te willen, het is de politiek die beslist.
    Ge zegt het zelf, Van Ranst mag willen wat hij wilt, het is de politiek die beslist.
    En het probleem zit hier (wederom) bij de media. Die aanzien een tweet van een persoonlijke account als nieuwswaardig. Terwijl die daar gewoon persoonlijk zijn mening deelt. Een mening die overigens gefundeerd is door zijn vakkennis en gebaseerd op de huidige cijfers.

Bijna alle experten (virologen en andere experten) zitten al weken te zeggen: we willen geen lockdown, we kunnen het nog voorkomen als we nu actie nemen. Wel, die periode is bijna voorbij; en de genomen maatregelen gaan mogelijks niet voldoende geweest zijn.
    Dus het is nu nog extra maatregelen nemen, of hoogstwaarschijnlijk binnenkort terug in lockdown. Is het dat dan dat je wilt, een volledige lockdown voor een maand; of zie je liever de bestaande avondklok uitgebreid worden zoals in de rest van het land?

Je hebt je hier al genoeg uitgesproken tegen de genomen maatregelen en (als ik mij niet vergis) ook al laten uitschijnen dat je absoluut geen nieuwe lockdown wilt. Wel, het is het één of het ander hé...
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

Yvezz's schermafbeelding
    iTrader
    55 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Al een hele dag hier een aan -en af gerijd van ambulances.
    Soms wel twee direct na elkaar, met soms de MUG of politie er tussen.
    Ik weet nu wel, het is het grootste hospitaal van het Waasland, maar dit volume is toch groot.

@the_fox, groot gelijk.
    Corsair Graphite 780T//Antec Truepower 650W/Asus Prime Z370a/Intel I5 8600k(Delid by lestef)//Corsair H115i//Corsair 16GB DDR4 Ram/Asus ROG Strix GTX1070 8G/Soundblaster ZX/256GB C:\-/2,996TB Games/2TB Opslag//Logitech G15/Logitech G502/Logitech G25//Logitech G640//Afterglow XBOX ONE Wired//Logitech C310//TrackIR V_5//Playseat Evo White// --Foempie den toeten -- Gali Balli & de 40 Gardoemas. Treut, zever in pakskes, en haal die vodde uit auwe mond
    Als rood groen wordt, loop je geen blauwtje, en dat staat zwart op wit.-- Ik zit wat anders in elkaar.
    no votes  

Racing_Genk's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Al die lockdown aanhangers hier, is er ergens wetenschappelijk bewijs dat dat de beste oplossing is? Ik bedoel niet de beste oplossing om het virus te elimineren, maar een beste totaaloplossing, rekening houdende met eliminatie van het virus, maar ook met de economie, mentaal welzijn en tal van andere factoren?
    no votes  

phate_13's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Racing_Genk Bekijk bericht
    Al die lockdown aanhangers hier, is er ergens wetenschappelijk bewijs dat dat de beste oplossing is? Ik bedoel niet de beste oplossing om het virus te elimineren, maar een beste totaaloplossing, rekening houdende met eliminatie van het virus, maar ook met de economie, mentaal welzijn en tal van andere factoren?
    Ik ben geen lockdown aanhanger he. Maar :
    Niet dat ik weet, maar wat is het alternatief?
    no votes  

iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Ik ben absoluut geen lockdown-aanhanger, ik zou het liever ook niet zien. Maar soms is er geen andere keuze.
    En er is in deze situatie nooit wetenschappelijk bewijs voor de "beste oplossing". Die bestaat nu eenmaal niet. Anders zou elk land hetzelfde speelboek volgen...

Maar het is wel al aangetoond dat een lockdown effectief is.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tja, die vraag kan je over élke aanpak stellen, toch? Er is geen enkele oplossing waarvan dat bewezen is, anders zou het makkelijk zijn. Impact op economie, mentaal welzijn, leerachterstand, impact op de zwakkeren in de maatschappij zal je waarschijnlijk pas binnen een paar jaar de echt koste van kunnen zien. Voor alle maatregelen , lockdown/niet lockdown.
    no votes  

Yvezz's schermafbeelding
    iTrader
    55 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kijk dan naar China.
    Corsair Graphite 780T//Antec Truepower 650W/Asus Prime Z370a/Intel I5 8600k(Delid by lestef)//Corsair H115i//Corsair 16GB DDR4 Ram/Asus ROG Strix GTX1070 8G/Soundblaster ZX/256GB C:\-/2,996TB Games/2TB Opslag//Logitech G15/Logitech G502/Logitech G25//Logitech G640//Afterglow XBOX ONE Wired//Logitech C310//TrackIR V_5//Playseat Evo White// --Foempie den toeten -- Gali Balli & de 40 Gardoemas. Treut, zever in pakskes, en haal die vodde uit auwe mond
    Als rood groen wordt, loop je geen blauwtje, en dat staat zwart op wit.-- Ik zit wat anders in elkaar.
    no votes  

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    25 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yvezz Bekijk bericht
    Al een hele dag hier een aan -en af gerijd van ambulances.
    Soms wel twee direct na elkaar, met soms de MUG of politie er tussen.
    Ik weet nu wel, het is het grootste hospitaal van het Waasland, maar dit volume is toch groot.

@the_fox, groot gelijk.
    Een ziekenwagen staat niet meteen gelijk aan een corona-patiënt eh. Er zijn 101 redenen waarom die uitrijden.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yvezz Bekijk bericht
    Kijk dan naar China.
    Nuja China.. er zouden daar in totaal maar +-90.000 gevallen zijn sinds de uitbraak.. mn g*t ook eh .

Maar nu we het over de lockdown hebben. De eerste lockdown heeft toch ook lang geduurd voor het hielp? Als.iedereen zi h strikt aan de maatregelen zou houden, zou het hele land na 4 weken volledig coronavrij moeten zijn (stel iemand begin van lockdown besmet en die besmet zijn medebewoner). En toch was het zo niet..

Snap nog altijd niet waarom de bedragen van die boetes zo laag liggen...
    no votes  

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apzoeir Bekijk bericht
    Persoonlijk heb ik tijdens deze crisis vooral gemerkt hoe egoïstisch de mens toch in elkaar zit en hoe moeilijk het is om zich in de te leven in de situatie van iemand anders.

Enkele voorbeelden:

Gezinnen versus singles:
    - Ik kan als single zeer goed begrijpen dat het zeker niet gemakkelijk moet zijn om thuis te werken wanneer je kids hebt rondlopen die continu je aandacht opeisen. Ik kan dus zeer goed begrijpen dat mensen met kids indertijd kozen voor corona ouderschapsverlof.
    - Anderszijds hoop ik ook dat zulke gezinnen begrip kunnen opbrengen voor de single die vaak de extra workload moet opvangen voor diegene die corona ouderschapsverlof genomen hebben. In een ideale situatie zorgt de werkgever voor extra resources, in praktijk weet iedereen wel dat dit vaak niet het geval is.
    - Ik kan als single zeer goed begrijpen dat sommige gezinnen wel eens blij waren met de lockdown in maart. Eens even geen verplichtingen en quality time met het gezin.
    - Anderzijds hoop ik ook dat gezinnen kunnen begrijpen dat het als single geen gemakkelijke periode was. Je hoorde vaak op’t nieuws dat iedereen maar even in zijn bubbel moest genieten van een goede BBQ toen het goed weer was. Als single heb je daar niet veel aan natuurlijk.

Thuiswerkers versus niet-thuiswerkers:
    - Niet-thuiswerkers zijn vaak jaloers op mensen die wel kunnen thuis werken.
    - Dit terwijl niet elke thuiswerker gelukkig is met de situatie. Sommige mensen kunnen namelijk perfect in alle eenzaamheid thuis werken, anderen hebben misschien wel graag mensen om zich heen.

Vrijetijd besteding:
    - Velen minimaliseren de behoeften van iemand anders. Voor de ene is een zwembad of een fitness zeer belangrijk, voor iemand anders is dit misschien op reis gaan. Ongeacht wat je eigen hobby’s ook zijn, ik kan me perfect inbeelden hoe iemand zich voelt wanneer zijn of haar geliefde hobby plots on hold gezet moet worden.

Het leven zou soms toch zoveel mooier zijn als iedereen in de eerste plaats gezond mag blijven, maar in de tweede plaats ook als iedereen zich eens kan inleven in de situatie van iemand anders.
    Kids
    no votes  

iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gumball4000 Bekijk bericht
    Maar nu we het over de lockdown hebben. De eerste lockdown heeft toch ook lang geduurd voor het hielp? Als.iedereen zi h strikt aan de maatregelen zou houden, zou het hele land na 4 weken volledig coronavrij moeten zijn (stel iemand begin van lockdown besmet en die besmet zijn medebewoner). En toch was het zo niet..
    Omdat het ook geen 100% sluitende lockdown was en niet iedereen zich er toen al strikt aan hield. Je mocht nog buiten sporten, essentiële verplaatsingen doen, ... Het heeft wel geholpen om het aantal nieuwe vastgestelde besmettingen in te perken (na enkele weken). Maar dat was de hoofdreden niet, de hoofdreden was capaciteit van ziekenhuizen niet te overschrijden en de sterftes te beperken.
    Dan is het onmogelijk om het het land uit te krijgen. En dan nog, als de grenzen openblijven kan het altijd terug binnenkomen.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    In november zouden we de eerste vaccins-resultaten hebben van de fase 3. Hopelijk kunnen we de eerste maanden van 2021 al het zorgpersoneel en risico-patienten vaccineren. Maar de slabakkende Belgische regering kennende zou het me niet verbazen moest ons land het vaccin als één van de laatste landen toegediend krijgen. Het zal ieder land voor zich zijn want van de Europese Unie hebben we niets meer gehoord sinds de uitbraak.
    no votes  

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    36 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Ik ben absoluut geen lockdown-aanhanger, ik zou het liever ook niet zien. Maar soms is er geen andere keuze.
    En er is in deze situatie nooit wetenschappelijk bewijs voor de "beste oplossing". Die bestaat nu eenmaal niet. Anders zou elk land hetzelfde speelboek volgen...

Maar het is wel al aangetoond dat een lockdown effectief is.
    Ik vrees het ook eigenlijk. We zitten nu aan een zevendaags gemiddelde van 400 ziekenhuisopnames.
    1 april was het hoogste dat we gehaald hebben met 500 opnames. Ik dacht gehoord te hebben dat we vrijdag al rond de 500 zaten opnieuw dus ons 7-daags gemiddelde gaat sowieso hoger uitkomen dan de piek bij de eerste golf. Want het effect van de maatregelen zien we pas na 10 dagen in de besmetting. Dat is donderdag, voor ziekenhuisopnames zal dat dan pas maandag erop zijn ongeveer?
    Dat zijn nog 9 dagen stijgende ziekenhuisopnames en dan is het te hopen dat de maatregelen nu dezelfde impact zullen hebben als bij de lockdown. Maar dat kan niet vermits de maatregelen losser zijn.
    Dus de toestroom gaat minderen maar niet zoals bij de eerste piek. De drukte zal langer aanhouden en dat is er dan vanuit gaande dat de maatregelen nu erg efficiënt zullen zijn. Wat ik toch durf te betwijfelen.
    Het virus kan nu nog veel vlotter circuleren dan tijdens de lockdown dus dat effect gaat gewoon sowieso minder zijn. Hoeveel minder zullen we nog moeten afwachten.

Dus ja imo it doesn't take a scientist om te zien dat dit nog erger wordt dan de eerste golf en dat was mét lockdown.
    #red9lives
    Niet opgeven mannen
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ook al is er geen echte lockdown ik merk bij veel mensen toch de initiële paniek van maart/april terugkomen dus zullen veel mensen vanzelf weer voorzichtiger worden na de totale nonchalance van de zomer.

'Doemberichten' in de media vind ik daarom goed want het is de enige manier om mensen terug in check te krijgen. Bij het eerste goede nieuws gaan de mensen weer losser worden dus ik hoop dat de media althans voor de komende weken negatief zal blijven berichten ook al komen er positievere trends in de cijfers terug.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CCatalyst Bekijk bericht
    https://www.dhnet.be/actu/belgique/f...50a641f63325c0

Zoals ik zei, het gaat straks nog zwaar clashen.

Inderdaad, maar hier bekritiseer ik niet dat de minister de maatregelen niet volgt, enkel dat de maatregelen zelf falen.

Duitsland doet precies het tegenovergestelde: geen mondmasker buiten, ook mondmasker voor de jonge kinderen op school. Zij volgen de wetenschap.

Kinderen moeten, vanaf ze leerplichtig zijn, gewoon dezelfde maatregelen volgen als volwassenen. Wie oud genoeg is om naar school te gaan kan ook een mondmasker aan.

Je hebt daar buiten een volwassenen man met een mondmasker staan, een man die een risicofactor loopt, en hij draagt een mondmasker om wie of wat te beschermen? Niemand binnen de 1.5m, en in ieder geval niet die kinderen, want die lopen dat risico niet. Maar die massa kinderen loopt daar dicht bij elkaar zonder masker langs een volwassen man die een risicofactor loopt. Nu het is buiten, dus het is geen enkel probleem, het is alleen frappant. Maar de exact dezelfde situatie zien we vandaag nog altijd binnen de 4 "veilige" (kuch) muren van onze basisscholen. Een leerkracht draagt een mondmasker om kinderen die geen risico lopen te beschermen, kinderen dragen geen mondmasker en stellen een volwassene met mogelijks een risicofactor volledig bloot.

Hoeveel basisscholen zijn er deze week weer gesloten? Ik kan de tel niet meer bijhouden.
    Waauw een artikel van 7/10, moest het dan al niet lang geclashd zijn.

En ik ben wel eens benieuwd naar het aantal basisscholen dat men deze week heeft gesloten, kan je mij de cijfers eens doorgeven?

Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
    no votes  

Regels voor berichten