Tha_nOn's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door horste Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ok thx. Bedoeling was sowieso om quarantaine te doen, maar ik wist niet goed of testen nog kon. Morgen dan eens langsgaan dus.

Bedankt !
    Bellen bedoelt ge :v

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door horste Bekijk bericht
    Bon nu heb ik het weldegelijk vlaggen denk ik koorts, spierpijn en constant een droge hoest. Mag/moet ik met die nieuwe teststrategie nog naar de dokter of is het 10 dagen zelfquarantaine?
    Dokter bellen, niet zomaar langsgaan.
    Met die symptomen zal die normaal zeggen dat ge test moet afnemen. Maar dus huisdokter bellen en advies opvolgen.
    Unlimited Potential!

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Bellen inderdaad, maar ik heb wel al preventief een afspraak geboekt ze hadden nog 1 gaatje. Ik ga daar niet de wachtkamer onderhoesten, no worries.

Bedankt voor de feedback iig!

John1307's schermafbeelding
    iTrader
    53 (95%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dogmatisch Bekijk bericht
    In Belgie kijkt men ( (ook de media)) maar naar drie landen. Frankrijk, Nederland, Amerika.

Dat is ook precies een deel vh probleem Men blijft in dezelfde coronapaniektunnel hangen en doet maar wat. De landen waar we naar kijken zitten zelf ook in de top 20 met hoogste mortaliteit. Lekkere voorbeelden.
    Lijkt me nogal logisch dat we naar Frankrijk en Nederland kijken aangezien het onze buurlanden zijn... . Trouwens als zelfs onze minister van volksgezondheid toegeeft dat het gezondheidssysteem op instorten staat, lijkt het me nu echt geen goed moment om Corona te minimaliseren.. .

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    18 Post(s)
    https://www.artsenkrant.com/actueel/...eck=1603487489

Hier zitten ook wel wat interessante punten in anders, onder andere over de angstcultuur en het feit dat die er mogelijk voor zorgt dat mensen net alleen maar zouden denken dat ze corona hebben als ze serieus ziek worden omdat alleen maar de dramatische zaken (mensen in maanpakken, patiënten naakt op hun buik in het ziekenhuis, personen die maandenlang moeten revalideren) de voorpagina's halen. En dan krijgt ge inderdaad mensen die nog altijd gaan werken met een valling of een kriebel in de keel omdat ze dat door zo'n dingen eigenlijk gewoon niet associëren met corona..
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door John1307 Bekijk bericht
    Lijkt me nogal logisch dat we naar Frankrijk en Nederland kijken aangezien het onze buurlanden zijn...
    Dat andere buurland waarvan je net zou willen dat ze alles afkijken, daar kijken ze dan weer niet naar

Echt, alles wat ze kunnen verknallen, verknallen ze. Zelfs afkijken.

En het is toch vooral Frankrijk dat bepaalt wat onze maatregelen gaan zijn. Deze keer is het toevallig ook NL die ongeveer dezelfde maatregelen nam als Frankrijk, maar dat was de vorige keren niet zo.

Trouwens als zelfs onze minister van volksgezondheid toegeeft dat het gezondheidssysteem op instorten staat, lijkt het me nu echt geen goed moment om Corona te minimaliseren.. .
    Hij mag zo'n dingen niet meer doen van Alex. Als het op instorten staat zal Alex het wel zeggen.
    Laatst gewijzigd door CCatalyst; Gisteren om 23:36

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Wederom nieuw record in Frankrijk, het land dat de maatregelen van ons al een tijd eerder ingevoerd heeft. 42.032 nieuwe gevallen, de kaap van 1 miljoen is overschreden.

Het verhoopte effect van de maatregelen had daar nu al zichtbaar moeten zijn, maar het blijft uit.

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    18 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CCatalyst Bekijk bericht
    Wederom nieuw record in Frankrijk, het land dat de maatregelen van ons al een tijd eerder ingevoerd heeft. 42.032 nieuwe gevallen, de kaap van 1 miljoen is overschreden.

Het verhoopte effect van de maatregelen had daar nu al zichtbaar moeten zijn, maar het blijft uit.
    Dat klopt wel niet. Parijs heeft de horeca gesloten, geen nationale sluiting, om maar eentje aan te halen. En hun avondklok is vier dagen geleden ingesteld.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timothy555 Bekijk bericht
    Ik heb 1 van mijn zovele vouchers ingezet om eens weg te gaan deze vakantie, ja. Zolang het mag ga ik. Net zoals afgelopen zomer.
    Moet toch zeggen dat ik dit nu absoluut niet zou doen.

Begrijp me niet verkeerd, als het mag dan mag het he, dan ga ik hier niet moreel superieur beginnen doen.

Ik denk alleen: in de zomer was het op veel plaatsen in Europa min of meer onder controle, weinig besmettingen enz. Maar nu zitten we echt vol in de 2e golf...
    Dus ik zelf zou echt niet graag op reis gaan nu, tenzij misschien met de auto ergens naartoe om te kamperen ofzo (maar de winter komt er aan )
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    De prijs van die vrijheid is wel dat Zweden met 10 keer meer corona doden dan buurlanden zit.

....
    Belgie heeft 2 keer zoveel doden dan Zweden.

En het ziet er naar uit dat het verschil nog veel verder gaat oplopen.
    We hebben ons in Belgie laten opsluiten voor een wereldrecord.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht

In ieder geval verwoordt de pers de verstrengingen wel als het overwegen van lokale lockdowns:
    https://www.google.com/amp/s/time.co...ns/%3famp=true

....
    De grootste Zweedse krant weet er niets van iig. Niks over te vinden
    https://www.aftonbladet.se/

John1307's schermafbeelding
    iTrader
    53 (95%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CCatalyst Bekijk bericht

Dus in uw redenering moet er dan geen lockdown komen? Lijkt mij eerder een signaal om nog stringentere maatregelen te nemen.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Lijkt me nogal logisch dat we naar Frankrijk en Nederland kijken aangezien het onze buurlanden zijn... .
    Je zou denken dat in een tijd van internet en hoogopgeleide mensen de blik wat verder reikt dan 2 buurlanden met dezelfde taal. Wat een armoede!
    Terwijl er van zoveel landen zoveel te leren valt daar er allerlei verschillenden strategieen zijn geimplementeerd.

Maar nee hoor. Laten we de bevolking lastig blijven vallen met een ongekende chaos aan regels en geboden, elke week weer nieuwe, voor elke regio en leeftijd andere, dusdanig dat een significant deel van de bevolking zich nergens meer aan houdt en niemand "experts" of politici meer serieus kan nemen.

Als er niet zoveel doden vielen , zou het om te lachen zijn.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dogmatisch Bekijk bericht
    Belgie heeft 2 keer zoveel doden dan Zweden.
    Zweden is 1 van amper 2 eerstewereldlanden die er niet in slagen om de mortaliteit sterk terug te dringen naarmate de pandemie vooruitgang maakt.

Het andere land van die 2 kraken we hier trouwens voortdurend af voor hun coronabeleid (en nee het is eens niet Belgie).

Granted, hier stijgt het nu ook weer sinds 1 september, maar het gaat over de periode tussen de twee golven door.

Regels voor berichten