iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Heeft geen fluit met bevolkingsdichtheid te maken.

Belgie: 374 inwoners/km2
    Zweden: minder dan 20

...
    Ook in Zweden woont 80% in de steden.

Hoogste contaminatie in Belgie: Dalhem (180 inw/km2)

Heeft idd geen fluit met bevolkingsdichtheid te maken
    no votes  

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Eigenlijk zouden we dan beter kijken naar landen die gewoon geen kloten doen. Het te volgen voorbeeld aangezien hun testsysteem en hun teststrategie niet ingestort is
    Idd Afrika doet het pakken beter. Best ook die strategie volgen dus!
    3 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    17 Post(s)
    Over de situatie in de klinieken nog dit.

Ik lees hetvolgende van dr Franco (Unamur en UHasselt)
    "Bovendien nemen we nu mensen op die we in de eerste golf waarschijnlijk niet hadden opgenomen.’"

Het was me in de cijfers al opgevallen dat de verhouding patiënten op ICU/totaal aantal bezette ziekenhuisbedden in week-1 nu een pak flink lager lag dan in maart. Er zijn dus relatief meer patiënten die niet op ICU liggen nu.
    Wat me ook opgevallen is, dat de rotatie van het aantal patiënten ook flink toegenomen is (aantal ontslagen uit ziekenhuis tov aantal bezette ziekenhuisbedden de week voorheen). Dat is waarschijnlijk ook gerelateerdaan het feit dat men wat minder ernstige patiënten opneemt.

De situatie is ernstig, de doemscenario's van nesjamag zijn niet onmogelijk maar ook absoluut geen zekerheid.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    17 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dogmatisch Bekijk bericht

Dus het feit dat in heel de wereld de broeihaarden zich in grotere steden bevond is allemaal toeval omdat jij nu ergens een outlier hebt gevonden?

Als je enigszins logisch zou kunnen nadenken, zou je begrijpen dat wat je vertelt nonsens is.
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    22 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ugar Bekijk bericht
    Over de situatie in de klinieken nog dit.

Ik lees hetvolgende van dr Franco (Unamur en UHasselt)
    "Bovendien nemen we nu mensen op die we in de eerste golf waarschijnlijk niet hadden opgenomen.’"

Het was me in de cijfers al opgevallen dat de verhouding patiënten op ICU/totaal aantal bezette ziekenhuisbedden in week-1 nu een pak flink lager lag dan in maart. Er zijn dus relatief meer patiënten die niet op ICU liggen nu.
    Wat me ook opgevallen is, dat de rotatie van het aantal patiënten ook flink toegenomen is (aantal ontslagen uit ziekenhuis tov aantal bezette ziekenhuisbedden de week voorheen). Dat is waarschijnlijk ook gerelateerdaan het feit dat men wat minder ernstige patiënten opneemt.

De situatie is ernstig, de doemscenario's van nesjamag zijn niet onmogelijk maar ook absoluut geen zekerheid.
    Die rotatie heeft mogelijk ook te maken met het feit dat de behandeling beter is en dat mensen dus mogelijk sneller genezen (of toch genoeg om naar huis te mogen). Op dat vlak staan we ook wel een stuk verder dan een half jaar geleden, gelukkig.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

iTrader
    24 (93%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Heeft geen fluit met bevolkingsdichtheid te maken.

Belgie: 374 inwoners/km2
    Zweden: minder dan 20

Constant dezelfde kromme vergelijkingen terwijl je natuurlijk bewust met een wijde boog om vergelijking met scandinavische buurlanden heen loopt.
    Of het feit dat Zweden nu ook voor lokale lockdowns wil gaan ...
    We gaan hier in Zweden niet voor lockdowns, wat wel gedaan is, is dat het nu per region kan besloten worden om dingen te sluiten. Sinds maart zijn er enkel versoepelingen geweest, geen extra restricties. De reden waarom ze de kracht hebben gegeven nu per gemeente, is zodat ze ski-resorts kunnen sluiten e.d. Het aantal besmettingen klimt wel omhoog nu, maar dat was allemaal verwacht. Iig ben ik heel blij dat ik hier sinds 2015 woon en niet van mijn vrijheid beroofd word zoals in België.

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dogmatisch Bekijk bericht

Nee, dit is gewoon het volgende voorbeeld van statistische misinterpretatie. Je extrapoleert het aantal besmettingen van een dorpje van 7.000 inwoners naar x aantal besmettingen / 100.000 inwoners om vervolgens onterecht te stellen dat daar de grootste problemen zouden zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samko Bekijk bericht
    We gaan hier in Zweden niet voor lockdowns, wat wel gedaan is, is dat het nu per region kan besloten worden om dingen te sluiten. Sinds maart zijn er enkel versoepelingen geweest, geen extra restricties. De reden waarom ze de kracht hebben gegeven nu per gemeente, is zodat ze ski-resorts kunnen sluiten e.d. Het aantal besmettingen klimt wel omhoog nu, maar dat was allemaal verwacht. Iig ben ik heel blij dat ik hier sinds 2015 woon en niet van mijn vrijheid beroofd word zoals in België.
    De prijs van die vrijheid is wel dat Zweden met 10 keer meer corona doden dan buurlanden zit.

In ieder geval verwoordt de pers de verstrengingen wel als het overwegen van lokale lockdowns:
    https://www.google.com/amp/s/time.co...ns/%3famp=true

Swedish authorities appear to be reconsidering their notoriously lax approach to COVID-19 containment, which has contributed to one of the world’s higher coronavirus death rates.

Starting Oct. 19, regional health authorities may direct citizens to avoid high-risk areas such as gyms, concerts, public transportation and shopping centers, the Telegraph reports.
    Laatst gewijzigd door M°°nblade; 23 oktober 2020 om 23:36
    no votes  

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Bekijk het artikel eens in de post die je blijft negeren, het artikel waar instaat dat de GGD's in Nederland al sinds begin oktober gestopt zijn met bron en contactonderzoek wegens ingestort systeem
    En hun testsysteem is beperkter en ook al half ingestort, zoals hierboven aangehaald. Je weet wel, van in september al toen ze België kwamen vragen om testcapaciteit af te staan aan hun...
    https://www.ad.nl/binnenland/ggd-aan...sterk~a23b689e

23 okt. 2020 Laatste update: 16:20
    Een onderdeel waar het nog steeds stroef loopt, is het bron- en contactonderzoek van de GGD'en. De huidige capaciteit is toereikend voor 2.000 volledige onderzoeken, terwijl er dagelijks bijna 10.000 positieve tests worden afgenomen. Daarom wordt het onderzoek nu in een uitgeklede vorm gedaan, maar ook daar zitten grenzen aan, zegt de woordvoerder. ,,Als het meer wordt dan 10.000, is de vraag of dat nog houdbaar is.”
    De artikels waar gij u op baseert gaan over het stoppen van "grootschalig bron- en contactonderzoek". Staat zelfs zo in de titel.
    Men doet wel nog altijd aan bron- en contactonderzoek, maar dus in uitgeklede vorm, tot 2000 volledige onderzoeken.

Hun systeem is nooit ingestort. Wel liepen de wachttijden op (maar niet tot situaties als dat we hier vorige week hadden, waardoor de test strategie sterk aangepast moest worden).
    Asymptomatisch testen (het deel dat in België niet meer lukte) was voor zover ik weet nooit een deel van hun teststrategie. In plaats daarvan hebben ze het bron -en contactonderzoek. Dat komt nu wel aan zijn limieten en als het in Nl blijft verder stijgen dan kan zijn dat hun test strategie ook instort. Ze zullen de paniek daar ook beginnen voelen.
    Unlimited Potential!
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    22 Post(s)
    https://www.standaard.be/cnt/dmf20201023_96979585

Ben ik de enige die die intro gewoon niet juist vindt? Die 1 op 100 is toch op basis van PCR-testen, maar die testen zeggen niks over al dan niet besmettelijk zijn, of vergis ik mij?

no votes  

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Bon nu heb ik het weldegelijk vlaggen denk ik koorts, spierpijn en constant een droge hoest. Mag/moet ik met die nieuwe teststrategie nog naar de dokter of is het 10 dagen zelfquarantaine?
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    22 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door horste Bekijk bericht
    Bon nu heb ik het weldegelijk vlaggen denk ik koorts, spierpijn en constant een droge hoest. Mag/moet ik met die nieuwe teststrategie nog naar de dokter of is het 10 dagen zelfquarantaine?
    Bij meerdere symptomen bellen naar uw huisarts, gezien uw beschrijving zult ge sowieso getest worden volgens mij.

no votes  

Swagger's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Duidelijke symptomen; laten testen dus en advies dok opvolgen?
    I don't think you understand, these boys killed my dog.
    no votes  

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ok thx. Bedoeling was sowieso om quarantaine te doen, maar ik wist niet goed of testen nog kon. Morgen dan eens langsgaan dus.

Bedankt !

Tha_nOn's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Ok thx. Bedoeling was sowieso om quarantaine te doen, maar ik wist niet goed of testen nog kon. Morgen dan eens langsgaan dus.

Bedankt !
    Bellen bedoelt ge :v
    no votes  

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Dokter bellen, niet zomaar langsgaan.
    Met die symptomen zal die normaal zeggen dat ge test moet afnemen. Maar dus huisdokter bellen en advies opvolgen.
    Unlimited Potential!
    no votes  

Regels voor berichten