phate_13's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CCatalyst Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Natuurlijk niet, als je de verantwoordelijkheid van een kind niet wil heb je nog de kans om het te annuleren voor het te laat is. Eenmaal het te laat is neem je die verantwoordelijkheid gewoon op, in goede dagen en slechte dagen, dat is het gevolg van die keuze die je gemaakt hebt.

Als je allebei gaat werken (een keuze evenzeer) blijft er een ouder thuis. Goede dagen en slechte dagen. De overheid moet jouw kind toch niet opvangen omdat jullie beiden kiezen om te gaan werken? Iemand van jullie doet dat. De overheid heeft dat ook nooit gegarandeerd.
    Het is een keuze om te zorgen dat je voor je kind kunt zorgen om te gaan werken? Ja, technisch gezien wel ja. Maar in de praktijk is dat niet echt een keuze he. Je moet gaan werken als je voor je kinderen wilt kunnen zorgen. Of bij gescheiden koppels. Natuurlijk is het een keuze om uit elkaar te gaan. Natuurlijk kunnen mensen die mishandelt worden door hun partner kiezen om toch niet te scheiden. Of als je partner overleden is. Dan is het natuurlijk een makkelijke keuze om zonder inkomen thuis te blijven om voor je kind te zorgen.

Dat is allemaal veel beter natuurlijk he. Mishandelt worden door een partner, omkomen van de honger omdat je geen inkomen hebt, ...

Allemaal keuzes.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rana0306 Bekijk bericht
    Toen ik kinderen kreeg, heb ik daar niet voor gekozen
    Toch wel hoor, heeft de overheid je ooit gegarandeerd dat je je kinderen elke dag naar school zou kunnen sturen? Dat was je verwachting, maar het was en is geen garantie.

Je hebt daar niet letterlijk voor gekozen, je hebt wel gekozen om voor het kind te zorgen in goede en slechte dagen. Dit zijn slechte dagen, straks komen er weer goede aan.

Ik ga zeker niet ontkennen dat het niet makkelijk is, natuurlijk niet. Maar iedereen moet inspanningen leveren in deze crisis. Niemand ontsnapt eraan. We moeten er samen door.

Als het moet, gaan we dat gewoon doen, zoals alle ouders.
    Daar nemen we nota van.

Ik zou het in de eerste plaats erg vinden omdat ik met mijn eigen ogen zie welke sprongen mijn kind gemaakt heeft op socio-emotioneel vlak sinds hij weer naar school kan en ik hem dat niet nog eens wil ontnemen.
    We moeten er samen door, en er is straks licht aan het einde van de tunnel. Iedereen moet inspanningen leveren, ook de kinderen ontsnappen er niet aan, en qua socio-economisch vlak is dat nog peanuts ivm mensen die nu met het faillissement van hun zaak geconfronteerd worden. Probeer in te zetten op alternatieven in tussentijd.

Mag ik dan veronderstellen dat de overheid die ouder die thuis moet blijven omdat "de overheid geen opvang kan voorzien" ook een uitkering zal geven om het verlies aan loon te compenseren? Waarschijnlijk niet...
    Nee, waarom? De overheid moet helemaal geen opvang voorzien, ze moet dan ook niet compenseren als ze dat niet doet.

Uiteraard zal er wel nog recht zijn op de klassieke uitkeringen/compensaties/kinderbijslag enzomeer.
    no votes  

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Dus school is belangrijk maar je brengt ze wel 2 dagen niet naar de crèche... Lijkt me eerder een financiële keuze dan

Maar scholen volledig toe is voor mij gewoon de last resort.
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    22 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Voor zij die hiervoor als voorstel hadden om het leger veldhospitalen (meervoud dus) te laten opzetten, heeft vice-stafchef Marc Thys (de nr2 van het Belgisch leger) het perfect verwoord:

Hier meer info over het nieuwe (en waarom het oude niet meer bruikbaar is).
    Ik zie er de ironie wel van in dat een PS'er, nota bene een van de partijen die Defensie mee kapot bespaard heeft, nu een oproep doet om het leger te gebruiken voor iets wat het daardoor niet meer kan.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Dat is waar maar waarom mogen die dan wel nog wedstrijden doen in sport, overnachten in de vakantie op hun scouts, ...
    En laten we wel wezen vanaf 12j kunnen die toch perfect hun dag les van thuis volgen zonder ouder erbij he (los van wat er nodig is technisch om dit te kunnen)
    Overnachtingen zijn verboden, sporten zal waarschijnlijk zijn om jongeren toch nog enige bezigheid te geven want anders gaan die ook wel ergens samenhokken natuurlijk.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nesjamag Bekijk bericht
    Aantal besmette, aantal ziekenhuisopnames, aantal IC.
    Aantal doden geen idee. Eens de ziekenhuizen echt vol liggen lijkt het mij mogelijk dat er ook meer doden zullen zijn. Maar veel hangt af van wie precies in de ziekenhuizen en IC komt te liggen. In de eerste golf waren er echt veel ouderen die besmet geraakt waren.
    en kan je dit alles eens staven met iets of is dit gewoon weer maar eens uit uw gat getrokken?
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    17 Post(s)
    Correlatie is geen bewijs van causaliteit. Maar wanneer we ons afvragen waarom de Duitsers het beter doen als ons kan dit misschien toch een aanwijzing zijn...

Ik zag dit filmpje over de productie van de ID.4 https://youtu.be/qWh7yK9xvi4

Ik zie in die film 2 of 3 mensen zonder mondmasker , de rest heeft daar allemaal een mondmasker op (het is dus niet verplicht, maar een vrije keuze). Dat geeft gewoon aan dat Duitsers zich inspannen om mekaar te beschermen en regels gewoon volgen

Oh, en die fabriek ligt niet in één van de drie delen van het land waar covid nu wel een probleem is (Noord-Rijn- Westfalen, Beieren en Baden-Württemberg). Dus die dragen ook die mondmaskers wanneer de infectiedruk laag is.
    Ik heb ook nog niets gelezen van honderden doden in VW-fabrieken door het dragen van mondmaskers...
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Natuurlijk niet, als je de verantwoordelijkheid van een kind niet wil heb je nog de kans om het te annuleren voor het te laat is. Eenmaal het te laat is neem je die verantwoordelijkheid gewoon op, in goede dagen en slechte dagen, dat is het gevolg van die keuze die je gemaakt hebt.

Als je allebei gaat werken (een keuze evenzeer) blijft er een ouder thuis. Goede dagen en slechte dagen. De overheid moet jouw kind toch niet opvangen omdat jullie beiden kiezen om te gaan werken? Iemand van jullie doet dat. De overheid heeft dat ook nooit gegarandeerd.

Als de overheid dat niet moet doen dan stel ik ook voor dat de jongeren van vandaag later niet meer moeten garanderen dat ze ook maar enige cent zullen bijdragen voor de ouderen. Solidariteit werkt in 2 richtingen.

Toch wel hoor, heeft de overheid je ooit gegarandeerd dat je je kinderen elke dag naar school zou kunnen sturen? Dat was je verwachting, maar het was en is geen garantie.

Je hebt daar niet letterlijk voor gekozen, je hebt wel gekozen om voor het kind te zorgen in goede en slechte dagen. Dit zijn slechte dagen, straks komen er weer goede aan.

Ik ga zeker niet ontkennen dat het niet makkelijk is, natuurlijk niet. Maar iedereen moet inspanningen leveren in deze crisis. Niemand ontsnapt eraan. We moeten er samen door.

Daar nemen we nota van.

We moeten er samen door, en er is straks licht aan het einde van de tunnel. Iedereen moet inspanningen leveren, ook de kinderen ontsnappen er niet aan, en qua socio-economisch vlak is dat nog peanuts ivm mensen die nu met het faillissement van hun zaak geconfronteerd worden. Probeer in te zetten op alternatieven in tussentijd.

Nee, waarom? De overheid moet helemaal geen opvang voorzien, ze moet dan ook niet compenseren als ze dat niet doet.

Uiteraard zal er wel nog recht zijn op de klassieke uitkeringen/compensaties/kinderbijslag enzomeer.
    Net zoals de overheid ook nooit gegarandeerd heeft dat er sociale zekerheid zal zijn, dat gij een pensioen zult krijgen, dat ze gezondheidszorg zullen voorzien etc. Moest je het nog niet weten maar de bevolking is de overheid. En als die beslist dat we mensen met kinderen gaan ondersteunen mag jij nog hopen onzin uitkramen, het is daarom nog geen waarheid. Leg er u bij neer dat de meerderheid van belgie de scholen wil openhouden ipv te raaskallen om uw eigen idee van hoe we de crisis moeten aanpakken te verdedigen. En uw hautain toontje mag je ook gerust achterwege laten tegenover mensen met kinderen.
    Laatst gewijzigd door nestorius; 23 oktober 2020 om 22:30
    3 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    17 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    en kan je dit alles eens staven met iets of is dit gewoon weer maar eens uit uw gat getrokken?
    We zitten nu in vergelijkbare situatie met 25-27 maart, lockdown ingegaan op 18 maart.
    Bezetteing is toen nog blijven stijgen tot eerste week van april.

De stijgende trend die we nu zien kan nog perfect gecontroleerd worden (net zoals toen), indien we allemaal voldoende onze sociale contacten beperken, ook al zijn de isolatiemaatregels vandaag veel minder strict dan toen.
    Er is dus an sich nog geen echt probleem, maar dat kan er wel komen. Dat weten we over ongeveer een week of twee.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Ik zie er de ironie wel van in dat een PS'er, nota bene een van de partijen die Defensie mee kapot bespaard heeft, nu een oproep doet om het leger te gebruiken voor iets wat het daardoor niet meer kan.
    Haha geniaal antwoord van Marc (ik was bevriend met zijn overleden zoon)
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Overnachtingen zijn verboden, sporten zal waarschijnlijk zijn om jongeren toch nog enige bezigheid te geven want anders gaan die ook wel ergens samenhokken natuurlijk.
    Daarstraks is in het nieuws gezegd dat overnachten tijdens herfstvakantie om God weet welke reden toegelaten is

Waarom wedstrijden moeten toegelaten zijn is me ook een raadsel, je kan perfect trainen zonder wedstrijden he
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ugar Bekijk bericht
    We zitten nu in vergelijkbare situatie met 25-27 maart, lockdown ingegaan op 18 maart.
    Bezetteing is toen nog blijven stijgen tot eerste week van april.

De stijgende trend die we nu zien kan nog perfect gecontroleerd worden (net zoals toen), indien we allemaal voldoende onze sociale contacten beperken, ook al zijn de isolatiemaatregels vandaag veel minder strict dan toen.
    Er is dus an sich nog geen echt probleem, maar dat kan er wel komen. Dat weten we over ongeveer een week of twee.
    Dat ontken ik niet maar ik zeg dan ook niet dat het nu al veel erger is dan de eerste golf in tegenstelling tot sommige anderen die precies leven zoals het virus, van zodra het virus aan kracht wint zijn ze hier om hun angst en pessimisme rond te strooien om dan terug te verdwijnen wanneer het virus in kracht afneemt. Ook zijn het die personen die moedwillig vragen van anderen negeren.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Daarstraks is in het nieuws gezegd dat overnachten tijdens herfstvakantie om God weet welke reden toegelaten is

Waarom wedstrijden moeten toegelaten zijn is me ook een raadsel, je kan perfect trainen zonder wedstrijden he
    wtf, en deze namiddag zei men in het radionieuws dat overnachtingen bij jeugdbewegingen etc verboden zijn.
    no votes  

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    In Nederland zijn er 28 september maatregelen genomen, en verdere verstrengingen 13 oktober (ingegaan om 22u 14 oktober).
    Hier samengevat: https://www.maxvandaag.nl/sessies/th...en-op-een-rij/

Het leek daar beter te gaan en tot een plateau te komen, maar de voorbije dagen is het in NL weer sterk beginnen stijgen en zaten ze vandaag boven de eerste keer boven de 10000 gevallen (daar zijn die rookie numbers nog spectaculair).
    https://www.nu.nl/coronavirus/608586...ig-record.html

Kan interessant zijn om de cijfers daar in de gaten te houden, want hun maatregelen van 13 oktober hebben toch wel wat gelijkaardigheden met de maatregelen hier.
    Kan mogelijk iets indiceren over de doeltreffendheid en of we ons kunnen verwachten aan een vertraging in de snelheid van stijging.
    In NL werkt het test systeem wel nog altijd en en zelfs hun course en contact tracing functioneert nog, al lijkt dat tegen de limieten te lopen nu. Hun testing data zijn dus in ieder geval nog een pak geloofwaardiger dan wat we nu in België hebben (in België is hospitalisatie data wel nog betrouwbaar natuurlijk, maar die loopt een goeie week achter op besmetting, en ICU nog iets meer).
    Unlimited Potential!
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    wtf, en deze namiddag zei men in het radionieuws dat overnachtingen bij jeugdbewegingen etc verboden zijn.
    https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201023_91356716

Enkel voor groepen onder de 14 jaar is het toegelaten. Anders niet.
    no votes  

Regels voor berichten