SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    als mensen met kinderen op hun kinderen moeten passen kunnen ze niet werken he.
    Dat is waar maar waarom mogen die dan wel nog wedstrijden doen in sport, overnachten in de vakantie op hun scouts, ...
    En laten we wel wezen vanaf 12j kunnen die toch perfect hun dag les van thuis volgen zonder ouder erbij he (los van wat er nodig is technisch om dit te kunnen)
    no votes  

Hawk's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Is het nu erger dan de eerste golf of niet?
    non plus ultra
    no votes  

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hawk Bekijk bericht
    Is het nu erger dan de eerste golf of niet?
    Het is nu een pak erger.

Tenzij er plots iets enorm verandert gaan we een pak boven de piek van de eerste golf.
    Onwaarschijnlijk dat huidige maatregelen die enorme verandering teweeg zullen brengen.
    Unlimited Potential!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    als mensen met kinderen op hun kinderen moeten passen kunnen ze niet werken he.
    Ja, maar dat vergeten velen. Sluit de scholen en het is opgelost. Maar wie er voor die kinderen zal zorgen, is een groot vraagteken.... Scholen sluiten staat eigenlijk gelijk aan alles sluiten.
    En altijd die commentaar dat mensen niet voor hun kinderen willen zorgen en school een "opvang" is. Ik denk dat iedereen voor zijn kinderen wil zorgen, maar niet als hij moet werken. Die combinatie is gewoon zwaar.

Er zijn er zoveel die weten hoe ze het zouden aanpakken en wat er nu verkeerd gaat, maar ik zou niet in de schoenen willen staan van degene die de beslissingen moeten nemen. Wat je ook doet, het gevolg is negatief. Of het nu op economisch vlak of op het verloop van de curve is. Je kan hier gewoon geen "goede" beslissing zonder schade nemen.

De zorg in de ziekenhuizen is het belangrijkste. Die moeten blijven draaien zonder dramatische toestanden triage. Hopelijk kunnen we dat tenminste vermijden.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door {BK}Black Devil Bekijk bericht
    ah oke :-) ja nee die moeten dicht

nuja moet zeggen het verbaasd me eigl dat de fitness anders nog open is , nuja het zij zo , volgens beleidmakers is de situatie nog altijd niet ernstig genoeg.
    Bij ons is die nog open, hoewel ze de drank (vooral koffie en proteïneshakes; er is geen alcohol te koop) aan tafeltjes serveren die ver uiteen staan.

Ergens vind ik het logisch dat ze individuele sport nog toelaten. De mensen hebben íets nodig om de gedachten mee te verzetten en voor velen is dat sport. Sport heeft nog het voordeel dat het de gezondheid en weerstand bevordert.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Idem met alle maatregelen die er precies op gericht zijn om mensen met kinderen vooral niet eens op hun kinderen te moeten laten passen.
    Als kinderloze single denk ik dat de vinger in dat geval beter naar de maatschappij gewezen wordt, dan naar de ouders zelf. Maar da's een ander topic
    no votes  

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nesjamag Bekijk bericht
    Het is nu een pak erger.

Tenzij er plots iets enorm verandert gaan we een pak boven de piek van de eerste golf.
    Onwaarschijnlijk dat huidige maatregelen die enorme verandering teweeg zullen brengen.
    Welke piek? Die van aantal besmette, aantal ziekenhuisopnames, aantal IC of aantal doden?
    no votes  

{BK}Black Devil's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rana0306 Bekijk bericht
    Ja, maar dat vergeten velen. Sluit de scholen en het is opgelost. Maar wie er voor die kinderen zal zorgen, is een groot vraagteken.... Scholen sluiten staat eigenlijk gelijk aan alles sluiten.
    En altijd die commentaar dat mensen niet voor hun kinderen willen zorgen en school een "opvang" is. Ik denk dat iedereen voor zijn kinderen wil zorgen, maar niet als hij moet werken. Die combinatie is gewoon zwaar.

Er zijn er zoveel die weten hoe ze het zouden aanpakken en wat er nu verkeerd gaat, maar ik zou niet in de schoenen willen staan van degene die de beslissingen moeten nemen. Wat je ook doet, het gevolg is negatief. Of het nu op economisch vlak of op het verloop van de curve is. Je kan hier gewoon geen "goede" beslissing zonder schade nemen.

De zorg in de ziekenhuizen is het belangrijkste. Die moeten blijven draaien zonder dramatische toestanden triage. Hopelijk kunnen we dat tenminste vermijden.
    ik vind dat ze nu een enorme gok wagen met te denken dat deze lichte maatregelen voldoende zullen zijn. Het is nu save the economy die primeert .

Maar als dat mislukt en toch noodgedwongen alles moet sluiten , heb je zowel een economische en medische chaos gecreeërd . Europa krijgt zware klappen waar China er al bij al vrij goed uitgekomen is , en waar de VS meer geld heeft om meer te veroorloven dan wij.
    fiXoR
    [#clan10th]fiXoR aka [BGaMeS]-fiXoR-
    ex-clans: united.fiXoR,.Ni|fiX,-=DFH=-DaRkSiDeR,-*[AoM]*darksider, {BK}Black_Devil
    no votes  

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    En laten we wel wezen vanaf 12j kunnen die toch perfect hun dag les van thuis volgen zonder ouder erbij he (los van wat er nodig is technisch om dit te kunnen)
    Nee, toch niet. In sommige gevallen waarschijnlijk wel, maar ik zou dit niet durven veralgemenen. Zeker niet indien je opeens van max een halfuurtje alleen thuis overstapt naar 8u of meer...
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    fitness in vlaanderen nog open ?
    In Vlaanderen wel, in Wallonie niet en in Brussel....wordt dat morgen wsl beslist

De chaos is totaal
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    ...nuja ik snap het wel school dicht en werk is moeilijk te combineren , dat is ook de enige reden waarom scholen nog niet toe zijn . Maar tegen welke menselijke kost
    Wat zou de menselijke kost zijn als je de scholen wéér dicht doet, dacht je?

Je maakt de jeugd gewoon kapot zo
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diatonico Bekijk bericht
    Bij ons is die nog open, hoewel ze de drank (vooral koffie en proteïneshakes; er is geen alcohol te koop) aan tafeltjes serveren die ver uiteen staan.

Ergens vind ik het logisch dat ze individuele sport nog toelaten. De mensen hebben íets nodig om de gedachten mee te verzetten en voor velen is dat sport. Sport heeft nog het voordeel dat het de gezondheid en weerstand bevordert.
    Zolang het open is zal ik blijven gaan maar ik denk iedere week van 'ja zal wel de laatste week zijn' nog niet dus
    fiXoR
    ex-clans: united.fiXoR,.Ni|fiX,-=DFH=-DaRkSiDeR,-*[AoM]*darksider, {BK}Black_Devil
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rana0306 Bekijk bericht
    Ja, maar dat vergeten velen. Sluit de scholen en het is opgelost. Maar wie er voor die kinderen zal zorgen, is een groot vraagteken....
    Ik vind dat toch ergens bizar. Kinderen krijgen is vandaag de dag een keuze, of dat zou het toch moeten zijn. In de maatschappij van vandaag kan je een kind zelfs "annuleren" voor het geboren wordt als je het niet wil hebben, of als je de verantwoordelijkheid die erbij komt niet wil hebben. Idealer is wel dat je het dan nooit verwekt zou hebben in de eerste plaats, maar die nooduitgang is er dus nog.

De overheid/maatschappij geeft geen enkele garantie, noch heeft ze een verplichting, om dat kind op te vangen tijdens de werkuren. Leerplicht is geen schoolplicht.

Als de overheid daar gezien omstandigheden dus niet toe in staat is, moet je het als ouder weer zelf doen, dat is de verantwoordelijkheid die je aanvaardt hebt toen je dat kind kreeg, net als het huwelijk een verantwoordelijkheid die geldt tijdens goede dagen en slechte dagen. Het is niet een kwestie van willen of niet, het is je verantwoordelijkheid. Dat dat niet gaat omdat je allebei gaat werken, is ook niets anders dan het gevolg van een vrije keuze, en ontslaat je niet van je verantwoordelijkheid. Een van de ouders moet dan thuisblijven.

Ik verwacht 100% dat sommigen met kinderen hier weer gigantisch boos op gaan reageren. Dat ze dan eens aantonen waar dat staat dat de overheid hun kind moet opvangen.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dogmatisch Bekijk bericht
    Wat zou de menselijke kost zijn als je de scholen wéér dicht doet, dacht je?

Je maakt de jeugd gewoon kapot zo
    minder doden misschien ?
    fiXoR
    no votes  

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Welke piek? Die van aantal besmette, aantal ziekenhuisopnames, aantal IC of aantal doden?
    Aantal besmette, aantal ziekenhuisopnames, aantal IC.
    Aantal doden geen idee. Eens de ziekenhuizen echt vol liggen lijkt het mij mogelijk dat er ook meer doden zullen zijn. Maar veel hangt af van wie precies in de ziekenhuizen en IC komt te liggen. In de eerste golf waren er echt veel ouderen die besmet geraakt waren.
    Unlimited Potential!
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    ik vind dat ze nu een enorme gok wagen met te denken dat deze lichte maatregelen voldoende zullen zijn. ....
    In landen als Zweden wagen ze die gok al sinds maart.

Gaat daar onvergelijkbaar beter dan hier. Winkels open, geen mondmaskers, scholen nooit dicht geweest, sport nooit gestopt en horeca altijd open.

no votes  

Regels voor berichten