iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pan Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Inclusief aparte ziekenhuizen voor mensen die een been breken? Of voor mensen die zich strikt houden aan de richtlijnen? Indien ja, ga ik akkoord.
    Dat is een deal die veel jonge mensen zouden nemen.

Hoe vaak de media ook 'levenslange schade !' roept, het is niet geloofwaardig dat een 20 jarige die een snotneus van corona krijgt levenslange schade zou oplopen.
    De ziekenhuisopnames van die leeftijd, en sterftecijfers en anekdotes rondom je heen zeggen genoeg.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silence Bekijk bericht
    Iets in mij stelt zich de vraag: waarom gaan we niet gewoon terug naar normaal ?
    Doe alles open, de café's, discotheken, luchthavens.

En de bevolking heeft de keuze of ze gaan of niet. Wetende dat het jou leven kan kosten of één van je dierbare
    De regels opvolgen blijkt toch te moeilijk. Telewerk, afstand, mondmasker, regels niet van toepassing op mij want

Wie zich eraan wilt houden doet het toch en zet zichzelf half in quarantaine/lockdown
    Wie egoïst is en wilt gaan feesten of reizen, draagt er ook zelf de gevolgen van

Benieuwd waar we gaan uitkomen
    Vraag ik mij ook geregeld af.
    De mens/bevolking lijkt dit te willen. Als het ook effectief het geval is dat men dit wil, dan moet het in een democratie ook zo verlopen en laat men best gewoon alle maatregelen op nationaal niveau los en laat men het beter over tot lagere niveaus (een stad, een wijk, ziekenhuisnetwerk, een bedrijf) die dan ook democratisch en in consensus beslissen hoe het bij hen verloopt.
    Decentralisatie, veel meer autonomie voor lagere beleidsniveaus, veel meer flexibiliteit.
    Unlimited Potential!
    no votes  

S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    261 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    wanneer komen ze een volgende keer samen?

ik vertrek normaal volgende week zaterdag met het vliegtuig naar portugal (oranje zone),
    maar zit wat met een bang hartje, dat ze volgende keer misschien lockdown zullen doen (is dat dan meteen geen enkel vliegtuig meer ook dat ze laten vliegen)?
    make america great again
    #build the wall, crime will fall #promises made, promises kept #2020:make democrats cry again #no more bullshit
    no votes  

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheAnswerIs42 Bekijk bericht
    Om het topic wat luchtiger te houden.

Wanneer denken jullie dat de eerste Corona actiefilm er komt en welke titel krijgt hij?

Ik ga voor 2023 met titel “Covid-19: A Global Pandemic”.
    球棒 (The Bat) (2021)
    We volgen het leven van een agent van de Chinese inlichtingendienst en de impact van de pandemie op zijn leven. Al snel ontdekt de agent dat deze uitbraken het werk zijn van een snode Amerikaanse organisatie die de macht van China wil inperken. Onze held riskeert plichtsbewust zijn leven om deze terroristen te stoppen. Ondertussen schieten daadkrachtige CCPers schieten massaal in actie om deze uitbraak te bedwingen. Na maandenlange kommer en kwel injecteert een moedige Chinese onderzoeker zich met een experimenteel vaccin.

Groot feest nadat de laatste Chinees zijn injectie krijgt. Een Chinees koppel kijkt in het park toe hoe hun kind met andere kindjes speelt, Chinese studenten smijten hun hoedje in de lucht op een graduation event en in het nachtleven gaat het er weer bruisend aan toe. Vervolgens beelden van een leeg winkelcentrum in de VS, wanhopige ondernemers en een Frans ziekenhuis waar mensen in de gangen creperen.

Op de laatste beelden zie je hoe vliegtuigen met Chinese vaccins landen op JFK en CDG.

The End
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheAnswerIs42 Bekijk bericht
    Om het topic wat luchtiger te houden.

Wanneer denken jullie dat de eerste Corona actiefilm er komt en welke titel krijgt hij?

Ik ga voor 2023 met titel “Covid-19: A Global Pandemic”.
    Eigenlijk een zalig thema om eens compleet los te gaan: ik zou dus voor een parodie met dramatische titel gaan: One flu over the cuckoo's nest - een soort van MASH op steroiden in combinatie met The Dictator
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door anonymousMF Bekijk bericht

Hoe vaak de media ook 'levenslange schade !' roept, het is niet geloofwaardig dat een 20 jarige die een snotneus van corona krijgt levenslange schade zou oplopen.
    De ziekenhuisopnames van die leeftijd, en sterftecijfers en anekdotes rondom je heen zeggen genoeg.
    Zou eigenlijk wel nog ne toffe YA film kunnen worden. Iedereen krijgt de keuze: lockdown of vogelvrij. Naarmate de epidemie evolueert, zijn de vogelvrijen gedwongen hun eigen schaduwmaatschappij te creëren, inclusief ziekenhuizen. Steeds meer willen zij onafhankelijkheid en hun eigen staat, maar de wereldleiders houden dit tegen en blokkeren al hun pogingen om land en grondstoffen te verkrijgen.

1 charismatische Zoomer roept op om de vaccins die klaargemaakt worden te vernietigen, zodat de wereldleiders gedwongen zijn naar hun eisen te luisteren. Een deel van de vogelvrijen gaan echter niet akkoord met dit plan van de zogeheten "vrijvechters" en willen dat vaccinatie hen toelaat terug te keren naar de gewone maatschappij zoals voordien.

EDIT Crew: Stuk over 9lives poster verwijderd. Fantaseren over verfilmingen mag als luchtige afwisseling in dit topic, maar dat is geen dekmantel om andere posters te proberen uit hun kot te lokken.
    Laatst gewijzigd door coldplayke; 23 oktober 2020 om 14:37
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door anonymousMF Bekijk bericht

Vandaag in de krant: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201022_96635291
    no votes  

ilgonwe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S.conceiçao7 Bekijk bericht
    wanneer komen ze een volgende keer samen?
    Er is niets officieel aangekondigd maar kranten lijken te verwachten dat ze volgende vrijdag weer samen komen. Het grappige is dat het elke keer zgz voor die barometer is, die is vandaag ook alweer uitgesteld. Wat ze dan nog gaan beslissen is onbekend natuurlijk.
    no votes  

Eddy Kannibaal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nesjamag Bekijk bericht
    Ja, maar ondertussen is het al te laat, zelfs als men die maatregel nu neemt.
    Ergste is dat een aanzienlijk deel van de bevolking niet mee is en er geen zak meer om geeft. Dit valt niet meer om te keren. Dus imo is de zaak verloren en zitten we in deze situatie vast.
    Waarop bazeer je die uitspraak eigenijk? Eigen ervaring? Media? Als ik in mijn persoonlijke omgeving kijk, is iedereen zich zeer bewust van de basisregels en dan men zijn persoonlijke contacten moet beperken. Waar wel inderdaad nog weinig aandacht aan geschonken wordt is het getalletje van de week (hoeveel contacten mag men hebben) want dat is zinloos en door niemand meer te volgen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ugar Bekijk bericht
    Voor mij OK op één voorwaarde. iedereen die de regels niet wilt volgen laat zich registreren en zij zullen dan ook als eerste medische hulp ontzegd worden indien er te weinig capaciteit is om iedereen te helpen.
    Dat wil zeggen dat de overheid nog bereid is de medische kosten van hun risico's te dragen zolang er capaciteit is.
    Gan je dan ook medische hulp ontzeggen aan:
    - rokers
    - mensen die zich volproppen met suiker en vet
    - drugsverslaafden
    - roekeloze rijders
    ....

denk dat er veel ziekenhuizen gaan leegstaan.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Zijn de regels in Brussel en Wallonië ondertussen al strenger?
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silence Bekijk bericht
    Iets in mij stelt zich de vraag: waarom gaan we niet gewoon terug naar normaal ?
    Doe alles open, de café's, discotheken, luchthavens.

En de bevolking heeft de keuze of ze gaan of niet. Wetende dat het jou leven kan kosten of één van je dierbare
    De regels opvolgen blijkt toch te moeilijk. Telewerk, afstand, mondmasker, regels niet van toepassing op mij want

Wie zich eraan wilt houden doet het toch en zet zichzelf half in quarantaine/lockdown
    Wie egoïst is en wilt gaan feesten of reizen, draagt er ook zelf de gevolgen van

Benieuwd waar we gaan uitkomen
    Dat is een zeer typische, menselijke reactie - vergelijk het met de aankondiging van een sterfgeval - in 99,9% van de gevallen gaat dit aan iedereen voorbij .... tot op het moment dat een dierbaar persoon ermee te maken krijgt. Dan dringt het al vrij snel door dat zwart/wit heel snel grijs wordt.

Normen en waarden vervagen: stel dat je 1 jaar geleden aan alle belgen zou gevraagd hebben: is het in stand houden van de economie 10 mensenlevens waard - niemand zou "ja" gezegd hebben. Nu zijn we 1 jaar verder ....
    no votes  

ilgonwe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Regenneger Bekijk bericht
    Zijn de regels in Brussel en Wallonië ondertussen al strenger?
    Er volgt deze namiddag nog overleg in de Waalse provincies maar denk dat Vlaamse kranten hun correspondenten daar al kwijt zijn voor het weekend, we gaan er niet veel van horen.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Top idee, jammer genoeg kan je niet garanderen dat diegene die zich aan alles houden geen corona zullen krijgen dus er ook mensen zijn die zich eraan willen houden de dupe zullen worden van het gedrag van een andere.
    Ja inderdaad dat risico heb je dan ook
    Al zou ik verwachten dat naarmate er meer personen in hun omgeving ziek worden/sterven er meer mensen zich aan de regels gaan houden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pan Bekijk bericht
    Inclusief aparte ziekenhuizen voor mensen die een been breken? Of voor mensen die zich strikt houden aan de richtlijnen? Indien ja, ga ik akkoord.
    Ik heb dat niet praktisch uitgewerkt hé Was een wilde gedachte

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ugar Bekijk bericht
    Voor mij OK op één voorwaarde. iedereen die de regels niet wilt volgen laat zich registreren en zij zullen dan ook als eerste medische hulp ontzegd worden indien er te weinig capaciteit is om iedereen te helpen.
    Dat wil zeggen dat de overheid nog bereid is de medische kosten van hun risico's te dragen zolang er capaciteit is.
    Lijkt me geen slecht idee
    Laat de mensen zien voelen dat hun keuze's gevolgen heeft die ze zelf moeten dragen. Niemand zijn "vrijheid" zal beperkt worden. Maar geen plichten = geen rechten
    no votes  

S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    261 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ilgonwe Bekijk bericht
    Er is niets officieel aangekondigd maar kranten lijken te verwachten dat ze volgende vrijdag weer samen komen. Het grappige is dat het elke keer zgz voor die barometer is, die is vandaag ook alweer uitgesteld. Wat ze dan nog gaan beslissen is onbekend natuurlijk.
    OK,

nuja volgende week zou toch imo te kort zijn dat ze dan al een oordeel gaan vellen over de al dan niet, nog strenger te maken regels, over de laatste regels (van vandaag).
    ik vermoed toch dat ze 2 a 3 weken nodig hebben , om de balans op te maken.

bovendien is het dan net herfst vakantie. zou straf zijn dat ze de vrijdag plots beslissen van heel brussels airlines weer op slot te doen, weer een massa mensen met voucher problemen, en vooral maatschappijen met een bom geld gemis.
    make america great again
    #build the wall, crime will fall #promises made, promises kept #2020:make democrats cry again #no more bullshit
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddy Kannibaal Bekijk bericht
    Waarop bazeer je die uitspraak eigenijk? Eigen ervaring? Media? Als ik in mijn persoonlijke omgeving kijk, is iedereen zich zeer bewust van de basisregels en dan men zijn persoonlijke contacten moet beperken. Waar wel inderdaad nog weinig aandacht aan geschonken wordt is het getalletje van de week (hoeveel contacten mag men hebben) want dat is zinloos en door niemand meer te volgen.

Gan je dan ook medische hulp ontzeggen aan:
    - rokers
    - mensen die zich volproppen met suiker en vet
    - drugsverslaafden
    - roekeloze rijders
    ....

denk dat er veel ziekenhuizen gaan leegstaan.
    Een drugsverslaafde die bv 3x is opgenomen voor ontwenning, op kosten van de maatschappij (Geen werk en dus niks bijdraagt)
    Die telkens hervalt en gaat stelen voor zijn verslaving
    Moet de maatschappij blijven investeren en opdraaien voor zo iemand die zelf ervoor kiest zijn gezondheid/leven kapot te maken ?

Een roker/drugsverslaafde doet ook al minder schade aan de medemens dat een corona positieve die de regels niet respecteert natuurlijk
    no votes  

Regels voor berichten