iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nesjamag Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    13-19 oktober 10454 besmettingen per dag. Is zowat het laatste resultaat met oude testregime.
    Net geen 500 hospitalisaties per dag.
    En 50 in intensieve per dag.

Het zal zo verder blijven evolueren.
    Volgende week verwacht ik dat de paniek losbreekt bij de politiek. Tot nu is het enkel bij wat experts en bij sommige Waalse politici dat de angst zich begint te tonen. Volgende week komt die ook naar Vlaanderen.
    In de herfstvakantie volgt een ramp. En er zullen geen maatregelen genomen worden om de curve in te tomen, want scholen moeten openblijven, want werk moet openblijven.

Als men enkel bereid is om ontspanning en gezonde activiteiten te sluiten, waar weinig besmetting plaatsvinden, dan zitten we met deze situatie tot voorbij januari, mss tot in de lente.

Een uitweg of oplossing lijkt niet duidelijk.
    Enige dat ik als mogelijkheid zie is massale stakingen. Of dat gewoon zoveel mensen ziek vallen en sterven dat sluitingen onvermijdelijk worden (dat lijkt de huidig strategie te zijn).
    Geen zicht op de lotto nummers of euromillions? Kwestie van nu ge in uw glazen bol zit te kijken ook misschien wat nuttige zaken te bekijken

Ja, maar ondertussen is het al te laat, zelfs als men die maatregel nu neemt.
    Ergste is dat een aanzienlijk deel van de bevolking niet mee is en er geen zak meer om geeft. Dit valt niet meer om te keren. Dus imo is de zaak verloren en zitten we in deze situatie vast.
    Wederom weet jij al dat we het tij niet kunnen keren. Gij hebt toch uw roeping gemist bij de getuigen van jehova hoor, die komen ook altijd met zo'n zever af, enkel de datum schuift maar continue op. See you next week?
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iceman1604 Bekijk bericht
    Contact tracing still fucks it up...
    Vriendin krijgt vandaag sms dat ze hoog risico contact heeft gehad en 10 dagen in quarantaine moet. Ze weet onmiddelijk van waar het komt want slechts 1 persoon positief getest in onze directe omgeving:
    Collega heeft afgelopen maandag symptomen ontwikkeld en positief getest. Het laatste contact met mijn vriendin was echter 4 dagen daarvoor, vorige week donderdag. Nu moet ze in quarantaine tot volgende week woensdag volgens de contacttracing... that just does not add up... naar de tracing teruggebeld dat dit niet kan kloppen, laatste contact was al te lang geleden om hoog risico contact te zijn EN de opgegeven quarantaine einddatum is veel langer dan 10 dagen na dat laatste contact...
    We krijgen Amir aan de lijn die met zijn mond vol tanden staat en het ook niet begrijpt... een quarantaine attest zou in haar e-box moeten zitten, dat zou het misschien duidelijk maken... maar geen quarantaineattest te vinden...?!
    Dit slaat toch op niets, al die maanden en miljoenen euros later en die contacttracing werkt nog altijd niet... die doen ook maar wat, en Amir hoort het in keulen donderen als je hem vraagt om verduidelijking...

Ondertussen weet mijn vriendin dus niet of en tot wanneer ze werkelijk in quarantaine moet en er is geen attest beschikbaar om aan haar werkgever voor te leggen... dus 2 keuzes, een verlofdag opofferen morgen of gewoon gaan werken en mogelijks mensen besmetten...!

En dan vraagt men zich af waarom de cijfers in BE zo rampzalig zijn...
    ondertussen zijn we 24uur na het eerste contact met de contacttracing dienst en er is nog steeds geen duidelijkheid voor mijn vriendin... we werden zelf niet teruggecontacteerd en het quarantaine attest zat nog steeds niet in de e-box, dus zelf nog maar eens gebeld... Amir had vandaag geen dienst blijkbaar, dus kregen we Samira aan de lijn... Helaas had zij even weinig kennis van zaken... Niemand kan een deftige uitleg geven waarom mijn vriendin een Hoog risico contact heeft gehad, als dat contact 4 dagen voor de eerste symptomen van de besmette persoon heeft plaatsgevonden... De persoon gaf toe dat er inderdaad waarschijnlijk iets niet klopt dan, maar dat mijn vriendin toch echt wel in het systeem zit als verplicht quarantaine geval... En dat we een boete riskeren als ze haar daar niet aan gaat houden... OK dan... Maar waar is het quarantaine attest dan?
    Samira zegt echter wel dat het officiele quarantaine attest niet in de e-box, maar in mijn vriendin haar mailbox zal toegekomen zijn... toch vreemd aangezien zij haar emailadres niet heeft doorgegeven!? Toch eens gecheckt maar niks gevonden in de mails... wat had je verwacht...
    Bon, gelukkig heeft mijn vriendin een meegaande werkgever en heeft ze haar verplichte permanentiedienst van vandaag mogen omzetten in een dag homeoffice, zonder het attest voor te leggen... Tot zolang er geen zekerheid is of ze nu effectief in quarantaine moet zitten of niet hebben we dus zelf maar een oplossing moeten zoeken...

Dan vraagt men zich af waarom zo weinig mensen zich aan de verplichte quarantaines houden... Misschien eens beginnen met de mensen die in quarantaine moeten duidelijk te informeren en zorgen dat de gegevens kloppen? Als je mensen zonder geldige reden in quarantaine steekt krijg je inderdaad het effect dat ze de volgende keer gewoon foert gaan zeggen, en dan is het misschien wel een echt hoog risico contact geweest...? Typisch "boy who cried wolf" verhaal.
    lijkt me duidelijk dat de contacttracing een paar kilo boter op het hoofd heeft in de huidige crisissituatie...
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

RB26DETT's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ElvisP Bekijk bericht
    Hoe zie je dat nauwer toezien heel concreet in praktijk?
    Positieve besmettingen en quarantaine-attesten kunnen worden doorgegeven aan de politie. Wijkagent kan aan huis gaan controleren of persoon thuis is. Een beetje vergelijkbaar met controle-artsen bij gewone ziekte.
    Ik heb over alles en iedereen een mening. Vraag er naar!
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    En er zullen geen maatregelen genomen worden om de curve in te tomen, want scholen moeten openblijven, want werk moet openblijven.

Als men enkel bereid is om ontspanning en gezonde activiteiten te sluiten, waar weinig besmetting plaatsvinden, dan zitten we met deze situatie tot voorbij januari, mss tot in de lente.

Een uitweg of oplossing lijkt niet duidelijk.
    .
    Ik meen dat dit een denkfout is en dat er ruimer moet gekeken worden - daarmee bedoel ik dat het aanduiden van mogelijke plaats van besmetting/verspreiding niet als prioriteit moet gezien worden. De focus moet gewoon zijn dat het aantal contacten zo beperkt mogelijk is, met zo min mogelijk schade.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ja, maar ondertussen is het al te laat, zelfs als men die maatregel nu neemt.
    Is zoals een virologe gisteren zei: als de maatregelen van de laatste weken NIET werken, dan crashen de ziekenhuizen. Er is geen marge/tijd meer om nog te kunnen corrigeren als ze niet zouden werken.

De politiek neemt dus eigenlijk een gigantisch risico. Nog steeds met haar eigen ideeen te volgen ipv de wetenschap, inclusief waanvoorstellingen als "binnen de 4 muren van de klas is het veel veiliger dan in openlucht!".

(Bron) We lopen achter op de feiten en het is te riskant te wachten op wat de maatregelen van vorige vrijdag opleveren’, verklaarde virologe Erika Vlieghe op Radio 1. De verstrengingen van vrijdag (VORIGE VRIJDAG, red.) hebben ten vroegste vanaf begin volgende week een effect op de besmettingscijfers. Wie nu positief test, raakte ongeveer een week geleden besmet, dus die cijfers zijn altijd een weerspiegeling van de besmettingen uit het verleden. Als over anderhalve week blijkt dat de verstrengingen niet het verhoopte effect hebben, zitten we met een gigantisch probleem.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door contextbinder Bekijk bericht
    Ik meen dat dit een denkfout is en dat er ruimer moet gekeken worden - daarmee bedoel ik dat het aanduiden van mogelijke plaats van besmetting/verspreiding niet als prioriteit moet gezien worden. De focus moet gewoon zijn dat het aantal contacten zo beperkt mogelijk is, met zo min mogelijk schade.
    Ga ik met akkoord.
    Maar probleem met een virus zo besmettelijk als dit virus is dat sommige plaatsen automatisch leiden tot teveel contacten. De werkplek bijvoorbeeld. Of elke binnenruimte met beperkte ventilatie.
    Dit virus is gewoon te besmettelijk.

Testing en tracing en quarantaine van besmette mensen zou kunnen werken en daar pleitte ik in februari al voor. Maar hier is het nu te laat voor. Ons land en bijna gans het westen heeft bewezen dat men te incompetent is om dit te organiseren.
    Voor testing, tracing en quarantaine van besmette mensen moet ook eerst controle gewonnen worden over het virus en momenteel lijkt dit niet meer mogelijk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CCatalyst Bekijk bericht
    Is zoals een virologe gisteren zei: als de maatregelen van de laatste weken NIET werken, dan crashen de ziekenhuizen. Er is geen marge/tijd meer om nog te kunnen corrigeren als ze niet zouden werken.

De politiek neemt dus eigenlijk een gigantisch risico. Nog steeds met haar eigen ideeen te volgen ipv de wetenschap, inclusief waanvoorstellingen als "binnen de 4 muren van de klas is het veel veiliger dan in openlucht!".

(Bron) We lopen achter op de feiten en het is te riskant te wachten op wat de maatregelen van vorige vrijdag opleveren’, verklaarde virologe Erika Vlieghe op Radio 1. De verstrengingen van vrijdag (VORIGE VRIJDAG, red.) hebben ten vroegste vanaf begin volgende week een effect op de besmettingscijfers. Wie nu positief test, raakte ongeveer een week geleden besmet, dus die cijfers zijn altijd een weerspiegeling van de besmettingen uit het verleden. Als over anderhalve week blijkt dat de verstrengingen niet het verhoopte effect hebben, zitten we met een gigantisch probleem.
    Idd, het is quasi een herhaling van februari/maart op vlak van beleidsfouten en met vuur spelen.
    Voornaamste verschil is dat de experts nu wel zo goed als allemaal mee zijn (slechts paar uitzonderingen) en niet meer minimaliseren of met de politiek meedoen om tot kalmte op te roepen. Maar ze hebben geen impact op beleid.
    Laatst gewijzigd door Nesjamag; 23 oktober 2020 om 13:32
    Unlimited Potential!
    no votes  

TheAnswerIs42's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Om het topic wat luchtiger te houden.

Wanneer denken jullie dat de eerste Corona actiefilm er komt en welke titel krijgt hij?

Ik ga voor 2023 met titel “Covid-19: A Global Pandemic”.
    no votes  

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheAnswerIs42 Bekijk bericht
    Om het topic wat luchtiger te houden.

Wanneer denken jullie dat de eerste Corona actiefilm er komt en welke titel krijgt hij?

Ik ga voor 2023 met titel “Covid-19: A Global Pandemic”.
    Geen idee. I hoop vooral dat men films zoals deze in de toekomst een pak realistischer maakt.
    De bestaande films omtrent virussen en pandemieën geven bijna altijd weer dat mensen elkaar de kop in beginnen slaan en alles zeer snel vervalt in chaos en paniek.

Wat we in de realiteit hebben gezien is dat mensen niet panikeren, en dat er vooral vanuit beleidsmakers een paniek is dat mensen zouden panikeren (en dat dit dan aanleiding geeft tot desinformatie vanuit beleid om mensen rustig te houden).
    We zien ook dat redelijk wat individueel lijden ontstaat en er redelijk wat mensen vergeten worden in functie van de economie.
    Ook dat er heel wat ontkenning bestaat en dat veel mensen enorme moeite hebben om verantwoordelijkheidszin te tonen en zeer gericht zijn op hun hedonistische levensstijl verder te zetten (in de films wordt dit als geweld weergegeven, maar in de realiteit is dit het leven gewoon verderzetten terwijl de omgeving zodanig veranderd is dat gewoon level grote risico's met zich meebrengt voor de maatschappij in zijn geheel).

Het doet mij denken dat coronafilms minder actiefilms gaan zijn, maar eerder in het genre psychologisch drama zullen plaatsvinden.
    Unlimited Potential!
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door contextbinder Bekijk bericht
    Inderdaad. Horeca sluiten bijvoorbeeld lijd tot minder beweging doordat mensen minder gaan afspreken.
    Ja, ze kunnen nog afspreken thuis maar veel beseffen doordat de horeca toe is, dat dat misschien niet het beste idee is.
    Dus het effect is minder ontmoetingen, los of er nu besmettingen waren in de horeca of niet.

En je hebt mensen die het 'niet kan schelen', maar zelfs zij zijn gevoelig voor de algemene vibe.
    Meer druk van de familie/ouders af om niet te overdrijven.
    Waar je eerder misschien een feestje van 10 man zou geven, hoe je het nu bij een rustigere ontmoeting met 5 vrienden.
    Enzovoorts..

Mijn moeder bijvoorbeeld zei me gisteren dat ze het virus niet wilt krijgen. Iets waar ze tot voor kort eigenlijk helemaal niet aan dacht.
    Dat besef is een combinatie van maatregelen die je om je heen ziet en berichten dat bijvoorbeeld Wilmes in het ziekenhuis ligt

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    22 Post(s)
    Geen idee. I hoop vooral dat men films zoals deze in de toekomst een pak realistischer maakt.
    De bestaande films omtrent virussen en pandemieën geven bijna altijd weer dat mensen elkaar de kop in beginnen slaan en alles zeer snel vervalt in chaos en paniek.

Wat we in de realiteit hebben gezien is dat mensen niet panikeren, en dat er vooral vanuit beleidsmakers een paniek is dat mensen zouden panikeren (en dat dit dan aanleiding geeft tot desinformatie vanuit beleid om mensen rustig te houden).
    We zien ook dat redelijk wat individueel lijden ontstaat en er redelijk wat mensen vergeten worden in functie van de economie.
    Ook dat er heel wat ontkenning bestaat en dat veel mensen enorme moeite hebben om verantwoordelijkheidszin te tonen en zeer gericht zijn op hun hedonistische levensstijl verder te zetten (in de films wordt dit als geweld weergegeven, maar in de realiteit is dit het leven gewoon verderzetten terwijl de omgeving zodanig veranderd is dat gewoon level grote risico's met zich meebrengt voor de maatschappij in zijn geheel).

Het doet mij denken dat coronafilms minder actiefilms gaan zijn, maar eerder in het genre psychologisch drama zullen plaatsvinden.
    Hij zei luchtig, Nesjamag.

Weg sfeer.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    4 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)

Dan heb jij zeker de toestanden in de supermarkten niet mee gemaakt? Of de vechtpartijen die plaats vonden wanneer mensen aangesproken werden op het niet dragen van maskers? Of de mensen die vermoord zijn geweest in Amerika wanneer ze andere er op toe wezen dat ze geen masker droegen?

In sommige landen was het wel erg, dus zo ver af waren de films niet
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Iets in mij stelt zich de vraag: waarom gaan we niet gewoon terug naar normaal ?
    Doe alles open, de café's, discotheken, luchthavens.

En de bevolking heeft de keuze of ze gaan of niet. Wetende dat het jou leven kan kosten of één van je dierbare
    De regels opvolgen blijkt toch te moeilijk. Telewerk, afstand, mondmasker, regels niet van toepassing op mij want

Wie zich eraan wilt houden doet het toch en zet zichzelf half in quarantaine/lockdown
    Wie egoïst is en wilt gaan feesten of reizen, draagt er ook zelf de gevolgen van

Benieuwd waar we gaan uitkomen
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silence Bekijk bericht
    Iets in mij stelt zich de vraag: waarom gaan we niet gewoon terug naar normaal ?

En de bevolking heeft de keuze of ze gaan of niet. Wetende dat het jou leven kan kosten of één van je dierbare
    De regels opvolgen blijkt toch te moeilijk. Telewerk, afstand, mondmasker, regels niet van toepassing op mij want

Wie zich eraan wilt houden doet het toch en zet zichzelf half in quarantaine/lockdown
    Wie egoïst is en wilt gaan feesten of reizen, draagt er ook zelf de gevolgen van

Top idee, jammer genoeg kan je niet garanderen dat diegene die zich aan alles houden geen corona zullen krijgen dus er ook mensen zijn die zich eraan willen houden de dupe zullen worden van het gedrag van een andere.
    no votes  

Pan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    .....
    Inclusief aparte ziekenhuizen voor mensen die een been breken? Of voor mensen die zich strikt houden aan de richtlijnen? Indien ja, ga ik akkoord.

iTrader
    0
    Mentioned
    17 Post(s)

Voor mij OK op één voorwaarde. iedereen die de regels niet wilt volgen laat zich registreren en zij zullen dan ook als eerste medische hulp ontzegd worden indien er te weinig capaciteit is om iedereen te helpen.
    Dat wil zeggen dat de overheid nog bereid is de medische kosten van hun risico's te dragen zolang er capaciteit is.
    no votes  

Regels voor berichten