Ruben666's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tja, de tracing uitbesteden aan contactcentra, exemplarische exponenten van de neoliberale bodemrace, wat valt er dan anders te verwachten dan chaotische onkunde.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Punten van overweging voor politici

a) Dit virus gaat - tenzij je wil gaan opsluiten achter gesloten grenzen en draconische controle toepast - niet meer weg. Het is beroerd, maar dit is ook niet de eerste keer dat dit is gebeurd. Ook de economie is niet definitief naar de filistijnen. Kijk naar de toekomst, wat kan op lange termijn beter? Ga daar eens over nadenken i.p.v. elke dag de dagkoersen bekijken
    b) Nee, een vaccin is geen wondermiddel met immuniteit voor 10 jaar
    c) Ja, er gaan mensen dood. Meer dan ons lief is. Maar dat was altijd al zo.
    d) Maak geen gebruik van data met allerlei ruis om te communiceren (dat laatste programma met Maurice De Hondt was zeer verhelderend hoe die 'dagelijkse' positieve zijn opgebouwd; lekker rustig programma trouwens, geen paniek kreten).
    e) Neem iedereen serieus en spreek die aan als volwassene: . Geef mensen niet de schuld maar kijk naar je eigen falen. (Waar zijn de tests???)
    f) Het is ieders verantwoordelijkheid om een ander niet aan te steken. Sluit mensen NIET op! Dat heeft op termijn zeer diepe negatieve consequenties.
    g) Denk aan ventilatie. Lekker bij elkaar gaan zitten in een ruimte met beroerde ventilatie is niet erg best. Doe niet alsof je dat nog steeds niet weet!
    h) Stapel niet de ene maatregel op de andere. Verander ze niet elke dag of week.
    i) Schrap het woord 'exponentieel' uit het woordenboek; meer in het algemeen: angst is een slechte raadgever.
    5 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door exCite Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik zie zelf heel graag voetbal, maar dat er nog steeds supporters toegelaten zijn is toch echt absurd.
    Ik snap niet dat sommige ploegen überhaupt nog mogen spelen. Besmettingen binnen ploeg, maar de rest vd ploeg moet niet in quarantaine? 2 dagen later elkaar bij een overwinning allemaal rond de hals vliegen?
    Ik werk in de zorg en volg alle maatregelen. Maar ik kan begrijpen dat er mensen zijn die zo'n dingen zien en zeggen 'foert'. Ik keur het niet goed, maar ik begrijp het ergens wel.
    Silence speaks louder than words.
    no votes  

ilgonwe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik weet nu niet of Beke van de cd&v die het dure overpriced contract aan de bevriende Christelijke Mutualiteiten gaf kan aangeprezen worden als neoliberalisme. Een vriendendienst mss? En dan nog met een slechte return on investment, maar daar maalt die man niet om. Hij bleef ook zitten toen de rusthuizen in zak en as zaten in maart...
    no votes  

Racing_Genk's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nesjamag Bekijk bericht
    Het is niet gezondheidszorg vs economie.
    Het is gezondheidszorg en economie, of geen gezondheidszorg en geen economie.

Hoe sneller en drastischer men ingrijpt bij een epidemie hoe beter dat ook is voor de economie.
    Mss klinkt dat raar als ge korte termijn denkt, maar lange termijn houdt dit steek.
    De economie wordt het zwaarst geraakt door zaken te laten aanslepen tot ze zo problematisch zijn dat gezondheidszorg het niet meer kan bolwerken.
    Dat kan werken in 2 situaties:
    - Je bent een geisoleerd eiland en bereidt om je grenzen volledig af te sluiten voor minstens 1 a 2 jaar (Australia, Nieuw Zeeland)
    - Je hebt geen respect voor de individuele vrijheid van de mens. Iemand positief? Direct twee weken opsluiten in een hotel met constante monitoring dat die persoon zijn hotelkamer niet verlaat.

In Belgie zou dit dus niet werken omwille van:
    - Belgie als centraal gelegen in de EU kan het moeilijk permitteren om zijn grenzen volledig af te sluiten, voor lange tijd. Denk ook niet dat iemand daar op zit te wachten. Heb maar eens een buitenverblijf in Zuid Europa waar je jaren niet naar toe mag van de overheid (om maar 1 van de vele voorbeelden te geven waarom dit onwenselijk is, ik kan er 100 bedenken)
    - Naar nul herleiden, allemaal leuk en wel. Maar er zullen dan toch weer nieuwe cases opduiken, zijn we dan bereid om iedereen die ook nog maar in de buurt van die "case" is geweest voor minstens 2 weken volledig op te sluiten in een door de overheid onderhouden locatie met 24/7 monitoring? Dat is de enige manier om te voorkomen dat het weer escaleert. En zelfs dan zal het moeilijk zijn gezien de bevolkingsdichtheid, verwevenheid met andere landen etc.

Het virus zal nooit verdwijnen, is nu toch al genoeg gezegd geweest door experten. Het enigste waar men nu op hoopt is dat de vaccins er voor zorgen dat er toch voldoende immuniteit wordt opgebouwd waardoor de ziekenhuizen niet meer vollopen. Tot dan lijkt het mij het best om het virus wat zijn gang te laten gaan, met de nodige maatregelen (zoals nu) die alles beheersbaar houden, zonder in extremen te vallen gelijk nieuwe lockdowns.

Het is vooral een afweging individuele vrijheid vs maatschappelijk belang/gezondheid. Het is duidelijk dat voor mij individuele vrijheid primeert. Ik wil grotendeels mijn eigen leven kunnen leiden, zonder dat andere partijen zeggen wat ik moet doen of hoe ik moet leven.
    no votes  

[deleted]
    Guest

[deleted]

[deleted]
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Ach morgen ofzo komt hij of iemand anders wel af met "zeg als we nu eens de risicogroepen afzonderen dan kunnen wij allemaal onze zin doen". Wat baten kaars en bril...
    Ik kan fout zijn. Ik geef dat toe. Van de andere kant lijkt dat blijkbaar minder vanzelfsprekend.
    https://youtu.be/YOLhF9fyjkk?t=1982
    no votes  

Racing_Genk's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janusderoose Bekijk bericht
    Dat kan best zijn.
    Maar het probleem is nu dat we bijna aan het maximum van niet-lockdown maatregelen zitten.

Wat doe je als de hospitalisatiecijfers zo blijven stijgen in de volgende dagen?
    - Veldhospitalen (zie Luik)
    - Duitsland/Duitse ziekenhuizen fors betalen om een aantal patienten over te nemen (zal veel goedkoper zijn dan weer een lockdown),
    - Geneeskunde studenten oproepen om te helpen (zie Gent)
    - Keuzes maken wie men nog wil helpen (een 87 jarige die al op sterven lag zonder corona moet niet per se verder worden geholpen voor corona)
    - ...

Ik ben geen expert he, het is niet aan mij om hier mee af te komen, ik zit niet in de medische wereld. Maar volgens mij zijn er nog een paar andere mogelijkheden dan weer een onnozele full lockdown waar je weer eens 2 maanden van je leven mag wegsmijten. En het aantal besmettingen zal niet tot het oneindige blijven stijgen, kan niet. Dus die natuurlijke afvlakking zal toch niet zo ver weg meer zijn, wetende dat bv. in Antwerpen 10% van de mensen positief testten onlangs.
    Laatst gewijzigd door Racing_Genk; 23 oktober 2020 om 02:00
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    26 maart 2020 - Onze opinie: Niets dan lof voor Belgische aanpak

22 oktober 2020 - Onze opinie: Ik ben beschaamd om Belg te zijn
    no votes  

phate_13's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Racing_Genk Bekijk bericht
    - Veldhospitalen (zie Luik)
    - Duitsland/Duitse ziekenhuizen fors betalen om een aantal patienten over te nemen (zal veel goedkoper zijn dan weer een lockdown),
    - Geneeskunde studenten oproepen om te helpen (zie Gent)
    - Keuzes maken wie men nog wil helpen (een 87 jarige die al op sterven lag zonder corona moet niet per se verder worden geholpen voor corona)
    - ...

Ik ben geen expert he, het is niet aan mij om hier mee af te komen, ik zit niet in de medische wereld. Maar volgens mij zijn er nog een paar andere mogelijkheden dan weer een onnozele full lockdown waar je weer eens 2 maanden van je leven mag wegsmijten. En het aantal besmettingen zal niet tot het oneindige blijven stijgen, kan niet. Dus die natuurlijke afvlakking zal toch niet zo ver weg meer zijn, wetende dat bv. in Antwerpen 10% van de mensen positief testten onlangs.
    - Denk je met die maatregelen echt een goede steun te kunnen geven? En de mensen in de zorg zijn nu al overwerkt, hoe denk je dit allemaal op poten te zetten? Wie moet dit doen?
    - Je vind vrijheid belangrijk, behalve die van een ander precies? Om het met even overdreven woorden te zeggen : Deporteer ze maar naar Duitsland. Buiten dit, wat gaat de kans zijn dat andere landen hier effectief voor open staan? Nihil. Toch zeker niet als bewuste keuze.
    - Dit gebeurt reeds ... En nog heeft men volk tekort in de zorg.
    - En we leven ook in het Westen he. Als jij vindt dat men zo'n beslissen kan maken, dan moeten we misschien ook gewoon stoppen met een pensioen uit te delen vanaf 80 jaar? Fiscale optimalisatie zonder te kijken naar de humane compenent. We zijn geen beesten he.

En stel dat je AL bovenstaande maatregelen neemt, maar geen maatregelen neemt om het virus in te dammen. Dan zit je één week later gewoon weer even hard in de shit omdat de cijfers weer quasi verdubbeld zijn. En wat heb je dan eigenlijk opgelost? Dan heb je nog nood aan strenge maatregelen en dit komt dan bovenop de andere hoge kosten waarmee je ons nu opgezadeld hebt.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

Stuyfmans's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Als ik dan zo mensen lijk mijn ouders bezig hoor "beter terug een lockdown, scholen, alles dicht en iedereen thuis in zijn kot!". Tja, allemaal makkelijk spreken als je een royaal pensioen trekt en in een mooie villa in het groen woont.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CCatalyst Bekijk bericht
    26 maart 2020 - Onze opinie: Niets dan lof voor Belgische aanpak

22 oktober 2020 - Onze opinie: Ik ben beschaamd om Belg te zijn
    En wat zeggen 2 OPINIE stukken nu over de situatie?
    no votes  

TheAnswerIs42's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    En wat zeggen 2 OPINIE stukken nu over de situatie?
    Dat we na 7 maanden pandemie nog steeds asociale mensen hebben die het voor de rest verkloten.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hoop dat er in België snel een systeem komt op te testen en attesten te maken zonder huisarts tussenkomst. De huisartsen zijn op.

Vandaag een collega arts gebeld om uit te leggen dat er bij positief gezinslid en symptomen wél getest moet worden, ook bij de nieuwe richtlijnen. De 10 dagen quarantaine die de zoon kreeg klopte ook niet gezien positieve ouder niet in afzondering ging (7+10d quarantaine is het dan).
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Het onderwijs in Vilvoorde was deze week pure chaos door massaal aantal besmette leerlingen en leerkrachten + honderden leerlingen in quarantaine. Omdat het volledig uit de hand liep heeft de gemeente beslist om over te schakelen op afstandsonderwijs in 4 jaren van het secundair onderwijs, en dit minstens tot de week na de herfstvakantie.

Weyts Ben blijft nog steeds beweren dat er amper besmettingen gebeuren in de schoolgebouwen en dat er buiten veel meer kans is op besmetting, weliswaar zonder enig wetenschappelijk bewijs. Zijn beleid lijkt de aanleiding zijn tot deze chaos in het onderwijs, het is een kwestie van dagen voor het ook andere gemeentes treft.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Regels voor berichten