Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Vrij zorgwekkend als men na de eerste golf en na onderzoek over vorige pandemieën (Spaanse griep) nog altijd gelooft dat het lockdown/maatregelen of economie is.
    Hoe sneller en drastischer men ingrijpt, hoe beter voor de economie.

Men blijft jammer genoeg maar redeneren dat het omgekeerd werkt terwijl alle evidentie toch duidelijk aangeeft dat snel en drastisch optreden het beste is ook voor de economie.
    Unlimited Potential!
    no votes  

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nesjamag Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Vrij zorgwekkend als men na de eerste golf en na onderzoek over vorige pandemieën (Spaanse griep) nog altijd gelooft dat het lockdown/maatregelen of economie is.
    Hoe sneller en drastischer men ingrijpt, hoe beter voor de economie.

Men blijft jammer genoeg maar redeneren dat het omgekeerd werkt terwijl alle evidentie toch duidelijk aangeeft dat snel en drastisch optreden het beste is ook voor de economie.
    je vous écoute ... Waar kan ik die 'alle evidentie' terugvinden? Wilde gok éh, maar volgens mij hebt gij 0,0 voeling met de productie sector / industrie
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Ik zou alleszins niet graag aan 't stuur zitten. Als je de economie wilt laten draaien zullen we moeten blijven thuis werken en de scholen dicht houden.

Die kinderen steken elkaar aan op school en pakken 't mee naar huis dat lijkt me duidelijk.

Maar ga je de ontwikkeling van die kinderen daarmee in gevaar brengen.
    Echt een heel moeilijke oefening om evenwicht te vinden.
    Volgens recente studies blijken scholen amper een rol te spelen in de verspreiding van het virus. Mij lijkt dan dat je die dan "zonder problemen" kan open houden.
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson
    no votes  

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MiniJeffrey Bekijk bericht
    Ha, het hoge woord is eruit: de virologen pleiten weer voor een lockdown.

Horeca op slot
    alcoholverbod na 20u
    overheid die bepaalt hoeveel personen je mag zien
    avondklok
    evenementenwereld quasi volledig stil
    reizen ten sterkste afgeraden

zijn blijkbaar nog niet genoeg, we moeten terug naar een echte lockdown...

Onze rechten worden steeds verder uitgeperst onder het mom van Corona, het opbod aan maatregelen stopt niet.
    Dat reizen mag je er vantussen laten eh, alles wat gewoon aangeraden of afgeraden wordt is irrelevant
    *** Also sprach Zarathustra ***
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    Volgens recente studies blijken scholen amper een rol te spelen in de verspreiding van het virus. Mij lijkt dan dat je die dan "zonder problemen" kan open houden.
    Op school misschien niet omdat ze daar regels moeten volgen
    Maar ene keer buiten de schoolpoort gaat dat allemaal overboord, samentroepen zonder afstandregels of mondmaskers
    Gezellig allemaal op dezelfde bus gepropt worden

En inderdaad thuiswerk kan men verplichten ipv aangeraden of de norm
    Bij ons is het nu ook sterk aangeraden en sowieso in bubbels. (enkel naar kantoor voor dingen die thuis niet kunnen) Maandag belde ik een collega, bleek dat 3/4e gewoon op kantoor zat
    no votes  

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    je vous écoute ... Waar kan ik die 'alle evidentie' terugvinden? Wilde gok éh, maar volgens mij hebt gij 0,0 voeling met de productie sector / industrie
    Is in februari en maart in de corona topic gepost.
    Studies van oa de federal reserve, over voornamelijk de Spaanse griep en invloed van beleid (snelheid en mate van ingrijpen om spreiding van virus te vermijden) toen op economische dip en herstel.

Hoe sneller en drastischer men reageert, hoe beter voor economie en economisch herstel achteraf.
    Hoe langer men maatregelen aanhoudt, hoe beter voor economisch herstel achteraf.
    Unlimited Potential!
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik zou alleszins niet graag aan 't stuur zitten. Als je de economie wilt laten draaien zullen we moeten blijven thuis werken en de scholen dicht houden.

Die kinderen steken elkaar aan op school en pakken 't mee naar huis dat lijkt me duidelijk.

Het grote probleem is dat niet iedereen van thuis kan werken, dus heb je altijd gezinnen met kinderen waar beide ouders buitenshuis moeten werken. De scholen sluiten werkt dus ook de economie tegen.
    no votes  

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)

En al die ouders met kinderen gaan echt nog werken thuis dan
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    22 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Dat reizen mag je er vantussen laten eh, alles wat gewoon aangeraden of afgeraden wordt is irrelevant
    Dat is het niet hoor. Kennis van mij is piloot. Waar die vroeger meermaals per week meerdere vluchten per dag had, zit die nu aan een gemiddelde van een vlucht om de twee weken. En het wordt er alleen maar erger op, zijn vorig vlucht was afgelopen zondag en hij heeft niks meer op de agenda tot half november. Ik denk dat dat een serieuze indicator is hoe weinig toerisme er eigenlijk nog is op dit moment.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    De meteropnemers blijven voorlopig verder contactloos werken. Ze steken een kaartje in de brievenbus, de klant noteert daarop zijn meterstand(en) en hangt het zichtbaar aan een venster of de voordeur. Onze opnemer komt twee dagen later langs om de meterstanden te noteren.
    Dit is toch het meest zinloze ooit? Er rijden dus honderden mensen rond om kaartjes over te tikken in hun computertje? Doe dat dan toch gewoon telefonisch die meterstanden laten doorgeven zolang COVID er is.
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Dat nu niet, maar mensen gaan pakweg het feit dat Noppen gezellig in een TV-studio gaat zitten met een verkoudheid wel koppelen aan het feit dat hen al maandenlang wordt gezegd dat ze bij de minste symptomen 10 dagen niet buiten mogen komen. En dat dat allesbehalve een positieve impact zal hebben op het al dan niet naleven van zo'n maatregel. En dat iemand als Noppen gewoon slimmer moet zijn.
    Dat is juist het punt. Men moet zo'n zaken stoppen met koppelen. Als je zo'n zaken ziet mag je gerust reageren met idioot, debiel, incompetent maar dat is geen reden om te zeggen dat je de regels niet meer volgt want x heeft ook niet de regels gevolgd (x= expert/politicus). Als je de regels niet wil volgen, doe het dan gewoon omdat je daar zin in hebt/ je voor uzelf uitgemaakt hebt dat je er schijt aan hebt. Ipv te zeggen dat de wetenschap het mis heeft omdat er een of andere expert een regel niet gevolgd heeft.

Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
    no votes  

de hamster's schermafbeelding
    iTrader
    182 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman De Croo Bekijk bericht
    Dit is toch het meest zinloze ooit? Er rijden dus honderden mensen rond om kaartjes over te tikken in hun computertje? Doe dat dan toch gewoon telefonisch die meterstanden laten doorgeven zolang COVID er is.
    Of met het telefoontoestel een fotografisch bewijs nemen en dan via elektronische post opsturen via de computerpc. Het zijn toch zotte technologische tijden he?
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    22 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Dat is juist het punt. Men moet zo'n zaken stoppen met koppelen. Als je zo'n zaken ziet mag je gerust reageren met idioot, debiel, incompetent maar dat is geen reden om te zeggen dat je de regels niet meer volgt want x heeft ook niet de regels gevolgd (x= expert/politicus). Als je de regels niet wil volgen, doe het dan gewoon omdat je daar zin in hebt/ je voor uzelf uitgemaakt hebt dat je er schijt aan hebt. Ipv te zeggen dat de wetenschap het mis heeft omdat er een of andere expert een regel niet gevolgd heeft.

Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
    Dat is gewoon menselijk, dat kunt ge niet zomaar stoppen. Practice what you preach enzo, die mens had een ideale gelegenheid om op nationale televisie het goeie voorbeeld te geven en hij heeft dat moment gewoon vergooid.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Li1quid Bekijk bericht
    Waar wacht men op op thuiswerk te verplichten ipv sterk aan te raden (indien mogelijk)?
    Om alleen winkelen opnieuw te verplichten?
    K heb ook de indruk dat "sterk aanraden" niet werkt, treinen zitten 's ochtends en 's avonds echt niet minder vol dan pre Corona. Enfin die die ik al eens ne toch iig.
    no votes  

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nesjamag Bekijk bericht
    Is in februari en maart in de corona topic gepost.
    Studies van oa de federal reserve, over voornamelijk de Spaanse griep en invloed van beleid (snelheid en mate van ingrijpen om spreiding van virus te vermijden) toen op economische dip en herstel.

Hoe sneller en drastischer men reageert, hoe beter voor economie en economisch herstel achteraf.
    Hoe langer men maatregelen aanhoudt, hoe beter voor economisch herstel achteraf.
    Gij hebt hier al zoveel doemdenkerij en bagger gepost , dat ik mij echt niet ga bezighouden met doorspitten van 6-delige thread naar een studie over de Spaanse griep in 1918 en waaruit we zouden moeten afleiden hoe de hedendaagse economie te redden
    4 leden vonden dit bericht nuttig.  

Regels voor berichten