Kennaah's schermafbeelding
    iTrader
    167 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dit. Het is trouwens een gekend fenomeen dat dokters hun eigen gezondheid wat overschatten of toch tenminste wat blind kunnen zijn voor eigen symptomen. Pas op, vanuit politiek standpunt vond ik het ook een flater hoor, doe dat dan gewoon op afstand en dan kan je zeggen dat je zonder test wat hoest en als dokter denkt dat het geen corona is. Maar uiteindelijk wordt dit weer sterk gebruikt om het -onverdiende- wantrouwen in experts, dat globaal stijgt, wat te versterken. Het idee dat mensen die ooit eens iets gelezen hebben een gelijkwaardige mening over iets kunnen hebben als een expert die er jaren voor gestudeerd heeft om daarna in het veld te werken, is absurd. En dan krijg je mensen die hier filmpjes over "Lange Frans" komen posten also ze relevant zijn.
    Of ja kan vinden dat ze en expertise hebben op een bepaald domein en een domme fout hebben begaan die mogelijks ondermijnende effecten gaat hebben bij het volk.

Het gaat hier ook vaak niet over zijn expertise, terwijl jullie het daar naar betrekken. Het gaat over hoe zijn gedrag overkomt in tijden dat iedereen moet opletten en moet thuis blijven.
    Het is al vaak dat kritiek is: iedereen doet zelf diagnose of gaat werken met symptomen. Dan is het dom dit te doen op nationale TV, terwijl je wil praten hoe schrijnend de situatie aan het worden is.
    Als hij nu via zoom had gedaan: Zei ik heb wat symptomen, het is geen corona maar mijn jaarlijkse verkoudheid, maar ik neem het risico niet en we moeten met symptomen thuis werken. Dan hebde al een heel ander beeld.
    3DS Friendscode: 0834-2425-2785
    PSN: gogeta-san
    no votes  

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Dat het niet de slimste ze was gaat niemand ontkennen maar die collectieve verontwaardiging gaat er toch serieus over. Ik heb hier nog niemand iets horen zeggen over wat men in de afspraak besproken heeft, enkel de verontwaardiging over het gedrag van die man. We moeten toch niet ontkennen dat dat dan gewoon is om hem in een slecht daglicht te zetten.
    De boodschap de dag er voor was een huisarts die aan de kaak stelde dat mensen blind zijn voor Corona-gerelateerde symptomen onder het mom ‘het is mijn jaarlijkse verkoudheid’ en dan krijg je dit.

Wil om hem in een slecht daglicht te stellen? Dat heeft hij zelf gefaciliteerd.
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer
    no votes  

Swagger's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Het gaat voornamelijk om de perceptie bij de mensen. In zijn positie heb je een voorbeeldfunctie, en om dan naar zo’n programma te gaan en te verkondigen dat je niet getest bent is gewoon oerdom. Vooral omdat het nog geen twee weken geleden is dat de Brusselse ziekenhuizen klaagden dat ze te weinig plaats hadden.
    Toch eene die het snapt.

Zeg wat je doet, en doe wat je zegt. Het grote probleem van de politiek meestal; in deze is het een arts. Als ge niet snapt hoe pijnlijk dit is, dan begrijpt ge volgens mij niet hoe Jan modaal naar het nieuws kijkt. Het gaat er niet over of hij ziek/fout is of niet; het is niet slim en zeker niet geloofwaardig!
    Als ge de mensen wilt meekrijgen is dat essentieel; maar blijkbaar snappen sommigen dit hier niet.
    I don't think you understand, these boys killed my dog.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)
    Sophie Wilmes ligt op intensieve intussen.

https://www.hln.be/binnenland/vicepr...d-19~a1adcac4/
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Algemene verontwaardiging, maar dan dit:
    https://twitter.com/bartschols/statu...39582781014016

Mijn vriendin had tot 2 jaar geleden ELKE winter verschillende keren grote blafhoest-achtige periodes, waarbij ze soms urenlang wakker lag te hoesten en soms een wrak was op het werk. Ze ging daarvoor ook niet naar de dokter meer (verschillende keren gegaan). De tientallen keren dat men vroeg "ga toch eens naar je huisarts" ergerden haar mateloos. Ik ben blij dat ze deze periode niet met zo'n hoest moet doorkomen (probleem is ondertussen gevonden en behandeld via longarts). Kan perfect verstaan dat iemand die goed opgevolgd wordt (ja, hij werd getest, heeft dit enkel niet verteld op tv) toch gewoon met zijn normale leven doorgaat.

Ik begrijp dat mensen het raar vinden als ze iemand horen hoesten, maar heb aub begrip dat dit ook een perfect normale situatie kan zijn voor die persoon en dat, als de corona-regels opvolgt en zich dus laat testen, hij perfect zijn normale werk kan uitvoeren.
    Ok, dan blijft het wel dom van die man dat hij dat op die manier communiceert in het programma.

Ofwel zegt ge dan niks zodat niemand ongerust wordt ('met mij gaat het goed, danku'), ofwel zegt ge duidelijk ('ik heb een lichte verkoudheid maar ik ben getest en het was negatief').
    Nu kwam dat echt over als 'ja ik ben ziek maar net als veel idioten denk ik dat het wel geen corona zal zjin maar ik ben nog niet getest lol sorry'.
    no votes  

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Maar als de hele klas slecht bezig is, is er misschien toch een teken aan de wand dat het niet aan de leerlingen ligt; om in uw analogie te blijven.
    Er zijn vele miljarden uitgedeeld om de bevolking koest te houden maar zaken die er voor konden zorgen dat een tweede golf beperkter bleef zijn altijd stiefmoederlijk behandeld. Het is in Europa een lastige balans tussen individuele vrijheden zoals privacy en maximale bestrijding van het virus maar ik heb toch niet de indruk dat onze testing & tracing goed in elkaar zat. Welke moeite steekt men hier bijvoorbeeld om superverspreiders te isoleren. Gisteren bleek dat er in Vlaanderen sinds september amper 25x contactgegevens opgevraagd zijn bij horecazaken. We hebben deze zomer allemaal de verhalen gelezen van hoe het daar aan toe ging op de contract tracing diensten.

Ik klasseer veel als wanbeleid ja. Net zoals men er in Brussel voor koos om gewoon niets te doen terwijl met met minder slechte cijfers Antwerpen quasi op slot geplaatst werd. Liever geld pompen in influencers in een poging groepen te bereiken die al decennia niet bereikbaar zijn.

Ook veel te veel beroep gedaan op individuele verantwoordelijkheid. Mensen moeten in quarantaine maar bij mijn weten voert men daar geen of amper controles op uit. In Duitsland kan men onverwachts aan je deur staan om te checken of je effectief thuis bent. Maarja in dat land stuurt men ook een heel team in hermetisch pak naar een appartementsgebouw om daar van deur tot deur te gaan om iedereen te testen om op die manier een cluster in te dijken.

Voor de rest heeft men de bevolking al lang niet mee, deels door heel slechte communicatie. De laatste versoepeling van Wilmès, op een punt dat de cijfers al weken aan het stijgen waren, bleek dan toch niet zo opportuun. Op dit moment slaagt men er zelfs niet eens in om alle overheidsdiensten te overtuigen van het nut van de maatregelen. Vrijdag roepen De Croo en Vandenbroucke op om maximaal te telewerken, deze week beslist een lokaal bestuur hier opeens om telewerken in te perken en terug meer volk op bureau te laten komen. Tjah.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Luik denkt eraan het leger in te schakelen voor een veldhospitaal.
    Een goeie 8 maand na men dit had moeten doen.
    Unlimited Potential!
    no votes  

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LSDsmurf Bekijk bericht
    Er zijn vele miljarden uitgedeeld om de bevolking koest te houden maar zaken die er voor konden zorgen dat een tweede golf beperkter bleef zijn altijd stiefmoederlijk behandeld. Het is in Europa een lastige balans tussen individuele vrijheden zoals privacy en maximale bestrijding van het virus maar ik heb toch niet de indruk dat onze testing & tracing goed in elkaar zat. Welke moeite steekt men hier bijvoorbeeld om superverspreiders te isoleren. Gisteren bleek dat er in Vlaanderen sinds september amper 25x contactgegevens opgevraagd zijn bij horecazaken. We hebben deze zomer allemaal de verhalen gelezen van hoe het daar aan toe ging op de contract tracing diensten.

Ik klasseer veel als wanbeleid ja. Net zoals men er in Brussel voor koos om gewoon niets te doen terwijl met met minder slechte cijfers Antwerpen quasi op slot geplaatst werd. Liever geld pompen in influencers in een poging groepen te bereiken die al decennia niet bereikbaar zijn.

Ook veel te veel beroep gedaan op individuele verantwoordelijkheid. Mensen moeten in quarantaine maar bij mijn weten voert men daar geen of amper controles op uit. In Duitsland kan men onverwachts aan je deur staan om te checken of je effectief thuis bent. Maarja in dat land stuurt men ook een heel team in hermetisch pak naar een appartementsgebouw om daar van deur tot deur te gaan om iedereen te testen om op die manier een cluster in te dijken.

Voor de rest heeft men de bevolking al lang niet mee, deels door heel slechte communicatie. De laatste versoepeling van Wilmès, op een punt dat de cijfers al weken aan het stijgen waren, bleek dan toch niet zo opportuun. Op dit moment slaagt men er zelfs niet eens in om alle overheidsdiensten te overtuigen van het nut van de maatregelen. Vrijdag roepen De Croo en Vandenbroucke op om maximaal te telewerken, deze week beslist een lokaal bestuur hier opeens om telewerken in te perken en terug meer volk op bureau te laten komen. Tjah.
    Als je zo gaat beginnen, kan je misschien de vraag die door @Nesjamag genegeerd werd beantwoorden:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Geef mij dan eens een voorbeeld van een Europees land waar het wel werkt?
    Ik zal al een aanzet geven: GGD's in Nederland zijn al 2weken gestopt. Dit omdat ze er ook nooit in geslaagd zijn om een goed contactonderzoek te doen en het met de huidige cijfers zeker niet lukt.
    Frankrijk heeft een gefaalde app en zit ook met dezelfde problemen in kader van manuele contacttracing.

Zoals al talloze keren aangehaald: contact en brononderzoek is in Europe onmogelijk. Toch als je je aan de Europese privacy-richtlijnen wilt houden. Een app is niet verplict en ook niet 100% sluitend. Manuele contactopsporing is afhankelijk van de mensen hun eerlijkheid (en de menselijke factor is net het grootste probleem in vele systemen, niet enkel hier). En dan nog zijn er problemen die je niet zo simpel kan oplossen: datakwaliteit (zoals eerder al eens gezegd, wat als de persoon afkomt dat hij contact gehad heeft met "Tom Janssen, of was het nu Jansen of Janssens of... " of een "Bart Peeters"), privacy-implicaties (zowel qua vragen stellen als effectief mensen opsporen alsook geen toegang tot bepaalde systemen), ...

Dus nee, België is hiervoor geen achterlijk land. Zelfs in landen in dictatoriaal bewind slagen ze er niet in om sluitend contact en brononderzoek te doen; laat staan in landen waar er wel privacy-wetten zijn en waar men zich ook aan andere wetten moet houden.
    En daar bovenop: hoe ga je binnen een sluitend wettelijk kader in België de door u voorgestelde controles doen? Deur niet opendoen staat niet gelijk aan niet thuis zijn, zie naar het wettelijk kader ook voor controle door bedrijfsartsen.

PS: voor Brussel geef ik u gelijk, maar ni algemeen voor België. En dat heeft te maken (zoals eerder aangehaald door iemand anders) door de gefragmenteerde bevoegdheden in België.
    no votes  

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    25 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Dat het niet de slimste ze was gaat niemand ontkennen maar die collectieve verontwaardiging gaat er toch serieus over. Ik heb hier nog niemand iets horen zeggen over wat men in de afspraak besproken heeft, enkel de verontwaardiging over het gedrag van die man. We moeten toch niet ontkennen dat dat dan gewoon is om hem in een slecht daglicht te zetten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
    Tgoh, buiten eens wat geroep op het artikel op FB zal dat bij de meeste mensen even snel vergeten zijn als iets anders. Het is nu ook niet alsof De Afspraak zo'n kijkcijferkanon is dus de meeste (ikzelf ook niet) hebben niet gezien wat er verteld is.

Het enige dat mensen nu zien is een Brusselse professor met symptomen zonder test zich bij andere mensen begeeft. Terwijl dat tegen alle oproepen van regering, virologen en huisartsen ingaat. Het is ook niet de eerste keer dat een Brusselse arts zo'n kemel slaat. Vorige week was er nog eentje die zei dat het allemaal niet zo erg was. En dat wekt, imho terecht, wrevel op bij mensen.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    100 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silence Bekijk bericht
    Digitaal vergaderen.. Of krijgen ze dan hun onkostenvergoeding niet ?
    los van onkostenvergoeding (geen idee of die er is voor zo'n zaken): ik heb zelf héél soms een aantal vergaderingen die politiek gevoelig zijn. Als je weet op welk niveau die bezig zijn: No way dat ik zelf zo'n gevoelige zaken via Teams ofzo zou voeren als minister. De kans dat dit opgenomen wordt en dat die zaken tegen je gebruikt zou worden is ZO groot dat je dit best niet doet.

Ja, alles kan opgenomen worden. Maar de kans in het geval van een Teams enzo is toch wel een stuk groter.
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
    Mij nodig? Tag me @JPV
    no votes  

Yvezz's schermafbeelding
    iTrader
    55 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Lockdown lijkt er toch aan te komen, federaal of regionaal.
    Corsair Graphite 780T//Antec Truepower 650W/Asus Prime Z370a/Intel I5 8600k(Delid by lestef)//Corsair H115i//Corsair 16GB DDR4 Ram/Asus ROG Strix GTX1070 8G/Soundblaster ZX/256GB C:\-/2,996TB Games/2TB Opslag//Logitech G15/Logitech G502/Logitech G25//Logitech G640//Afterglow XBOX ONE Wired//Logitech C310//TrackIR V_5//Playseat Evo White// --Foempie den toeten -- Gali Balli & de 40 Gardoemas. Treut, zever in pakskes, en haal die vodde uit auwe mond
    Als rood groen wordt, loop je geen blauwtje, en dat staat zwart op wit.-- Ik zit wat anders in elkaar.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swagger Bekijk bericht
    Toch eene die het snapt.

Zeg wat je doet, en doe wat je zegt. Het grote probleem van de politiek meestal; in deze is het een arts. Als ge niet snapt hoe pijnlijk dit is, dan begrijpt ge volgens mij niet hoe Jan modaal naar het nieuws kijkt. Het gaat er niet over of hij ziek/fout is of niet; het is niet slim en zeker niet geloofwaardig!
    Als ge de mensen wilt meekrijgen is dat essentieel; maar blijkbaar snappen sommigen dit hier niet.
    Ten eerste was het niet het journaal. Punt 2 jan modaal en de afspraak? Serieus? Als ge mensen wilt meekrijgen dan moet je inderdaad geloofwaardig over komen maar mensen moeten ook snappen dat het wanneer het niet geloofwaardig overkomt daarom nog geen leugen is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
    no votes  

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yvezz Bekijk bericht
    Lockdown lijkt er toch aan te komen, federaal of regionaal.
    Bron?
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nesjamag Bekijk bericht
    Luik denkt eraan het leger in te schakelen voor een veldhospitaal.
    Een goeie 8 maand na men dit had moeten doen.
    Fedasil wilde daar ook graag asielzoekers onderbrengen. Demeyer gaat het agentschap en de federale regering aanschrijven om een oplossing uit te werken.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    los van onkostenvergoeding (geen idee of die er is voor zo'n zaken): ik heb zelf héél soms een aantal vergaderingen die politiek gevoelig zijn. Als je weet op welk niveau die bezig zijn: No way dat ik zelf zo'n gevoelige zaken via Teams ofzo zou voeren als minister. De kans dat dit opgenomen wordt en dat die zaken tegen je gebruikt zou worden is ZO groot dat je dit best niet doet.

Ja, alles kan opgenomen worden. Maar de kans in het geval van een Teams enzo is toch wel een stuk groter.
    Heb ik inderdaad ook al aan gedacht. Maar als je je gesprekspartners al niet meer kan vertrouwen op dat niveau.
    Welk voordeel hebben zij erbij om jou in een slecht daglicht te zetten op Europees niveau dus ministers van dezelfde bevoegdheid
    no votes  

Regels voor berichten