Tha_nOn's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Algemene verontwaardiging, maar dan dit:
    https://twitter.com/bartschols/statu...39582781014016
    ...
    Kan perfect verstaan dat iemand die goed opgevolgd wordt (ja, hij werd getest, heeft dit enkel niet verteld op tv) toch gewoon met zijn normale leven doorgaat.

Ik begrijp dat mensen het raar vinden als ze iemand horen hoesten, maar heb aub begrip dat dit ook een perfect normale situatie kan zijn voor die persoon en dat, als de corona-regels opvolgt en zich dus laat testen, hij perfect zijn normale werk kan uitvoeren.
    Gaat ge nu echt beweren dat de algemene verontwaardiging niet terecht was? Ja prima, achteraf werd gecommuniceerd dat het een aanslepende probleem was waarbij hij reeds getest geweest was. Maar dat is niet wat hij zei. Op de moment zelf zei hij exact wat huisartsen aanduiden als problematisch gedrag: zelfdiagnose van een simpele verkoudheid.
    Dat hij dan nog zegt dat hij niet getest is, maar zich nog gaat laten testen maakt het probleem/de verwarring groter (als hij weet dat het niets is, wrm dan toch testen).

Denkt gij nu echt dat iedereen die die passage gezien heeft die 'rechtzetting' gaat lezen? Op de VRT site staat het trouwens nog veel vager waardoor het meer overkomt als 'ik heb zoveel werk dat ik niet in quarantaine kan'.
    Dus ja, in deze tijden is het absoluut nodig dat over zoiets duidelijk en correct gecommuniceerd wordt want het enige dat ge nu hebt bereikt, is dat er veel volk gaat (blijven) zeggen 'geen zorgen, tis maar ne verkoudheid ze. Daarvoor laat ik mij niet testen/blijf ik niet binnen'.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    36 Post(s)
    Wel, wel, wel.

Na 7 maanden Corona-crisis, ettelijke aangetekende brieven met uitgewerkte voorstellen naar de minister and last but not least mijn constant gezeur op 9lives gaat het kabinet eindelijk maatregelen uitwerken voor syndici

1) vergaderingen zullen digitaal kunnen plaatsen
    2) indien vergaderingen niet kunnen doorgaan zullen alle vergaderingen die normaal tussen 1-10-20 en 31-3-21 vallen met een jaar opgeschoven worden. Indien 1/5de van de eigenaars toch willen vergaderen moet dit wel gebeuren
    3) schriftelijke stemmingen moeten niet volledig meer unaniem maar met 4/5de

Ik ben hier erg blij mee.
    Nummer 2 is hoe ik het zelf de laatste maanden deed. Ik stuurde de boekhouding op, nadat ze door de aangestelde rekencommissaris was nagekeken, indien geen opmerkingen binnen 2 weken stuurde we gewoon alles definitief op. Mensen maakten daar ook geen enkel probleem van. Wettelijk was dat feitelijk niet ok, maar het risico op eventuele gevolgen daar was kleiner voor mij dan corona-besmettingen op te lopen zelf of bij de eigenaars. En vermits ik de gebouwen zelf al 7 jaar ken kan ik dat wel inschatten.

Punt 3 wordt wel nog steeds moeilijk omdat mensen vaak gewoon nalaten te antwoorden. Nu goed, ik vind dat we voor echt belangrijke zaken (grote werken die geld kosten) wel een oplossing moeten zoeken en ook zullen vinden.
    Je kan niet verwachten dat als je de mensen een paar offertes stuurt die hen 2000 euro per persoon kosten bijvoorbeeld hier met 4/5de over dezelfde offerte stemmen en überhaupt zo over kunnen beslissen.

Hopelijk wordt alles nu correct uitgewerkt.
    #red9lives
    Niet opgeven mannen

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    101 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Er is alvast meer dan een half miljoen door de pro-league voor de testen te financieren.
    Alle sporters die als bediende ingeschreven zijn dan? Het is alvast niet alleen voor voetballers geldig
    Ik denk dat qua testen het financiële nu minder een rol speelt, het is de capaciteit die nuttig ingezet moet worden.

Qua sociale-zekerheidsbijdragen is het voordeel beperkt tot de sporters die in loondienst zijn. "Zelfstandige" sporters zoals tennissers, atleten (indien niet in dienst van de VAL/BLOSO) en anderen hebben daar geen recht op. Dus vooral/uitsluitend ploegsporten.

Qua fiscaliteit is het hélémaal erg. Daar heeft het voetbal via een constructie die nauwelijks gecontroleerd werd ("investeren in de jeugd") een massaal voordeel.
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
    Mij nodig? Tag me @JPV
    no votes  

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Ik heb toch een ander idee van doodziek, hoor.
    Mijn vriendin had tot 2 jaar geleden ELKE winter verschillende keren grote blafhoest-achtige periodes, waarbij ze soms urenlang wakker lag te hoesten en soms een wrak was op het werk. Ze ging daarvoor ook niet naar de dokter meer (verschillende keren gegaan). De tientallen keren dat men vroeg "ga toch eens naar je huisarts" ergerden haar mateloos. Ik ben blij dat ze deze periode niet met zo'n hoest moet doorkomen (probleem is ondertussen gevonden en behandeld via longarts). Kan perfect verstaan dat iemand die goed opgevolgd wordt (ja, hij werd getest, heeft dit enkel niet verteld op tv) toch gewoon met zijn normale leven doorgaat.

Ik begrijp dat mensen het raar vinden als ze iemand horen hoesten, maar heb aub begrip dat dit ook een perfect normale situatie kan zijn voor die persoon en dat, als de corona-regels opvolgt en zich dus laat testen, hij perfect zijn normale werk kan uitvoeren.
    Zelfs al weet hij met 100% zekerheid dat het geen corona is, wat verbazend zou zijn zonder test, dan nog heeft die man op dit moment een voorbeeldfunctie en was er geen reden waarom datzelfde interview niet via een teleconferentie kon.

De kleine hoest was ook niet hetgeen mij stoorde, het was de zelfdiagnose en het minimaliseren terwijl nauwelijks één dag eerder een huisarts in diezelfde studio had gezegd dat dat soort opmerkingen van "het is mijn jaarlijkse verkoudheid" net zéér gevaarlijk zijn.

Ik heb de laatste jaren ook bijna jaarlijks een verkoudheid gehad. Als ik nu een dergelijke verkoudheid ga ontwikkelen, moet ik me dus ook niet laten testen en kan ik me vrij blijven bewegen? Denk ook niet dat mensen dat in dank gaan afnemen.

Oh ja, en als jouw vriendin dit jaar opnieuw zo'n blafachtige hoest ontwikkelt, ga jij haar dan ook niet vragen om zich veiligheidshalve toch maar te laten testen?
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    45 Post(s)
    Sander, een "valling" kan perfect meer dan een maand duren. Getuige: mijn vriendin. En gezien de medicatie die ze nu heeft én die vallingen volledig weggevalling zijn, zal het bij haar wel daaraan liggen en niet aan meerdere virussen (bij haar gaat het over een atypische astma).

Nee, bewijzen dat je géén Corona hebt is onmogelijk, gezien incubatietijd. Maar betekent dat dat zo'n mensen maandenlang niks meer mogen doen? Als men, na diagnose (ik zie niet in waarom je claimt dat het zelfdiagnose is?), weet dat je negatief getest hebt én diverse andere argumenten zijn waarom het niet-corona gerelateerd mag zijn, kan je dat risico nu wel nemen om een normaal leven te lijden.

Wil je een nulrisico, dan blijf je thuis en doe je niks. Dat wordt ook niet aangeraden.
    Ik ontken niet dat uw vrouw maandenlang een valling kan hebben, maar het zal dan eerder liggen aan iets als "vernauwde neusvleugels" waardoor je gewoon veel vatbaarder bent voor het symptoom. Maar verkoudheidsvirussen zijn zo lang niet actief, dus het zal zeker niet zijn dat die eerste dag en laatste dag door hetzelfde virus komen. Ze konden dat interview ook via videocalls doen en zo het goede voorbeeld geven. Of op zen minst een mondmasker opzetten (en ja, ik weet dat dat lastiger is voor "de tv"). Het ondermijnt ine elk geval enorm de huidige maatregelen.
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    101 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tha_nOn Bekijk bericht
    Gaat ge nu echt beweren dat de algemene verontwaardiging niet terecht was? Ja prima, achteraf werd gecommuniceerd dat het een aanslepende probleem was waarbij hij reeds getest geweest was. Maar dat is niet wat hij zei. Op de moment zelf zei hij exact wat huisartsen aanduiden als problematisch gedrag: zelfdiagnose van een simpele verkoudheid.
    Dat hij dan nog zegt dat hij niet getest is, maar zich nog gaat laten testen maakt het probleem/de verwarring groter (als hij weet dat het niets is, wrm dan toch testen).

Denkt gij nu echt dat iedereen die die passage gezien heeft die 'rechtzetting' gaat lezen? Op de VRT site staat het trouwens nog veel vager waardoor het meer overkomt als 'ik heb zoveel werk dat ik niet in quarantaine kan'.
    Dus ja, in deze tijden is het absoluut nodig dat over zoiets duidelijk en correct gecommuniceerd wordt want het enige dat ge nu hebt bereikt, is dat er veel volk gaat (blijven) zeggen 'geen zorgen, tis maar ne verkoudheid ze. Daarvoor laat ik mij niet testen/blijf ik niet binnen'.
    Dat de communicatie slecht was/is: zeker mee eens. Maar dat je op basis van 1 zinnetje (ik heb het ganse interview gevolgd) conclusies trekt dat er sprake is van zelfdiagnose, dat gaat imho te ver.

Het is ook niet ENKEL door Noppen zelf dat die redenering "geen zorgen, 't is maar een verkoudheid" getrokken wordt, evengoed door de véél te snelle conclusies van gisteren hier. Ik had gisteren ook zoiets van "shit, wat een dommerik". Maar ik wist ook dat je met 1 zinnetje in alle richtingen kan. En blijkt dat ik niet slecht af was door even te wachten op wat de verdere uitleg was.
    Mij nodig? Tag me @JPV
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    101 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Zelfs al weet hij met 100% zekerheid dat het geen corona is, wat verbazend zou zijn zonder test, dan nog heeft die man op dit moment een voorbeeldfunctie en was er geen reden waarom datzelfde interview niet via een teleconferentie kon.

De kleine hoest was ook niet hetgeen mij stoorde, het was de zelfdiagnose en het minimaliseren terwijl nauwelijks één dag eerder een huisarts in diezelfde studio had gezegd dat dat soort opmerkingen van "het is mijn jaarlijkse verkoudheid" net zéér gevaarlijk zijn.

Ik heb de laatste jaren ook bijna jaarlijks een verkoudheid gehad. Als ik nu een dergelijke verkoudheid ga ontwikkelen, moet ik me dus ook niet laten testen en kan ik me vrij blijven bewegen? Denk ook niet dat mensen dat in dank gaan afnemen.

Oh ja, en als jouw vriendin dit jaar opnieuw zo'n blafachtige hoest ontwikkelt, ga jij haar dan ook niet vragen om zich veiligheidshalve toch maar te laten testen?
    zonder test , zelfdiagnose, niet laten testen

opnieuw: hij HAD zich laten testen, zie twitter-link én nergens is er bewijs van zelfdiagnose (wat het ondergaan van een test gewoon al bewijst).
    Mij nodig? Tag me @JPV
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    101 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Ik ontken niet dat uw vrouw maandenlang een valling kan hebben, maar het zal dan eerder liggen aan iets als "vernauwde neusvleugels" waardoor je gewoon veel vatbaarder bent voor het symptoom. Maar verkoudheidsvirussen zijn zo lang niet actief, dus het zal zeker niet zijn dat die eerste dag en laatste dag door hetzelfde virus komen. Ze konden dat interview ook via videocalls doen en zo het goede voorbeeld geven. Of op zen minst een mondmasker opzetten (en ja, ik weet dat dat lastiger is voor "de tv"). Het ondermijnt ine elk geval enorm de huidige maatregelen.
    Mijn vriendin had voor alle duidelijkheid maandenlang een hoest, geen valling. Daarom dat ik het eerst tussen haakjes zetten. Heeft, zoals (NIET-zelf ) diagnose bewezen heeft, niks met vernauwde neusvleuegels te maken.
    Mij nodig? Tag me @JPV
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Zou het kunnen dat hij wat beschaamd was op moment zelf om te zeggen dat hij zich reeds diverse keren had laten testen (elke week)? En dat nadat het gepeupel moest horen dat er voor hen geen testen genoeg waren dus geen symptomen geen test?
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    45 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Biljart Bekijk bericht
    Zou het kunnen dat hij wat beschaamd was op moment zelf om te zeggen dat hij zich reeds diverse keren had laten testen (elke week)? En dat nadat het gepeupel moest horen dat er voor hen geen testen genoeg waren dus geen symptomen geen test?
    Ik denk niet dat "het gepeupel" zal vinden dat iemand die een ziekenhuis runt niet getest zou mogen worden .
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Biljart Bekijk bericht
    Die mensen beseffen niet meer (cfr ook reisje Koning Willem-Alexander naar Griekenland en de selfie nemende Rutten en Bouchez) hoe dat overkomt bij de bevolking.

Die mensen voelen zich ook wat beter dan het gewone volk hè.
    Luister naar mijn woorden, kijk niet naar mijn daden.
    Ik heb gisteren naar het nieuws gekeken en heb mij een kriek gelachen met de "speech" van Willem-Alexander, op die sofa met Maxima als schoolmeisje naast hem, zonder 1 woord te zeggen en met een uitdrukking van "sorry maar ik heb in mijn bed geplast" - zelden zo een cliché tafereel mogen aanschouwen. Dergelijk vertoon is goed voor in de kleuterklas maar daar stopt het toch zeker.

Men zou zich stilaan de vraag kunnen stellen of aan heel deze Covid saga geen gevolgen (politiek, gerechtelijk) kunnen gekoppeld worden - ze noemen zichzelf beleidsmakers wat dus inhoud dat ze verantwoordelijk zijn voor het beleid: het beleid is niet alleen rampzalig maar zelfs dodelijk. 6 maand geleden kan en moet je daar begrip voor opbrengen maar na 6 maand, gigantisch veel data, stilaan mondiaal gekende problematiek, .... kan je toch niet meer op dezelfde wijze handelen als toen er nog weinig of niets gekend was.

Ook Europa met zijn giga budgetten heeft bitter weinig bijdragen geleverd tot op heden - hun grootste verwezenlijking is het bestellen van goederen en vaccins - sorry maar daar heb je gewoon een paar aankopers voor nodig en geen meute politici.

Stuyfmans's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Grrrrrr...

Een collega van mij haar zoon zijn lief is positief, en tussen die periode van de test en haar uitslag heeft die zoon nog bij haar geslapen op haar kot. Na dat nieuws gehoord te hebben is die collega haar zoon met de wagen gaan ophalen en zijn ze samen gezellig zonder mondmasker naar huis gereden.

Tja..
    no votes  

ilgonwe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Wat betreft het gehoest van Noppen: ik hoop dat hij niets heeft maar als je als expert in het vak daar zit en verkondigt dat iedereen de regels moet houden was een kort interview over Zoom toch beter. Het is een signaal dat je bij een teken van ziekte, ook al lijkt het verkoudheid, weg blijft van vergaderingen of werkplekken.

Ondertussen staat het al breed in alle kranten en de man in de straat of een manager zullen nu al sneller denken "als de arts het mag, dan kan ik ook wel gaan met mijn droog kuchje". De motivatiegraad is al laag en ja, "niemand" kijkt eigenlijk naar De Afspraak maar HLN is natuurlijk een enorme megafoon.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Emmanuel André: We moeten dit vandaag durven zeggen, we moeten durven spreken over een nieuwe lockdown
    Volgens epidemioloog Pierre Van Damme moet een lockdown morgen op het Overlegcomité “zeker op tafel” gelegd en besproken worden
    Nu pleit viroloog Marc Van Ranst op Twitter voor een “korte strenge lockdown”.
    Ook viroloog Steven Van Gucht vindt dat er “sowieso” over een lockdown “moet gepraat worden
    no votes  

Kennaah's schermafbeelding
    iTrader
    167 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    En volgende week is er plots een draagvlak
    3DS Friendscode: 0834-2425-2785
    PSN: gogeta-san
    no votes  

Regels voor berichten