gamer5's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Hebben jullie de kaart gezien? Alles kleurt donkerrood, heel België.
    De maatregelen vorige week waren een eerste stap naar volledige lockdown. Heb het toen gezegd dat we toen 2 weken erna in lockdown zouden zitten en daar ziet het nog altijd naar uit. 2 November gaan we in lockdown
    'If you're not sure what to do with the ball, just pop it in the net and we'll discuss your options afterwards.' Bill Shankly. LFC YNWA!
    no votes  

Kennaah's schermafbeelding
    iTrader
    167 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gamer5 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hebben jullie de kaart gezien? Alles kleurt donkerrood, heel België.
    De maatregelen vorige week waren een eerste stap naar volledige lockdown. Heb het toen gezegd dat we toen 2 weken erna in lockdown zouden zitten en daar ziet het nog altijd naar uit. 2 November gaan we in lockdown
    Ik bekijk de vrt kaart, daar gebruiken ze blauw en de discrepantie van cijfers is daar veel duidelijker te zien. N idat super gaan in Vlaanderen he, maar belange ni zoals in Wallonië.
    Als ik mij niet vergis heb ik gelezen dat 60% van besmettingen nu uit Wallonië en Bxl komen.

Deze zomer lagen ze te huilen: oooh Vlaanderen verpest het. ... Ironie.
    3DS Friendscode: 0834-2425-2785
    PSN: gogeta-san
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Mr.Fingers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    2 November gaan we in lockdown
    Reken er maar op dat het 26 oktober is.
    no votes  

iTrader
    167 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Reken er maar op dat het 26 oktober is.
    Kzou ook op 2 november rekenen.
    Nu nog wat zagen over sport en cultuur en volgende week wijzend vingertje dat we ni luisteren en gestraft moeten worden.
    no votes  

eS's schermafbeelding
    iTrader
    27 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    2 weken herfstvakantie, eventueel 2 weken krokus en grote vakantie week later beginnen en vroeger stoppen. Dan is het 'leerachterstand' alvast geen issue meer
    Of per provincie de vakanties verschuiven om de piek op te vangen (zo spreid je tegelijk ook de golf van terugkerende vakantiegangers)?
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eS Bekijk bericht
    Of per provincie de vakanties verschuiven om de piek op te vangen (zo spreid je tegelijk ook de golf van terugkerende vakantiegangers)?
    Beetje raar dat je dan wel nog zou vasthouden aan min of meer dezelfde schooluren elke dag voor iedereen. Dus de eerste maandag na de vakantie weer allemaal opeengepakt in die bus. De volgende dagen hetzelfde.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kennaah Bekijk bericht
    Vind al deze argumenten behoorlijk zinloos. Straks zal het weer Vlaanderen zijn. En dan weer Wallonië.

Reden dat het in Wallonie nu zo sterk is MOGELIJKS omdat hun hoger onderwijs ook eerder herbegonnen is dan bij ons. Wat betekent dat wij gewoon wat achterlopen, met onze briljante KUL-rector Luc Sels die "vertrouwde op het gezond verstand van de studenten".
    no votes  

Racing_Genk's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Zet Luik en Henegouwen dan per direct in lockdown, in de plaats van direct weer heel het land. Men zou voor een lokale aanpak gaan, bitter weinig van gemerkt voorlopig.

In Brussel maar een stijging van 35 pct op weekbasis, effect van horecasluiting. Dus zouden beter dit ook afwachten voor de rest.
    no votes  

iTrader
    167 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CCatalyst Bekijk bericht
    Beetje raar dat je dan wel nog zou vasthouden aan min of meer dezelfde schooluren elke dag voor iedereen. Dus de eerste maandag na de vakantie weer allemaal opeengepakt in die bus. De volgende dagen hetzelfde.

Vind al deze argumenten behoorlijk zinloos. Straks zal het weer Vlaanderen zijn. En dan weer Wallonië.

Reden dat het in Wallonie nu zo sterk is MOGELIJKS omdat hun hoger onderwijs ook eerder herbegonnen is dan bij ons. Wat betekent dat wij gewoon wat achterlopen, met onze briljante KUL-rector Luc Sels die "vertrouwde op het gezond verstand van de studenten".
    Gebruik dat ook niet als een argument voor iets. gewoon ironisch.
    no votes  

iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kennaah Bekijk bericht
    Ik bekijk de vrt kaart, daar gebruiken ze blauw en de discrepantie van cijfers is daar veel duidelijker te zien. N idat super gaan in Vlaanderen he, maar belange ni zoals in Wallonië.
    Als ik mij niet vergis heb ik gelezen dat 60% van besmettingen nu uit Wallonië en Bxl komen.

Wij lopen gewoon 2 weken achter. We moeten nu ook niet doen alsof wij het hier onder controle hebben. De regering heeft het serieus laten afweten. Al dat gezaag over dat we het nooit zover meer mochten laten komen en het enigste dat ze gedaan hebben is hun hoofd in het zand gestoken (en ohja postjes verdeeld).

Wel het zal nu erger worden dan de eerste golf. Ik hoop van niet maar het zal denk ik oorlogsgeneeskunde worden in sommige ziekenhuizen. En we zijn weer weg tot minstens de feestdagen in lockdown. Dan zullen ze waarschijnlijk weer soft doen en het wat losser laten.

Ze moeten doen wat ze met de eerste golf hadden moeten doen, het aantal besmettingen tot 0 herleiden. Zo heb je een kans om het langdurig draaiende te houden en de enkele gevallen die opduiken tegen te houden.
    'If you're not sure what to do with the ball, just pop it in the net and we'll discuss your options afterwards.' Bill Shankly. LFC YNWA!
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wij lopen gewoon 2 weken achter. We moeten nu ook niet doen alsof wij het hier onder controle hebben. De regering heeft het serieus laten afweten. Al dat gezaag over dat we het nooit zover meer mochten laten komen en het enigste dat ze gedaan hebben is hun hoofd in het zand gestoken (en ohja postjes verdeeld).

Wel het zal nu erger worden dan de eerste golf. Ik hoop van niet maar het zal denk ik oorlogsgeneeskunde worden in sommige ziekenhuizen. En we zijn weer weg tot minstens de feestdagen in lockdown. Dan zullen ze waarschijnlijk weer soft doen en het wat losser laten.

Ze moeten doen wat ze met de eerste golf hadden moeten doen, het aantal besmettingen tot 0 herleiden. Zo heb je een kans om het langdurig draaiende te houden en de enkele gevallen die opduiken tegen te houden.
    Ja maar die 2 weken kunnen wel het verschil zijn om een lockdown te vermijden.
    Als Wallonië zo graag in lockdown wilt, dat ze in lockdown gaan. Moeten daarom Vlaanderen niet meetrekken
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ze moeten doen wat ze met de eerste golf hadden moeten doen, het aantal besmettingen tot 0 herleiden.
    De enige manier waarop je kerstmis en nieuwjaar kan redden. Zolang je minder dan 100 besmettingen hebt per dag (nationaal) kan je dat perfect veilig organiseren. Dat was ook het Sciensano-cijfer waarmee de scholen veilig heropend konden worden in september, het waren er helaas 400 en Weyts Ben opende toch de scholen.

Nu een korte harde pijn om langdurige chronische pijn te vermijden.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    De enige manier waarop je kerstmis en nieuwjaar kan redden. Zolang je minder dan 100 besmettingen hebt per dag (nationaal) kan je dat perfect veilig organiseren. Dat was ook het Sciensano-cijfer waarmee de scholen veilig heropend konden worden in september, het waren er helaas 400 en Weyts Ben opende toch de scholen.

Ja want die europese landen die onder de 100 per dag zaten doen het nu zo goed...

Als je rondom kijkt naar de buurlanden lijkt het dat het helemaal niks uitmaakt wat je doet, je zit toch allemaal in hetzelfde schuitje. Dan kun je beter je maatregelen aanpassen aan de huidige ernst dan te streng te gaan zijn voor 'de toekomst'
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    101 Post(s)

Sciensano zei dat niet, maar zei wel dat ze moeten streven naar minder dan honderd.

Maar scholen en feesten hebben weinig met elkaar te maken, dus de relevantie ervan snap ik niet.
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
    Mij nodig? Tag me @JPV
    no votes  

iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door anonymousMF Bekijk bericht
    Ja maar die 2 weken kunnen wel het verschil zijn om een lockdown te vermijden.
    Als Wallonië zo graag in lockdown wilt, dat ze in lockdown gaan. Moeten daarom Vlaanderen niet meetrekken
    Met onze regering? De regering is te reactief. Dus moest Wallonie/Brussel zo erg niet zijn, dan zouden we hier gewoon wachten tot het bij ons zo erg word en gaan we daarna toch nog in lockdown.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Sinds de Hollanders mondkapjes verplichten in het ov, doen ze ook serieus moeite het te handhaven. Ze kloppen er stevig op.

Rotterdamse metro vandaag:

no votes  

Regels voor berichten