JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    101 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Klopt volgens mij niet:
    https://covid-19.sciensano.be/sites/...contact_NL.pdf
    Staat nergens in dat kinderen geen nauwe contacten zouden zijn.
    § 2. De regels van social distancing zijn niet van toepassing:
    - op personen die onder hetzelfde dak wonen onderling;
    - op kinderen onderling tot en met de leeftijd van 12 jaar;
    - op personen onderling die elkaar ontmoeten in het kader van een
    duurzaam onderhouden nauw contact;

Kinderen zijn idd ook nauwe contacten, maar de uitzonderingregels van social distancing gelden net zoals die ene waarmee je wél een nauw contact mag hebben
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
    Mij nodig? Tag me @JPV
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    45 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Maar waarom heeft nog niemand van de ouders tot nu toe symptomen gehad/positief getest. Dat ze drager van dat virus kunnen zijn betwijfel ik niet, maar dat dat echte verspreiders zijn betwijfel ik wel. Anders waren er toch al ouders positief geweest ondetussen, of zijn we op die school allemaal toevallig assymptomatisch, zowel kinderen als ouders? Dat is toch ook niet logisch.

Trouwens, openen van 'de scholen' gaat over heel wat meer dan enkel kleuters hé. Mijn schoonbroertje van 17 zie ik als een veel groter risico als je ziet hoe die daarmee om gaan.
    Mijn moeder (62 jaar) heeft het gehad, en ze was er zelf van overtuigd dat ze niet meer dan een snotvalling had. Bij de typische "ouders aan de schoolpoort" gaan er dus nog veel minder vaak harde symptomen optreden. Ik vermoed dat je er van uit kan gaan dat er zeker besmettingen onder die ouders zitten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    Definieer niet echt ziek?
    Wil je zeggen dat als je gezond bent je geen corona kan krijgen?
    Of gewoon dat je de symptomen niet krijgt?

Of denk je meer dat een goed immuunsysteem wel zorgt dat je niet ziek wordt?
    Hij bedoelt "minder/geen symptomen" natuurlijk. Wat ook min of meer de definitie is van "niet ziek" (cfr HIV-positief vs AIDS).
    no votes  

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    § 2. De regels van social distancing zijn niet van toepassing:
    - op personen die onder hetzelfde dak wonen onderling;
    - op kinderen onderling tot en met de leeftijd van 12 jaar;
    - op personen onderling die elkaar ontmoeten in het kader van een
    duurzaam onderhouden nauw contact;

Kinderen zijn idd ook nauwe contacten, maar de uitzonderingregels van social distancing gelden net zoals die ene waarmee je wél een nauw contact mag hebben
    K vind het een non-discussie hé, maar kinderen onderling is niet met de opa denk ik.
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Shame on you, ge had ze gewoon moeten laten liggen en nu zijt ge gebrandmerkt als corona-regelovertreder hier op het forum. Branden in de hel zult ge!
    't Is wreed... Ge moet hier maar 1 indicatie geven dat ge 1 van de regeltjes 1 keer mogelijks niet naar de letter van de wet hebt uitgevoerd

Ze zouden die mensen en hun vingertje in de Overpoort of op de Oude Markt moeten zetten (eenmaal horeca weer open is), zou dat helpen?

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    101 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Euh, ik wil niet adcovaat van de duivel spelen, maar kan je mij eens tonen waar dit staat in de laatste versie van het MB?
    Staat enkel nog in dat kinderen onder de 12j geen mondmasker moeten dragen en dat er geen social distancing is bij kinderen onder 12j onderling.
    Als we de tekst letterlijk lezen, staat er (toch niet dat ik vind) geen uitzondering voor kinderen <12 bij de nauwe contacten.
    Je hebt gelijk, ik had het nochtans anders zo uitgelegd gezien. Vreemd ook dat dit dan in de praktijk voor kinderen op school ook problemen geeft.

Nu, dan nog kan opa behoren tot het ene nauw contact voor de kinderen. Maar maakt het wel ingewikkeld voor andere zaken.
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
    Mij nodig? Tag me @JPV
    no votes  

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Je hebt gelijk, ik had het nochtans anders zo uitgelegd gezien. Vreemd ook dat dit dan in de praktijk voor kinderen op school ook problemen geeft.

Nu, dan nog kan opa behoren tot het ene nauw contact voor de kinderen. Maar maakt het wel ingewikkeld voor andere zaken.
    Maar niet omgekeerd, want dan heeft opa 2 nauwe contacten
    Is geen kritiek hé, is gewoon wat veel alleenstaanden ook meemaken.

Regel is overduidelijk opgesteld zodat mensen die een relatie hebben maar niet onder hetzelfde dak wonen elkaar nog als nauw contact kunnen hebben. Maar is nooit zo gecommuniceerd waardoor mensen er andere invulling aan geven.
    no votes  

Kennaah's schermafbeelding
    iTrader
    167 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Alle we zijn nog geen week ver met nieuwe maatregelen en ze willen alweer strengere maatregelen invoeren vrijdag. Uiteraard gaan ze verkondigen dat iedere maatregelen perfect werkt en ze allemaal goed zijn (zoals de nutteloze nachtklok).

Zeg dan ineens dat ge een lockdown wilt doen ipv weken daar naar toe te werken he.
    3DS Friendscode: 0834-2425-2785
    PSN: gogeta-san

ilgonwe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik denk dat je naar de letter van het MB die vereist dat je overal afstand houdt er niet komt omdat je aan een kassa aanschuift en de kassierster passeert op te korte afstand, op de bus zit tov iemand op korte afstand, ... Er staat bvb nergens in het stuk over openbaar vervoer dat je geen afstand mag houden, enkel dat OV wordt behouden en je een masker moet opzetten. In principe dien je op treinen en bussen ook afstand houden dan. Maar er wordt al lang gedoogd dat het niet kan.

En dan zijn er nog protocollen die niet in het MB staan maar evenveel geldingsrecht hebben of eigenlijk de algemene regels van het MB overschrijden, raak daar maar eens uit.

Ik ga er vanuit dat je per dag toch minstens 5x het MB overtreedt
    no votes  

iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kennaah Bekijk bericht
    Alle we zijn nog geen week ver met nieuwe maatregelen en ze willen alweer strengere maatregelen invoeren vrijdag. Uiteraard gaan ze verkondigen dat iedere maatregelen perfect werkt en ze allemaal goed zijn (zoals de nutteloze nachtklok).

Zeg dan ineens dat ge een lockdown wilt doen ipv weken daar naar toe te werken he.
    Is toch (momenteel) enkel Bouchez die daar voor pleit?
    Allez, ik vermoed dat je het hierop hebt (stukje uit VRT livefeed, dus kan niet rechtstreeks linken):
    MR-voorzitter Bouchez: "Schort amateursport nu op, profsport zonder publiek"
    Georges-Louis Bouchez, de voorzitter van de Franstalige liberale partij MR, pleit ervoor om de coronamaatregelen snel te verstrengen. Dat zegt hij in De Morgen. De maatregelen die genomen zijn op het Overlegcomité vorige vrijdag, zouden normaal over twee weken geëvalueerd worden. Maar zo lang kunnen we niet wachten, vindt hij.

Bouchez vindt dat er nú moet worden ingegrepen. Zo pleit hij ervoor om alle amateursporten op te schorten, en profsport alleen nog te laten plaatsvinden zonder publiek. Bouchez vindt ook dat vooral Franstalig België de ernst van de situatie nog niet goed beseft. “In Vlaanderen is dat besef sterker”, zegt hij.
    En eerlijk gezegd zie ik daar geen problemen in, lijkt mij ook logisch als we naar de andere maatregelen die nu al gelden kijken. Verder vind ik het laatste zinnetje ook wel goed, is de eerste keer dat ik een (Franstalige) politieker dit zie benoemen.
    no votes  

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Ik zou zeggen, misschien moet ge gewoon stoppen met anderen hun proces te maken..
    nope want anderen hun onverantwoord gedrag heeft rechtstreeks gevolgen op mijn leven en gaat me onrechtstreeks een hoop geld kosten.
    *** Also sprach Zarathustra ***

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    36 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kennaah Bekijk bericht

Ik dacht dat het alleen over culturele en sport-sector ging van wat ik vernam?
    Akkoord dat dat ook ineens wel bekeken had moeten worden, dat wel.

Vraag mij ook af welk nut het nog heeft de winkels open te houden, als ge door stad wandelt is er geen kat. Die winkels draaien een enorm verlies en zijn ook in quasi-lockdown cijfers terecht gekomen zonder de steun die de horeca krijgt.
    #red9lives
    Niet opgeven mannen
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
    Je komt in contact met iemand die besmet is, maar je hebt zélf geen symptomen, dan word je niet getest. Je wordt dan verondersteld in quarantaine te gaan voor 10 dagen, je ziet zo al dat een pak mensen dat niet gaan doen. En die kunnen dus wel degelijk besmet zijn en vooral besmettelijk zijn, en zo andere mensen aansteken zonder dat die dat zelf weten. Maw, laat het maar allemaal gebeuren... Tot voor kort MOEST je getest worden als je in contact kwam en dan weet je tenminste of je een gevaar ben voor iemand anders of niet. Nu gaan ze dat dus niet meer doen, en dat is echt compleet absurd.
    In mijn omgeving wordt dat wel serieus genomen. Al paar keer mensen horen zeggen 'ja ik kom niet, ik ben in contact geweest met iemand die besmet is en ik blijf nog even in isolatie tot ik mijn testresultaten weet'.
    Ik hoop dat de overgrote deel van de bevolking zich daar toch aan houdt.
    no votes  

iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ilgonwe Bekijk bericht
    Ik denk dat je naar de letter van het MB die vereist dat je overal afstand houdt er niet komt omdat je aan een kassa aanschuift en de kassierster passeert op te korte afstand, op de bus zit tov iemand op korte afstand, ... Er staat bvb nergens in het stuk over openbaar vervoer dat je geen afstand mag houden, enkel dat OV wordt behouden en je een masker moet opzetten. In principe dien je op treinen en bussen ook afstand houden dan. Maar er wordt al lang gedoogd dat het niet kan.

En dan zijn er nog protocollen die niet in het MB staan maar evenveel geldingsrecht hebben of eigenlijk de algemene regels van het MB overschrijden, raak daar maar eens uit.

Ik ga er vanuit dat je per dag toch minstens 5x het MB overtreedt
    Nee, toch niet. Dan heb je duidelijk geen idee wat de huidige maatregelen zijn en wat er in het MB staat.
    Staat toch duidelijk in (zie vet stukje): "§ 3. In afwijking van de eerste paragraaf moeten de gebruikers van het openbaar vervoer de onderlinge afstand van 1,5m respecteren in de mate van het mogelijke."
    In het geval van de winkels is dit op te lossen door een plexi-wand; wat eigenlijk toegepast wordt in elke winkel waar ik kom. Dus indien dit er niet is, ligt het "probleem" bij de winkel.
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    45 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Maar niet omgekeerd, want dan heeft opa 2 nauwe contacten
    Is geen kritiek hé, is gewoon wat veel alleenstaanden ook meemaken.

Regel is overduidelijk opgesteld zodat mensen die een relatie hebben maar niet onder hetzelfde dak wonen elkaar nog als nauw contact kunnen hebben. Maar is nooit zo gecommuniceerd waardoor mensen er andere invulling aan geven.
    Klopt, Die regel is compleet nutteloos voor gezinnen, want je kan die niet in praktijk uitvoeren. Die regel is er zodat een koppel dat niet samenwoont, elkaar toch kan zien. Dat hadden ze ook gewoon zo moeten communiceren, want er is quasi geen enkel ander geval waarin ge die regel kunt toepassen.

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Krijg je nog een attest van quarantaine als er geen test meer is? Anders gaat dat hier op het werk vonken geven indien er werknemers zonder attest zichzelf in quarantaine gaan plaatsen (wat terecht zou zijn)
    no votes  

Regels voor berichten