makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Haalbaar wel als zowel voeding, training, slaap en uw genen in orde zijn. Maar om dat ook maanden aan een stuk te onderhouden op dergelijk laag vetpercentage dat uw aders en abs erdoor komen is iets anders. Ook heeft hij (zeker de foto's van de laatste paar maanden) een vrij vierkant hoofd, sterk afgekapte schouders. Twee veel voorkomende tekenen van mensen die meer dan enkel hun proteïne uit suplementen halen. Maar bon, onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Maar ik heb er alvast mijn twijfels over.
    Waarom heb ik zo dat gevoel, dat de kans reëel was, dat die man vroeg of laat ook overleden zou zijn, als hij géén Corona had?
    Hij is uiteindelijk overleden aan zijn hart. Pilleke hier, spuitje daar, te fanatiek sporten en dan Corona = Ne dodelijke combo.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Haalbaar wel als zowel voeding, training, slaap en uw genen in orde zijn. Maar om dat ook maanden aan een stuk te onderhouden op dergelijk laag vetpercentage dat uw aders en abs erdoor komen is iets anders. Ook heeft hij (zeker de foto's van de laatste paar maanden) een vrij vierkant hoofd, sterk afgekapte schouders. Twee veel voorkomende tekenen van mensen die meer dan enkel hun proteïne uit suplementen halen. Maar bon, onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Maar ik heb er alvast mijn twijfels over.
    Is idd waar. De zogenaamde 3D delts vallen keihard op.

Voor een gewone werkmens is dat niet vol te houden om het hele jaar shredded te zijn.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Hangt van uw definitie van "sporter" af. Als je daarmee bedoelt "topsporter" kan je net zo goed zeggen dat astronauten geen risico lopen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Het was te voorspellen dat er weer een dergelijke reactie ging komen. Vermoeiend.
    Ken je een astronaut die het heeft of zijn die allemaal de ruimte ingevlucht? Lol
    Laatst gewijzigd door draven; 19 oktober 2020 om 22:54
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Hangt van uw definitie van "sporter" af. Als je daarmee bedoelt "topsporter" kan je net zo goed zeggen dat astronauten geen risico lopen.

Moest ik astronaut zijn en in de ruimte zitten zou ik vragen om missie wat langer te laten duren
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    44 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draven Bekijk bericht
    Het was te voorspellen dat er weer een dergelijke reactie ging komen. Vermoeiend.
    Het is basisstatistiek hoor. Hoeveel procent van de bevolking is Profsporter? En hoeveel procent is er besmet geraakt?
    En de sterftegraad in die leeftijdscategorie is hoeveel procent?

Dan zit je hier dus naar een kans van (ruw gegokt, niet gebasseerd op echte cijfers) 1/1000000000.

En wat ga je nu bewijzen door het feit dat er nog geen profsporters zijn gestorven?

no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    20 jaar vechtsporten waarvan 6 jaar competitie. Ca va nog.

Ik denk dat in de strijd tegen corona, intellectuele zwakte een veel groter maatschappelijk probleem is dan fysieke zwakte. Het bestaan van een virus ontkennen dat je uiteindelijk velt, daar sta je dan met je afgetrainde en fitte lichaam.
    Je mag natuurlijk denken wat je wil, he.

Maar we hoeven niet eens bewijs te zoeken dat regelmatig sporten er toe zal leiden dat je, als je besmet wordt, waarschijnlijk minder ziek zal zijn. Want, regelmatig sporten voorkomt dingen als obesitas, hoge bloeddruk, hart- en vaatziekten, en laat dat nu net allemaal risicofactoren zijn bij covid...
    3 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ken je een astronaut die het heeft of zijn die allemaal de ruimte ingevlucht? Lol
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Moest ik astronaut zijn en in de ruimte zitten zou ik vragen om missie wat langer te laten duren
    Niet dat het iets uitmaakt in deze onzinnige vergelijking, maar astronauten zijn trouwens fysiek allemaal top fit
    no votes  

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Ierland gaat terug in volledige lockdown.

https://www.theguardian.com/world/20...covid-lockdown
    Unlimited Potential!
    no votes  

iTrader
    24 (93%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ken verschillende topsporters die Corona hebben gehad, en het enige wat ze hadden was smaak en geur weg,
    no votes  

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Trump heeft het zonder probleem overleefd en die is niet fit. Klopt wel wat je zegt.
    Kun je trouwens een sporter opnoemen die is overleden?
    https://commonsensetv.nl/nederlandse...d-door-corona/

Maar telt niet mee neem ik aan.
    no votes  

Eddy Kannibaal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SilentDeath Bekijk bericht
    Zijn er al die nagedacht hebben over oudejaarsavond? Traditioneel vieren wij dat steeds met een grote vriendengroep bij iemand thuis afwisselend. Ik ga als alleenstaande oudejaarsavond echt niet alleen gaan vieren.
    Oh nee, er veranderen een paar getalletjes op de kalender en ik ga dan misschien niet kunnen feesten.. wat een ramp

En ik die er goede hoop in had dat mensen na zo'n fuckjaar al die onnozelheden toch eindelijk eens een beetje zouden kunnen relativeren
    no votes  

straight_six's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Altijd grappig wanneer een gepensioneerde bewegingstherapeut + psycholoog vanuit het niets even komt meegeven dat .... * shock* bewegen de oplossing is voor een virologisch probleem.
    Ja, een beetje bewegen is gezond, maar het is ook geen wonderpil tegen corona en té intens sporten heeft dan weer een omgekeerd effect want die mensen zijn nog vaker ziek dan mensen die helemaal niet sporten.

Ook, fitness influencer en gezonde levensstijl goeroe van 33 overleden:
    https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201018_93113323
    Daar is nogthans geen gram vet aan te bespeuren en ziet er niet echt 'zwak' uit.
    Tis niet omdat je een afgetraind lichaam hebt dat je conditie goed is.. Ik heb 4 jaar krachttraining gedaan en dan over gegaan naar duursport. Toen ik krachttraining deed had ik zo goed als geen conditie.

Het virus valt je longen aan. Dus volgens mij hoe hoger je longinhoud hoe minder kans op een slechte afloop.
    Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door straight_six; 20 oktober 2020 om 00:11
    no votes  

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddy Kannibaal Bekijk bericht
    Oh nee, er veranderen een paar getalletjes op de kalender en ik ga dan misschien niet kunnen feesten.. wat een ramp

En ik die er goede hoop in had dat mensen na zo'n fuckjaar al die onnozelheden toch eindelijk eens een beetje zouden kunnen relativeren
    Ik vraag me oprecht af hoe ge zo nen azijnpisser kunt zijn dat je je niet kan inleven in het feit dat een alleenstaande het niet fijn zou vinden om de eindejaarsfeesten helemaal alleen door te brengen.

Had je liever dat hij vroeg hij je de dag van vandaag best de regels kon ontduiken om een illegale rave te organiseren in zijn kelder?

Het antwoord is simpelweg dat we het nog niet weten, en dat we dan (hopelijk) wel in beperkte kring kunnen vieren. Het zal niet zijn zoals altijd, maar met wat geluk kunnen we dan toch met een tiental mensen samen iets organiseren.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nesjamag Bekijk bericht
    Ierland gaat terug in volledige lockdown.

https://www.theguardian.com/world/20...covid-lockdown
    Onzin.

Scholen blijven gewoon open en er is geen couvre feu
    no votes  

eS's schermafbeelding
    iTrader
    27 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    (tis al een paar pagina's terug, maar niet iedereen zit 24/7 online)

Ik ben een cijferman. Het is altijd heel gemakkelijk om met dit soort premises af te komen waarbij gedaan wordt alsof gans Molenbeek in bewindvoering zou zitten etc ... en waarom boetes geen optie zijn. Uiteindelijk is die stelling maar zo sterk als dat die aanname klopt.
    Zonder cijfers kan je niet staven of je hier over een grote meerderheid of een kleine minderheid spreekt.
    Vaak worden die stellingen door lokale besturen naar voorgeschoven om de voortzetting van een decennialang wanbeleid van laksheid te rechtvaardigen, en niet omdat ze een kern van waarheid bevatten.

.
    Cijfers it is:

=> leg deze over elkaar, en je ziet duidelijk de 'arme sikkel': een regio in de Brusselse kanaalzone met een heel hoge bevolkingsdichtheid, bestaande uit voornamelijk arbeidersgezinnen met jonge kinderen (met migrantenachtergrond) met een inkomen dat flirt met of onder de armoedegrens ligt.

Voor meer details kun je het welzijnsrapport er op nalezen:
    Een op de drie Brusselaars moet rondkomen met een inkomen onder de armoederisicogrens. Één volwassene op vijf leeft van een bijstandsuitkering (leefloon, IGO, enz) of een vervangingsinkomen (werkloosheidsuitkering, invaliditeitsuitkering) en bijna een vierde van de Brusselse kinderen jonger dan 18 leeft in een huishouden zonder inkomen uit werk. Wat betreft de bijstandsuitkeringen, ontvangt bijna zes procent van de Brusselse bevolking op actieve leeftijd een leefloon of een equivalent leefloon en dit percentage ligt meer dan dubbel zo hoog bij de jongvolwassenen.
    https://www.ccc-ggc.brussels/nl/obse...zijnsbarometer

M.a.w. zeker 1 op de 3 probeert van maand tot maand te overleven (en dat zijn cijfers voor HEEL Brussel, dus inclusief de veel rijkere buurten) , zonder de kans van enige buffer op te bouwen en de resources te hebben om vooruit te raken in het leven, waardoor ook de kansen van de volgende generatie gehypothekeerd geraken en je zo het verhaal van 'generaties van niet geïntegreerde migranten' in stand houdt.

Hoe dan ook, de doorsnee steuntrekker (die al dan niet in het zwart verdient) kan daar gerust een boete , van al is het maar 20 - 50€, voor betalen. Als je dat combineert met een voldoende hoge pakkans kan je dat gedrag wel bijsturen.

Als je dat niet doet zullen die families die jij probeert te sparen, vroeg of laat geconfronteerd worden met ziekenhuisonkosten van meer dan 1000 euro per maand. En dat is nog véél duurder dan een corona boete.
    Zo duw je mensen gewoon nog dieper de put in, en krijg je trouwens het omgekeerde effect. Hoe minder geld, hoe meer je moet gaan schooien bij anderen om rond te raken, hoe meer sociale contacten je noodgedwongen moet onderhouden. Een boete van €20, das een maand geen internet/telefoon of een week geen eten, maw uit uw kot komen als je wilt weten wat er in de wereld gebeurt/niet wilt verhongeren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Ge zou eens een dagske moeten meegaan met een straathoekwerker in 1 van die wijken, eens kijken hoeveel 'cijferman' er nog overblijft
    Dit dus, sinds ik hier in Brussel woon zijn mijn oogkleppen ook afgevallen.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.  

Regels voor berichten