iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    * Knuffelcontacten (nauwe contacten) worden beperkt tot max. 1 persoon
    * Privésamenkomsten worden beperkt tot 4 dezelfde personen per twee weken.
    * Samenscholingen op openbaar domein worden beperkt tot maximaal 4 personen.
    * Telewerk wordt de regel, voor functies die zich ertoe lenen met respect voor de continuïteit van de bedrijfsvoering, activiteiten en dienstverlening.
    * Markten en kleine kermissen blijven open, maar het nuttigen van drank en voeding wordt verboden. Rommelmarkten, brocantes en kleine kerstmarkten zijn verboden.
    * Cafés en restaurants worden gesloten. Dit geldt voor een periode van vier weken, en wordt geëvalueerd na twee weken. Afhalen van maaltijden blijft mogelijk tot 22.00 uur. Recepties en banketten verzorgd door een professionele catering/traiteur onderneming zijn verboden, behalve in hotels voor de verblijvende gasten en koffietafel bij uitvaarten (max. 40 personen).
    * Nachtwinkels moeten sluiten om 22.00u. Er is een verbod op alcoholverkoop vanaf 20.00u.
    * Verbod om zich op de openbare ruimte te begeven tussen 24.00u en 5.00u, behalve voor essentiële, niet-uitstelbare verplaatsingen, zoals onder meer dringende medische redenen, professionele verplaatsingen en woon-werk verkeer.
    * Voor indoor activiteiten blijven de bestaande protocollen gelden tot aan evaluatie op 23/10. Er komt een verbod op de verkoop van drank en voeding.
    * Sportwedstrijden: compartimenten worden gehalveerd van 400 naar 200 toeschouwers (professioneel) of enkel met leden van hetzelfde huishouden (amateurs). Kantines en drankgelegenheden worden gesloten.

De maatregelen gaan in op 19 oktober en gelden voor één maand, waarna een evaluatie volgt.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.  

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    36 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CCatalyst Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Met overheidssteun. Personeel gaat in tijdelijke werkloosheid. Ze krijgen premies dit en dat. En de kicker: ze krijgen uitstel van betaling van RSZ/BTW. Geen kwijtschelding weliswaar.

De dag dat die maatregel afloopt en ze alle achterstallige kosten gaan moeten betalen aan de fiscus - geld dat ze niet gaan hebben - dat gaat pas de zwarte dag zijn van de horeca in ons land met een golf van faillissementen.

Ook deze regering houdt nog (tijdelijk) de illusie hoog dat we niet in een crisis/recessie zitten. Uiteraard zal het niet blijven duren.
    Los van het nut en de maatregelen is dat toch ook wel iets wat mij door m'n hoofd schoot.
    Wij gaan de rest van ons leven hiervoor mogen betalen
    #red9lives
    Niet opgeven mannen
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Aha. Toch nog iemand die het beseft.

Wanneer dit alles over is gaan de belastingsverhogingen komen en zeg maar dag aan je pensioen.
    no votes  

[LRRP]'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Los van het nut en de maatregelen is dat toch ook wel iets wat mij door m'n hoofd schoot.
    En vooral onze kinderen!
    Liever een diesel waar de chauffeur deftig kan rijden dan een patser in een benzine! - Serial
    Mijn dieselke heeft 420pk aan nog geen 2500rpm Beat that naft! - |) ][ |V| ][
    [/url]
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Een Vlaamse minderheid in de Federale regering en na twee weken is het al duidelijk dat we het gaan moeten bekopen. Vlaanderen bindt in voor Wallonië en Brussel.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

BlackOccult's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    21 Post(s)
    * Knuffelcontacten (nauwe contacten) worden beperkt tot max. 1 persoon
    * Privésamenkomsten worden beperkt tot 4 dezelfde personen per twee weken.
    * Samenscholingen op openbaar domein worden beperkt tot maximaal 4 personen.
    * Telewerk wordt de regel, voor functies die zich ertoe lenen met respect voor de continuïteit van de bedrijfsvoering, activiteiten en dienstverlening.
    * Markten en kleine kermissen blijven open, maar het nuttigen van drank en voeding wordt verboden. Rommelmarkten, brocantes en kleine kerstmarkten zijn verboden.
    * Cafés en restaurants worden gesloten. Dit geldt voor een periode van vier weken, en wordt geëvalueerd na twee weken. Afhalen van maaltijden blijft mogelijk tot 22.00 uur. Recepties en banketten verzorgd door een professionele catering/traiteur onderneming zijn verboden, behalve in hotels voor de verblijvende gasten en koffietafel bij uitvaarten (max. 40 personen).
    * Nachtwinkels moeten sluiten om 22.00u. Er is een verbod op alcoholverkoop vanaf 20.00u.
    * Verbod om zich op de openbare ruimte te begeven tussen 24.00u en 5.00u, behalve voor essentiële, niet-uitstelbare verplaatsingen, zoals onder meer dringende medische redenen, professionele verplaatsingen en woon-werk verkeer.
    * Voor indoor activiteiten blijven de bestaande protocollen gelden tot aan evaluatie op 23/10. Er komt een verbod op de verkoop van drank en voeding.
    * Sportwedstrijden: compartimenten worden gehalveerd van 400 naar 200 toeschouwers (professioneel) of enkel met leden van hetzelfde huishouden (amateurs). Kantines en drankgelegenheden worden gesloten.

De maatregelen gaan in op 19 oktober en gelden voor één maand, waarna een evaluatie volgt.
    Beginpost van de thread aangepast met deze informatie, waarvoor dank.
    BlackOccult, not the woman we deserve but the woman we need. - @PolletPoulet
    SW-5777-0196-5984
    no votes  

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Vandaag nog op de radio gehoord dat mensen de eerste verhoogde aflossingen voor hun uitgestelde hypothecaire betalingen hebben gekregen. Verontwaardiging alom want "dat was ons toch niet duidelijk gezegd, maar ja nadien las ik dat het wel in het contract stond".

Nu wil ik wel eens een vraag stellen aan de groep hier. Voor wie verandert er eigenlijk niets? Eerlijk gezegd; voor mij is morgen een dag als een ander. Wij hebben buiten het gezin sinds maart geen knuffelcontacten meer. Sociaal is alles voor ons digitaal. Hobby's ook. En met jonge kindjes in huis lag het uitgangsleven toch al enkele jaren op schop. Ik heb al 7 maanden niemand buiten mijn gezin aangeraakt.
    no votes  

Racing_Genk's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ben blij dat ik niet meer in Belgie werk, ik zou het niet meer kunnen opbrengen nog bij te dragen aan een land geleid door zo een bende incompetenten. Het enigste wat ze nog krijgen zijn de btw inkomsten op mijn sporadische aankopen hier.

In CH, waar ik werk, heeft men al gezegd dat men de economie voorrang gaat geven. In Belgie gaan we weer eens een hoop extra schulden creëren met maatregelen waarvan men weet dat het niet eens zo een grote bron van besmettingen is. Hoe gaan we dat betalen? Dat zien we later wel.
    no votes  

Hawk's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [LRRP] Bekijk bericht
    En vooral onze kinderen!
    Et alors? Net zoals wij nu betalen voor de boomers en de generatie daarvóór.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Nu wil ik wel eens een vraag stellen aan de groep hier. Voor wie verandert er eigenlijk niets? Eerlijk gezegd; voor mij is morgen een dag als een ander. Wij hebben buiten het gezin sinds maart geen knuffelcontacten meer. Sociaal is alles voor ons digitaal. Hobby's ook. En met jonge kindjes in huis lag het uitgangsleven toch al enkele jaren op schop. Ik heb al 7 maanden niemand buiten mijn gezin aangeraakt.
    Voor mij zullen de feestdagen wel veranderen. Ik vierde dat altijd met veel familie en ik denk niet dat de maatregelen tegen dan al zodanig versoepeld zullen zijn.
    non plus ultra
    no votes  

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    36 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JelleCa Bekijk bericht
    Een Vlaamse minderheid in de Federale regering en na twee weken is het al duidelijk dat we het gaan moeten bekopen. Vlaanderen bindt in voor Wallonië en Brussel.
    Tja ge moet 't zeggen zoals 't is hé. Niet nader benoemde moeilijk te bereikbare groepen komen disproportioneel in grote groepen binnen in 't ziekenhuis in het andere landsdeel omdat een deel na 3 generaties nog altijd liever 't nieuws van 't "thuisland" volgt.
    Federaal worden we door een minderheid geregeerd, in Puurs rijdt vandaag een groep allochtonen in op een betoging tegen geweld (die dan Vlaams nationalistisch wordt genoemd).
    In Brussel plunderen ze voor ne crimineel in de VS.

Maar zullen wij maar braaf alles toe gooien en vooral alles wat volgens die groep naar racisme ruikt afschaffen. Want DAT is toch wel belangrijk natuurlijk.
    #red9lives
    Niet opgeven mannen
    11 leden vonden dit bericht nuttig.  

Eddy Kannibaal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Begrijp niet waarom het niet per direct ingaat. Benieuwd hoeveel lockdownfeestjes we weer gaan zien in het nieuws dit weekend.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Racing_Genk Bekijk bericht
    Ben blij dat ik niet meer in Belgie werk, ik zou het niet meer kunnen opbrengen nog bij te dragen aan een land geleid door zo een bende incompetenten. Het enigste wat ze nog krijgen zijn de btw inkomsten op mijn sporadische aankopen hier.

In CH, waar ik werk, heeft men al gezegd dat men de economie voorrang gaat geven. In Belgie gaan we weer eens een hoop extra schulden creëren met maatregelen waarvan men weet dat het niet eens zo een grote bron van besmettingen is. Hoe gaan we dat betalen? Dat zien we later wel.
    Aaah het mooie Zwitserland, gebouwd op 's werelds grootste berg zwart geld
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funky22 Bekijk bericht
    Haha:

nachtvissen op men eentje: mag niet (ik kom daar dus letterlijk euh niemand tegen)
    S'morgens men 2 kinderen naar school brengen en daar letterlijk honderden andere zien afstappen van de bussen en daar men kindjes tussen droppen: Doe maar

Hoe verzint men het

Falend menselijk gedrag door een gebrek aan leiderschap
    Nachtvissen?
    Dat is nu eens een hobby waar ik nog nooit van gehoord heb
    Dus dat is letterlijk in het midden van de nacht ergens naartoe rijden om te gaan vissen in het donker?
    no votes  

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JorisBlack Bekijk bericht
    Nachtvissen?
    Dus dat is letterlijk in het midden van de nacht ergens naartoe rijden om te gaan vissen in het donker?
    Voornamlijk kaper vissers die dat veel doen ikzelf 1/4 nachten per week ook in de winter
    no votes  

Pan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JorisBlack Bekijk bericht
    Nachtvissen?
    Dat is gewoon een excuus om met een andere kerel in een tentje te slapen zonder dat uw vrouw t weet. Het enige wat daar gevist wordt zijn wormkes uit de broek.
    no votes  

ironhorn's schermafbeelding
    iTrader
    76 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht

Niet iedereen is hetzelfde. Persoonlijk ben ik ook niet meteen een sociaal persoon, maar begin de maatregelen nu toch wel te voelen. En nu zal ik als alleenstaande nog de keuze moeten maken welke van mijn ouders ik een knuffel mag geven (en omgekeerd, zij welke van hun kinderen?). Dat gaat me toch net weer iets te ver...
    Als ze dan zaken als de mensen die van een buitenlandse reis terugkomen nog niet kunnen opvolgen (toen belgie zelf nog niet terug rood was), dan begint de corona-moeheid nog zwaarder te wegen
    DISCLAIMER:
    The author is liable for neither the proper nor correct grammatical contents of the message.

GG: Beste zwamclan van't forum!
    no votes  

Regels voor berichten