iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlameDB Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Restaurants sluiten is quatsch. Je gaat me echt niet wijsmaken dat de besmettingen daar plaatsvinden.

Cafés kunt ge nog over discussiëren. Maar restaurants...

Verstuurd vanaf mijn Mi 10 met Tapatalk
    Restaurant die controleren welke klanten deel uitmaken van hetzelfde huishouden? Restaurants die gaan bijhouden wie de "extra" persoon is die toegestaan is, aan elke tafel? Of restaurants die enkel nog tafeltjes per 2 doen? Ik denk het niet. "Zogezegd" wordt dat allemaal gecontroleerd en in orde gehouden, en in de praktijk is het niks want ze kunnen dat "allemaal niet controleren" of anders rendeert het niet.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vile Bekijk bericht
    Je kan u altijd kandidaat stellen hé. We leven in een vrij land.
    Lol, alsof een partijvoorzitter iemand op zijn lijst zou plaatsen die zijn nek uitsteekt en een bedreiging zou kunnen zijn voor zijn postje.

Eigen partij oprichten dus (want individueel opkomen gaat ook al niet), en daarvoor hebben de huidige partijen de vereisten zo hoog gelegd dat het quasi onmogelijk is om van nul te beginnen. Zelfs de laatste nieuwe partij, de N-VA, bouwde eigenlijk voort op de fundamenten van de VU. En als het toch lukt is de kans groot dat de kiesdrempel je wel buiten het parlement houdt, alhoewel die mogelijks weer afgeschaft zal worden als in 2024 meerdere partijen onder de 5% vallen, want de kiesdrempel is bedoeld om nieuwkomers buiten te houden, en dus zeker niet om pakweg de CD&V haar postjes te ontnemen.

Je kan je in theorie kandidaat stellen, eigen lijst of bij een partij. Maar je zal snel botsen met de gatekeeping die de partijen ingericht hebben om zichzelf te beschermen. Het is geen democratie meer, pure particratie. Meteen de hoofdreden van het falen en de incompetentie - je komt niet in het parlement obv competenties, wel obv loyaliteit aan de partij. Geen wonder dat het bijna allemaal familieclubjes worden met zoon/dochter van, in het extreme zal het terug eindigen in feodalisme.

Ik begrijp perfect dat de mensen zo gefrusteerd raken met de politiek. En dan zijn ze hier nog heel braaf. In andere landen zou een Wilmes of een De Croo niet meer op straat moeten buitenkomen zonder security detail.
    4 leden vonden dit bericht nuttig.  

Eddy Kannibaal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Is er eigenlijk enig zicht op verspreiding door terugkerende vakantiegangers eind augustus (valt uiteindelijk ook samen met begin van het schooljaar)? Zo is het initieel toch ook verspreid in de krokusvakantie?
    no votes  

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Haha:

nachtvissen op men eentje: mag niet (ik kom daar dus letterlijk euh niemand tegen)
    S'morgens men 2 kinderen naar school brengen en daar letterlijk honderden andere zien afstappen van de bussen en daar men kindjes tussen droppen: Doe maar

Hoe verzint men het

Het menselijk gedrag ligt aan de basis van die enorme Covid-19 opstoot.
    Falend menselijk gedrag door een gebrek aan leiderschap
    no votes  

{BK}Black Devil's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Het menselijk gedrag ligt aan de basis van die enorme Covid-19 opstoot.
    wat doen wij dan anders dan Chinezen ? Of gaan die niet op restaurant en cafe/clubs zoals in Wuhan ?
    fiXoR
    [#clan10th]fiXoR aka [BGaMeS]-fiXoR-
    ex-clans: united.fiXoR,.Ni|fiX,-=DFH=-DaRkSiDeR,-*[AoM]*darksider, {BK}Black_Devil
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddy Kannibaal Bekijk bericht
    Is er eigenlijk enig zicht op verspreiding door terugkerende vakantiegangers eind augustus (valt uiteindelijk ook samen met begin van het schooljaar)? Zo is het initieel toch ook verspreid in de krokusvakantie?
    Vakantiegangers brengen het binnen en vervolgens verspreid het virus zich verder waar het kan, zoals in de scholen.

In de tweede helft van augustus begonnen de cijfers weer te dalen
    - Meeste Vlamingen gaan op reis in juli of begin augustus. Tweede helft van augustus heeft niet veel terugkeerders meer.
    - Spanje werd in augustus nog op code rood gezet, wat toen nog een absoluut reisverbod was (vandaag niet meer).
    - Weer in augustus was significant beter dan in juli waardoor er minder last-minutes waren. Herinner u de incidenten op het strand van Blankenberge, dat was in de eerste decade van augustus.
    - De voornaamste reden voor oversterfte in augustus was... een hittegolf.
    - Door dat mooie weer kon het virus zich hier moeilijk verspreiden, mensen zaten veel buiten, en de scholen waren dicht. Het virus was weer aan het uitsterven.
    - Sciensano zei in augustus dat de scholen veilig open konden gaan als het gemiddelde nieuwe besmettingen/dag onder de 100 zat. Op basis van projecties zou dat rond 15 september het geval geweest zijn.

Op 1 september heropende Ben Weyts tegen het wetenschappelijk advies in de scholen terwijl er nog 400 gevallen/dag waren (veel meer dan bij de heropening van mei), en zette hij kinderen uit 20-30 verschillende bubbels bij elkaar in slecht verluchte ruimtes. Hij zei toen dat dat "een risico" was maar dat hij het bewust nam. De rest is geschiedenis, wanneer de cijfers van deze week compleet zijn hebben we een record gesteld van meer dan 10000 gevallen per dag.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Werk dat je niet thuis kan doen. Fabrieken enzo
    Of een kassa van de supermarkt bedienen
    "Telewerk wordt de regel, voor functies die zich ertoe lenen met respect voor de continuïteit van de bedrijfsvoering, activiteiten en dienstverlening."

Lijkt me dat iedere werknemer daar wel voor kwalificeert als je een anti-telewerk baas hebt. Verplicht is het iig niet. In de praktijk zal er dus weinig veranderen.

En zelfs als je job kwalificeert blijft het nog altijd maar "de regel". Hoe zich dat verhoudt tov "de norm" weet ik niet, maar het staat wel onder "verplicht".
    no votes  

[LRRP]'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Waarom weer die horeca viseren?

Ik werk al 14 jaar in die sector, als vrachtwagenchauffeur.
    Dagelijks ga ik op pad met mijn collega om bedrijven en horecazaken te bevoorraadden.
    Ik werk in een drankencentrale, 4e generatie, 20 man in dienst...
    zienderogen zie ik de sector de dieperik ingaan, niet door corona, maar daar het slechte bestuur van dit apenland

Veel horecazaken zijn net niet verdronken tijdens de eerste lockdown, nu alles weer sluiten gaat een genocide veroorzaken in de horeca
    Een klant van ons heeft 2 horeca zaken in het wijnegem shopping. Die zit nog met een put van 200k huur van de vorige lockdown en nu dit...

Ik zat met de tranen in mijn ogen toen ik hoorde toen de horeca terug op slot ging
    Achter mijn rug ging mijn zoon van 4 aan mama vragen waarom papa zo triest was, die zij dat papa schrik had om zijn werk te verliezen
    Komt mijn zoon naar mij, dat is niet erg papa, ik zal wel wat minder snoepjes eten om centen te sparen
    Liever een diesel waar de chauffeur deftig kan rijden dan een patser in een benzine! - Serial
    Mijn dieselke heeft 420pk aan nog geen 2500rpm Beat that naft! - |) ][ |V| ][
    [/url]
    8 leden vonden dit bericht nuttig.  

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gamer5 Bekijk bericht
    Ik baseer me op cijfers van een land waar ze blijkbaar wel capabel zijn om er achter te komen vanwaar de besmettingen komen. 1/3 van de besmettingen gebeuren in scholen/universiteiten in Frankrijk. Beroepsmisvorming, maar als iemand die werkt in de BI vind ik het onbegrijpelijk dat we dit na 6 maanden nog altijd niet deftig weten. En het toont, want je ziet dat ze maar wat proberen en hopen dat het effect heeft.
    Geen enkel land heeft die cijfers. En als je je graag aan Frankrijk spiegelt, lees dan vooral ook dit artikel eens die de problemen met contact tracing en meerbepaald hun app aankaart (synopsis: de app heeft op 1maand tijd met 8miljoen gebruikers maar 14 meldingen uitgestuurd...).
    Geef mij even de bron van die cijfers. Ik zal even helpen, deze cijfers van 1 oktober van het Frans ministerie van Onderwijs spreken over 4.636 op 12 miljoen besmettingen bij leerlingen en 1.031 op 1,16 miljoen bij leerkrachten. Dit zijn dus 5.694 besmettingen in september. In die periode zijn er 280.063 nieuwe besmettingen bijgekomen volgens de officiële cijfers. Wat dus neerkomt op 2% in het onderwijs; wat wel een eindje afligt van je voorgestelde 33%.

Zet uw beroepsmisvorming dan correct in Zij kritisch van wat je leest, zoek effectief cijfers op.
    Maar voor je België compleet de grond in boort, hoe ga je in uw BI-setting om met dingen zoals Data Quality, menselijke fouten, vrije input-velden, bronsystemen die er niet voor gemaakt zijn om op zo'n manier te bevragen,... Want dit zijn alle dingen du nu voorvallen, en zouden u niet onbekend mogen zijn en voor iemand in jouw functie zou het totaal niet onbegrijpelijk moeten zijn hoe ze dit niet kunnen doen. Ohja, en het zou misschien ook een extra teken aan de wand moeten zijn dat ze dit nergens kunnen doen (buiten onder een dictatoriaal bewind).
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [LRRP] Bekijk bericht
    Waarom weer die horeca viseren?
    Een sector die geen goede belangenverdediging heeft, mede doordat het vooral "kleine zelfstandigen" zijn die eerder bezig zijn met elkaar te beconcurreren dan samen aan een zeel te trekken, en waarvan de sluiting niet meteen een impact heeft op het gros van de andere sectoren zodat de belastingbetaler nog steeds zijn belastingen kan opbrengen en afgeven.

De wolf pakt gewoon het zwakste schaap, want zo laf is hij wel.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

straight_six's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Mijn buren hebben een restaurant en vorige week hebben ze een week gesloten om verlof te nemen. En nu dan een rouwbericht posten voor de horeca.

Sorry, maar met wat ben je dan bezig? Iedere horecauitbater probeert de schade van corona in te halen of nog zo veel mogelijk te winnen voordat het weer ging sluiten en die gaan op verlof.

Toen ik vorige keer voorstelde of ze geen takeaway konden doen om toch iets van inkomsten te hebben hadden ze daar ook niet echt zin in. Hoe dat zo een zaak corona kan overleven snap ik niet.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Hoe dat zo een zaak corona kan overleven snap ik niet.
    Met overheidssteun. Personeel gaat in tijdelijke werkloosheid. Ze krijgen premies dit en dat. En de kicker: ze krijgen uitstel van betaling van RSZ/BTW. Geen kwijtschelding weliswaar.

De dag dat die maatregel afloopt en ze alle achterstallige kosten gaan moeten betalen aan de fiscus - geld dat ze niet gaan hebben - dat gaat pas de zwarte dag zijn van de horeca in ons land met een golf van faillissementen.

Ook deze regering houdt nog (tijdelijk) de illusie hoog dat we niet in een crisis/recessie zitten. Uiteraard zal het niet blijven duren.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CCatalyst Bekijk bericht
    - Sciensano zei in augustus dat de scholen veilig open konden gaan als het gemiddelde nieuwe besmettingen/dag onder de 100 zat. Op basis van projecties zou dat rond 15 september het geval geweest zijn.

Op 1 september heropende Ben Weyts tegen het wetenschappelijk advies in de scholen terwijl er nog 400 gevallen/dag waren (veel meer dan bij de heropening van mei), en zette hij kinderen uit 20-30 verschillende bubbels bij elkaar in slecht verluchte ruimtes. Hij zei toen dat dat "een risico" was maar dat hij het bewust nam. De rest is geschiedenis, wanneer de cijfers van deze week compleet zijn hebben we een record gesteld van meer dan 10000 gevallen per dag.
    Redelijk wraakroepend in ieder geval. Zal je weer niet veel over lezen in de media....
    no votes  

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    25 Post(s)
    Evenementen met 200/400 man? Ja die mogen doorgaan.
    Koffietafel met 40 man? Geen probleem joh.
    Op café met 4 aan een tafel? Zot, dat is levensgevaarlijk, denk aan de besmettingen!

Triestige peuten in die minderheidsregering. De Walen en Brusselaars verbrodden het en de Vlaming kan het weer bekopen.
    Laatst gewijzigd door Carrion; 17 oktober 2020 om 00:30
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

[LRRP]'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Evenementen met 200/400 man? Ja die mogen doorgaan.
    Koffietafel met 40 man? Geen probleem joh.
    Op café met 4 aan een tafel? Zot, dat is levensgevaarlijk, denk aan de besmettingen!

Triestige peuten in die minderheidsregering. Da Walen en Brusselaars verbrodden het en de Vlaming kan het weer bekopen.
    We geven jaarlijks miljarden aan belastinggeld aan hen, als het er op aankomt, hebben mij Vlamingen hier niets te zeggen in België
    Liever een diesel waar de chauffeur deftig kan rijden dan een patser in een benzine! - Serial
    Mijn dieselke heeft 420pk aan nog geen 2500rpm Beat that naft! - |) ][ |V| ][
    [/url]
    no votes  

Regels voor berichten