puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door da_flux Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Zweden vergelijken met Belgie.... ---FACEPALM---
    Ik wil niet weer die toer opgaan, maar hij heeft wel een punt (los van Zweden). En ge kunt wel zeggen dat er hier minder discipline is, maar ik vind dat een kip-ei discussie. Is er geen discipline omdat de maatregelen veel te lang te zwaar zijn waardoor ze op lange termijn voor veel mensen niet volgbaar blijken, of hebben we zware maatregelen nodig omdat mensen niet de nodige discipline hebben. We hebben alleszins nagelaten om een strategie uit te werken waarbij ge uw maatregelen en aanbevelingen zo opbouwt dat ge ze indien nodig voor maanden of jaren kunt blijven volhouden. In Zweden hebben ze dat anders gedaan, en dan ziet ge dat die ook gewoon beter gevolgd worden.

Het punt is dat als uw maatregelen te strikt/beperkend zijn, het draagvlak ervoor snel afbrokkelt. Dan lijkt het mij beter om een strategie te hebben waar ge misschien iets soepeler zijt, maar waar die (soepelere) maatregelen wel veel beter opgevolgd worden.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    3 leden vonden dit bericht nuttig.  

ilgonwe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    Een beetje gokken dan maar: Ik denk dat essentiële verplaatsingen opnieuw de norm zullen worden. En dan vervalt alles van vrijetijdsbesteding
    Ik denk dat we grotendeels gaan overgaan naar fase 2 van 18 mei. Winkels en musea open, sporten buiten groep, scholen open (al dan niet met beperkte capaciteit), kappers open, horeca dicht, telewerk is de norm.

De vraag is of dat afdoende is om verplaatsingen en samenscholingen te verminderen.

De avondklok loert deze keer weer om de hoek maar tussen 1 en 6 uur is beperkte invloed. Een avondklok vanaf bvb 20 uur gaat heel wat overtredingen opleveren, is aan de politie om op te treden dan. Maar of ze vrijdag al zover gaan, ik denk het niet. En is er meerwaarde van de reactie om allemaal tussen 18 en 20 uur samen te troepen ipv te spreiden tot 1 uur, valt allemaal te bezien met de andere maatregelen.
    no votes  

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik vrees er ook voor, zeker nu Van Gucht voorspelt dat IC vol gaat liggen binnen een maand als dit tempo blijft aanhouden. Wat een dikke fail toch voor zowat alle Westerse overheden.
    no votes  

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Doodsteek voor de horeca incoming als ze alles nog eens dichtgooien.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    @TooChé Ik hoop ook van niet, maar het is goed mogelijk tegen de herfstvakantie. Vrijdag verwacht ik dat voorstel tot 24 uur open ook cafés en 6 personen maximum. Anderhalve week later is het dan toch paniek omdat mensen met hun smartphone beelden tonen van jongeren die uit de bol gaan met 200.

En dan zegt Van Ranst "volgende week 750 duizend besmettingen gegarandeerd" op VTM Nieuws. We kennen dat riedeltje, het is deze keer het Halloween-effect.
    no votes  

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    24 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    Doodsteek voor de horeca incoming als ze alles nog eens dichtgooien.
    Ik zou dat allesinds een ferme slag in het gezicht vinden als horecazaak zijnde. Nog geen week na dat de openingsuren gewijzigd werden meteen dichtgooien. Je moet maatregelen ook enige tijd geven om resultaat te kunnen geven natuurlijk. Maar alles is nu wel puur speculeren adhv onze buurlanden. Al zou het niet de eerste keer zijn dat we pakweg Frankrijk volgen onder druk van Wallonië. Ik hoop in elk geval dat de horeca mag open blijven. Niet voor mij persoonlijk aangezien ik amper op café ga, maar voor die mensen zelf. Zoals je zegt, veel zaken zullen oftewel grote delen van hun personeelsbestand moeten ontslaan of zelfs de zaak moeten sluiten als ze nog eens weken aan een stuk dicht moeten.

Want nadien moet opnieuw het vertrouwen opgebouwd worden bij de bevolking dat het relatief veilig is om op café te gaan.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    @Carrion Het zal nog niet voor vrijdag zijn schat ik en restaurants willen ze buiten schot houden maar cafés zijn een dubbeltje op hun kant. En veel hangt idd af van buurlanden, Engeland en Nederland zitten al in die fase, mogelijk ook Frankrijk vanavond (maar die houden expliciet restaurants open).
    no votes  

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ilgonwe Bekijk bericht
    En dan zegt Van Ranst "volgende week 750 duizend besmettingen gegarandeerd" op VTM Nieuws. We kennen dat riedeltje, het is deze keer het Halloween-effect.
    Waar en wanneer? Ben vlug eens door het 13u en 19u VTM Nieuws van gisteren gegaan. Enige keer dat ik Van Ranst zag, was in het 19u Nieuws in kader van de beelden van de Carré en dan heeft hij dit niet gezegd...

Is ook makkelijk om hier zo een one-liner te smijten zonder context. 750.000 besmettingen waar? In België (waar we nu op 173.240 staan) lijkt mij heel onwaarschijnlijk. Wereldwijd zitten we al over de 38 miljoen.

Enige dat mij plausibel lijkt, is 75.000 nieuwe gevallen op een week in België volgende week. Zou in de lijn van de afgelopen weken liggen.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Lobmans's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Waar en wanneer? Ben vlug eens door het 13u en 19u VTM Nieuws van gisteren gegaan. Enige keer dat ik Van Ranst zag, was in het 19u Nieuws in kader van de beelden van de Carré en dan heeft hij dit niet gezegd...

Is ook makkelijk om hier zo een one-liner te smijten zonder context. 750.000 besmettingen waar? In België (waar we nu op 173.240 staan) lijkt mij heel onwaarschijnlijk. Wereldwijd zitten we al over de 38 miljoen.

Enige dat mij plausibel lijkt, is 75.000 nieuwe gevallen op een week in België volgende week. Zou in de lijn van de afgelopen weken liggen.

Waar is de tijd dat we nog geen corona hadden, en 9livers ook in staat waren om sarcasme in een post op te merken
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Kielse's schermafbeelding
    iTrader
    1 (67%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Domme vraag, maar werkt de Corona app nu alleen op bluetooth of moet locatie ook aanstaan?

Als alleen mijn bluetooth aanstaat, krijg ik constant de melding dat blootstellingsmeldingen inactief zijn en ik hiervoor mijn locatie moet aanzetten.
    no votes  

Lobmans's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kielse Bekijk bericht
    Domme vraag, maar werkt de Corona app nu alleen op bluetooth of moet locatie ook aanstaan?

Als alleen mijn bluetooth aanstaat, krijg ik constant de melding dat blootstellingsmeldingen inactief zijn en ik hiervoor mijn locatie moet aanzetten.
    De officiële app werkt enkel met bluetooth. Mss dat ge een verkeerde app gedownload hebt, of dat uw toestel om een of ander reden wel locatie wilt aanzetten, maar de app an sich heeft géén locatie nodig.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    @the_fox Dat was idd sarcasme... Bij elke samentroeping duwt VTM Nieuws hem de beelden onder de neus en begint Van Ranst te klagen. Dan komt hij af met "Dit wordt een x-effect". Hij heeft het idd nog niet gedaan en ja, hij spreekt eerder van "een nieuwe golf van besmettingen" zonder cijfers.

@Kielse Android beschouwt bluetooth distance measuring als "locatie". Pas vanaf Android 11 hebben ze bij Google beseft dat die benaming mensen afschrikt, maar bij vorige versies van Android bestond corona nog niet, dus het is min of meer een soort locatie-achtige functie.
    no votes  

Kielse's schermafbeelding
    iTrader
    1 (67%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ilgonwe Bekijk bericht
    @the_fox Dat was idd sarcasme... Bij elke samentroeping duwt VTM Nieuws hem de beelden onder de neus en begint Van Ranst te klagen. Dan komt hij af met "Dit wordt een x-effect". Hij heeft het idd nog niet gedaan en ja, hij spreekt eerder van "een nieuwe golf van besmettingen" zonder cijfers.

@Kielse Android beschouwt bluetooth distance measuring als "locatie". Pas vanaf Android 11 hebben ze bij Google beseft dat die benaming mensen afschrikt, maar bij vorige versies van Android bestond corona nog niet, dus het is min of meer een soort locatie-achtige functie.
    Ik heb inderdaad nog Android 8, vandaar. Dan onthoud ik alvast dat mijn locatie niet aan hoeft.
    no votes  

Stuyfmans's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Wat brengt zo een avondklok vanaf 20u nu op... vanaf deze periode van het jaar zie je toch al bijna geen volk meer op straat dan, je straft er enkel de mensen mee die 's avonds na hun werk de hond uitlaten, een wandeling maken of nog eens gaan lopen.

Dat men er andermaal niet in slaagt om het virus uit de rusthuizen te houden vind ik veel zorgwekkender.
    no votes  

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    35 Post(s)
    Allee Frank VDB is minister van Volksgezondheid en dat trekt dan niet eens z'n masker over z'n neus als em een interview aflegt.
    no votes  

Regels voor berichten