Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dus jullie staan in voor elke huisarts, elke arts in een triagepost, elke arts en verpleger op elke spoeddienst in ons ganse land, dat zij altijd correct beoordelen of een patiënt al dan niet moet opgenomen worden? Straf zeg. Jullie vergeten daarbij wel snel dat niet elke mens even hard bestand is tegen pijn en ziekte. Er zitten wellicht mensen thuis in quarantaine af te zien die beter zouden worden opgenomen net zoals er wellicht mensen zijn die in het ziekenhuis liggen terwijl die evengoed zouden kunnen thuis uitzieken.
    Kijk hé : gemiddelde en de uitdrukking de uitzondering bevestigt de regel.

Ik vind eerlijk gezegd de vraag of die screening en die beoordeling correct verloopt en mss wat strenger zou moeten of mogen om de ziekenhuizen te ontlasten absoluut geen onterechte vraag, maar vind toch "ze gaan die niet voor de lol opnemen" of "Ik ga er vanuit..." daarop absoluut geen bevredigend antwoord, integendeel.
    Ik heb in het ziekenhuis gelegen. Ze hebben mijn verblijf zo kort mogelijk gehouden. Ik was nog niet in orde en had nog enorm veel pijn, ik nam toen al 4 dafalgan forte per dag, 8 tal morfine smelttabletten (dat is dus het maximale wat toegelaten is). Door de dag bleef het hiermee onder controle, snachts kon ik gewoon niet slapen van de pijn... ik heb nachten gehad waarbij ik uren aan een stuk in mijn woning aan het rondwandelen was omdat ik verging van de pijn. Ze hebben daarna, na een week, mijn pijnmedicatie omhoog gedaan door middel van fentanyl pleisters. Waarna het een beetje dragelijk was (en ik de morfinepillen door de dag verminderde) maar ik nog altijd snachts niet langer dan 2 uur aan 1 stuk kon slapen. Echt weg was de pijn niet maar wel al een pak minder.
    De week later hebben ze mij terug opgenomen voor een nieuwe operatie (waardoor die pijn weg is). Dus geloven dat ze mensen echt voor de leut langer laten blijven dan echt nodig met mijn ervaring, neen daar geloof ik niet in.

Uiteraard ondervindt de economie ook schade aan de huidige situatie, maar je kan toch niet ontkennen dat een complete lockdown voor opnieuw 5 of 6 weken een stuk nefaster is?
    Vraag dat aan china. Hun economie doet het beter als de onze.

Heb jij dan gesproken met de mensen in Spanje en Italië? Want ik heb toevallig wel in beide landen familie wonen, van wat ik hoor staan de mensen daar ook absoluut niet te springen voor een 2de lockdown, integendeel. Waarop baseer jij nu trouwens dat een nieuwe lockdown in die landen dé oplossing zou zijn? Of omdat ze dat daar zouden beslissen dat het bewijs is dat het dé oplossing is?
    Bewijs mij eens dat het niet de oplossing is ? Geef mij eens 1 land waar de regering besloten heeft om te zeggen we doen niets en kijk onze economie blijft even goed gewoon doordraaien ?

Voor de rest baseer ik mij op :
    1) Omdat men het daar opnieuw aan het doen is. Al is het voorlopig enkel voor een epicentrum : https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10...om-lockdown-a/
    2) het feit dat de lockdown in spanje en italië en bij ons/ overal geholpen heeft golf 1 onder controle te krijgen.
    Ik zie niet in met welk ander bewijs ik moet afkomen...

UW laatste zin vind ik trouwens bizar, vraag me af waarop dat gebaseerd is. Ik heb het nl over de mentale en financiële gevolgen voor veel gezinnen en de gevolgen voor de economie, denk niet dat dat enkel mijzelf aanbelangt.
    Omdat de mentale en financiële gevolgen van het te laten razen ook niet te onderschatten zijn. Want als jij denkt dat deze er niet zullen zijn dan dwaal jij. Dan lijkt mij een korte pijn (harde lockdown) met daarna een correcte versoepeling die de aangroei onder controle houdt zodanig dat onze ziekenhuiscapaciteit het aankan het beste. Groeit die weer buiten proporties dan zal er weer een lockdown nodig zijn en zullen onze nieuwe maatregelen strenger moeten zijn dan onze vorige versoepeling want ze is als niet duurzaam bewezen. Want dan hadden we geen nood gehad aan weer een nieuwe lockdown.
    no votes  

Kennaah's schermafbeelding
    iTrader
    167 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Allé ze zijn weer bezig met een fake draagvlak te maken. Zoals eerder in de crisis (oa mondmaksers)

Eerst Marc, nu Vandenbroucke die al beginnen over lockdown een mogelijkheid is.
    Binnekort nog wat andere experten en dan plots: Nu er een draagvlak is doen we een lockdown.
    Nog de schuld steken op bevolking ook: Ja jullie houden zich niet aan regels, cijfers stijgen ... Pech.
    Die mannen denken als ze daar lang genoeg over zagen dat volk daar plots voor is.

Als ik mij niet vergis moet de voltallige regering in quarantine, maar ze komen nog steeds op iedere zender dat ze kunnen in persoon.
    Als de ministers het voorbeeld ni geven, waarom zou het volk dan moeten volgen.
    Klassieke: Do as I say not as I do.

Nieuwe gezichten, zelfde bullshit dat er uitkomt.
    3DS Friendscode: 0834-2425-2785
    PSN: gogeta-san
    no votes  

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Biljart Bekijk bericht
    Gaat er deze winter ook gewone griep zijn ?

Die lijkt niet meer te bestaan ?
    Met de huidige maatregelen van afstand bewaren en dergelijke krijgt de griep veel minder kans om te verspreiden.
    Dus normaalgezien zal er veel minder griep zijn deze winter.
    Unlimited Potential!
    no votes  

dee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kennaah Bekijk bericht
    Allé ze zijn weer bezig met een fake draagvlak te maken. Zoals eerder in de crisis (oa mondmaksers)

Eerst Marc, nu Vandenbroucke die al beginnen over lockdown een mogelijkheid is.
    Binnekort nog wat andere experten en dan plots: Nu er een draagvlak is doen we een lockdown.
    Nog de schuld steken op bevolking ook: Ja jullie houden zich niet aan regels, cijfers stijgen ... Pech.
    Die mannen denken als ze daar lang genoeg over zagen dat volk daar plots voor is.

Als ik mij niet vergis moet de voltallige regering in quarantine, maar ze komen nog steeds op iedere zender dat ze kunnen in persoon.
    Als de ministers het voorbeeld ni geven, waarom zou het volk dan moeten volgen.
    Klassieke: Do as I say not as I do.

Nieuwe gezichten, zelfde bullshit dat er uitkomt.
    Het volgende verhaal wordt nu geschreven.
    De experten hebben de bevolking 2 weken laten doen en België staat nu aan de afgrond. Stoute kindjes. Nu ga je wel moeten luisteren naar de xyz-logen.

Edit: Oh ja. En het is allemaal de schuld van Annemans natuurlijk. Hij heeft de curve persoonlijk omgebogen. 5 maand van perfect geplande en gehandhaafde maatregelen de vuilnisbak in.
    ( \_/ )
    (='.'=)
    (")_(")*
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    22 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Ik ga er vanuit dat de dokters die er zijn mensen niet naar het ziekenhuis sturen of opgenomen houden als ze het in quarantaine niet thuis kunnen uitzieken. Ik ga er vanuit dat degenen die momenteel opgenomen worden in de ziekenhuis, effectief degenen zijn die goed ziek zijn terwijl degenen die naar de ICU gaan degenen zijn die zwaar ziek zijn. En dat men daar dus niemand gewoon voor de fun gaat opnemen. De verpleegsters zouden dat ook niet appreciëren.
    Kleine nuance, niet iedereen in de hospitalisatiecijfers ligt daar omwille van COVID, wel omdat ze besmet zijn met. Dat zijn twee verschillende dingen. Simpel voorbeeld is vandaag: 160 opnames vs 130 ontslagen, hospitalisatiebezetting stijgt met 61 personen. Dat wil dus concreet zeggen dat zowat de helft van de personen die vandaag de stijging veroorzaken, eigenlijk niet opgenomen worden owv corona.

Als ge daaraan koppelt (en dat is wel een hypothese, voor alle duidelijkheid) dat PCR-testen u tot 83 dagen na besmetting positief (kunnen) geven en dat in augustus zowat de helft van de vastgestelde besmettingen oude besmettingen betrof, zou het goed kunnen dat er een hoop mensen op uw COVID-afdeling terechtkomen die daar eigenlijk niet hoeven te liggen (aangezien ze niet meer besmettelijk zijn). Alleen kunt ge dat momenteel niet weten en moet ge daarvoor op een andere manier testen, zoals bvb. via die sneltesten waar we nog altijd nul exemplaren van besteld hebben 'omdat we onze strategie nog moeten bepalen'. Die zijn namelijk een stuk minder gevoelig en zouden alleen actieve besmettingen vlaggen.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    22 Post(s)
    En zelfs het WHO heeft al gesteld dat lockdowns eigenlijk tegen elke prijs vermeden moeten worden omdat die meer kwaad dan goed doen op andere vlakken.

no votes  

Baldarich's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    De scholen zijn het probleem, helemaal niet de cafés!
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nesjamag Bekijk bericht
    Met de huidige maatregelen van afstand bewaren en dergelijke krijgt de griep veel minder kans om te verspreiden.
    Dus normaalgezien zal er veel minder griep zijn deze winter.
    Klopt, een van de enige lichtpuntjes. Het valt onder "en dergelijke" hierboven maar toch ook een eervolle vermelding voor de mondmaskers inzake.

Dat gezegd zijnde, als 2020 een ongewoon gemene seizoensgriep uit haar hoed schudt inzake dodelijkheid en besmettelijkheid, waar de vaccins bovendien niet goed op werken, zal het niet goed zijn. De kans daarop is bijzonder klein, maar het is het jaar 2020.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baldarich Bekijk bericht
    De scholen zijn het probleem, helemaal niet de cafés!
    Inderdaad.

Curve die terug begint te stijgen exact wanneer de incubatietijd voor een infectie op 1 september verstreken is, met de specifieke karakteristiek dat het eerst de jonge generaties treft, en pas na enige tijd ook de oudere generaties? En dat zouden de cafés geweest zijn? (En ja dat is idd een rhetorische vraag want de regering heeft al toegegeven dat het deze week vooral symbolische maatregelen waren).

Ik hoop echt dat ze de tijd nu aangrijpen om iets uit te dokteren waardoor werknemers met schoolgaande kinderen een oplossing hebben wanneer het weer zover is. Zoniet is dat iets dat de federale regering enorm kwalijk genomen mag en moet worden. En Ben Weyts ook voor z'n "risico dat hij graag wou nemen", woorden waar hij nu niet meer aan herinnerd wil worden.
    no votes  

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Scholen en werkomgeving zijn de problemen.

Cijfers zijn stilaan indrukwekkend aan het worden.
    Lijkt mij toch dat Europa terug in lockdown zal mogen gaan.
    Hopelijk maken ze er deze keer ineens een deftige lockdown van, met ook alle werkplekken die worden stilgelgeld. Anders is het dweilen met de kraan open.

Hoe langer men dit uitstelt, hoe zwaarder de economische schade zal zijn.

Het was al een erge fout het niet te doen in de lente.
    Het was nog een grote fout het virus niet de kop in te drukken alvorens reizen weer toe te laten, en nog een veel achterlijkere fout om de scholen te openen en zo ook mensen volop terug naar werkomgevingen te laten gaan terwijl er nog vrij veel gevallen waren omwille van terugkerende reizigers.

Achterlijk beleid, achterlijke keuzes.
    Unlimited Potential!
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Dat klopt ook, het zijn ook weer niet enkel de scholen.

Inderdaad. Ik denk voor elke dag dat je langer wacht, je 2-4 dagen extra lockdown moet rekenen, gezien het exponentieel effect. Naarmate je blijft wachten stijgt dat aantal extra dagen bovendien ook.
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    22 Post(s)
    Dat in maart een lockdown noodzakelijk was gezien kennis over het virus zowat onbestaand was en niemand er eigenlijk op voorbereid was, ja. Dat er nu een lockdown zou komen, is gewoon lachwekkend en zal op lange termijn véél meer schade aanrichten dan het ooit voorkomt. Zet jullie oogkleppen af.

EDIT: https://www.news.com.au/world/corona...1c3da74#.7daqw
    Laatst gewijzigd door puni; 11 oktober 2020 om 16:01

2 leden vonden dit bericht nuttig.  

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)

Hopelijk maken ze er deze keer ineens een deftige lockdown van, met ook alle werkplekken die worden stilgelgeld. Anders is het dweilen met de kraan open.

Het was nog een grote fout het virus niet de kop in te drukken alvorens reizen weer toe te laten, en nog een veel achterlijkere fout om de scholen te openen en zo ook mensen volop terug naar werkomgevingen te laten gaan terwijl er nog vrij veel gevallen waren omwille van terugkerende reizigers.

Hoe regelen ze het nu op jouw werk?
    no votes  

phate_13's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    .
    Ik ben blij om toch wat meer nuance te zien in je posts en kan ik me al wat meer in vinden. Al zal het qua "lockdown" van veel factoren afhangen. Ik ben zeker niet voor "een lockdown" als zaligmakend middel. Maar met gelijk de cijfers nu evolueren zal er een "vorm van" lockdown misschien vereist zijn. Het is natuurlijk ook maar wat je precies verstaat onder lockdown en welke concrete maatregelen er dan gaan zijn.

Heel snel de cijfers erbij genomen, 7-daags gemiddelde op 7/10 (laatste cijfer op vrt) 3749. één week eerder was dit 1913. Dit is een stijging van zo'n 96%. Als je dit 4 weken doortrekt dan wordt dit respectievelijk 7347, 14398, 28217, 55299. Dat is natuurlijk wat simplistisch, maar niet onrealistisch dat dit een mogelijkheid is.

Deze ene zin vat mijn gedacht goed samen : ""Iedereen noemt een nieuwe lockdown taboe, maar wat dan wel?""
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10...-oktober-2020/
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)

Ook al doet ge ne lockdown die het aantal gevallen naar 0 herleid, dan nog importeer je sowieso het virus terug en ben je enkele maanden later weer bij af. Tenzij je een verdomd goefe tracering en opvolging hebt, wat ik zwaar betwijfel.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Als wij het niet doen, doet het virus het voor ons. Elke dag sluiten er scholen omwille van uitbraken.

Tijdens de laatste telling van eind september zaten er 10k leerlingen alweer thuis, dat was al een verdriedubbeling van 2 weken ervoor, en toen was "school X sluit" nog geen dagelijks item in de lokale pagina's van de kranten, wat het vandaag wel is.

Organisatorisch is een "verlenging" van de herfstvakantie, desnoods afgesnoept van een schoolvakantie later in het jaar, wellicht het meest haalbaar om niet te "plots" te werk te moeten gaan, maar da's wel nog 3 weken ver.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diatonico Bekijk bericht
    Ook al doet ge ne lockdown die het aantal gevallen naar 0 herleid, dan nog importeer je sowieso het virus terug en ben je enkele maanden later weer bij af.
    We leren er wel uit. M.i. is de kapitale fout die nu gemaakt is om de scholen te snel volledig te heropenen. Later was goed, en gefaseerd was ook goed, maar zo snel en volledig niet. Fout die niet alleen hier gemaakt is, ook in de rest van de EU zo blijkt. Dat moet vermeden worden de volgende keer.

Ter herinnering: het advies van Sciensano was dat het veilig was om de scholen volledig te heropen bij gemiddeld minder dan 100 gevallen per dag. Op 31 augustus waren het er nog meer dan 4 keer zoveel. Dat advies is dus in de wind geslagen, de theorie dat de Minister van Onderwijs dit niet kon voorzien gaat dus ook weer niet op. Hij heeft gedaan wat politiek opportuun was, niet wat de wetenschap zei, en hij hoopte allicht dat de wetenschap verkeerd was en dat hij er weg ging mee raken.
    Laatst gewijzigd door CCatalyst; 11 oktober 2020 om 16:27
    no votes  

Regels voor berichten