stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    15 km/u te snel in de bebouwde kom, 20 km/u te snel in een zone 30. Dat is niet “een beeetje te snel” want op uw teller zit je dan nog een paar km daarboven.

Om nu te zeggen dat ze de coronaregels niet deftig opvolgen omdat ze liever mensen flitsen is wel een zeer zwak excuus eh,
    Het is toch helemaal geen excuus? Het gaat mij om het feit dat ik sterk de indruk heb dat ze die frequentie plots heel erg hebben verhoogd, terwijl ik toch echt vind dat er op dit moment andere prioriteiten zijn.

En wat is dan wel "een beetje te snel"? 35 waar je 30 mag?
    no votes  

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    25 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Het is toch helemaal geen excuus? Het gaat mij om het feit dat ik sterk de indruk heb dat ze die frequentie plots heel erg hebben verhoogd, terwijl ik toch echt vind dat er op dit moment andere prioriteiten zijn.

En wat is dan wel "een beetje te snel"? 35 waar je 30 mag?
    Ja, dat is inderdaad een voorbeeld van een beetje te snel. Op 65 geflitst worden wilt zeggen dat je op uw teller al vlot tegen de 70 zat. Da’s 20 km/u hoger, dat is niet iets dat je niet door hebt.

Het lijkt me dat verkeersveiligheid in de bebouwde kom en zone 30 evenzeer belangrijk is. Maar bon, daar gaat het hier niet om.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.
    no votes  

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    En lijkt me ook dat verkeerspolitie geen corona-controle's doet
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    En lijkt me ook dat verkeerspolitie geen corona-controle's doet
    Euh, kweetniethoor, de lokale politie zijn wel effectief ook degene die in de dorpen staan de flitsen. Dat is geen verkeerspolitie hé.

Maar voor de rest, het gaat mij echt niet om de discussie wat nu te snel is en of het erg is al dan niet om 15km/u te rap te rijden. Gelieve die discussie hier dan ook niet te voeren.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik en mijn vrouw zijn de laatste maanden, na de lockdown, meer geflitst dan ooit. En ons rijgedrag is niet veranderd, integendeel, ik denk dat we nu zelfs minder de baan op zijn dan vroeger.

Het valt me met andere woorden heel erg op dat de politie die frequentie enorm heeft verhoogd de laatste maanden, en daar heel veel tijd in heeft gestoken, ipv de handhaving van de coronaregels en de sensibilisering daaromtrent. Iets zegt me dat ze wel een duidelijk signaal hebben gekregen van hogerhand, dat het geen kwaad kan om via die weg extra centen binnen te krijgen. Maar ik vind het wel wraakroepend, dat ze daar extra tijd en energie insteken, terwijl controle op pakweg de algemene houding en naleving van de regels in de horeca of in het openbaar tout court zoveel meer impact zouden kunnen hebben op dit schijtvirus.

En voor de moraalridders, het gaat vnl om boetes voor pakweg 65 waar je 50 mag, 50 waar je 30 mag of 85 waar je 70 mag. We zijn dus echt geen wegpiraten.
    Of hou u gewoon aan de maximaal toegelaten snelheid?
    no votes  

Lobmans's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik vraag me af of er in topics over verkeer, eigenlijk ook constant naar Corona verwezen wordt.
    4 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Jongens echt laat het maar, ik krijg echt het vliegend schijt van sommigen hier die zo naast de kwestie posten, bende moraalridders. Laat het, aub, niemand hoeft nog te reageren op mijn post.
    no votes  

Mulan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    25 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Burrid Bekijk bericht
    Wel vervelend, zit al drie dagen te wachten, ik voel mij vrij goed tot normaal maar ik kan nog altijd niet buiten. Weet iemand of het zo is dat labo’s alleen savonds resultaten bekend maken? Of kan dat ook doorheen de dag zijn? Kwestie van dat ik niet constant zit te refreshen.
    Labo's maken die doorheen de dag bekend ook, bellen normaal wel de huisarts of patiënt zelf op als iemand positief is zodat er zo snel mogelijk ingegrepen kan worden.

Vorige week getest, rond 13u30 stond op cozo dat het resultaat bekend was, mijn huisarts het al wist en ik nog 24u moest wachten eer ik het zelf online kon raadplegen.
    Huisarts gebeld, zij kon online nog niets lezen van de uitslag. Half uur later kon de huisarts het wél lezen.
    In mijn geval was het dus sneller via cozo doorgegeven dat de test uitgevoerd was dan dat dedokters het resultaat hadden.

Verstuurd vanaf mijn Mi A3 met Tapatalk
    no votes  

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Jongens echt laat het maar, ik krijg echt het vliegend schijt van sommigen hier die zo naast de kwestie posten, bende moraalridders. Laat het, aub, niemand hoeft nog te reageren op mijn post.
    Post in een topic over corona over zijn snelheidsboetes, begint zelf te klagen dat mensen naast de kwestie posten als ze er op antwoorden...
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Post in een topic over corona over zijn snelheidsboetes, begint zelf te klagen dat mensen naast de kwestie posten als ze er op antwoorden...
    Ok, nog 1x, het punt was niet de snelheidsboetes, het punt was dat er momenteel andere prioriteiten zijn dan snelheidsboetes. Is het echt zo moeilijk om inhoudelijk daarop te reageren?

Jullie lijken wel politiekers hier, ipv over het punt dat wordt gemaakt te discussiëren, makkelijk willen scoren door totaal naast de kwestie te reageren.

Kunnen we aub stoppen met dat neerbuigend gedoe ja?
    no votes  

Kennaah's schermafbeelding
    iTrader
    167 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Een minister van de regering, positief getest. Zelfde avond Meneer De Croo live in een TV studio.
    Moet die niet in quarantine of telt da enkel voor het plebs in de samenleving?
    3DS Friendscode: 0834-2425-2785
    PSN: gogeta-san
    no votes  

Lobmans's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ok, nog 1x, het punt was niet de snelheidsboetes, het punt was dat er momenteel andere prioriteiten zijn dan snelheidsboetes. Is het echt zo moeilijk om inhoudelijk daarop te reageren?

Jullie lijken wel politiekers hier, ipv over het punt dat wordt gemaakt te discussiëren, makkelijk willen scoren door totaal naast de kwestie te reageren.

Maar het feit dat gij meer geflitst werd dan vroeger, is toch puur anekdotisch en wil daarom toch helemaal niet zeggen dat flitsen veel meer prioriteit krijgt dan het handhaven van de coronamaatregelen.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lobmans Bekijk bericht
    Maar het feit dat gij meer geflitst werd dan vroeger, is toch puur anekdotisch en wil daarom toch helemaal niet zeggen dat flitsen veel meer prioriteit krijgt dan het handhaven van de coronamaatregelen.
    Bedankt om toch op zijn minst inhoudelijk erop te reageren.

Ja, het is anekdotisch, absoluut. En het kan mss wel toeval zijn. Maar toch heb ik die indruk. Ik werd vroeger wel af en toe geflits maar absoluut niet vaak. Maar de laatste tijd, sinds de lockdown, dus beduidend meer. Terwijl mijn rijgedrag echt niet anders is, integendeel.

Soit, maakt niet uit, het is wellicht iets dat ge aan den toog wel kunt vertellen en wat bijval zult krijgen, maar op het forum hier blijkbaar not done is.

Spijtig dat we niet meer aan den toog mogen zitten...
    no votes  

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    15 Post(s)
    Nu ja ik had al uren niet gegeten toen ik op de trein stapte en om toch iets in de maag te hebben heb ik een klein koekje genomen, dit onder mijn mondmasker gefrommeld (ik heb mijn mondmasker niet eens afgedaan) en ik was dat aan het opeten.

Ineens de speaker: Het is verboden te drinken en te eten in de trein. Ik wist dat niet, ik zag dat nergens uithangen in het perron of de trein, dat dit niet mocht.
    Dat was ook de eerste keer dat ze dat afriepen via de speaker sinds ik terug de trein neem.

Maar ja, de asbakken waren in die trein blijkbaar allemaal verwijderd dus ik kon moeilijk dat koekje op de grond spuwen of terug half opgegeten in mijn rugzak steken hé.
    Plots komt de conducteur langs en die zegt: Meneer het is verboden te eten en te drinken in de trein! Heb je de speaker NIET gehoord?

Ik ben vriendelijk gebleven en ik begrijp die mens, maar ja ...
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    22 Post(s)

Los daarvan vind ik niet dat omdat er een andere prioriteit is, ze al de rest gewoon zouden moeten laten vallen. Dat is ook een beetje mijn grote ergernis, tegenwoordig draait letterlijk alles om corona, zeker mediagewijs. En daarbinnen wordt dan nog gigantisch hard op de verkeerde zaken gefocust. Zo ligt er m.i. een veel te grote nadruk op de mondmaskerverplichting en of ge nu vier man of vijf moogt zien in de gazetten, terwijl er eigenlijk gewoon dagelijks hetzelfde herhaald zou moeten worden: Beperk uw contacten, was uw handen, raak zo weinig mogelijk uw gezicht aan. En dan nog liefst op een positieve, aanmoedigende manier ipv continu die negatieve, vingerwijzende toon.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Regels voor berichten